handdator

Visa fullständig version : deffa med styrketräning endast


zipper
2004-01-19, 00:07
Hej
Jag vill gå ner i vikt men även få mer muskler.
Jag väger 115 kg och är 193 cm lång ungefär.
Räcker det med att köra styrketräning eller måste
jag springa med ? Vad skall man börja med isf.
Sänka kalori intaget och träna skjortan av mig eller ?
Det låter vettigast.

Jag hade dock tänkt å gå ut och gå varje morgon innan maten.
Bra idé kanske ?

MVH
///Z

:furious:

z_bumbi
2004-01-19, 09:21
Satsa först på att köra styrketräningen samt förbättre din kondition utan att medvetet minska kalorierna som du äter. Konditionsträningen gör ju av med kalorier och det är bättre att göra av med mer kalorier än att dra ner på dem, konditionsträningen hjälper även till att öka andelen fett man bränner vid normala aktivitetet.
Börja även hålla koll på maten så att du rensar ut en del sk "onyttigt" samt räknar efter hur mycket du äter i kalorier samt hur mycket av vardera fett, protein och kolhydrater.

När du väl gjort det så kan du börja tänka på att dra ner kalorierna men jag gissar att med dessa enkla medel kommer du att förvandla kroppen ganska bra i alla fall.
Bättre att bygga upp en bra grund än att störta på någon typ av deff på en gång.

Kallingen
2004-01-19, 18:50
Ta inte bort något, lägg bara till :smokin: (cardio alltså, det gör jag. fungerar :thumbup: )

zipper
2004-01-19, 22:20
Ok. Så tanken är då att inte tröttna. Och sedan när man har fått igång hormonerna på fullvarv kan man sätta igång på allvar ?

mangs
2004-01-21, 16:51
Jag skulle gjort precis som Z-bumbi säger. När/om din vikt stagnerar sedan kan man sänka kcal-intaget men i början är det bättre att höja förbränningen genom mer träning.

zipper
2004-01-22, 00:50
Okey men finns det någon anledning till att inte sänka kaloriintaget ? Ser ingen fara med det

Megatuttarna
2004-01-23, 18:12
Originally posted by zipper
Okey men finns det någon anledning till att inte sänka kaloriintaget ? Ser ingen fara med det

Lättare att bränna ut sig själv, mindre ork o s v

Fatalist
2004-01-25, 19:54
Originally posted by zipper
Okey men finns det någon anledning till att inte sänka kaloriintaget ? Ser ingen fara med det

Du behöver dom för att bygga upp muskler när du tränar.