handdator

Visa fullständig version : Gå från bulk till deff, tips tack!


wallingstam
2012-03-20, 21:58
Tjenare!

Det är så att jag sedan i höstas har bulkat en del, tränat mycket gym och även simmat en del. Ätit som en häst (mestadels bara vettig husmanskost) och hållit mig borta från godis/chips/dricka osv.

Har börjat ge ganska bra resultat men nu när sommaren smyger sig på så vill jag även få bort lite av stoppningen på magen, det dryga bukfettet alltså!

Så en deffning är på gång att inledas från och med nästa vecka, men har redan nu börjat vänja kroppen med mindre mat.

Så just nu ser kosten ut så att det blir 2 dl whey 80 på morgonen (06.30 ca) sen så åker jag till jobbet. Vid 9 när det är frukost så blir det 2-3 bananer och sedan är det lunch vid 12. På lunchen så äter jag som vanligt, en hyffsad portion mat, alltid husmanskost! Sen så är det rast vid ~14.30 och då blir det 1-2 bananer till.

Drar och tränar vid 17 tiden brukar det bli och då så kör jag 2 km rodd på högsta motstånd, samt 1 mil cykling i högt tempo (alltid på en snitthastighet på 40+) samt ett gympass. Blir gymmande mån, tis och onsdag. Simmar torsdag, en timme ca och sen på fredagar så är det thaiboxning i 2 timmar.

Äter mat när jag kommer hem från passen. Försöker hålla en liten portion då eftersom att det oftast blir ganska sent, runt 19 tiden.

Det som ska läggas till på deffen är att jag ska dra ner ännu mera på maten och det med hjälp av loose it tabletterna som gg säljer samt efedrin (hoppas folk inte stampar på mig nu för att jag tar upp det! Tar gärna emot tips om dosering osv då jag aldrig använt det förut.) och koffeintabletter.

Som jag uppfattat det hela så kommer loose it och efedrin göra att jag inte är lika hungrig och koffeintabletterna ihop med efedrinet och loose it ger mig ändå kraft att prestera på träningen trots dåligt intag av mat.

Har jag uppfattat det hela rätt då?

Skulle uppskatta tips på hur man ska dosera loose it, efedrinet och koffeintabletterna ihop med den här kosten. Kan tillägga att jag är 1.90 lång, väger 94 kg och är kraftigt bygd i kroppen, inte fet utan ganska så grov i ben, bröst och armar.

Att springa är tyvärr inget alternativ då jag får väldigt ont i knäna, men ska lägga in en timmes promenad varje lördag och söndag också i fortsättningen!

Så mata gärna på med tips och trix! :):hbang:

Så önskar jag alla en god natts sömn!

Ha det bra!

/Kalle ;)

ABtronic
2012-03-20, 22:17
FYI, effedrin är dopingklassat. Passar nog inte i detta forum...

wallingstam
2012-03-21, 07:16
Ojdå, det tänkte jag inte på! Men jag ska ju varken tävla i os eller ställa upp i bodybuilding så jag skulle uppskatta tips iaf inom ämnet efedrin.

Sen så har jag en till fråga, nu så dricker jag som sagt en proteinshake på morgonen (2 dl whey 80), bör jag öka på den dosen ytterliggare nu när jag drar ner på käket? Funderat på om man skulle dra i sig en till på 2 dl på eftermiddagen.

Kommer kroppen bryta ner musklerna jag byggt upp av denna deff? För istf så lär jag lägga om planerna då jag vill slimma av allt runt musklerna så dom kommer bra ordentligt och inte bryta ner själva musklerna.

Tack och bock :)

begt
2012-03-21, 07:41
2 dl whey på morgonen på tom mage är antagligen lite för mycket för att kroppen ska kunna ta upp allt protein.

wallingstam
2012-03-21, 07:42
Jasså, hur påverkas kroppen av en "överdos" med protein då? Skulle det räcka med 1.5dl?

begt
2012-03-21, 07:49
Jasså, hur påverkas kroppen av en "överdos" med protein då? Skulle det räcka med 1.5dl?

~30 g vassleprotein ses som "max". Men det är inte helt klargjort verkar det som. Men jag skulle inte chansa; bättre att äta något till det för att vara säker.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=173078&highlight=proteinupptag

Fishtank
2012-03-21, 08:29
Varför inte bara 1 banan och 1 dl whey till frukost sen vid fikat 1 banan och 1 dl whey där.

Efedrin och koffeindosering får du googla själv, Finns gott om information då det inte är olagligt i andra länder.
EC stack heter det.