handdator

Visa fullständig version : Nybörjare


Gorillan
2004-01-20, 00:29
Tjena.
Vilken tur att jag hittade detta underbara forum, det är nämligen så att jag har några frågor och de underlättar ju om de e någon som kan svara på dom :D .

Jag har bestämmt mig för att jobba bort lite fett på kroppen(för mycke bira) samtidigt som jag tänkte bygga upp den lite.
skulle verkligen uppskatta några tips om hur jag skall gå tillväga.
Jag skall åxå tillägga att jag har försäsongsträning nu i fotbollen 3 ggr i veckan då vi kör lite fys och konditionsträning.

Vad jag kan se så har ingen tidigare i detta forum skrivit något om denna kombinationen eller så e de bara jag som e ute å cyklar.

Jag har tillgång till ett kanske inte allt för komplicerat gym så jag kan inte köra alla häftiga övningar med alla monstermaskiner men jag antar att de finns varianter på allt så de bör lösa sig.

Jag är 176cm och väger för tillfället ca 86kg(dålig våg) ganska stora lår, dom väger nog mycket.

skulle vilja veta lite om vad som e bra å äta för denna typ av träning åxå.

Tack på förhand

Medusa
2004-01-20, 22:19
Först av allt, jag ber om ursäkt att du inte har fått några svar än, men jag tänker vara först ut :D

Vad säger ni folks, skall vi inte hjälpa killen, forumet måste leva upp till sitt rykte?

Om du skall köra tre pass med fotbollen varje vecka så kommer det kräva en hel del av dig, framförallt måste du äta mycket, men rätt. Pasta, ris, potatis, kött, etc, ät nyttigt, spara på läsken, fettet i maten, sockret, etc. Inte så svårt att "märka" vad som är onyttigt och nyttigt.

Eftersom du tränar så mycket, vore nog inte mer än 1-2 pass i veckan att rekommendera. Du kan ju ta en titt i "Best of" forumet, där kan du hitta flera bra scheman.

Det jag skulle råda dig till är ett helkroppspass i veckan, med fokus på basövningar.

I början skulle du kunna köra såhär:

Knäböj 3x12-20 reps
Marklyft 3x8-15 reps
Bänkpress 3x8-15 reps
Hantelrodd 3x8-15 reps
Sidolyft med hantel 3x8-15 reps
Sit ups 3x12-20 reps

Högt repstal så att du lär in rörelserna och vänjer leder, senor och fästen vid den nya belastningen. Flera set utav samma anledningar.

Ta detta pass en gång i veckan utöver din försäsongsträning.

Om du har några frågor kring det jag sa, eller undrar över nåt, så tveka inte att fråga.

Gorillan
2004-01-21, 21:45
Tackar för svaret!

Oroa er inte för ryktet=) de lever ni upp till.
Det var nått liknande jag tänkte faktiskt, får se om de finns tid till all träning, kanske förlorar en del fritid men det får man väll ta:-)

Ha de bra