handdator

Visa fullständig version : Deff: Lite kcal på dagen, resten på kvällen!?


komigen
2012-03-17, 23:02
Tjenare! Jag deffar och idag så gick jag upp kl 10, käkade frukost kl 11, ca 450-500 kcal. Sen kl 7-8 på kvällen blev det middag med mycket mat, då jag blev väldigt mätt och nu 22:40 blev det 250g kvarg och jordgubbar. Är skit mätt!

Är det verkligen bra att man ''sparar'' kalorierna tills kvällen för att kunna känna sig mätt och belåten när man skall sova? Min mage trycks ut eftersom jag är så mätt... Eller vad säger ni? Vad är bäst? *rolleyes*

312
2012-03-17, 23:04
Inga problem, vad jag vet. Hört talas om leangains PF? Där äter folk hela dagens mat på 1-2 måltid(er). Jag gör precis som dig.

Sheogorath
2012-03-17, 23:05
Tjenare! Jag deffar och idag så gick jag upp kl 10, käkade frukost kl 11, ca 450-500 kcal. Sen kl 7-8 på kvällen blev det middag med mycket mat, då jag blev väldigt mätt och nu 22:40 blev det 250g kvarg och jordgubbar. Är skit mätt!

Är det verkligen bra att man ''sparar'' kalorierna tills kvällen för att kunna känna sig mätt och belåten när man skall sova? Min mage trycks ut eftersom jag är så mätt... Eller vad säger ni? Vad är bäst? *rolleyes*

Det handlar mest om två saker:

1) När du tränar.
2) Vad du föredrar.

Tränar man på eftermiddagen gör man klokt att lägga en stor del av maten på kvällen. Likaså om det är viktigt för en att gå och lägga sig mätt.

Du blir inte fetare av att äta sent.

komigen
2012-03-17, 23:06
Inga problem, vad jag vet. Hört talas om leangains PF? Där äter folk hela dagens mat på 1-2 måltid(er). Jag gör precis som dig.

Nej, inte hört nåt om leangains PF

Men funderar lite på fall det spelar roll vilken tid jag käkar det? Fall jag äter mig proppmätt 1 timme innan jag ska sova, påverkar det negativt?

komigen
2012-03-17, 23:07
Det handlar mest om två saker:

1) När du tränar.
2) Vad du föredrar.

Tränar man på eftermiddagen gör man klokt att lägga en stor del av maten på kvällen. Likaså om det är viktigt för en att gå och lägga sig mätt.

Du blir inte fetare av att äta sent.

Jag tränar alltid innan middagen! Men idag så har jag inte tränat någonting, så om det påverkar någonting? Fall det är dumt att lägga mycket mat på kvällen?

Zizou
2012-03-17, 23:11
Jag tränar alltid innan middagen! Men idag så har jag inte tränat någonting, så om det påverkar någonting? Fall det är dumt att lägga mycket mat på kvällen?

Nej det spelar ingen roll.

SannaK
2012-03-17, 23:19
jag har ätit 6 mål om dagen men nu på senaste har jag insett hur skönt det är att äta 2 ggr/dag.
man blir sjukt (härligt) mätt! och så sjukt bekvämt!

komigen
2012-03-18, 01:38
jag har ätit 6 mål om dagen men nu på senaste har jag insett hur skönt det är att äta 2 ggr/dag.
man blir sjukt (härligt) mätt! och så sjukt bekvämt!

Ja! Det var skit skönt att äta sig proppmätt!


Men bara det att jag går i skolan varje dag... Tiden då jag kommer hem ca kl 16:00 är jag skit hungrig! och ska träna innan middagen som blir 18-19 tiden.
Jag vet inte hur jag ska lägga upp allt... Känner att jag måste ha i mig nånting på morgonen, kanske dra ner på lunchen? Och käka nåt när jag kommer hem?
hmm... vad tror ni?

Mandelmazza
2012-03-18, 09:26
Jag äter ganska liten frukost, ingen lunch, och stooor skön fet middag :D

Har gått bra än så länge! Suppar ibland lite med EAA / vassle under dagen om det behövs.