handdator

Visa fullständig version : Varannan dag bulk varannan dag deff


clavain
2012-03-22, 08:10
Är det nån som har testat att lägga sig på överskott 500kcal eller mer och motsvarande underskott dagen efter?

Vad är i sånt fall era erfarenheter jämfört med längre bulk/deff perioder?

ChrisA
2012-03-22, 08:12
Borde inte resultatet på säg en vecka innebär att du hamnat på balans bara? Och då händer väl inte mycket i slutändan?

clavain
2012-03-22, 08:21
Sett över en traditionell bulk/deff cykel hamnar du också på balans...

aranada05
2012-03-22, 09:54
Många som kör periodisk fasta gör ju så, men tror att du får bättre effekt av att cykla så med fasta då det liksom "koncentrerar" inlagringsperioden (som är att hamna efter träning för att kroppen är extra mottaglig för energi då).

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

ARMSTARK
2012-03-22, 10:05
Jag TROR att det kan vara en "fettfälla" då du blir katabol ena dagen och kroppen tror det är svält och börjar lagra enegri den andra dagen. AKA runt midjan.

Määng
2012-03-22, 12:13
Har också funderat på ungefär detta då jag själv ligger på balans just nu.
Finns det några som helst fördelar med att ligga +500 kcal 1-2 veckor och -500 1-2 veckor gentemot att ligga på balans varje dag?

clavain
2012-03-22, 13:03
Tvåveckors cykler borde väl fungera utmärkt och det är väl en allmänt etablerad "sanning" att du bygger mer muskler i en bulkperiod. En vecka fungerar säkert bra också men undrar var gränsen går...

Timingen mellan träning och näringsinttag blir rimligtsvis viktigare desto kortare cykeln är.

pwnyou
2012-03-22, 16:45
Jag har själv provat att köra 1k överskott varje träningsdag (och då äter jag det mesta efter träningen den dagen, inte innan) och 1k underskott varje vilodag. Det går ju dock inte att säga hur mycket jag ökade på det jämfört med att inte göra det, men det kändes rätt bra.

Jag tränade varannan dag under denna period.

Många som kör periodisk fasta kör något liknande. Jag tycker det låter ganska bra i teorin.

Wormzie
2012-03-22, 17:13
Jag TROR att det kan vara en "fettfälla" då du blir katabol ena dagen och kroppen tror det är svält och börjar lagra enegri den andra dagen. AKA runt midjan.

Kroppen kommer inte tro att du är i "svält" om du ligger på -500kcal.

pwnyou
2012-03-22, 17:43
Jag TROR att det kan vara en "fettfälla" då du blir katabol ena dagen och kroppen tror det är svält och börjar lagra enegri den andra dagen. AKA runt midjan.Kanske om det gäller 5k överskott upp och ner, men knappast om man håller sig på högst 0.5-1k.