handdator

Visa fullständig version : Snabb fråga om kalori-intag


Kåla
2012-03-22, 13:16
hejsan,
håller på att deffa just nu och vikten ligger på 69kg på 177cm.
det jag undrar är ifall det finns en "gräns" på ett för lågt kalori-intag..
har en stillasittande vardag så beräknar att ligga på 1500-1600kcal om dagen (då är det alltså 500kcal underskott) är detta för lite eller är det bara att köra på som vanligt?

Zizou
2012-03-22, 13:22
Testa dig fram. Går du ner för fort, ät mer och vice versa. Omöjligt att säga om det är för lite eller för mycket.

Sheogorath
2012-03-22, 13:52
...och ju mindre du äter desto viktigare blir sammansättningen för att få i dig allt du behöver. Men äter du ägg, rött kött, mjölkprodukter, fet fisk och grönsaker är du i hamn i stort sett. Nästan alla här i Norden borde dessutom äta ett D-vitamintillskott eftersom det knappast går att få i sig tillräckligt (på våra breddgrader) genom kosten om man inte specialanpassar den därefter.

Pretorian
2012-03-22, 14:32
...och ju mindre du äter desto viktigare blir sammansättningen för att få i dig allt du behöver. Men äter du ägg, rött kött, mjölkprodukter, fet fisk och grönsaker är du i hamn i stort sett. Nästan alla här i Norden borde dessutom äta ett D-vitamintillskott eftersom det knappast går att få i sig tillräckligt (på våra breddgrader) genom kosten om man inte specialanpassar den därefter.

Ursäkta att jag hoppar in men är det bara att fråga efter D-vitamin på Apoteket eller finns det olika varianter?

Fungerar denna tex:
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=241002

Sheogorath
2012-03-22, 15:08
Ursäkta att jag hoppar in men är det bara att fråga efter D-vitamin på Apoteket eller finns det olika varianter?

Fungerar denna tex:
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=241002

Apotekets är lågdoserade. 400 enheter har jag för mig. Du vill ha en tablett som innehåller minst 1000 enheter. Fairing har tabletter som är 2000, Jarrow D3 är med 2500 och dessutom i olivolja för bättre upptag. Jarrow D3 finns på GV.