handdator

Visa fullständig version : Hantelpress på mitt sätt, axel problem, hjälp snälla!


Eriktillhero
2012-03-21, 19:50
Hejsan!

Jag heter Erik och är 20 år. Tänkte bara höra om jag skulle kunna få några tips på vad ni tycker jag ska göra.

Jag har under 10 års tid spelat tennis och med för lite stretching har min höger axel blivit som den har blivit, stel och bråkig.

För 4 månader sedan började jag träna i mitt garage, körde armhävningar med push up bars med viktväst som min ända bröst träning, när jag kör mina armhävningar kör jag dom med armbågarna innåt kroppen (kan förklara närmare om ni inte fattar) istället för armbågarna utåt (som dom flesta kör dom).
På det här viset har jag undgått mitt axel problem som jag alltid har haft, då det känns som på det sättet jag kör tar det mer på tricepsen och mindre på axlarna.

OBS: Har aldrig kunnat kört bänkpress eller något normalt eftersom jag då fått ont i min högra axel på en gång, i den främre delen av axeln.

Fyra veckor sedan började jag på gym och började köra hantelpress, men då på ett annorlunda sätt.

http://www.youtube.com/watch?v=bk1EY...4P3647OGuJyWg=

En kortare video för att visa hur jag kör. Det funkar helt utmärkt och inga problem med axlarna. Jag fortsätter gärna att köra på det här sättet då det inte blir några problem då, men det jag hade tänkt att fråga är vad är skillnaden från mitt sätt då jag inte vinklar upp handlederna och på "vanliga" hantelpressar/bänkpressar då man vinklat upp handelderna?
Vad tycker ni jag ska göra?
Blir det andra muskler jag tränar? Kan jag inte få ett "brett" bröst om jag kör på det här sättet? Finns det andra övningar som är skonsamma för axeln där jag kan ladda på tunga vikter?


Tacksam för svar

- Erik

EDIT: Lägger upp youtube länken istället då jag inte vet hur det fungerar att lägga in en video, tack snälla ni om ni vill svara