handdator

Visa fullständig version : Deff, frågor.


madballz
2012-03-22, 21:15
Har lite frågor, har hört av flera olika personer att man skall bli starkare under deff?

Medans jag också hört att man inte kan bygga alls under deff?

Vad är rätt?

Sheogorath
2012-03-22, 21:24
Har lite frågor, har hört av flera olika personer att man skall bli starkare under deff?

Medans jag också hört att man inte kan bygga alls under deff?

Vad är rätt?

Du ska försöka bygga så mycket som möjligt, så tappar du så lite som möjligt.

vicarious
2012-03-22, 22:22
+1 på Sheo.

Sträva efter att bli starkare och försök motverka styrkeförluster så gott det går :)

madballz
2012-03-22, 22:46
Du ska försöka bygga så mycket som möjligt, så tappar du så lite som möjligt.

Bra svar, men du svarade ändå inte på det jag frågade :)

begt
2012-03-22, 22:52
Bra svar, men du svarade ändå inte på det jag frågade :)

Han svarade visst :)

Grejen är den att du bygger och bryter ned muskler hela tiden, dygnet runt.

Du kan i regel inte lägga på dig muskler under deff, men du kan bli starkare genom att din kropp vänjer sig vid de övningar du utsätter den för.

madballz
2012-03-22, 23:00
Han svarade visst :)

Grejen är den att du bygger och bryter ned muskler hela tiden, dygnet runt.

Du kan i regel inte lägga på dig muskler under deff, men du kan bli starkare genom att din kropp vänjer sig vid de övningar du utsätter den för.

Tack det där var ett mer tydligare svar :)

Sheogorath
2012-03-23, 05:52
Tack det där var ett mer tydligare svar :)

För att förtydliga ytterligare: man kan "bygga muskler" under en deff även i den bemärkelsen att man slutar deffen med större fettfri massa än man hade innan deffen. Det är egentligen inga större problem att uppnå detta som nybörjare, och/eller om man har stor övervikt att tappa och/eller börjar trycka steroider mitt i alltihopa men blir svårare och svårare ju längre man kommit i sin träning, om man håller sig ren och ju lägre kroppsfettprocent man når. Näringstiming, högt proteinintag, progressiv styrketräning, långsam viktnedgång och att vara restriktiv med kardion är sannolikt framgångsreceptet.