handdator

Visa fullständig version : Tappat motivationen, schematips?


Lallle
2012-03-16, 19:44
Tjena. Har tränat i 7-8 år och har alltid tyckt att det varit väldigt kul. Fram tills nu. Har aldrig nått en lägre motivationsnivå än den jag har för tillfället. Bryr mig inte längre särskilt mycket om varken muskler eller styrka, är rätt nöjd som det är. Istället har löpningen blivit det som jag verkligen brinner för. Två stora faktorer är såklart att jag tränar på universitets pissgym (ska byta gym när jag får lägenhet i centrum) och att plugget är ganska krävande. (Kanske också att tjejen tycker att "jag inte ska bli större" ;).)

Tänkte om någon här kanske hade ett schema (2 gånger i veckan) som stack ut lite, roade lite. Övningar som kompletterar löpning är positivt. Jag letar alltså inte efter en särskild split utan snarare lite mer uppstyrda pass med övningsförslag där så mycket av kroppen ska tränas samtidigt. Överdrivet mycket benträning är inget jag vill ägna mig åt.

Såhär såg det ut i the glory days:

hidden
2012-03-16, 19:50
Jag hade blivit motiverad av att ha din form. :)

Lallle
2012-03-16, 19:59
Jag hade blivit motiverad av att ha din form. :)

Det var när jag var liten och klen som jag kunde se bilder på fitnessmodeller och dylikt (inte att jämföra med mig..) och känna en megamotivation. När jag sedan närmade mig något som ungefär var det jag strävade efter kände/känner jag någon slags mättnad. Borde inte bara jag som upplevt detta? Men jag tackar! :)

BelowAverage
2012-03-16, 19:59
Pröva nya övningar kanske. Om inte bara flickvännen utan även du är nöjd med din nuvarande form (inte konstigt sjukt bra!) så kan du ju börja träna nya saker och enbart underhållsträna med styrketräningen. Testa att börja med nån dans (breakdance?), bollsport, gymnastik. Du kan ju fortfarande bättra balans och motorik och ha kul. Om du har nått ditt mål i styrketräningen så tycker inte jag det verkar dumt alls att underhållsträna och börja med andra saker.

z_bumbi
2012-03-16, 20:01
Kolla på ett löparschema. Ibland har de med en del roliga övningar som inte är så vanliga bland vanliga gymtränande.

Lallle
2012-03-17, 12:50
Pröva nya övningar kanske. Om inte bara flickvännen utan även du är nöjd med din nuvarande form (inte konstigt sjukt bra!) så kan du ju börja träna nya saker och enbart underhållsträna med styrketräningen. Testa att börja med nån dans (breakdance?), bollsport, gymnastik. Du kan ju fortfarande bättra balans och motorik och ha kul. Om du har nått ditt mål i styrketräningen så tycker inte jag det verkar dumt alls att underhållsträna och börja med andra saker.

Har faktiskt tänkt bli lite mer aktiv med fotbollen. Tror du är inne på rätt spår.

Kolla på ett löparschema. Ibland har de med en del roliga övningar som inte är så vanliga bland vanliga gymtränande.

Det låter spännande, sitter du möjligtvis på en länk? Testade att googla lite utan resultat.

frozzon
2012-03-17, 18:40
en nybliven tråd (hur mycket lyfter du i vecka) motiverade mig lite nyss att typ dra 50 ton i veckan :D något sånt mål kanske du kan ha?