handdator

Visa fullständig version : posta en vanlig dags matintag


Hnke
2004-01-19, 00:30
Hur mycket lr rättare sagt vad äter ni en helt vanlig dag (ingen deff lr så)

OggeP
2004-01-19, 00:46
Frukost:
Sund müsli med lättfil, minmjölk, ägg och kanske en burk tonfisk

lunch:
kykclingfilé m ris
minimjölk

middag
nötfärs i någonform
pasta/potatis

minimjölk

träning

proteindrink, bananer och riskakor


imellan måltiderna blir det riskakor och minimjölk, och ibland någon proteindrink

Prankie
2004-01-19, 01:05
Gröt två portioner. Sylt och lättmjölk till. Nån skinkskivor om jag har det hemma.

Skolans mat, inte så mycket att välja.

15:00 Prottedrink med med 4dl mjölk. Har lite desginerprotte kvar så jag kör det.

17:00 Kyckling eller Fiskfilé.

Trännig
Gainer efteråt.

Hemma blir det nånting till, låga GI och proteinrikt. Har jag inte det blir det gröt igen.

2500-3000kcal om dagen.

Nate
2004-01-19, 07:06
Mål 1
Gröt med russin och lätt-/minimjölk.
Proteindrink ibland

Mål2
Lins-/böngryta

Mål3
Kyckling och ris
alt. Sej och potatis

Mål 4 (endast om det blir sen träning)
proteindrink
frukt

Mål 5
Russin, bröd, proteindrink
alt. Rester från middagen

Mål 6
Tonfisk och linfröolja
alt. kycklingfile och sallad med linfröolja


Visst har jag lyckats kopiera byggarmatvanorna rätt bra :naughty: :smokin:

Mr.X
2004-01-19, 07:12
Frukost prottedrink å yogurt

gröt å protte

kycklingfile,oxfile lr älgfärs med ris lr pasta

gröt å protte

innan träning maoltodextrin å protte

efter träning samma sak


kycklingfile,oxfile lr älgfärs med ris lr pasta

gröt å protte

innan läggdag blir det ofta kalkon,kyckling lr oxfile med 2 skivor wasasport

alla mål med ca 2t mellan rum

Olsson
2004-01-19, 10:29
Mål 1: 2 grovbrödsmackor med ägg & majonäs eller makrill. 2 kokta ägg med kaviar. 1 äpple i klyftor med kanel på. 1 glas minimjölk.

Mål 2: Pasta och tonfisk med olivolja lr dyligt fett. lite ärtor

träning

Mål3: 3 dl minimjölk, en skopa protte, 80g ahlgrens bilar

Mål 4: pasta och kycklingfilé, lite grönsaker. en matsked fiskolja.

Mål 5: lite vad som blivit över under dagen. en grovbrödsmacka och nått ägg. lite mandlar eller nötter.

Halib
2004-01-19, 10:53
Ungefär det här:

Frukost: 80 g havregryn, 3 dl mjölk, proteinshake (3 dl mjölk) 4 ägg + bröd + kaviar

Lunch: Pasta + Kycklingfilé el. tonfisk

Efter träning: 40g. Proteinpulver + 4dl mjölk + 90 g. skumgodis.

Middag: Massor ris, kyckling el. kött, grönsaker.

Mellanmål: Fruktsallad

Kvällsmat: Smörgås med keso, kalkon + mjölk

Innan läggdags: Proteinshaker

(+glutamin, omega3 och kreatin under dagen)
Får i mig ca 4100 kcal och 250 g. protein/dag

King Grub
2004-01-19, 11:41
Gårdagens kost:

Mål 1: Risgrynsgröt, ½ liter vaniljyoghurt, uppdelat på två skålar, 1 med Frosties på och 1 med All-Bran på. Flerkornsmackor med messmör. Proteindrink. Banan.

Mål 2: Ahlgrens bilar, 1 påse. Proteindrink.

Mål 3: Pommes Frites, wokade grönsaker, fläskfilé, mjölk.

Mål 4: Havregrynsgröt med rivet äpple, socker, kanel och mjölk, Omelett med riven ost och skinka.

Mål 5: Spaghetti och köttbullar på älgfärs, grönsaker, mjölk.

Mål 6: Gratinerad potatis och oxfilé. Rostade grönsaker.

stridis
2004-01-19, 12:22
Återkommer nog imorgon och säger vad jag åt då.

Men jag kan säga redan nu att jag äter en del frukt; igår åt jag 1grape 2 bananer och ett äpple (som jag kommer ihåg, så lätt att greppa ngt äpple i fruktskålen medan man går förbi), vilket är en normaldag i fruktväg.

En del käkar gröt ser jag; Hur orkar ni?

King Grub
2004-01-19, 12:24
Originally posted by stridis
En del käkar gröt ser jag; Hur orkar ni?

Jobbigt? :confused: Det är ju både lättlagat, gott och bäst.

LunaSpice
2004-01-19, 12:44
Standarddagen (med en viss variation) ser ut som följer:

Frukost: 2 dl havregryn, 2 ägg, 1 banan, 5 dl mjölk, 2 skopor vassleprotein, mixar med stavmixer och dricker. 15-20 min senare när drinken har lagt sig så äter jag en tallrik yoghurt med flingor (Sunt och Gott eller All-Bran), 3 fullkornsmackor med skinka och/eller ost, samt ett glas mjölk.

1-1,5 timme senare ev. träning.
Efter träning 150 g skum och gelégodis plus 2 skopor vasslepulver

Om inte träning så äter jag 3 timmar efter frukost 2-3 fullkornsmackor samt en kaseinproteinsdrink i mjölk, kanske nån frukt.
Lunch: En stor portion med tonfisk, kött eller kyckling tillsammans med 2 dl ris, 200 pasta eller X antal potatisar. Vid sidan av har jag en stor tallrik grönsaker, tomat, gurka, sallad, paprika med 4-5 matskedar olivolja på.

1-1,5 timme senare ev. träning (om jag inte tränar på förmiddagen) och samma mål efter här också.

2 timmar efter träning eller 3 timmar efter middag är det dags för gröt och ett stooort glas mjölk. Apelsin och kiwi vid sidan av.

Middag. Samma som lunch

Kvällsmål. Fruktdrink bestående av apelsin, kiwi, äpple, banan och juice. Mixa med stavmixer och drick. Fullkornsmackor med keso...mjölk.

Precis innan läggdags: En stor näve mandlar och mjölk.

Nu har äter jag mindre kolhydrater dock och därmed inte lika stora portitioner som under hösten (julen var en konstant insulintopp för min del :D)

abjorn
2004-01-19, 12:56
Frukost alt 1: Pasta, tonfiskröra, keso, ägg
Frukost alt 2: havregrynsgröt med äppelmos, en proteindrink och ägg

Mellanmål 1: Proteindrink

Lunch: Pasta/ris och nötfärs/kyckling/tonfisk och grönsaker

Mellanmål 2: Keso, bananer

TRÄNING

Efter träning: Proteindrink, druvsocker

Middag: Samma som lunch

Ev en proteindrink innan sängen.

utöver detta åker det även ner 15-20 g kreatin och 15-20 g glutamin utspritt över dagen och självklart en massa vatten :hbang:

Ligger på ~4000 k / dag :eating: Mer orkar jag inte få ner.

Herkulez
2004-01-19, 13:20
låt säga att jag börjar skolan kl 8


6:00 2 mackor, 0.5 l yougurth, 30 gram proteinpulver

9:00 50 gram protein/50 gram kolisar

11:30 200 gram kyckling/100 gram ris

14:30 omelett + nå sorts kolhydrater

17:00 200 kött + 100 gram ris

18:00 träning

19:00 ca 70 gram proteiner/80 gram kolhydrater = drink

21:00 omelett

om jag är vaken länge så brukar jag dra en protein drink före läggdags oxå

Megatuttarna
2004-01-19, 13:42
Originally posted by King Grub
Gårdagens kost:

Mål 1: Risgrynsgröt, ½ liter vaniljyoghurt, uppdelat på två skålar, 1 med Frosties på och 1 med All-Bran på. Flerkornsmackor med messmör. Proteindrink. Banan.

Mål 2: Ahlgrens bilar, 1 påse. Proteindrink.

Mål 3: Pommes Frites, wokade grönsaker, fläskfilé, mjölk.

Mål 4: Havregrynsgröt med rivet äpple, socker, kanel och mjölk, Omelett med riven ost och skinka.

Mål 5: Spaghetti och köttbullar på älgfärs, grönsaker, mjölk.

Mål 6: Gratinerad potatis och oxfilé. Rostade grönsaker.

Blir du inte fet av det där?

King Grub
2004-01-19, 14:16
Originally posted by Megatuttarna


Blir du inte fet av det där?

Nej. Jag tränar hårt och har en superbra insulinkänslighet och hög förbränning, vilket håller mig stenhård året runt.

Bobbokrull
2004-01-19, 15:35
Mål 1. Havregrynsgröt, rivet äpple ( mängder med kanel), prottedrink och 3 ägg.

Mål 2. Ris + kyckling, grönsaker

Mål 3. Pro90 + 2 frukter, en näve nötter.

Mål 4. Pasta. tonfisk, majs/broccoli + keso

Mål 5. Proteindrink + snabba kolhydrater

Mål 6. Pasta/ris + rött kött, grönsaker.

Mål 7. Pro90, en frukt och lite olja/ alt. tonfiskomellett

Olsson
2004-01-19, 15:44
fy va sugen man blir på mat när man läser här :D

MunsöHustla
2004-01-19, 16:24
mål 1: allran, hälsofil, proteindrink (kanske lite kött)

mål 2: kött och lite pasta

mål 3: kött och lite mer pasta

mål 4: 110g smågodis, proteindrink

mål 4: kött och lite mer pasta

mål 5: kött och lite pasta

mål 6: kött

aliquis
2004-01-19, 16:24
Uppskattningsvis:

200g fullkornspasta, råris, avorioris eller quinoa.
200-250g bönor eller linser.
10-20ml linfröolja.
40-100g nötter eller frön, oftast som sesampasta eller jordnötssmör.
4-7 frukter
300-600g grönsaker
150-300g bröd
50-200g ketchup/uncle benssås
Eventuellt 100g falafel eller dylikt
20-80g sojaprotein

Något sådant skulle jag gissa på, sedan c-vitamin, l-glutamin, kreatincitrat, multivitamin för vegetarianer, kelp(alg som innehåller mycket jod), krom och eventuellt ginseng.

aliquis
2004-01-19, 16:27
Originally posted by King Grub
Gårdagens kost:

Mål 1: Risgrynsgröt, ½ liter vaniljyoghurt, uppdelat på två skålar, 1 med Frosties på och 1 med All-Bran på. Flerkornsmackor med messmör. Proteindrink. Banan.

Mål 2: Ahlgrens bilar, 1 påse. Proteindrink.

Mål 3: Pommes Frites, wokade grönsaker, fläskfilé, mjölk.

Mål 4: Havregrynsgröt med rivet äpple, socker, kanel och mjölk, Omelett med riven ost och skinka.

Mål 5: Spaghetti och köttbullar på älgfärs, grönsaker, mjölk.

Mål 6: Gratinerad potatis och oxfilé. Rostade grönsaker.

Fan vad du äger, säkerligen gott och fortfarande rätt nyttigt med tanke på alla grönsaker :thumbup:

hajder
2004-01-19, 16:55
1. 2 port gröt med mjölk. Sen hinner jag inte mer.

2. skollunch

3. 2 mackor med o'boy

4. morsans käk. kött m. ris/potatis

5. 2 mackor till. Ägg eller salami + o'boy/mjölk.


Inte så mycket :(

potte
2004-01-19, 17:04
Originally posted by King Grub
Gårdagens kost:

Mål 1: Risgrynsgröt, ½ liter vaniljyoghurt, uppdelat på två skålar, 1 med Frosties på och 1 med All-Bran på. Flerkornsmackor med messmör. Proteindrink. Banan.

Mål 2: Ahlgrens bilar, 1 påse. Proteindrink.

Mål 3: Pommes Frites, wokade grönsaker, fläskfilé, mjölk.

Mål 4: Havregrynsgröt med rivet äpple, socker, kanel och mjölk, Omelett med riven ost och skinka.

Mål 5: Spaghetti och köttbullar på älgfärs, grönsaker, mjölk.

Mål 6: Gratinerad potatis och oxfilé. Rostade grönsaker.

önskar jag hade hade råd att käka fläskfilé, oxfilé och älgfärsbullar varje dag...

King Grub
2004-01-19, 17:09
Originally posted by potte


önskar jag hade hade råd att käka fläskfilé, oxfilé och älgfärsbullar varje dag...

Klipp dig och skaffa dig ett jobb, pöjkvasker. :whipped: :D

potte
2004-01-19, 17:13
Originally posted by King Grub


Klipp dig och skaffa dig ett jobb, pöjkvasker. :whipped: :D

:thefinger

varför skulle jag göra det när man kan leva på existensminimum med csn-bidrag? :D

King Grub
2004-01-19, 17:15
Originally posted by potte


:thefinger

varför skulle jag göra det när man kan leva på existensminimum med csn-bidrag? :D

Gnäll inte över att du inte har råd att äta vad du vill då. ;)

potte
2004-01-19, 17:31
Originally posted by King Grub


Gnäll inte över att du inte har råd att äta vad du vill då. ;)

nu är det ju så att jag studerar ju för att ha råd att äta sådär någon gång i framtiden ;)

såhär äter jag en vanlig dag förresten:

mål 1: gröt på 1dl rågflingor och dl havregryn med krossat linfrö, rivet äpple, skivad kiwi och minimjölk, dubbelmacka med tre skinkskivor, två kokta ägg.

mål 2: spagetti med kassler, keso och majskorn

mål 3: prottedrink med druvsocker, russin, banan

mål 4: kycklingfiléer med ris och ratatouille

mäl 5: keso med krossad ananas, lite nötter

mål 6: makrillfiléer i tomatsås på grova mackor, minimjölk, frukt


jag ligger på mellan 3500 och 4000 kcal om dan

Ervin
2004-01-19, 17:48
va inge bra ide o läsa den här tråden då man deffar :P blä :P hehehe är skit :eating: nu...

Ris o kyckling file, potatis o torsk och så gröt blir det för min del och protte drinkar o godis jam jam efter träningen :D

Megatuttarna
2004-01-19, 19:18
Originally posted by King Grub


Nej. Jag tränar hårt och har en superbra insulinkänslighet och hög förbränning, vilket håller mig stenhård året runt.

Satans lyckounge! :insane:

King Grub
2004-01-19, 19:20
Dagens kost blev:

Mål 1: Mannagrynsgröt, fullkornstoast med massor av Västanost som smälte ner i brödet, scrambled eggs, fruktsallad.

Mål 2: Hallonbåtar, skumbananer och kolabönor, proteindrink.

Mål 3: Tunna pannkakor med vaniljglass och hjortronsylt, proteindrink

Mål 4: Favoriten - Plankstek med rosépepparsås och smörstekta champinjoner, ångkokta grönsaker och gratinerad Duchesspotatis.

Mål 5: Lasagne.

Om en timme eller så tänkte jag avrunda dagen med två gratinerade humrar, på en bädd av vildris, plus någon god grönsaksblandning.

__________________

LunaSpice
2004-01-19, 19:23
Jag förstår inte er som klagar på att ni inte har råd att köpa "dyr" mat pga att ni studerar.

1. Man kan storhandla 1-2 ggr/månad på Willys motsvarande för att då spara in X antal kronor. Det finns storpack av de flesta basvaror oich dyl. vilket gör att man sparar en hel del faktiskt.

2. Begränsa antalet ggr man handlar under en vecka till 1 max 2. Skriv en inköpslista och håll er till den.

3. Timanställning eller vik.-jobb finns det om man bara vill. Det är bara att söka. Tom. jag har tid att jobba.

Jag äter för ca. 2000-2200/mån och festar ytterst sällan. En fest kostar många studenter flera hundra kronor och det är väldigt mkt mat om man tänker efter. Självklart så får man prioritera. Jag och flera andra prioriterar mat, andra väljer andra saker men om man då gör det så ska man inte gnälla över att man inte har råd med bra mat.

Så...nu har jag sagt mitt. :D Förresten så blir det till att testa den berömda kesellamoussen ikvällen...ska ut och gå en sväng först. :eating:

swiftin
2004-01-19, 19:28
King Grub, är det vad du äter på vanliga dagar? Och hur har du lyckats få en sån bra insulinkänslighet och lyckas vara hård året om fastän du bygger muskler? är det alla dina HIIT-pass?

själv äter ajg vanligen:

frukost 7.15: havregrynsgröt och 2 mackor me köttpålägg på och juice.

skollunch 11.00: vad som bjuds

efter skolan: 14.00-16.00: nån slags middag vanligen, ris/pasta med nåt kött

efter träning: 4-5 mackor och kanske cornflakes

King Grub
2004-01-19, 19:30
Originally posted by swiftin
King Grub, är det vad du äter på vanliga dagar? Och hur har du lyckats få en sån bra insulinkänslighet och lyckas vara hård året om fastän du bygger muskler? är det alla dina HIIT-pass?


Ja, det här var ett par normala dagar. Och eftersom det till största delen är bra mat med långsamma kolhydrater, plus det faktum att jag kör så mycket intensiv cardio, håller sig insulinkänsligheten på topp.

Om sanningen skall fram bygger jag inte speciellt mycket muskelmassa efter 16 års träning - ökar jag ett kilo ren muskelmassa om året är jag mer än nöjd, men jag är mer än nöjd med att hålla mig i toppform och ha hälsan och må bra, samtidigt som jag kan äta det jag vill.

potte
2004-01-19, 19:52
Originally posted by LunaSpice
Jag förstår inte er som klagar på att ni inte har råd att köpa "dyr" mat pga att ni studerar.

1. Man kan storhandla 1-2 ggr/månad på Willys motsvarande för att då spara in X antal kronor. Det finns storpack av de flesta basvaror oich dyl. vilket gör att man sparar en hel del faktiskt.

2. Begränsa antalet ggr man handlar under en vecka till 1 max 2. Skriv en inköpslista och håll er till den.

3. Timanställning eller vik.-jobb finns det om man bara vill. Det är bara att söka. Tom. jag har tid att jobba.

Jag äter för ca. 2000-2200/mån och festar ytterst sällan. En fest kostar många studenter flera hundra kronor och det är väldigt mkt mat om man tänker efter. Självklart så får man prioritera. Jag och flera andra prioriterar mat, andra väljer andra saker men om man då gör det så ska man inte gnälla över att man inte har råd med bra mat.

Så...nu har jag sagt mitt. :D Förresten så blir det till att testa den berömda kesellamoussen ikvällen...ska ut och gå en sväng först. :eating:

nu skrev jag faktiskt att jag inte skulle ha råd att äta "dyr" mat varje dag , inte att jag inte har råd att köpa det någon gång emellanåt. måste säga att jag tvivlar starkt på att du äter matvaror i de prisklasser som oxfilé, älgfärsbullar och fläskfilé ligger i varje dag, för 2000-2200 i månaden. isf är det väldigt små portioner.

Willys är jag på en gång i veckan ungefär. idag köpte jag bl.a. 2,3kg kassler, 2,2kg rostbiff, 2st 2kg:s påsar kycklingfiléer och 1,4kg nötfärs så nog fan köper jag storpack.

jag äter för minst 3000kr per månad så någon prioriteringsfråga är det knappast fråga om, maten kommer alltid i före nöjen. skulle jag börja äta dyrare matvaror skulle jag ju vara tvungen att sluta köpa böcker och kläder.

det enda jag kan hålla med dig om är att man skulle kunna fixa ett extrajobb för att få pengarna att räcka till. känner dock att jag har sjukt mycket att göra ändå med plugg, träning och socialt liv så jag skulle nog inte hinna med det.

jaja, jag hoppas inte att det här lät grinigare än det var menat, jag måste ju få försvara mig. det kan faktiskt vara svårt för en tränande student att få pengarna att räcka till "dyra" matvaror, trots att man gör så mycket man kan för att klara denna utgift.

Sparrisen
2004-01-19, 19:52
Originally posted by King Grub


Ja, det här var ett par normala dagar. Och eftersom det till största delen är bra mat med långsamma kolhydrater, plus det faktum att jag kör så mycket intensiv cardio, håller sig insulinkänsligheten på topp.

Om sanningen skall fram bygger jag inte speciellt mycket muskelmassa efter 16 års träning - ökar jag ett kilo ren muskelmassa om året är jag mer än nöjd, men jag är mer än nöjd med att hålla mig i toppform och ha hälsan och må bra, samtidigt som jag kan äta det jag vill.

Mkt klokt sagt.

Skit i att räkna kalorier hela dagarna - sånt ägnar man sig åt inför en tävling. Använd istället badrumsvågen och spegeln för att avgöra om du bör äta mer/mindre. Ät på känn och du skall finna att ditt liv blir mycket behagligare. Unna dig att äta lite godsaker - livet består ju ändå av mer än bara träning. Och en sak till; man dör inte av att röra på sig lite! Ut och spring, åk skridskor, promenera, simma eller vad helst som du tycker är roligt. Själv gillar jag att spela squash och tennis...

King Grub
2004-01-19, 19:57
Så klokt var det inte - i alla fall ser det inte klokt ut: jag skrev "mer än nöjd" två gånger i rad i samma mening, upptäckte jag nu, för sent. :smash: Så får det inte se ut! :D

Sony
2004-01-19, 20:16
Originally posted by King Grub


Nej. Jag tränar hårt och har en superbra insulinkänslighet och hög förbränning, vilket håller mig stenhård året runt.

Haha, det är onödigt att vara ödmjuk när man är bäst! :bpump: :bow:

LunaSpice
2004-01-19, 21:50
Originally posted by potte


nu skrev jag faktiskt att jag inte skulle ha råd att äta "dyr" mat varje dag , inte att jag inte har råd att köpa det någon gång emellanåt. måste säga att jag tvivlar starkt på att du äter matvaror i de prisklasser som oxfilé, älgfärsbullar och fläskfilé ligger i varje dag, för 2000-2200 i månaden. isf är det väldigt små portioner.

Willys är jag på en gång i veckan ungefär. idag köpte jag bl.a. 2,3kg kassler, 2,2kg rostbiff, 2st 2kg:s påsar kycklingfiléer och 1,4kg nötfärs så nog fan köper jag storpack.

jag äter för minst 3000kr per månad så någon prioriteringsfråga är det knappast fråga om, maten kommer alltid i före nöjen. skulle jag börja äta dyrare matvaror skulle jag ju vara tvungen att sluta köpa böcker och kläder.

det enda jag kan hålla med dig om är att man skulle kunna fixa ett extrajobb för att få pengarna att räcka till. känner dock att jag har sjukt mycket att göra ändå med plugg, träning och socialt liv så jag skulle nog inte hinna med det.

jaja, jag hoppas inte att det här lät grinigare än det var menat, jag måste ju få försvara mig. det kan faktiskt vara svårt för en tränande student att få pengarna att räcka till "dyra" matvaror, trots att man gör så mycket man kan för att klara denna utgift.

Hrm, jag ber om ursäkt om jag förolämpat dig...det var inte alls meningen. Det var heller inte specifikt riktat mot dig utan många andra studenter som prioriterar annorlunda och klagar på att pengarna inte räcker.

Jag har inte påstått att jag äter dyra matvaror men jag gnäller heller inte. :D

Nåväl, sorry ifall du tog illa upp.

potte
2004-01-19, 22:00
Originally posted by LunaSpice


Hrm, jag ber om ursäkt om jag förolämpat dig...det var inte alls meningen. Det var heller inte specifikt riktat mot dig utan många andra studenter som prioriterar annorlunda och klagar på att pengarna inte räcker.

Jag har inte påstått att jag äter dyra matvaror men jag gnäller heller inte. :D

Nåväl, sorry ifall du tog illa upp.

hähä, det är lugna puckar :cheers:

jag läste igenom min post igen, och det låter faktiskt grinigare än det var tänkt...

jag är inte så lätt att såra så det är chill. jag tog inte illa upp alls, faktum är att jag håller med dig om att många gnäller helt omotiverat. men jag ville bara bara understryka att det finns undantag (som bekräftar regeln kanske:) )

Crystal
2004-01-19, 22:20
Grub - Rätt tänkt!

Skulle du träna som de flesta skulle du nog vara ute och tigga mat på gatan för att du ska hålla formen, eftersom du inte har råd med maten på 10 000 kcal per dag, som du förbränner :D

nubi
2004-01-20, 16:39
Torsdag

Frukost:
25g linfrön
75g havregryn
75g äppelmos
500g mjölk
25g protte
47 7 112
27 9 64
704kcal

mellanmål
125g makrillfilé
70g bröd
22 9 33 g
29 26 44 %
300kcal

lunch
100g fullkornspasta
170g grönsaker
140g tonfisk
47 16 81g
30 20 50 %
650kcal

efter träning
40g protein
90g dextros
33 3.2 93
516kcal

middag
100g fullkornspasta
140g grönsaker
125 makrill
600g mjölk
25g protein
70 14 104
809kcal

kväll
70g tonfisk
6g olja
300g mjölk
27 7 12 g
232kcal

3211kcal

MunsöHustla
2004-01-20, 16:47
Originally posted by King Grub


Om sanningen skall fram bygger jag inte speciellt mycket muskelmassa efter 16 års träning - ökar jag ett kilo ren muskelmassa om året är jag mer än nöjd, men jag är mer än nöjd med att hålla mig i toppform och ha hälsan och må bra, samtidigt som jag kan äta det jag vill.

Ja där ser du vad cardio gör med ens kropp! Inte konstigt att pojkarna här inte ökar, så mycket cardio som du tvingar på dom. :)

King Grub
2004-01-20, 17:06
Originally posted by MunsöHustla


Ja där ser du vad cardio gör med ens kropp! Inte konstigt att pojkarna här inte ökar, så mycket cardio som du tvingar på dom. :)

Hoppas det var ett skämt. Vad är vitsen med att öka i fettvikt och samtidigt försämra förutsättningarna för muskelbygge? När jag var tonåring gick jag också upp 10-15 kilo per år. Det går inte att öka 10 kilo muskler varje år hela livet - inte ens en bråkdel av det. Då skulle man väga 300 kilo deffad vid 50 års ålder.

MunsöHustla
2004-01-20, 17:38
Originally posted by King Grub


Hoppas det var ett skämt. Vad är vitsen med att öka i fettvikt och samtidigt försämra förutsättningarna för muskelbygge? När jag var tonåring gick jag också upp 10-15 kilo per år. Det går inte att öka 10 kilo muskler varje år hela livet - inte ens en bråkdel av det. Då skulle man väga 300 kilo deffad vid 50 års ålder.

Klart det var ett skämt, men många som har svårt att öka i vikt här skulle nog tjäna på att faktiskt dra ner på cardio träningen då de inte verkar klara av att äta tillräckligt. Visst kanske de ökar mer i fett, men då ökar de iallafall.

King Grub
2004-01-20, 17:39
Originally posted by MunsöHustla


Klart det var ett skämt, men många som har svårt att öka i vikt här skulle nog tjäna på att faktiskt dra ner på cardio träningen då de inte verkar klara av att äta tillräckligt. Visst kanske de ökar mer i fett, men då ökar de iallafall.

Är man seriös lär man sig äta mer, eller bättre, i sådana fall, inte lägger om träningen till det sämre.

Sparrisen
2004-01-20, 18:37
Originally posted by MunsöHustla


Klart det var ett skämt, men många som har svårt att öka i vikt här skulle nog tjäna på att faktiskt dra ner på cardio träningen då de inte verkar klara av att äta tillräckligt. Visst kanske de ökar mer i fett, men då ökar de iallafall.

Av mina intryck så kan jag dra slutsatsen att folk på detta forum bör röra på sig MER än vad de gör nu... och då kan man ju även äta lite mera, och därmed få i sig mer nyttigheter!

Hokus-Pokus!

aliquis
2004-01-21, 20:00
tss, varför dra ner på cardion? om man skall gå ner i vikt får man väl öka cardio och skall man öka i vikt får man väl öka mängden mat. Inte så svårt att bara trycka i sig en massa, tom jag klarar ju av det ;)
+5kg på 2månader

MunsöHustla
2004-01-21, 22:35
Originally posted by aliquis
tss, varför dra ner på cardion? om man skall gå ner i vikt får man väl öka cardio och skall man öka i vikt får man väl öka mängden mat. Inte så svårt att bara trycka i sig en massa, tom jag klarar ju av det ;)
+5kg på 2månader

Tycker det verkar som många har problem med det om man kollar på bilder som läggs upp. Folk som är trådsmala och ändå ska envisas med att springa milen hela tiden.

zipper
2004-01-22, 01:38
Jag har väldigt svårt att hålla samma matvanor, det är mitt problem. Jag vill kunna styra mitt matintag så att jag får det jag behöver eller om jag ska pumpa eller deffa styra upp maten.
Några bra tips ?

Metal_boy_
2004-01-22, 02:58
En matdag med träning

frukost: 2 skivor grovt bröd med ost 1liter mjölk

Gröt proteindrink, Kreatin

tränar

efter träning: 2 gainers ,1 proteindrink, kreatin och en vitamin/mineraltablett

Kött/fisk elelr fågel med pasta/potatis eller ris

Gröt och proteindrink

Kött/fisk elelr fågel med pasta/potatis eller ris

Kvällsmål oftast samma som frukost om jag inte har ätit vitt bröd på morgonen.:eating:

Tezz
2004-01-22, 07:34
Så här äter jag en vanlig dag när jag tränar på kvällen.

Vaknar 05:15

05:30, Frukost
1 dl fiberhavregryn som jag kokar till gröt.
2 dl lättmjölk
1 msk krossade linfrön
1 msk psylliumfrön
1 msk solrosfrön
1 msk äppelmos (osötad)
Massor av kanel.
1 el 2 grova mackor med skinka, mager ost eller mager leverpastej + grönsaker på mackan.

8:30 Mellanmål
1 grov macka m 1/2 burk makrill
Frukt

11:30 Lunch
Kött/Fisk/Fågel oftast kyckling
Ris/Pasta/Bulgur/Potatis
Massor av grönsaker

14:30 Mellanmål
Fruktsallad + Keso/Cottage Cheese/Kesella

17:00 Middag
Samma som lunch

ca 18-20 Träning, Stryka, kondition el basket

Så snabbt som möjligt efter vitt bröd + något proteinrikt, inte alltid proteindrink

22:00 :sleep:

Det var min vanliga dag....

Croatia_BoY_78
2004-02-19, 02:54
Originally posted by potte


:thefinger

varför skulle jag göra det när man kan leva på existensminimum med csn-bidrag? :D

Hahahahaaa samma här :kickass:

loboman
2004-02-19, 08:35
Frukost
50g protein, 50 g fiberhavregryn, 20g druvkärnolja och psylliumfrön.

Mellis 1
Proteindrink med havregryn alt. Cottoncheese och havregryn.

Lunch
Pasta/Potatis/ris, lax/köttfärs/kyckling/fläskfile (beror på vad jag käkade för middag dagen innan)

Mellis 2
Grovt bröd en mager ostskiva och rökt skinka. Alt. Proteindrink med havregryn.

Middag
Pasta/Potatis/ris, lax/köttfärs/kyckling/fläskfile

Post träning
50g protein 50-70g dextros

Kvällsmål
Cottoncheese+Druvkärneolja

Magnus N
2004-02-19, 10:00
En vanlig arbetsdag ser ut ungefär så här:

0545:
Havregrynsgröt
3 Skivor grovt bröd
1 Burk Makrill

0900:
4 skivor grovt bröd
leverpastej eller skinka till

1200:
Ris/Pasta/Potatis
Tillsammans med Kycklingfilè/köttfärs/biffar/tonfisk och ägg

1600:
30-40gr Protein
All-Bran + Minimjölk

1700:
Träning

1800: Efter träning
30-40gr Protein
60-80 gr kolhydrater
Minimjölk

1900:
Pasta/Potatis
Tillsammans med Kycklingfilè/köttfärs/biffar/Kotletter osv.

21:30:
30-40 gr Protein(Protec+)

Calleman
2004-03-10, 21:24
Originally posted by King Grub
Dagens kost blev:

Mål 1: Mannagrynsgröt, fullkornstoast med massor av Västanost som smälte ner i brödet, scrambled eggs, fruktsallad.

Mål 2: Hallonbåtar, skumbananer och kolabönor, proteindrink.

Mål 3: Tunna pannkakor med vaniljglass och hjortronsylt, proteindrink

Mål 4: Favoriten - Plankstek med rosépepparsås och smörstekta champinjoner, ångkokta grönsaker och gratinerad Duchesspotatis.

Mål 5: Lasagne.

Om en timme eller så tänkte jag avrunda dagen med två gratinerade humrar, på en bädd av vildris, plus någon god grönsaksblandning.

__________________



Jag vet att detta har diskuterats någonstans tidigare, men måste fråga igen. Tycker det låter så fel. Är det verkligen bra att äta smågodis efter träningen? Är det optimalt att trycka i sig vanligt socker, eller finns där något som är bättre? Eller är det precis lika bra som att trycka i sig en gainer?

Självklart måste godiset kompletteras med prottedrink, så långt har jag förstått! Hur mkt godis trycker du i dig förresten?

King Grub
2004-03-10, 21:26
Det är bara frågan om rena sockerarter, 75% glukos och 25 % fruktos, d v s en optimal kombination efter ett träningspass.

Det finns ingen näring i godiset, men det är heller inte syftet med målet direkt efter passet: kolhydraterna skall snabbt ut för snabb återhämtning, glykogeninlagring och för att ge en insulinspik, och detta åstadkommer sockerarterna i lösgodis perfekt. Förhoppningsvis har man ett antal vanliga måltider under dagen att tillfredsställa näringsbehoven, vitamin- och mineraltillförsel o s v med.

Naturligtvis behöver du protein också, gärna i form av en vassleproteindrink.

Dextropur som många använder är 100% glukos, dvs också rent socker. I en gainer består kolhydraterna av rena sockerarter. Ingen skillnad. En gainer är sockerarter plus vassleprotein, samma effekt som du får med vassleproteinpulver plus skum- eller gelégodis.

Efter ett träningspass går kolhydraterna till muskelcellerna, med så gott som obefintlig risk att de lagras som kroppsfett, och detta oavsett om kolhydratkällan i fråga är skumbananer eller pasta. Och pasta skulle vid det här tillfället vara det sämre valet.

Jag äter allt från 100-250 gram efter passet. Oftast den lägre siffran. ;)

Calleman
2004-03-10, 21:36
Originally posted by King Grub
Det är bara frågan om rena sockerarter, 75% glukos och 25 % fruktos, d v s en optimal kombination efter ett träningspass.

Det finns ingen näring i godiset, men det är heller inte syftet med målet direkt efter passet: kolhydraterna skall snabbt ut för snabb återhämtning, glykogeninlagring och för att ge en insulinspik, och detta åstadkommer sockerarterna i lösgodis perfekt. Förhoppningsvis har man ett antal vanliga måltider under dagen att tillfredsställa näringsbehoven, vitamin- och mineraltillförsel o s v med.

Naturligtvis behöver du protein också, gärna i form av en vassleproteindrink.

Dextropur som många använder är 100% glukos, dvs också rent socker. I en gainer består kolhydraterna av rena sockerarter. Ingen skillnad. En gainer är sockerarter plus vassleprotein, samma effekt som du får med vassleproteinpulver plus skum- eller gelégodis.

Efter ett träningspass går kolhydraterna till muskelcellerna, med så gott som obefintlig risk att de lagras som kroppsfett, och detta oavsett om kolhydratkällan i fråga är skumbananer eller pasta. Och pasta skulle vid det här tillfället vara det sämre valet.

Jag äter allt från 100-250 gram efter passet. Oftast den lägre siffran. ;)


Mycket bra svar, extremt SNABBT kom det också. 2 min senare, snyggt jobbat. Låter väldigt trevligt med lite godis efter träningen, kommer man aldrig få sug efter det annars. Kanske står på påsarna, men hur mycket gram kolhydrater innehåller 100 g Ahlgrens bilar t ex?

King Grub
2004-03-10, 21:38
Originally posted by Calleman



Mycket bra svar, extremt SNABBT kom det också. 2 min senare, snyggt jobbat. Låter väldigt trevligt med lite godis efter träningen, kommer man aldrig få sug efter det annars. Kanske står på påsarna, men hur mycket gram kolhydrater innehåller 100 g Ahlgrens bilar t ex?

80 gram.

Calleman
2004-03-10, 21:44
Stenkoll som vanligt ;)

Gäller dessa 80 gram för de flesta sorters smågodis? Tänkte bomba dig med småfrågor för att hjälpa dig upp mot 10 000 posts. Snällt va :love:

Flex Jackson
2004-03-10, 22:00
Dagens mat:

1: 500 gram gristrynsgröt
1 L minimjölk
Excell proetinpulver ( 30 g)

2: 130 g pasta
140 g kycklingtärningar (lr va det heter, små bitar typ)
1 Dr Pepper

3: 151 g innanlår
132 g ris
0,5 L vatten

4: (Efter träning)
2 gainomax
160 g tuttifrutti godis (myyycket stor mängd snabba kolisar i denna måltid)
:hbang:

5: 250 g keso
130 g pasta
0,5 L vatten

6: Elvis mackor

7: Proteindrink (kasein)

:)

JAM
2004-03-11, 01:05
08.45 - 1,5 dl havregryn, grovbrödmacka med ägg och kaviar, Excellproteindrink
12.00 - gasoliners kycklingsallad (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=17910) (kycling, ris, korngryn, ägg, diverse grönt), vatten
15.30 - gasoliners kycklingsallad (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=17910) (kycling, ris, korngryn, ägg, diverse grönt), mjölk
19.00 - gasoliners kycklingsallad (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=17910) (kycling, ris, korngryn, ägg, diverse grönt), mjölk
21.15 - Två dl Strength's blåbärsgainer, kreatin
22.30 - 1 dl små makaroner, 1 burk tonfisk, lite linfröolja
00.30 - Grovbrödmacka med två ägg, vatten.

Och JA, det blev mycket kycklingsallad när jag gjorde den igår...
:eating: :eating:

Flex - Vad är Elvismackor?

primaliv
2004-03-11, 07:32
jag tror att det är mackor med banan och jordnötssmör.

King Grub
2004-03-11, 10:44
Originally posted by primaliv
jag tror att det är mackor med banan och jordnötssmör.

Och bacon och stekt ekorre och jordgubbssylt! :hbang:

JAM
2004-03-11, 10:50
Originally posted by King Grub
Och bacon och stekt ekorre och jordgubbssylt! :hbang: Nä, nu är du tyvärr lite fel ute Grub. Bacon var rätt, men inte resten. Du kanske blandar ihop det med något annat? Om det är något inom matlagning eller kost du undrar över så vet du att du alltid kan fråga oss här... ;)
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=8153&a=127556
Elvismackor
Beräknat för 1 portion
2 skiva(or) vitt matbröd
efter smak jordnötssmör
1 st banan
efter smak smör
1 paket bacon

King Grub
2004-03-11, 10:54
Men till mackorna skulle det vara:

2 young squirrels, skinned and cleaned

Salt to taste

1/4 teaspoon freshly ground pepper

4 tablespoons butter

1/2 cup all-purpose flour

Källa: The Life and Cousine of Elvis Presley

JAM
2004-03-11, 11:01
:laugh: :laugh:
Haha, va fan, jag trodde att du drev med oss!? De där jänkarna är då inte kloka. Kan en vettig människa vilja ha bacon, banan, jordnötssmör, ekorre och jordgubbssylt på en och samma macka? :D

King Grub
2004-03-11, 11:20
Originally posted by JAM
:laugh: :laugh:
Haha, va fan, jag trodde att du drev med oss!? De där jänkarna är då inte kloka. Kan en vettig människa vilja ha bacon, banan, jordnötssmör, ekorre och jordgubbssylt på en och samma macka? :D

Jordgubbssylten var ett misstag; jag kom ihåg fel. Här är ett annat Elvisrecept ur samma bok:

Fool's Gold Loaf:

2 tablespoons butter

1 loaf Italian white bread

1 pound lean bacon

1 large jar Skippy smooth peanut butter

1 large jar Smuckeräs grape jelly

primaliv
2004-03-11, 12:17
den där elvismackan verkar faktiskt god, om man skippar baconet.

RobbeliRobban
2004-03-11, 12:38
frukost: Råggröt, minimjölk, 2-3 kokta ägg, apelsinjuice.

Lunch: Ost Omelett av 4-5 ägg, keso, minimjölk, 1 frukt

middag: varierande husmanskost(med väldigt lite kolhydrat o mycket protein), sallad, keso, 1knäckebröd med smör,minimjölk

Kvällsmat 1-2 lätrtkesella med lightäppelmos,1 rågmacka med kalkon och keso,minimjölk.

Dessutom blir det en 60g prottedrink efter träning, samt 1 mellanmål med 1-2 frukter, och en fika med 2-3doughnuts eller kanelbullar med thé eller minimjölk.

JAM
2004-03-11, 14:41
Originally posted by RobbeliRobban
Lunch: Ost Omelett av 4-5 ägg, keso, minimjölk, 1 fruktBlir det bra med keso i omeletten? Varm/smält keso tycker jag blir lite småskumt...

Körde förresten Valios nästan fettfria kesovariant i micron ovanpå pasta och köttfärssås. Det blev plast. Helt jävla oärbart och omöjligt att diska. Fick slänga diskborsten efteråt.

RobbeliRobban
2004-03-11, 14:41
Originally posted by JAM
Blir det bra med keso i omeletten? Varm/smält keso tycker jag blir lite småskumt...

Körde förresten Valios nästan fettfria kesovariant i micron ovanpå pasta och köttfärssås. Det blev plast. Helt jävla oärbart och omöjligt att diska med diskborste.


Jag har keson på omeletten, så den varken värms eller tillagas, keso tycker jag att man skall äta färskt. iofs kan man göra en kesokaka men det smakar mest illa.

King Grub
2004-03-11, 14:43
Keso i omelett har jag provat en gång. Aldrig mer. 'Nuff said.

Klein
2004-03-11, 22:13
Måste bara säga att honung är ett bättre val än "godis" efter träning. Rent socker är skit för kroppen - alltid.

Solle
2004-03-11, 22:40
En vanlig dag ser väl ut nåt sånt här :

07:30 Nån macka + en tallrik youghurt.

9:40 Dubbelmacka i skolkafeterian.

11:30-12:30 Skollunch.

15:00-17:00 Oftast pasta med nåt kött till.

18:00 Mellanmål av nåt slag, om middagen var tidig.

19:00-21:00 träning

21:30 Oftast pasta eller pommes med nåt kött till.

Mellan måltiderna försöker jag klämma in lite mackor och sånt.

Metal_boy_
2004-03-11, 22:59
Originally posted by Solle
En vanlig dag ser väl ut nåt sånt här :

07:30 Nån macka + en tallrik youghurt.

9:40 Dubbelmacka i skolkafeterian.

11:30-12:30 Skollunch.

15:00-17:00 Oftast pasta med nåt kött till.

18:00 Mellanmål av nåt slag, om middagen var tidig.

19:00-21:00 träning

21:30 Oftast pasta eller pommes med nåt kött till.

Mellan måltiderna försöker jag klämma in lite mackor och sånt.


Dubbelmacka i skolkafeterian låter trevligt:kinky:

Solle
2004-03-11, 23:28
Originally posted by Metal_boy_



Dubbelmacka i skolkafeterian låter trevligt:kinky:

Hehe, japp! Allt för den där lilla extra hormonutsöndringen! :D

JAM
2004-03-12, 00:21
Originally posted by Metal_boy_
Dubbelmacka i skolkafeterian låter trevligt:kinky: :laugh:

JAM
2004-03-12, 00:22
Originally posted by Solle
21:30 Oftast pasta eller pommes med nåt kött till.
Men åhh, nu blev jag hungrig igen... Pommes och en köttbit var längesen...

Originally posted by Metal_boy_
Dubbelmacka i skolkafeterian låter trevligt:kinky: :laugh:

MacDaBig"O"
2004-03-12, 12:23
9.00-frukost-all bran med mellanmjölk,kesella,juice 0.5l,fiskolja
12.00(innan träning)-kycklingfile400g med ris å wok150g,juice,multivitamin
efter träning-fastway 50g,banan,carbodrink ibland
16.00-middag-fläskkottletter3st,färsk pasta200g,wok150g,juice,fiskolja,
19.00-kycklingfile300g
22.00-protec50g
:sleep:

Jense
2004-03-12, 14:39
mål1: 3-4 nybakta bullar/flingor , kaffe

mål2: pasta, oftast lasagne eller bolognese

mål3: mjölk och grönmögelost

mål4: kött, fläskfile, hängmörad ryggbiff eller oxfile m. sallad!

mål5: mackor igen, varma ibland med lök, skinka, tomat, ost

mål6: proteinpulver i mjölk


Därimellan lite smått som efter träning och så. =)


Edit: mjölk till alla mål.

5-6 koppar kaffe minst.

Kalleh
2004-03-12, 21:43
Frukost: nudlar, proteindrink

Lunch: spaghetti, köttfärsås, mjölk

Mellanmål: pasta och proteindrink( ägg kesella och yoggi blandat)

Träning

Gainer

Middag: Ris, fläskkotlett, mjölk

Kvällsmat: Pasta, proteindrink

Brukar sluta på omkring 200 g protein på en kroppsvikt av 80 kg.

/Karl

bubbleman
2004-03-12, 23:04
Idag:
(smådeffar, testar lite altså så bara klaga om något är helt på tok)

Frukost kl. 07.00:
Två mörka skivor bröd med biffar på. Minimjölk till detta.

Lunch 12.00:
Skollunch bestående av en liten portion gröt med kanel + 2 frallhalvor med ost. Mellanmjölk till detta.

Innan träning kl 15.30
Banan + Äpple

Efter träning kl. 17,00
Proteindrink + lite smågodis

Middag kl. 18.00
Två potatisar med en burk tonfisk och keso, smaksatt med Västan(ost). Minimjölk till detta.

Kvällsmål kl. 21.00:
En macka med en burk makrill i tomatsås och Västan(ost). Minimjölk till detta.

Kvällsmål 2 kl. 23.00(nu):
En kycklingfilé. Minimjölk till detta.


Brukar normalt äta mycket mer än detta men ska testa att tappa några kilo utan att ansträna mig för mycket (räkna kcal å sånt)...

Zodd
2004-03-12, 23:41
En stor dag kan se ut:

08:30 - 2 Brödskivor, 2 ägg, 3dl Mellanmjölk. (ca 500kcal)

12:00 - Pasta/Potatis/Ris med kött, 2-3dl Mellanmjölk. (ca 750kcal)

16:00 - Pasta/Potatis/Ris med kött, 2-3 dl Mellanmjölk. (ca 750kcal)

19:00 - 4,5dl Mellanfil, 3dl Havregryn, lite psylliumfrön. (ca 650 kcal)

23:00 - 2 Brödskivor, 75g tonfisk, lite linfröolja, 3dl Mellanmjölk. (ca 500kcal)

Totalt: 3150 kcal



En liten dag (helg):

12:00 - 2 Brödskivor, 2 ägg, 3dl Mellanmjölk. (ca 500kcal)

16:00 - 2 Brödskivor, 125g makrill i tomatsås, 3dl Mellanmjölk (ca 500kcal)

20:00 - 4,5dl Mellanfil, 3dl Havregryn, lite psylliumfrön. (ca 650 kcal)

00:00 - 2 Brödskivor, 75g tonfisk, lite linfröolja, 3dl Mellanmjölk. (ca 500kcal)

Totalt: 2150

Blir väl ca 2500kcal/dag medelvärde...

Dymion
2004-03-13, 08:07
06:00 Frukost:

Gröt på 2.5dl rågflingor, 1/2 dl blåbär, 1glas m 2dl mellanfil m 4msk kruskakli (Håller magen i FIN form!!), 2äggvitor + 1helt ägg, 1stort äpple

11:00 Lunch:

Tonfisk blandat med ris, majs och champinjoner samt lite soya + rejält med vitlök + övriga kryddor! (Jag gillar stark mat)
1dl ris, 1burk tonfisk.

14:00 Mellanmål

1/2 Laddning Protec på lättmjölk, 2skivor osötat flerkornsbröd, 125g Makrillfilé i tomatsås. 1stort äpple eller banan (varierar)

17:00 Middag

Köttfärslimpa och kokt potatis

19:00 - 20:30 Träning

20:40 Återhämtningsmål (Jag har väldigt nära till Gymet!)

Protec på lättmjölk, 3skivor skogaholmslimpa med messmör, 1banan, +riskakor eller en rejäl näve russin!

Jag bör även tillägga att jag äter rejält med sallad till både lunch och middag!

Kommentarer på upplägget efterlyses!! PLZ :bow:

Dymion
2004-03-13, 10:15
No Comments? :confused: :confused: :confused:

King Grub
2004-03-13, 11:34
Originally posted by Dymion
No Comments? :confused: :confused: :confused:

Tror du någon sitter och läser ditt matschema med ett kritiskt öga på lördagsmorgonen? Får du inga kommentarer så får du inte. Det är ingen frågelåda.

Men det ser väl okej ut. Vet inte vad jag skall säga om det, förutom att du behöver ett normalt mål någon timme efter "efterträningsmålet".

LunaSpice
2004-03-13, 13:24
Jag tycker att 5 timmar mellan frukost och lunch är lite mkt. En macka med skinka/tonfisk/makrill på med ett glas mjölk kan du säkert klämma i dig runt 8.30 - 9 (om du har möjlighet såklart).

Dymion
2004-03-13, 13:51
Jag brukar alltid försöka ha med mig en dubbelmacka med hamburger kött eller Makrill närt det går mer än 3-4h mellan frukost och lunch

z_bumbi
2004-03-13, 14:13
Dymion 20:40 Återhämtningsmål (Jag har väldigt nära till Gymet!)

Protec på lättmjölk, 3skivor skogaholmslimpa med messmör, 1banan, +riskakor eller en rejäl näve russin!

Går du och nannar direkt efter det här eller har du missat ett mål?

Sallad till två av målen, menar du grönsallad eller är det grönsaker som tillför något inblandade?

JAM
2004-03-13, 16:21
Originally posted by Dymion
No Comments? :confused: :confused: :confused: Originally posted by King Grub
Tror du någon sitter och läser ditt matschema med ett kritiskt öga på lördagsmorgonen? Får du inga kommentarer så får du inte. Det är ingen frågelåda.Hehe, jag tycker att det är ganska ofta man ser inlägg som "men är det ingen alls som vet...? :( " en knapp timme efter inlägget postades. Ha lite tålamod... Låt det gå ett dygn i alla fall.

Denna tråd handlade iofs inte heller om att bedömma varandras matvanor, utan endast om att se vad andra äter.

Dymion
2004-03-13, 17:08
När jag menar sallad så innebär det majs, ärtor osv, ibland bönor kikärter om det finns hemma. Paprika är också något som är givet i en sallad, SPÄCKAT med C-Vitamin:eating:

Thony
2004-03-14, 15:31
En vanlig dag (när ja jobbar)

04:45

3 dl havregrynsgröt, med mjölk.
En burk kessela, samt 3-4 råa äggvitor

08:00

150 gram all bran regular (som för övrigt kommer att bytas ut till All brans uranstavar :D )
30-40 gram protein pulver, samt nån frukt..

10:30

Nån köttbit, fisk, fågel samt pasta eller ris..

12:45

250 gram keso med en skivad frukt + kanel i

14:30

1 burk makrill

15:15 kan påpeka att ja sover middag en ca 20 min här :hbang:

16:00 Samma som 10:30 målet

tränar runt 17-18

19:00 gainer

20:00

Samma som middagen å lunchen :D

21:00 it´s bedtime