handdator

Visa fullständig version : Smärtor i underarmna!


svets_stina
2012-03-14, 22:45
Goddagens gott folk!

Det är så här att jag har fått smärtor i underarmarna efter jag maxade bänk.
Det gör inte ont när jag lyfter något utan när jag släpper ner vikten eller det jag håller i, Och det är gör ont i mitten av underarmarna,

Någon som har haft samma problem? Har vilat nu i 5 dagar.. riktigt drygt

//svets*cry*

svets_stina
2012-03-14, 23:00
Goddagens gott folk!

Det är så här att jag har fått smärtor i underarmarna efter jag maxade bänk.
Det gör inte ont när jag lyfter något utan när jag släpper ner vikten eller det jag håller i, Och det är gör ont i mitten av underarmarna,

Någon som har haft samma problem? Har vilat nu i 5 dagar.. riktigt drygt

//svets*cry*

Körde ju iofs bicepscurl i fredags curlstång och körde tungt kan det vara att det har gjort så att det har uppstått smärtor? Bör man uppsöka naparat? blir tokig..

RegaJ
2012-03-14, 23:44
Hade exakt samma problem ett tag när jag körde gym ofta (6ggr/vecka) och hårt (många set till failure). Kändes mest av bicepscurl. För mig gick det över efter att jag drog ner på träningen till 4 pass i veckan. Så jag tror att det bara är att vila/köra lätt tills det går över.

Paperweight
2012-03-14, 23:53
Stela pronatorer? Jag har haft exakt samma som du beskriver vid ca 3 olika tillfällen (periodvis). Jag började stretcha och nu har jag inte känt något sedan dess :)

Mitt tips. Sök på stela pronatorer på google o läs.

perfection
2012-03-15, 12:25
haft samma problem (och har till o från), ofta för mig handlar det om att jag "klämmer så hårt" på stången t.ex. och sedan släpper den helt att det blir någon form av chock för kroppen? Släpper jag den långsamt så känner jag aldrig av det.

Vad jag fick hör av en naprapat kan det med underarmarna ofta ha att göra med att man är otränad i dom i jämförelse med resten av kroppen. Många fokuserar bröst och biceps/triceps huvudsakligen (ja lite discogymmar hållet), men glömmer helt underarmar.

Vet inte om detta gör dig något klokare men hoppas du förstår mitt poäng i denna sörja av text! :smash:

Hyndan
2012-03-19, 22:03
Jag har också haft/har samma problem.. Det kan bero på att man har för korta senor i underarmar och såklart överbelastning. Jag får det också kraftigast vid bänkpress och bicepcurl. Har också blivit tillsagd att inte spänna händerna så hårt när jag lyfter, och även att testa linda underarmarna. Det sistnämnda har jag dock inte testat. Lycka till!

svets_stina
2012-03-20, 16:12
Tack så mycket! Jag har funderarat mycket själv varför detta har hänt så tänkte jag efter, så dum som jag har varit så har jag kört med "vristband" när jag började träna så kanske inte underarmarna har blivit lika mycket tränade som dem andra delarna av kroppen?

Iaf nu så smörjer jag in mina armar i tigerbalsam, sen värmer jag upp underarmarna sen kör jag som jag brukar och det känns faktist bra nu!

Hoppas det löser sig för er också!