handdator

Visa fullständig version : Stannat i utvecklingen känns det som


BadAnka
2012-03-21, 21:53
Har snart styrketränat i två år, gjort ganska bra ökningar under den tiden, många känner inte ens igen mig. Men de senaste månaderna, 5 månader kanske, känns det inte som jag växt något alls.

Tränar en rullande tresplit med en dag vila emellan. Brukar börja varje övning med lågreps och sen lite högre reps och gå efter kontakt. Ligger på överskott och får i mig runt 2-3g x kv protein, går upp i vikt men känns mest som fett. Styrkan ökar lite, men det är väldigt långsamt.

Vad gör jag för fel? Hur kommer det sig att andra på gymmet man snackar med kan öka så bra och vara stora när vissa av dem knappt tränar och äter som kärringar? Känns ju som man gör något fel när jag tränar hårt, äter bra, sover bra osv när andra bara tränar ibland och äter några mackor under dagarna...

AndreasBastard
2012-03-22, 00:31
Byt schema, träna mer, nya övningar.

Tränar man dåligt och äter dåligt så ökar man inte väldigt mycket, troligtvis gäller det dina kompisar på gymmet med.

hbe
2012-03-22, 00:47
Kör själv en rullande tresplit med en dags vila i mellan och jag gjorde bra ökningar i början men nu känns dom som du säger att det inte händer alltför mycket. Är väl dags för oss att byta upplägg skulle jag gissa på =)

Martin
2012-03-22, 06:41
Byta upplägg låter som en bra ide'. Någon form av periodisering, såsom förändring av ex set, reps, tempo, vila, kan du lägga in i ditt upplägg om du inte har det nu.

Var inte rädd för att träna lite lättare perioder ibland heller, det sliter mycket på kroppen att köra hårt varje pass (om du nu gör det). Planera gärna in några deload- pass, där du lyfter lättare vikter alt färre set.

carrot
2012-03-22, 06:53
Som folk säger, ändra ganska ofta i ditt schema. Behöver ju inte vara stora ändringar. Kan vara ett set hit och dit, byte av övning någonstans(inte basövningarna). Eller, som jag gillar att göra, slänga in lite dropsets.
Periodisering (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=12655)

lanzal
2012-03-22, 07:11
Har du blivit starkare? Skriver du upp dina pass så kan du kolla tillbaka.

Ofta är det svårt att direkt se i spegeln, lättare att mäta styrkeökningar!

Pretorian
2012-03-22, 07:54
Har du blivit starkare? Skriver du upp dina pass så kan du kolla tillbaka.

Ofta är det svårt att direkt se i spegeln, lättare att mäta styrkeökningar!

Håller med. Hur vet du att du inte ökar? Hur såg de senaste passen ut tex? Var det samma repsantal på samma vikt?