handdator

Visa fullständig version : Vad inspirerar DIG att träna?


JoHannibal
2012-03-20, 13:39
Ofta hör man frågan "hur hinner du, hur orkar du, varför tränar du, tränar du till något speciellt?"

Vad inspirerar just DIG att gå till gymet dag ut och dag in?

:)

mikaelj
2012-03-20, 13:39
Att lyfta tunga grejer är roligt och det gör mig glad att hänga med alla fina klubbkompisar.

jokem
2012-03-20, 13:44
Jag älskar att tävla mot mig själv, det är sjukt underhållande att varje gång försöka göra bättre ifrån sig än man nånsin tidigare gjort. Det gäller allt, inte bara styrketräning utan även småsaker i vardagen.

Att få träffa sköna klubbkompisar är härligt också, bra fritidssyssla som inte är så begränsad som t.ex. fotbollsträningar.

Jag gillar att äta mycket, styrketräning ftw.

Jag kan ta ut min vardagliga aggression.

Jag lär mig använda kroppen funktionellt även i vardagen.

J.V
2012-03-20, 13:47
Det är roligt.

Och när jag tränade i Luleå hade man extra roligt för LAK består av världens bästaste, kuligaste och mysigaste människor.

JoHannibal
2012-03-20, 13:51
3/3 säger roligt :)
De flesta tror dock att ingen kan tycka det är roligt! Utan mer "hur orkar du träna, du måste ha bra diciplin som orkar tvinga dig själv att träna flera ggr i veckan"

ceejay
2012-03-20, 13:53
roligt med framsteg. Ofta är det segt att träna :)

mikaelj
2012-03-20, 13:56
3/3 säger roligt :)
De flesta tror dock att ingen kan tycka det är roligt! Utan mer "hur orkar du träna, du måste ha bra diciplin som orkar tvinga dig själv att träna flera ggr i veckan"

I början när man inte är van är det jobbigt. Tanken på att anstränga sig, bli svettig, o s v. Sedan blir det en vana.

JoHannibal
2012-03-20, 14:01
I början när man inte är van är det jobbigt. Tanken på att anstränga sig, bli svettig, o s v. Sedan blir det en vana.

Sant sant... männniskan anpassar sig ju snabbt.

Fredriiik
2012-03-20, 14:04
Jag vettefan om jag tycker det är skitkul att gymma, dock trevligt att träna med polare samt även se den utveckling man gör och att jag för varje pass är ett steg närmre min drömkropp.

TREX
2012-03-20, 14:08
Jag har ingen aning, men jag gör det bara för att det verkar vara något som andra har problem med att göra, jag älskar utmaningar och att träna och träna aktivt i flertal år (Jag siktar på 20 år men gärna mer) verkar vara svårt för många, det händer saker i ens liv eller man tar aldrig tag i det.

Jag tycker inte att det är roligt och jag har aldrig mått bra av att träna, tvärtom jag har aldrig varit såhär dålig som jag är just nu när jag tränar, har ont överallt, får typ feber lite då och då efter ett tungt pass, haltar i princip varje dag e.t.c

Sen är jag en extremt introvert människa också, och träningen är en sådan sport där det fungerar väldigt bra att vara det.

Ademius
2012-03-20, 14:09
Jag har inget liv, träningen går alltid som bäst då. Skönt med en tidskrävande hobby iom att jag gjort träningen till just det. Jag räknar då in kost, kosttillskott mm i det hela också. Det är kul att träna och se progressionen och ha något som försiggår. Jag skulle antagligen aldrig orka hålla på om jag inte gjort det till en "hobby". Iaf inte i samma utsträckning.

Kan tänka mig att det blir mer värt att träna typ 30+ när man sticker ut lite mer. 20 - 30 sticker man inte ut särskilt mycket. Ju äldre man blir desto större skillnad gentemot andra kan jag tänka mig. Lite tragiskt om jag inte skulle ha något liv 30+ iofs :P

JoHannibal
2012-03-20, 14:15
[QUOTE=TREX;5668889]Jag har ingen aning, men jag gör det bara för att det verkar vara något som andra har problem med att göra, /[QUOTE]

Blir du taggad av att känna dig bäst/bättre än andra?

TREX
2012-03-20, 14:40
Blir du taggad av att känna dig bäst/bättre än andra?

Absolut, jag gillar även att se mig själv som ett föredöme.

Loke
2012-03-20, 14:42
3/3 säger roligt :)
De flesta tror dock att ingen kan tycka det är roligt! Utan mer "hur orkar du träna, du måste ha bra diciplin som orkar tvinga dig själv att träna flera ggr i veckan"

Ingen lär väl tycka det är tråkigt att bara gå till gymmet en dag och testa hur tung stång man kan lyfta. Sen kanske man vill testa det igen nästa vecka. Sen kanske man vill testa att lyfta den på ett annat sätt. Sen börjar man fundera hur man måste göra för att lyfta lite tyngre, etc...

Men om man dyker rätt in i det med en 3-split som ska köras igenom två gånger i veckan med curls och benspark och ditten datten så man kommer i form till beach 2012, då är det ju klart som fan det är tråkigt från start och alltid förblir det.

Stoltz
2012-03-20, 14:46
Att inte hamna här är väl den största inspirationen:

http://images.wikia.com/lostpedia/images/f/f7/AuctionWheelchair.jpg

Men jag har dock insett att om det inte går i längden så har jag följande reservplan:

http://www.powerchair-review.co.uk/images/tankchair-grass.jpg

http://www.foxnews.com/images/429101/1_21_wheelchair_offroad_vroom.jpg

Så det är nog lungt i slutändan ändå :D

Eira
2012-03-20, 14:47
Nu är det kanske inte dag in och dag ut men har nån skum tanke att om jag nånsin hamnar i en katastrofolycka vill jag kunna rädda andra och mig själv så snabbt som möjligt. Typ dra upp sig från ett stup eller lyfta bort något tung som blockar andras utväg. Det och ligga.

Raschmus
2012-03-20, 15:30
Alla som är större och starkare än mig själv får mig att träna. Att se sig själv överlägsen så många som möjligt är en fantastisk känsla, varför då inte vara överlägsen även fysiskt när det dessutom intresserar mig måttligt.

Vill dessutom kunna kasta mina eventuella barnbarn när man badar. Låter kliché och nästan osmakligt, men tänk att vara tajt och stark som pensionär. Få förunnat.


Anekdot: Såg en 77 åring, bitig som fan för en 40+are stå och kasta barnbarn på mallorca med en arm like a motherfucking boss. Föredöme!



Edit: +1 ovanstående. Om jag förväntar mig en perfekt kropp av tjejen jag ligger med får jag ju förvänta mig att hon ställer samma krav.

JoHannibal
2012-03-20, 15:30
Absolut, jag gillar även att se mig själv som ett föredöme.

Det är inte många som säger/erkänner det, men jag håller med dig!

Ingen lär väl tycka det är tråkigt att bara gå till gymmet en dag och testa hur tung stång man kan lyfta. Sen kanske man vill testa det igen nästa vecka. Sen kanske man vill testa att lyfta den på ett annat sätt. Sen börjar man fundera hur man måste göra för att lyfta lite tyngre, etc...

Men om man dyker rätt in i det med en 3-split som ska köras igenom två gånger i veckan med curls och benspark och ditten datten så man kommer i form till beach 2012, då är det ju klart som fan det är tråkigt från start och alltid förblir det.

Sant, jag tror för många fastnar i det "tråkiga" styrketräningsträsket.. eftersom styrketräning är rätt självständigt så är det nog svårt att ta sig ur också!

JoHannibal
2012-03-20, 15:33
Nu är det kanske inte dag in och dag ut men har nån skum tanke att om jag nånsin hamnar i en katastrofolycka vill jag kunna rädda andra och mig själv så snabbt som möjligt. Typ dra upp sig från ett stup eller lyfta bort något tung som blockar andras utväg. Det och ligga.

Överlevnadsinstinkten helt enkelt :)

tjabon
2012-03-20, 15:35
Det är kul att vara starkare, snabbare (och snyggare...) än många som är
10-20 år yngre .. :naughty:

rooz
2012-03-20, 15:37
Jag gillar att ta i så jag spyr. Jag gillar alla roliga & intressanta bekantskaper jag fått genom min träning.

majak0vskij
2012-03-20, 15:40
Inspireras av att bli starkare och att se kroppen förändras som ett svar på träningen.

KaptenKnäsvag
2012-03-20, 15:47
Jag är extremt missnöjd över hur jag ser ut och det är roligt att bli starkare.

hurril
2012-03-20, 15:48
Chansen att först få stå på det finaste flaket för att sedan få den finaste utmärkelsen.

difeddy
2012-03-20, 15:53
Alla som är större och starkare än mig själv får mig att träna. Att se sig själv överlägsen så många som möjligt är en fantastisk känsla, varför då inte vara överlägsen även fysiskt när det dessutom intresserar mig måttligt.

Vill dessutom kunna kasta mina eventuella barnbarn när man badar. Låter kliché och nästan osmakligt, men tänk att vara tajt och stark som pensionär. Få förunnat.


Anekdot: Såg en 77 åring, bitig som fan för en 40+are stå och kasta barnbarn på mallorca med en arm like a motherfucking boss. Föredöme!



Edit: +1 ovanstående. Om jag förväntar mig en perfekt kropp av tjejen jag ligger med får jag ju förvänta mig att hon ställer samma krav.

:laugh:

Samma som ovan!

Eddie Vedder
2012-03-20, 15:58
Oftast för att det är kul. Har jag inte motivation så hindrar det inget. Det ska ju göras helt enkelt, en del av vardagen.

Oxe
2012-03-20, 15:59
Jag har inte det i mig att träna utan fast rutiner det som får iväg mig är alla dom där envisa jävlarna som ringer och tjatar eller påminner en på FB loggen att "du skall vara på plats xx:xx uppfattat"

Annars är det ju kamplusten när man väl tagit sig till gymmet/lokalen efter mycket gnäll så handlar det ju om att visa vem som bestämmer... och än så länge är det inte jag...

ddewe
2012-03-20, 16:07
Ingen som sagt brudar än? Då gör jag det! Brudar.

ACL
2012-03-20, 16:08
I början hittade jag inspiration i mina tidigare misslyckanden i livet. Jag ville bevisa för mig själv att jag kunde om jag ville.
Sen när vissa i min närhet påstod att jag inte skulle nå mina mål så gav det mig än mer motivation till att lyckas.

Det som inspirerar mig idag är mina resultat och framtida mål. Har nog aldrig haft en större målmedvetenhet än den jag har inför träningen i dagsläget.

Antebellum
2012-03-20, 16:17
Jag började träna för att klå min mamma som varit instruktör förr. Men nu på senare år när hon är tunn som skithuspapper och jag börjat återigen så måste jag nog säga att jag är livrädd för att bli fet eller slapp, vill kunna se mig i spegeln utan att må dåligt.. Ungefär så och därför.. :)

buten
2012-03-20, 16:39
Tror nog att många som gymmat ganska länge är rädda för att sluta, Tappa muskler/Tappa formen :)

Oxe
2012-03-20, 16:45
Tror nog att många som gymmat ganska länge är rädda för att sluta, Tappa muskler/Tappa formen :)

Sen är ju det när man varit med ett tag och faktiskt vet ur man tränar ordentligt så tar gärna gamla vänner vara på det... Spelar inte så stor roll att man själv kan soft man ställer ju upp för polarna

TREX
2012-03-20, 16:53
Det är inte många som säger/erkänner det, men jag håller med dig!

Jag är en man av ära (Och big balls)

Mazr
2012-03-20, 16:54
ligga.

Rikard Jansson
2012-03-20, 16:57
Känslan... när man vaknar och känner sig uppsvälld, men på ett positivt sätt. Tryck. Man går upp, går till skolan/jobbet, medveten om att idag är det en stor dag. Ett tag nu har man tränat på rätt sätt, planerat för att prestera just idag, och det har funkat. Frisk, stark och laddad glider man igenom dagen utan att kunna tänka på annat än det kommande träningspasset... Kommer hem, är för ovanlighetens skull inte trött, utan bara laddad. Sätter sig och chillar en stund, klockan är 4 och snart är det dags! Tiden går fort, och snart är klockan 5. Häller upp en jävla NO-xplodegrogg, och smäller på Drowning Pool eller dylikt. Spenderar den närmsta timmen med att dricka xplode, lyssna på hatmusik och kika inspirella youtubefilmer eller kanske något annat man vet är taggande! Åker till gymmet i 150 km/h, kletar på linnex överallt bara för smärtans skull, drar på Children of Bodom eller Raubtier så högt det bara går, och börjar värma. 20 känns smidigt, 50 känns som luft, 70, 100 och 120 likaså. Snart är man uppe i vikter som skulle döda en om man gjorde fel, men farten är opåverkad och man vet redan före man persar att man kommer klara det... trots att det är en ökning på 10 kg i 1RM.

Det jag åsyftar är såklart känslan av att ha grova jävla biceps på krogen!

Rubus
2012-03-20, 16:59
Chansen att först få stå på det finaste flaket för att sedan få den finaste utmärkelsen.

Då får du snabba dig att byta till OL

TREX
2012-03-20, 17:03
Känslan... när man vaknar och känner sig uppsvälld, men på ett positivt sätt. Tryck. Man går upp, går till skolan/jobbet, medveten om att idag är det en stor dag. Ett tag nu har man tränat på rätt sätt, planerat för att prestera just idag, och det har funkat. Frisk, stark och laddad glider man igenom dagen utan att kunna tänka på annat än det kommande träningspasset... Kommer hem, är för ovanlighetens skull inte trött, utan bara laddad. Sätter sig och chillar en stund, klockan är 4 och snart är det dags! Tiden går fort, och snart är klockan 5. Häller upp en jävla NO-xplodegrogg, och smäller på Drowning Pool eller dylikt. Spenderar den närmsta timmen med att dricka xplode, lyssna på hatmusik och kika inspirella youtubefilmer eller kanske något annat man vet är taggande! Åker till gymmet i 150 km/h, kletar på linnex överallt bara för smärtans skull, drar på Children of Bodom eller Raubtier så högt det bara går, och börjar värma. 20 känns smidigt, 50 känns som luft, 70, 100 och 120 likaså. Snart är man uppe i vikter som skulle döda en om man gjorde fel, men farten är opåverkad och man vet redan före man persar att man kommer klara det... trots att det är en ökning på 10 kg i 1RM.

Det jag åsyftar är såklart känslan av att ha grova jävla biceps på krogen!

Hur länge har du tränat? Det lät lite som mina första månader på gymmet.

Petoria
2012-03-20, 17:05
Roligt, är också väldigt tävlingsinriktad och gillar att vinna mot andra. Sen är det alltid kul att känna att man utvecklas.

Tränar mest BJJ nu.

stridis
2012-03-20, 17:13
Att inte hamna här är väl den största inspirationen:

[IMG] rullstolar


Tja, japanerna forskar ju i exoskelett och grejer, vore ju något...:cool:

Tricklew
2012-03-20, 17:17
Det som inspirerar mig att äta chipsen, och röka cigaretterna är detta forum, det faktum att de flesta är skitfula, trots att de lever träning, och ångesten de känner över att missa ett pass.

Det känns gött att veta att eran ångest kommer sätta er i gravar före jag själv hamnar i en, samtidigt som majoriteten fortfarande ser lika skit ut som mig.

/Med kärlek, Tricklew.

Ado2000
2012-03-20, 17:17
för att vara fit

för att inte vakna upp en dag å tänka vafan har jag gjort med mig själv

för att inte tappa detta jag redan har lyckats bygga upp

för att förbättra det man redan lyckats bygga upp

å för att se bra ut helt enkelt

spoon
2012-03-20, 17:18
Det är kul att bli bättre och det är kul att lyfta tunga saker. Sen är det riktigt roligt att hänga på klubben och snacka skit och dricka oboy.

TREX
2012-03-20, 17:20
Det som inspirerar mig att äta chipsen, och röka cigaretterna är detta forum, det faktum att de flesta är skitfula, trots att de lever träning, och ångesten de känner över att missa ett pass.

Det känns gött att veta att eran ångest kommer sätta er i gravar före jag själv hamnar i en, samtidigt som majoriteten fortfarande ser lika skit ut som mig.

/Med kärlek, Tricklew.

Cheers

http://www.prothemer.com/blog/wp-content/uploads/2009/10/cheers.gif

Rikard Jansson
2012-03-20, 17:29
Hur länge har du tränat? Det lät lite som mina första månader på gymmet.

Jag fastnade i det där stadiet...

TREX
2012-03-20, 17:46
Jag fastnade i det där stadiet...

Wow, härligt :) Jag höll lågan precis som dig med PWO, taggande filmer på youtube och hela köret i typ 1½!-2 år, nu på senare dagar har jag skippat det totalt.

Ligger och kollar på film i kallingarna i sängen tills precis innan jag ska dra, sätter på mig några mjukisbyxor från golvet och åker iväg, taggad? :Virro

Stoltz
2012-03-20, 18:24
Tja, japanerna forskar ju i exoskelett och grejer, vore ju något...:cool:

Stoltz 2025?
http://www.technologyblogged.com/wp-content/uploads/2011/03/Irobotarm21.jpg

Med aningen ljusare pigment.

Infidel
2012-03-20, 19:14
Tränar för att det är kul, för att se hur långt jag kan pressa mig, för att kunna prestera när det behövs, för anställning i försvarsmakten.

Pelle2
2012-03-20, 20:03
Det som inspirerar mig att äta chipsen, och röka cigaretterna är detta forum, det faktum att de flesta är skitfula, trots att de lever träning, och ångesten de känner över att missa ett pass.

Det känns gött att veta att eran ångest kommer sätta er i gravar före jag själv hamnar i en, samtidigt som majoriteten fortfarande ser lika skit ut som mig.

/Med kärlek, Tricklew.

Tråkigt att du måste bli inspirerad för att äta chips och se ful ut, jag käkar chips iaf! Dock ser jag inte ful ut ;)

Tricklew
2012-03-20, 20:05
Tråkigt att du måste bli inspirerad för att äta chips och se ful ut, jag käkar chips iaf! Dock ser jag inte ful ut ;)

Var inte så ödmjuk, fulhet kommer enklare för vissa helt enkelt. :)

rajjan_dammit
2012-03-20, 20:07
Jag tränar för att vara snyggare, lika mycket för mig själv som för andra, eller vad man ska säga. Jag trivs inte med att ha en slabbig kropp, hade jag varit den sista människan på jorden hade jag nog ändå tränat.

Jag störs inte av vad jag ska svara på frågan om hur jag orkar. Det är en ego-boost att jag orkar något som andra inte gör.

Alternativet, att inte träna, tilltalar mig inte. Det är jobbigare att vara ur form än det man går igenom för att inte vara det.

Sen är det roligt. Roligt att lyfta, roligt att få anstränga sig, roligt att få resultat.

Lychgate
2012-03-20, 20:21
Min spegelbild. Stark tvåa är att många tagit inspiration av min resa och känslan det ger gör hårda träningar och halvtråkiga dieter värt det. :)

mangemani
2012-03-20, 20:40
det jag ser i spegeln, det är min motivation, sen kryddar jag det hela med mina resultat plus att det är så förbannat roligt, så blir motivationen och inspirationen ännu starkare, då måste jag anstränga mig för att ens kunna hitta anledningar till att INTE gå till gymmet, om det nu fanns någon poäng i att försöka hitta några dvs;)

TREX
2012-03-20, 20:48
Kul att höra så många ha så olika inspirationskällor, inspirationskällor som inte alls stämmer in på en själv.

Två senaste pratar om spegeln, jag klarar inte ens av att se mig själv i spegeln!

Gald
2012-03-20, 22:40
Fin fysik, roligt

pwnyou
2012-03-20, 22:40
Folk som säger "jag tränar bara för att det är kul" låter nästan som att de hamnade där av en slump, att de inte har något syfte eller mål med träningen och skulle lika gärna ha kunnat säga "jag äter chips, röker och sitter hemma hela dagarna för att det är kul".

Jag tränar för att jag vinner sjukt mycket på det. Jag blir snyggare, jag får dopaminer/endorfiner när jag tränar, jag får gott samvete, jag blir mer atletisk och jag får bättre hälsa, men mest av allt så får jag något att vara stolt över och jag kan titta mig själv i spegeln med ett leende på kvällarna och känna att livet går frammåt - i rätt riktning.

Onigiri
2012-03-20, 22:50
Ingen som sagt brudar än? Då gör jag det! Brudar.Tack. Dom andra bara skojar tror jag.

halvordsson
2012-03-20, 22:58
Det är rätt skoj och hela släkten på fars sida skenar i vikt så fort de tänker onyttigt och så även jag. Min största fasa är att bli ett fett fläskberg - därför tränar jag

Tolkia
2012-03-21, 06:55
I början när man inte är van är det jobbigt. Tanken på att anstränga sig, bli svettig, o s v. Sedan blir det en vana.
+1. Jag tänker ibland när folk säger att man är "duktig" för att man tränar att de som släpar sig dit för att de måste, fast de inte gillar det, är de som är verkligt duktiga. Hur mycket duktighet krävs det för att gå och göra något man tycker är asroligt, liksom?

(Känner mig dock VÄLDIGT duktig när jag rehabtränar ...)

Röda Björnen
2012-03-21, 08:06
1: Jag blev av med aggressionsproblem som jag hade innan jag började styrketräna.

2: Jag gör det för jag vill bli en professionell kroppsbyggare.

3: Att lyfta tunga grejer är kul

Olegh
2012-03-21, 08:10
Tanken på att jag är en slapptask om jag inte gör det. Ibland räcker det till, ibland orkar jag inte bry mig och sitter således kvar på bakdelen eller gör något annat som måste göras.

Edit: En sanning med modifikation. Ovanstående är den viktigaste faktorn, där jag använder mitt dåliga samvete som piska. Men strävan efter att faktiskt bli starkare hjälper också till; innan jag kommer iväg brukar jag ställa mig den retoriska frågan om man blir starkare av att halvsitta i soffan eller lyfta skrot... Ja, svaret är ju givet, men i mina svaga stunder känns det som att det inte spelar någon roll.

Stoltz
2012-03-21, 08:14
Folk som säger "jag tränar bara för att det är kul" låter nästan som att de hamnade där av en slump, att de inte har något syfte eller mål med träningen och skulle lika gärna ha kunnat säga "jag äter chips, röker och sitter hemma hela dagarna för att det är kul.

Det är väl knappast ett konstigt fenomen när det gäller fritidssysslor? Man får upp ögonen för något, testar det och gillar man det och fortsätter så blir det eventuellt en vana.

Inte så himla stor skillnad från att bbygga fågelholkar eller spela i band.

Eddie Vedder
2012-03-21, 08:27
Jag tränar för att jag vinner sjukt mycket på det. Jag blir snyggare, jag får dopaminer/endorfiner när jag tränar, jag får gott samvete, jag blir mer atletisk och jag får bättre hälsa, men mest av allt så får jag något att vara stolt över och jag kan titta mig själv i spegeln med ett leende på kvällarna och känna att livet går frammåt - i rätt riktning.

Det låter kul. :) Just det där är ju vad som gör träningen kul. Jag tog upp det här i en tråd nyligen som handlade just om huruvida träning är kul eller ej och vissa kom med det obegripliga argumentet i stil med "Ja det är ju inte som att jag skrattar när jag tränar" och om skratt och leende är kravet för att något ska va kul är det inte mycket som är kul.

Kort sagt; Allt det där du nämner är det som gör träningen så rolig enligt min definition. Plus att den nu är ett skönt sätt att koppla bort det jag prioriterar högst. Det är inte längre det jag tvångsmässigt måste göra för att det är det enda jag tänker på om dagarna.

JoHannibal
2012-03-21, 09:32
Jag tränar för att jag vinner sjukt mycket på det. Jag blir snyggare, jag får dopaminer/endorfiner när jag tränar, jag får gott samvete, jag blir mer atletisk och jag får bättre hälsa, men mest av allt så får jag något att vara stolt över och jag kan titta mig själv i spegeln med ett leende på kvällarna och känna att livet går frammåt - i rätt riktning.

Endorfinkick har jag väntat på att någon ska säga.
Humöret/psyket/självkänslan blir också bättre tycker jag.

regus
2012-03-21, 09:46
Det som inspirerar mig att äta chipsen, och röka cigaretterna är detta forum, det faktum att de flesta är skitfula, trots att de lever träning, och ångesten de känner över att missa ett pass.

Det känns gött att veta att eran ångest kommer sätta er i gravar före jag själv hamnar i en, samtidigt som majoriteten fortfarande ser lika skit ut som mig.

/Med kärlek, Tricklew.

Haha!

Jag har länge tränat för att bli stark i de bänk, mark, knäböj och ibland militärpress och chins. Kom på för några dagar sen att det inte spelar sådan stor roll egentligen. Ska börja använda trappmaskin mer och träna mindre böj.

Pretorian
2012-03-21, 10:02
Jag tycker det är kul att (till viss grad) kunna bestämma hur sin egen kropp ska se ut. Det är kul med ett mål och se att man närmar sig målet.

Detta gäller inte bara styrketräning utan även jobbet etc...

Sen är det förstås känslan efter ett riktigt bra och välgenomfört träningspass som är svår att slå.

hurril
2012-03-21, 10:36
Då får du snabba dig att byta till OL

OS-guld och världsrekord kastas formligen efter tyngdlyftare som jag förstår det.

Tjulu
2012-03-21, 11:05
Har ingen speciell inspirationskälla eller idol. Tycker mest det är otroligt kul och jag gillar resultaten

mini_Arnold
2012-03-21, 11:21
Varit ifrån träningen mer än jag tränat.. men när jag väl PUMPAR då är det så jefla givande.
Obeskrivligt skön känsla.
Mår ju inte ens bra när jag ska hem.

Efter att ha sett Langsters fysik är jag mer peppad än jag redan var.
Ser sällan grova snubbar med vår kroppstyp men han är ett levande bevis på hur jag KAN se ut nån dag.

Min träning gör även sexet bättre, vet inte varför :)

Tricklew
2012-03-21, 11:24
Bättre mjölksyra tålighet i högern?


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Ademius
2012-03-21, 12:35
Bättre mjölksyra tålighet i högern? :laugh:

Jag har gett upp den där långlivade tanken om att man kan träna sig "snygg", det går inte. Det går att träna sig mer attraktiv, men inte snyggare. Dem facial aesthetics.. Och sen den rent psykiska biten för män : /

Så jag tränar för mig själv mest, för att jag blivit fixerad vid min egen kropp och vill gärna att den ska vara någorlunda presentabel. Då även i perioder när man har mer för sig. Även om man inte kan träna sig snyggare så kan man alltid träna upp det där extra pluset i kanten, men det pluset är knappast tillräckligt stort för att motivera varför man tränar imo.

För mig har det nog snarare att göra med min självbild och mina krav på mig själv och min kropp.

Sen är det också delvis att känna att jag mår bra och har ork.

I sista hand också åldras med värdighet, men det blir en senare fråga. Bara man får in den livsstilen nu så ska det nog inte vara så svårt att fortsätta.

ChuckTesta
2012-03-21, 12:38
Jag inspirerar mig själv till att träna

Pdaddy
2012-03-21, 13:00
För mig är träning ett måste.
Utan den blir jag tokig och deppig, själva inspirationen kommer nog från hur bra man mår efter och den tillfrestelsen man får när man ser resultat.

För närvarande så är gymmet min tillflyktsort för att slippa vara hemma på kvällarna, det kommer självklart ändras när jag bor själv med barnen innom nån överskådlig framtid.
Då får man träna efter jobbet direkt, återstår att se.

Just nu diet, de e kul :D

Pd

mini_Arnold
2012-03-21, 14:34
Bättre mjölksyra tålighet i högern?


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.
Stämmer nog! :D

http://www.motifake.com/image/demotivational-poster/1004/biceps-muscle-biceps-masturbation-demotivational-poster-1270871226.jpg

ManuelIT
2012-03-21, 14:36
Zyzz
http://cdn.simplyshredded.com/wp-content/uploads/2011/04/4-2.jpg

exor
2012-03-21, 15:40
Kunna skydda min familj, känna mig manlig och vara starkast på gymmet.