handdator

Visa fullständig version : Ont i quadriceps


Latissimus Dorsi
2012-03-18, 18:11
Känner en smärta i quadriceps, gör inte riktigt vrålont men det gör ont och det är störande och misstänker en bristning. Misstänker även att de kommer från gårdagens benspark, någon som har någon idë vad det igentligen är?
Tacksam för svar

killenigrillen
2012-03-18, 18:28
For the love of the flying spaghetti monster!

Gör om, gör rätt dvs använd mallen!

Latissimus Dorsi
2012-03-18, 18:46
Ursäkta mig :p lite ny här

Kön: Man

Ålder: 16

Längd och vikt. 61kg 170cm

Smärtbeskrivning: Var gör det ont? Quadriceps Känns det som att smärtan är djup eller ytlig? Något mellanting Gör det ont någonstans då du trycker? Nej Hur uppkom besvären, plötsligt eller successivt? Plötslig Är smärtan skarp eller mer dov? sKARP Ont hela tiden eller endast vid viss aktivitet? oNT HELA TIDEN Känns det bättre eller sämre efter träning? Ingen aning Vilka rörelser/övningar är det som smärtar? När jag sitter oftas Var i rörelsen smärtar det? Hur länge har du haft ont? En ddag Är det någon skillnad på hur det känns när du ligger, sitter eller står? Mest ont när man sitter Smärtvariation över dygnet. Endast haft ont en dag

Vad och hur mycket tränar du? Har/hade du gjort några ändringar i träningen på senaste tiden? Alltså tränat tyngre, oftare eller börjat med någon ny övning osv. Tränat 6 gånger i veckan varav 2 gånger ben. Igår gjorde jag ett sista set på lite högre vikt på bensparken.

Tagit några tabletter, typ alvedon, ipren eller voltaren och isf hade det någon effekt? Ingen medicin

Curls
2012-03-18, 19:21
På din beskrivning låter det som att du haft ont i två och halvt decennium... jag hade nog smörjt med linement och stuckit ut på en promenad sedan stretchat ut ordentligt...