handdator

Visa fullständig version : GOTT Wheypulver vid 200-strecket?


moderato
2012-03-22, 18:02
Köpte precis lite Whey FX från Gymvhzt, var absolut inget problem smakmässigt men sämre än mina tidigare erfarenheter.

Köpte 3x Vanilj och första intrycket var rel. bra, doftar lakrits och smakar som GB's Gammaldags Vaniljglass, alltså funkar det. MEN! Tror inte jag kommer palla 3st 750 grammare.

Alltså är min fråga, några där ute som har något bättre att rekommendera till nästa inköp, hade förut Muscle Milk (vanilj) som smakade himmel i proteinväg!
Hade den där Friska fräscha 'milkshake'-vaniljsmaken o var perfekt i munnen.

Hur är t.ex SN's Whey 80? Har hört att det smakar spya men att det ibland kan smaka bra?

SELF's produkter? Micro whey och Soy?

Scitec's Soypro och Whey professional?

BodyScience whey?

Dalblads Peptipower?

Eller några andra som ni kan rekommendera , vore superbbb!

//Finsmakaren

Knaz
2012-03-22, 18:10
Dolph Lundgrens Whey. Godaste jag smakat, är som att dricka milkshake. Hittar du någon som säljer deras produkter får du de billigare än via nätet, eller om du väljer att jobba för dom så får du ju självklart rabatt på deras produkter.

Hetz
2012-03-22, 18:25
Body Science whey-100 blåbär och jordgubb är fint. 149kr för ett kilo eller 132kr/kg vid köp av 3-5 påsar

mini_Arnold
2012-03-22, 18:28
Six star nutrition/Muscletech smakar djävulskt gott.
Går att fynda med lite tur

Star nutritions whey-80 är billigast men smakar också anush.

Sheogorath
2012-03-22, 18:30
Du valde fel smak på Whey FX skulle jag säga. Blåbär, mintchoklad, bananchoklad och mocca cream är alla bra.

Whey-80 är precis så illa som alla säger. Mintchoklad går an. Vanilj, jordgubb m.fl. hade kunnat desinficera en nerbajsad skyttegrav.

Hetz
2012-03-22, 18:35
Hahah Sheo, klockrent!
Slår ett slag för att inte köpa päronsplit om du ska köra body science whey-100, ingen höjdare, inte äcklig, inte god, men det finns betydligt bättre alternativ!

Pepz
2012-03-22, 18:36
body science blåbär.

vicarious
2012-03-22, 18:37
Kika här http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=178479

Graafen
2012-03-22, 18:38
Whey fx är ju vidrigt, tog hem alla smaker x2 för o testa, as konstig eftersmak på alla, nej usch...

Gillar Whey-80 om du kör banan, mintchocklad eller päron/vanilj som är min nuvarande favorit, sjukt god.

Tror man får pröva sig fram eftersom alla tycker olika:D

Mollestam
2012-03-22, 18:48
BS Blåbär samt BS Päronsplit är sjukt goda.

Har heller aldrig smakat något från SELF som inte varit gott.

s_himself
2012-03-22, 19:43
Har alltid gillat whey 80, eller ja, det har varit helt OK! Men det är ju ett par år sedan jag använde proteinpulver. Smakerna har säkert blivit bättre :)

vicarious
2012-03-22, 22:16
Whey FX Blueberry Smoothie, Mint och Bananchoklad samt Body Science Chocolate Almond är mina favoriter. Men man blir ganska less på att dricka samma varje dag så kul att blanda lite.

moderato
2012-03-22, 22:20
Fasen vad sjysst jävla många svar!

Såg att GG hade rea på muscletech 908g för 149, alltså kilopris på ca 158kr vilket är jäävligt bra skall fan ta o fixa den!

Tack för tråden, såg bra ut fattar inte hur jag kunde missa den.

Skall nog pröva muscletechs o köra en liten recension här.
Någon som vet om de ökat Mer med ett särskilt pulver eller om alla är rel. lika? Finns det ngn genomsnittlig nivå på gram/skopa eller ligger de på ung 23-30g?

Mini-arnold, någon speciell smak? Triple chocolate eller creamy vanilla? vill helst inte ha den där "gammaldags vaniljen" igen om du förstår vad jag menar hehe.
Hur är cookies and cream? Om de smakar Oreo-kakor får det isf vara! :)

Tack seriÖst för alla rekos. GG har ju för övrigt styrt upp en butik på Odengatan efter Hard Rock, ngn som vet mer?

ciao bellos!

<Mike>
2012-03-22, 22:48
Hur är cookies and cream? Om de smakar Oreo-kakor får det isf vara! :)


Syntha-6 Cookies & Cream är det bästa som hänt mänskligheten.

Oddish
2012-03-22, 23:05
Jag har i och för sig bara testat 4 olika fabrikat men jag tycker ON Gold Standard 100% Whey är överlägset godast (både vanlij och jordgubb). Onödigt dyrt dock, så jag har gått över till Whey-80 och trivs utmärkt med det.

ChewChew
2012-03-22, 23:08
Dalblads Mintchoklad - Smakar precis som After Eight!

Det är en av mina favoriter!

Marielle
2012-03-23, 22:11
Hur kan ingen ha nämnt Fitnessgurus One whey? Att avguda ju!! Jordgubb&vit choklad är som donkens jordgubbsmilkshake, fast betydligt godare :-D

Birkharju
2012-03-23, 22:58
Myo Fusion är lätt de godaste jag smakat, och jag har smakat de mesta :)

Otur
2012-03-29, 16:04
One Whey Choklad & Hasselnöt är god, tycker jag.
One Whey Cappuccino är den godaste jag har smakat i alla fall. Tycker den är grymt god.

Tycker båda dessa är godare än Jordgubb & Vit choklad.

Seaturtle
2012-06-21, 20:06
Någon som har testat båda, skulle ni rekommendera Whey FX Blueberry Smoothie eller One whey Skogsbär & Vanilj ?

Prismässigt lutar det åt FX med tanke på frakt och sånt, men One whey eh fäään gööött

LillisJ
2012-06-21, 21:56
Body Science choklad almond är min favorit. Smakar precis som oboy :thumbup:

exevision
2012-06-22, 11:21
http://shop.kolozzeum.com/sv/proteiner-amino/kolozzeum-pure-whey-900gr.html
Päron-vanilj är god

ChrisDEFC
2012-06-22, 13:19
Förstår inte riktigt hur man inte kan gilla Whey FX, men alla är vi olika och har olika krav. Jag har nog testat ett 10-tal olika märken och väger man in priset och smaken så är FX bäst. Dock kan jag hålla med om att vaniljen är lite tråkig och man tröttnar snabbt på den om man bara kör vanilj. Jag har vaniljen till mina smooties, där funkar den klockrent. I med lite mjölk, banan, frusna bär och vaniljprottepulver och mixa. Kvarg är bra om man vill ha lite tjockare konsistens. Rapsolja är bra om man vill höja kcalintaget.

Mina favoritsmaker på FX är: Blåbär, hallon, jordgubb, bananchoklad. Whey FX finns åxå i portionsförpackningar så dra en beställning av det först på de smaker du är nyfiken på. Sen vill jag slå ett slag för Body Science päronsplit. Lite för söt egentligen men päronsplitsmaken i den är gudomligt god.

ariak
2012-06-22, 15:26
Köpte precis lite Whey FX från Gymvhzt, var absolut inget problem smakmässigt men sämre än mina tidigare erfarenheter.

Köpte 3x Vanilj och första intrycket var rel. bra, doftar lakrits och smakar som GB's Gammaldags Vaniljglass, alltså funkar det. MEN! Tror inte jag kommer palla 3st 750 grammare.

Alltså är min fråga, några där ute som har något bättre att rekommendera till nästa inköp, hade förut Muscle Milk (vanilj) som smakade himmel i proteinväg!
Hade den där Friska fräscha 'milkshake'-vaniljsmaken o var perfekt i munnen.

Hur är t.ex SN's Whey 80? Har hört att det smakar spya men att det ibland kan smaka bra?

SELF's produkter? Micro whey och Soy?

Scitec's Soypro och Whey professional?

BodyScience whey?

Dalblads Peptipower?

Eller några andra som ni kan rekommendera , vore superbbb!

//Finsmakaren

star nutritions whey 80 rekommenderas absolut inte, smakar torrt. Det jag kör på som verkligen är värt pengarna är 100% gold standard med smak av double rich choclate. riktigt god :D

Persund
2012-06-22, 16:10
Star nutritions whey 80 i mintchoklad och hallon är helt ok. Deras choklad tyckte jag inte om.

Nu dricker jag bara Body science whey 100. Dom är så sjukt goda... Testat alla förutom vanilj och naturella. Dom är också väldigt lättblandade i shaken tillskillnad från Star whey 80.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Seaturtle
2012-06-22, 18:16
Någon som har testat båda, skulle ni rekommendera Whey FX Blueberry Smoothie eller One whey Skogsbär & Vanilj ?

Prismässigt lutar det åt FX med tanke på frakt och sånt, men One whey eh fäään gööött

bumpade tråden för att veta det ovan någon?