handdator

Visa fullständig version : Hur lång tid ska man vänta efter influensa.?


Sandra81
2012-03-16, 23:39
Med konditionsträning och styrka. Varit sjuk i 1,5 vecka och legat deckad i sängen sen tills i måndags.. Är fortfarande hostig och lite snorig men annars pigg.. :)

Zizou
2012-03-17, 00:48
Brukar börja köra så fort min feber/halsont/hosta har gått över. Fast brukar oftast köra något lättare pass i början, för att sedan återgå till vanlig volym.

mattilainen
2012-03-17, 00:55
feber? träna inte.
Snuvig? träna om du känner att du inte är allmänpåverkad.

:)

begt
2012-03-17, 07:30
Influensa är tricky. Jag skulle ta det mycket lugnt ett tag för du vill inte ha återfall- ingen crosstrainer eller liknande på minst en vecka.

Pjotor
2012-03-17, 10:38
Ingen feber, inget halsont/svullnad, ingen sjukdomskänsla är mina kriterier. Min fru som är husläkare är källan. Sjukdomskänslan är tyvärr rätt individuell. Men vänta hellre en dag till om du är osäker.

Sandra81
2012-03-17, 11:22
Okay tack för råden. så hosta å träna kondition är inte nått som är/kan vara farligt som tex halsont kan vara? lite osäker på sånt här.

StrangeKraem
2012-03-17, 11:35
Hade själv influensa för ett tag sen och frågade min läkare om just samma sak, blev tillsagd att låta bli träningen i uppåt en vecka efter dess att jag kände mig frisk igen. Givetvis gjorde jag ju inte det :em: men håller i övrigt med om det Pjotor sa om "sjukdomskänslan", vore ju tråkigt om det vart värre "bara" för att träningsabstinensen tog över!

Krya på dig

clavain
2012-03-17, 12:50
Drog på mig influensa i början av februari och gick tillbaka till jobbet första feberfria dagen, ingen träning alls bara vanligt hederligt kneg. Men påfrestningen var tillräcklig för utveckla lunginflammation som komplikation...Tydligen rätt vanlig följdsjukdom om man inte sköter sig...

Mitt råd skulle vara att vänta några dagar eller en vecka efter det att du är symptomfri för lunginflammation är inget skoj alls...