handdator

Visa fullständig version : Allsvenskan 2012-tråden


Gabriel174
2012-03-13, 19:09
Snart dags för ännu en säsong av Allsvenskan. De flesta trupperna är spikade, och man ser på ett ungefär vart ens lag ligger efter försäsongen. Själv håller man givetvis på AIK och jag är lite småbekymrad över anfallsspelet. Kommer att bli väldigt intressant att se Celso Borges på plan, för första gången. Han har blivit upphaussad rejält av gamla medspelare (bland annat av djurgårdens James Keene)


Sista året på Råsunda, och det blir givetvis ett SM-guld i år.


*popcorn*

_slipknot1_
2012-03-13, 19:44
Snart dags för ännu en säsong av Allsvenskan. De flesta trupperna är spikade, och man ser på ett ungefär vart ens lag ligger efter försäsongen. Själv håller man givetvis på AIK och jag är lite småbekymrad över anfallsspelet. Kommer att bli väldigt intressant att se Celso Borges på plan, för första gången. Han har blivit upphaussad rejält av gamla medspelare (bland annat av djurgårdens James Keene)


Sista året på Råsunda, och det blir givetvis ett SM-guld i år.


*popcorn*

Var samma snack förra året om att det förutom M.Bangura såg tunt ut i anfallet. Alla våra nuvarande är unga med stor potential gäller bara att någon av dem tar ytligare ett kliv. Dessutom tror jag Goitom ansluter i sommar!
Hoppas Råsunda får den avslutning alla vi Gnagare drömmer om dvs. GULD!

Gabriel174
2012-03-13, 19:48
Jo, men jag tyckte faktiskt att Tetteh såg bra ut under försäsongen också. I synnerhet efter matchen mot Örebro. Dessutom så presterade ju Catovic väldigt bra under förra försäsongen. Men precis som du säger, vi har väldigt många unga spelare med oerhörd potential. Hoppas att de blommar ut. Speciellt Pontus Engblom.

Goitom donerade 2000kr till "3712", stort av honom. Synd att det inte var mer retro-stuk på årets matchkläder.

Maejn
2012-03-13, 19:56
Ska bli intressant att se hur HIF ligger till inför Allsvenskan. Får ju ett litet smakprov den 24 mars, då vi förhoppningsvis bringar in 5e guldet i rad =)

Gabriel174
2012-03-13, 19:58
5:e guldet i rad? Det måste jag ha missat.

Maejn
2012-03-13, 20:00
Svenska cupen 2010, Supercupen 2011, Svenska cupen 2011, Allsvenskan 2011
Kanske Supercupen 2012

Gabriel174
2012-03-13, 20:02
Trodde att du menade 5:e supercupsguldet i rad. Att du ens tror att ni har en chans...

Jockefoten
2012-03-13, 20:03
Ska bara avverka kvalserien, sen kan man fokusera på denna skiten igen. ;)

Maejn
2012-03-13, 20:04
haha, vi får väl se ;) kommer du till Olympia eller? =)

Gabriel174
2012-03-13, 20:05
Gillar att dif lade upp: http://oi42.tinypic.com/3163w9u.jpg två minuter efter förlusten, snacka om losermentalitet :D Men nu pratar vi inte hockey här ;)

Gabriel174
2012-03-13, 20:05
haha, vi får väl se ;) kommer du till Olympia eller? =)

Jag och polare åker med störst sannolikhet dit med en minibuss/två bilar, yepp.

Maejn
2012-03-13, 20:07
Trevligt, vet inte hur stort intresset för matchen är, men min biljet ligger här hemma iallafall :)

Gabriel174
2012-03-13, 20:08
En titel och 250 papp i all ära, men viktigast av allt är att vi kommer ytterligare automatiskt vidare en kvalrunda i EL.

Mestalla
2012-03-13, 20:11
Allsvenskan?
I år är det superettan som är den heta av dom två serierna.
Självklart kommer vi vinna serien relativt överlägset känns det som, tyvärr stack Noring till mff men hoppas att Tjockisen mellan stolparna fixar formen och är lika magisk som 2006. Dessutom gäller det att Melander, Turunen, Haynes och Jensen håller sig skadefria och prickar in formen lagom till dom viktiga matcherna.
Sen står det mellan HBK och ÄFF vem som kommer tvåa.
Att åka till starkearvid lockar mer än råttsunda ett år till....hehe...nooooot!


IFK Glenn vinner Allsvenskan, Syrianska och Åtvid åker.

Maejn
2012-03-13, 20:12
om ni vinner Super cupen?

Gabriel174
2012-03-13, 20:13
om ni vinner Super cupen?

När vi vinner, rättare sagt ;)

Maejn
2012-03-13, 20:15
hahaha.... ;)

Gosti123
2012-03-13, 20:16
Go Elfsborg!

Vad tror ni om Real Göteborg?

Gabriel174
2012-03-13, 20:17
Vad tror ni om Real Göteborg?

Flopp. Som förra året. För många finlirare på mitten, för få grovjobbare.



Uppmanar alla AIK:are att köpa årskort redan nu. Sista året på Råsunda. Vill du blicka tillbaka om 10 år och veta att du missade den sista säsongen på vår borg som är klassad en av FIFA:s 10 mest klassiska arenor?

_slipknot1_
2012-03-13, 20:30
Jo, men jag tyckte faktiskt att Tetteh såg bra ut under försäsongen också. I synnerhet efter matchen mot Örebro. Dessutom så presterade ju Catovic väldigt bra under förra försäsongen. Men precis som du säger, vi har väldigt många unga spelare med oerhörd potential. Hoppas att de blommar ut. Speciellt Pontus Engblom.

Goitom donerade 2000kr till "3712", stort av honom. Synd att det inte var mer retro-stuk på årets matchkläder.

Lät dock som att de flesta tyckte han såg rätt dålig ut, att han var bra såg jag först i bortamatchen mot ellos. Då kunde man se vissa internationella kvalitéer som gjorde mig övertygad om att skulle bli bra, sen att han öste in mål som han gjorde kunde man aldrig förutspått. Personligen tror jag mycket på Crespo kanske inte till i år med för åren som kommer. Catovic är ju en bok för sig...

Därför jag tror att Goitom är på gång, dessutom investerade han ytligare i affärsverksamheter i Kista.

Tröjan hade varit grym utan de gula ellos liknande blafforna vid armhålorna.
Bortatröjan såg helt horribel ut med dem.

_slipknot1_
2012-03-13, 20:33
Allsvenskan?
I år är det superettan som är den heta av dom två serierna.
Självklart kommer vi vinna serien relativt överlägset känns det som, tyvärr stack Noring till mff men hoppas att Tjockisen mellan stolparna fixar formen och är lika magisk som 2006. Dessutom gäller det att Melander, Turunen, Haynes och Jensen håller sig skadefria och prickar in formen lagom till dom viktiga matcherna.
Sen står det mellan HBK och ÄFF vem som kommer tvåa.
Att åka till starkearvid lockar mer än råttsunda ett år till....hehe...nooooot!


IFK Glenn vinner Allsvenskan, Syrianska och Åtvid åker.

Herregud vad jag inte kommer sakna er i år!;)

Gabriel174
2012-03-13, 20:38
Lät dock som att de flesta tyckte han såg rätt dålig ut, att han var bra såg jag först i bortamatchen mot ellos. Då kunde man se vissa internationella kvalitéer som gjorde mig övertygad om att skulle bli bra, sen att han öste in mål som han gjorde kunde man aldrig förutspått. Personligen tror jag mycket på Crespo kanske inte till i år med för åren som kommer. Catovic är ju en bok för sig...

Därför jag tror att Goitom är på gång, dessutom investerade han ytligare i affärsverksamheter i Kista.

Tröjan hade varit grym utan de gula ellos liknande blafforna vid armhålorna.
Bortatröjan såg helt horribel ut med dem.


Mja. Många tyckte att han var lite för aggressiv i spelet. Precis som många snackar om Crespo nu. Jag filmade för AIKiHD under försäsongen mot Örebro, och redan då såg man att han var en riktigt bra spelare.

Crespo tror jag på också, men han behöver anamma den svenska fotbollen lite mer. Han har redan fått ett rött kort.

HenricDIF
2012-03-13, 22:34
Man ser väl ganska tydligt vilket lag jag hejar på.

Aja, 1-1 mot Malaga idag får väl ses som helt okej, är galet taggad inför säsongen. Tyvärr missar jag Elfsborg away pga högskoleprovet men sånt får man leva med..

Gabriel174
2012-03-14, 00:38
DIF med versaler, Degerfors IF. Eller du kanske menar den lilla Södermalmsklubben Dif lions?

HenricDIF
2012-03-14, 00:41
DIF med versaler, Degerfors IF. Eller du kanske menar den lilla Södermalmsklubben Dif lions?

Ah, den klassiska gnagarhumorn. Trodde ni höll er till flashback, aftonbladets kommentarsfält och era egna forum med dessa inlägg.

Med tanke på att detta är kolozzeum hade jag hoppats på lite bättre nivå för en gångs skull. ;)

Otur
2012-03-14, 10:07
Trodde precis samma sak, att ni höll er till flashback. Kolozzeum, lite finare lite bättre. DIF

Kischen
2012-03-14, 10:08
DIF

+1 *cupid*

Gabriel174
2012-03-14, 10:19
Humor? DIF är Degerfors. Dif är djurgården, ingen 'humor' inblandad.

Superior
2012-03-14, 11:06
Humor? DIF är Degerfors. Dif är djurgården, ingen 'humor' inblandad.

Och AIK är ett hockey båkkey lag i norrland ;)

Pelle2
2012-03-14, 11:19
gnagare har alltid så intelligent humor;)

_slipknot1_
2012-03-14, 11:57
Trodde precis samma sak, att ni höll er till flashback. Kolozzeum, lite finare lite bättre. DIF

Vissa av oss höjer nivån både här och på Flashback. dif

HenricDIF
2012-03-14, 15:37
Vissa av oss höjer nivån både här och på Flashback. dif

Haha, man kan aldrig kalla det forumet för bra nivå. Varje gång man kikar in där (t.ex. supportertrådarna) är det folk som kan hitta på vad som helst för att låtsas vara ITK, så sjukt pinsamt. Då menar jag både gnagare, Djurgårdare och bajare. Ett gäng idioter som inte vet att man bör knipa igen om man inget vet, så att säga.

HenricDIF
2012-03-14, 16:19
Haha, man kan aldrig kalla det forumet för bra nivå. Varje gång man kikar in där (t.ex. supportertrådarna) är det folk som kan hitta på vad som helst för att låtsas vara ITK, så sjukt pinsamt. Då menar jag både gnagare, Djurgårdare och bajare. Ett gäng idioter som inte vet att man bör knipa igen om man inget vet, så att säga.

För sent att redigera, men visst kan det finnas vettigt folk där, dock är det fortfarande en alldeles för låg nivå.
-----------

Som sagt ska det bli skönt med fotboll igen, snacka om att hockeysäsongen är ett fiasko..

Gabriel174
2012-03-14, 16:57
Och AIK är ett hockey båkkey lag i norrland ;)

Nej. Skellefteå är SAIK. Och ifall du vill starta en AIK-sAIK-diskussion så kan vi gärna göra det. I en annan tråd, dock.

Berguven
2012-03-14, 17:07
Nej. Skellefteå är SAIK. Och ifall du vill starta en AIK-sAIK-diskussion så kan vi gärna göra det. I en annan tråd, dock.

http://www.ragemaker.net/images/Stupidity/HerpDerp.png

Superior
2012-03-14, 17:44
Allsvenska pokalen kommer så klart stanna i natursköna Skåne, dock så kommer den resa ca 10 mil söderut.
Och det vet ni alla.

Gosti123
2012-03-14, 17:48
Allsvenska pokalen kommer så klart stanna i natursköna Skåne, dock så kommer den resa ca 10 mil söderut.
Och det vet ni alla.

:laugh:

Gabriel174
2012-03-20, 18:16
Var ett möte igår i restaurangen vid Västra där bland annat Björn Wesström, Rickard Henze och Andreas Alm pratade om truppen/den ekonomiska situationen etcetera. Var relativt mycket folk på plats.

Lite info om 3712-kampanjen togs upp, och vi arbetar fortfarande stenhårt med diverse kampanjer.

Engagera er & köp årskort.
http://3712.se/

Dissector
2012-03-20, 20:28
http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/006/707/nothing-to-do-here-template.jpg.scaled500.jpg

...*cry*

Ha så skoj i år. Ses 2013

Fastback
2012-03-20, 21:07
Sista året på Råsunda, och det blir givetvis ett SM-guld i år.

http://2.bp.blogspot.com/-B68htV-pAKI/TsMyRH1EcuI/AAAAAAAAAEU/g5wiuzbEnvM/s1600/double-facepalm.jpg

Lundaponke
2012-03-20, 21:28
Malmö plockar det! No worries

Superior
2012-03-21, 07:47
Malmö plockar det! No worries

Just min mening!

Gabriel174
2012-03-21, 17:28
På fredag kommer 55.000 stickers äntligen till Stockholm!

Minimjölk
2012-03-21, 21:36
Tror att Malmö FF har en stor chans i år. Helt klart Allsvenskans bästa trupp med de högsta topparna spelmässigt. Gäller bara för dem att få till samma jämnhet som de hittade 2010 så finns det enligt mig inget lag i Allsvenskan som kan konkurera i år. Andra tänkbara kandidater är Helsingborg och Elfsborg. AIK och IFK Göteborg kommer även kunna blanda sig in i titelracet men pga deras stora splearomsättning tror jag att de kommer tappa en del poäng pga att trupperna ännu inte är helt samspelta.

Gabriel174
2012-03-23, 21:55
För att bumpa tråden lite. Stickerserna kom fram idag. Kommer att finnas tillgängliga gratis fr.o.m. imorgon i AIK-shoppen.

http://forumbilder.se/images/163201294218Pb197.jpg

55 000st / 100kg.

Maejn
2012-03-24, 16:56
När vi vinner, rättare sagt ;)

... förlåt, men var tvungen =) Grattis HIF, grymt spel även om det såg lite trött ut i första 45, men vi kom igen ordentligt i andra!

Gabriel174
2012-03-25, 11:00
Mja. Jag hade varit mer orolig som HIF-supporter än som AIK-supporter efter den matchen. Ni spelade med ett i princip ordinarie lag, medan vi hade skador på stjärnspelare samt icke matchtränade spelare. Tycker att vårt innermitt gjorde ett oerhört bra jobb mot vad som ska vara Sveriges bästa mittfält. Ivan Turina gjorde det bra trots en skadad rygg.

Men, det går inte att sticka under stol med att Helsingborg hade dem vassaste lägena, och var mycket bättre i sista tredjedelen. Är fortfarande bekymrad över vårt anfallsspel.

Maejn
2012-03-25, 12:44
Varken backlinje eller anfall var ordinarie i HIF, men absolut hade vi problem med ert mittfält, men får ända säga att resultatet var rättvist efter 90 minuter.

Var du på matchen?

Gabriel174
2012-03-25, 14:11
Självklart var det rättvist då vi hade noll skott mot mål.

Jag hade planerat på att åka ner och hade köpt biljett, men på grund av kampanjarbete (3712.se) var jag tvungen att ge bort den och har varit tvungen att fixa massa grejen dem senaste dagarna. Får ställa in siktet på bortamatchen mot Kalmar istället.

HenricDIF
2012-03-25, 15:13
Att man kommer bli tvingad till att dela arena med bajen på Stockholmsarenan känns helt plötsligt lite mindre jobbigt när man får höra att Swedbank arena byter namn till...

Friends Arena! :laugh:

Gabriel174
2012-03-25, 15:32
Nu är det ju inte säker att den kommer att heta så, men vem kommer att kalla den för friends arena? Vem kallar Globen för Ericsson Globe?

Måste vara jobbigt att vara djurgårdare från Solna/Södermalm.

Jockefoten
2012-03-25, 15:39
solna aik's nya hymn:
p6-YmpQKp-g

Gabriel174
2012-03-25, 15:40
Solna/Södermalm-difs nygamla hymn:

fhTOVGg90SA

HenricDIF
2012-03-25, 18:50
Nu är det ju inte säker att den kommer att heta så, men vem kommer att kalla den för friends arena? Vem kallar Globen för Ericsson Globe?

Måste vara jobbigt att vara djurgårdare från Solna/Södermalm.

Jag och säkerligen många andra kommer att kalla den för Friends arena, bara för att. Förresten så lirar ni själva i "söder" i hockeyn, så ser inte vad som är så himla kul med att tjata över det när Globenområdet inte ens är bajen. Men det är kul att ni försöker.

Är vi "hand i hand" för att DIF och aik lirar på Hovet förresten? Jag tycker då inte det.

Lasse Kongo
2012-03-25, 19:09
Sjukt pepp!

Nästa måndag smäller det, då tar vi emot Helsigborg hemma, hoppas på fint väder, grym stämning och hemmaseger såklart xD

Gabriel174
2012-03-25, 20:37
Jag och säkerligen många andra kommer att kalla den för Friends arena, bara för att. Förresten så lirar ni själva i "söder" i hockeyn, så ser inte vad som är så himla kul med att tjata över det när Globenområdet inte ens är bajen. Men det är kul att ni försöker.

Är vi "hand i hand" för att DIF och aik lirar på Hovet förresten? Jag tycker då inte det.

Tycker att det är kul att oxtokiga dif från Solna delar arena med kanylklubben från söder. Ännu ett steg närmare hifdif, och vem vet, när ni slås ihop kanske ni har en chans att konkurrera i Stockholm.

Herr Oberst
2012-03-25, 22:30
Tycker att det är kul att oxtokiga dif från Solna delar arena med kanylklubben från söder. Ännu ett steg närmare hifdif, och vem vet, när ni slås ihop kanske ni har en chans att konkurrera i Stockholm.

Är det inte lika kul att AIK från Östermalm delar ishockeyarena med DIF?

Gabriel174
2012-03-26, 13:20
Är det inte lika kul att AIK från Östermalm delar ishockeyarena med DIF?

Kul vet jag inte om jag skulle kalla det. Ser bara fram emot att bondeklubben dif lions

http://4.bp.blogspot.com/-BtCFECg_w3E/T1aQDbKO1bI/AAAAAAAABcQ/v4hjYNx516Q/s1600/dif-lions.jpg

- konkar tillsammans med korpenklubben hammarby.



Lite kul kuriosa angående småklubben dif då på måndagsförmiddagen.


Att AIK bildades i Stockholms innerstad den 15:e februari 1891 gjorde att vi skrevs som statslag till Stockholm. Då fanns det bara en allmän förening i Stockholm vilket givetvis var just AIK. En månad senare grundades plastföreningen lions på ön Djurgården där endast män som bodde där fick bli medlemmar. Inte heller nu var det någon som sa emot att den enda idrottsklubben för stockholmare var AIK. (Kung Gustaf VI Adolf åtog sig redan som kronprins 1907 att vara ”AIK:s beskyddare och förste hedersledamot” och förblev detta fram till sin död 1973. Hans sonson kung Carl XVI Gustaf bär vidare den kungliga traditionen genom att från 1974 vara förste hedersledamot och AIK:s beskyddare.)


Endast Djurgårdenbor fick vara medlemmar i dif vilket innebar att innerstaden målades svartgul utan konkurrens. När man skulle möta dif i någon sport var man tvungen att åka båt till deras "territorium" (bönder om något). I Stockholm blev fler och fler medlemmar i den Allmänna Idrottsklubben - AIK.

I Stockholms innerstad sjöngs det bara ramsor om vårt svartgula AIK och skulle man aktivera sig inom sport som Stockholmare så gick man med i den Allmänna Idrottsklubben - AIK.

AIK spelade sina fotbollsmatcher på Stadion (som ligger i Östermalm) där vi också grundades (Norrmalm). När det byggdes en ny nationalarena som skulle göra att svensk fotboll utvidgades så var det givetvis Stockholmslaget AIK som fick vara med och finansiera Råsunda fotbollsstadion. Ekonomiskt drogs Råsunda med problem, trots toppmatcher och landskamper, och 1921 räddade AIK anläggningen från konkurs genom att hyra den för 4.000 kr om året. AIK, som vid den här tiden hade betydligt starkare kassa än förbundet, bidrog även till tillkomsten av den moderna stadion 1937 (avd: våra läktare?).

Den nya stadion skulle byggas i ett område vid namn Solna som tillhör Stockholms län. Sagt och gjort, AIK huserade nu i den nya "fotbollsstaden" Solna och delade arena med självaste landslaget. Det var nu klart att AIK inte bara var Stockholms lag, man var hela Sveriges lag.

HenricDIF
2012-03-26, 16:10
Det roliga som texten inte tar med är väl att din svartgula förening uteslöt vissa samhällsgrupper genom överpriser på deras medlemskap, samt att er första hedersledamot var ledande i den svenska naziströrelsen.

Men hela Sveriges lag, javisst! Heil Hitler vetja :D Kan anta att vissa, inklusive citerad, inte skulle vara välkommen att heja på Gnaget under den tiden. Vilken stolthet man måste ha.
---------------

Ser dock ingen anledning till att sitta här och skriva meningslösa texter som handlar det som hände för 120 år sedan här på forumet när tråden handlar om Allsvenskan 2012, men det är ju tur att tiderna förändras.

Gabriel174
2012-03-26, 16:20
Avd: http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2008/09/kronika-darfor-hatar-vi-aik ?

:laugh:

http://forumbilder.se/images/5f6201251907P934d.jpg

Jockefoten
2012-03-26, 16:20
Jag hade en Lionsryggsäck när jag gick i ettan. Coolast i klassen! :D

HenricDIF
2012-03-26, 16:27
Avd: http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2008/09/kronika-darfor-hatar-vi-aik ?

:laugh:

http://forumbilder.se/images/5f6201251907P934d.jpg

Jag hoppas du läst boken "Va för jävla pack e ni" och bildat dig en uppfattning om det där, men alla kan nog hålla med om att det är aik som framstått som det gäng med mest skinhead-WT's under tiden som gått.

D0o2unmphrQ

Gabriel174
2012-03-26, 16:44
Jag hoppas du läst boken "Va för jävla pack e ni" och bildat dig en uppfattning om det där, men alla kan nog hålla med om att det är aik som framstått som det gäng med mest skinhead-WT's under tiden som gått.

[yt]D0o2unmphrQ[/t]

Oroa dig inte över att finna nazistsympatier hos samtliga storlag i Sverige. Dif har sin beskärda del skinheads och alla som har koll på historian skulle säga att även Hammarby hade en del på 80- och 90-talet (inte minst under Nackas minne)



Kategori WT?

TelXbMs8WaQ

Gabriel174
2012-03-26, 16:47
Bör förresten nämnas att "SIM HALL" användes frekvent i syfte av att provocera.

HenricDIF
2012-03-26, 16:51
Bör förresten nämnas att "SIM HALL" användes frekvent i syfte av att provocera.

Japp, egentligen det mesta var ren provokation. Finns ju även en bild från nåt av lagets supportrar där en mörkhyad gör den beryktade SIM HALL-hälsningen. :cool:

Herr Oberst
2012-03-26, 17:56
Kul vet jag inte om jag skulle kalla det. Ser bara fram emot att bondeklubben dif lions

- konkar tillsammans med korpenklubben hammarby.

Åker skansen ur elitserien är ajk körda. Ett publiksnitt på 3500 kommer ni inte långt med.

Att AIK bildades i Stockholms innerstad den 15:e februari 1891 gjorde att vi skrevs som statslag

Åja nu tog du väl ändå i lite. aik kanske sågs som stadslag, men inte mer

Gabriel174
2012-03-26, 18:47
Åker skansen ur elitserien är ajk körda


Hur tänker du nu? Utan konkurrens i Stockholm skulle vi vara körda? Vilket fantastiskt resonemang.

Men nog om hockey. Inte långt kvar till premiär nu. Över 15000 sålda till premiären och över 9200 sålda årskort hittills.

Herr Oberst
2012-03-26, 22:24
Hur tänker du nu? Utan konkurrens i Stockholm skulle vi vara körda? Vilket fantastiskt resonemang.


Jag tänker 2 derbyn och cirka 20 000 färre åskådare. 20 000 pers som betalar ca 300:-/skalle i biljettpengar ger 7 miljoner mindre i biljettintäkter. Dra sen ifrån några procent hajp som derbyna skapar och det totala intresset för hockey i stan sjunker ytterligare.
Dom sponsorer ni kan vinna på kort sikt försvinner på lång sikt pga sviktande intresse. AIK hockey är ju inte direkt kända för att ha en solid ekonomi. Man tvingades ju sälja Videll för bara några månader sedan

Tryman
2012-03-27, 09:38
Hur tippas det i leden då? Vilka kommer topp 4, vilka åker ur och vem får kvala?

Mina tips är
1. MFF
2. Helsingborg
3. IFK Göteborg
4. Elfsborg

Kvalar gör Mjällby
Syrianska och Åtvidaberg åker ur.

_slipknot1_
2012-03-27, 09:55
Tips:
1. Malmö
2. Elfsborg
3. Helsingborg
4. AIK
(5. Ifk Glenn)
Åker ur gör Sundsvall och Syrianska. Kvalplatsen blir en kamp mellan Örebro, Mjällby och Åtvidaberg. Där Åtvidaberg tillslut drar det kortaste strået.

Såvida det inte anländer ett par nyförvärv i sommar eller att ett par spelare tar rejäla kliv så tror jag inte AIK orkar vinna i år. Många lag som har riktigt bra trupper i år. Har varit för mycket skador under försäsongen på viktiga spelare, ingen vet hur bra Celso är för han har inte spelat en minut ännu.

Om vi ligger med till sommarfönstret öppnar, tror jag dock det kan anlända nyförvärv som spetsar till truppen. Dock är även risken stor att någon av våra mittbackar säljs. Känns som det behövs en offensiv mittfältare (speluppläggare på mitten) och ev. en etablerad anfallare till. Känns som vi har mycket talang på topp men att någon av dem måste ta för sig och gör en 8-12 mål för en absolut topplacering. Det som saknats på försäsongen är mål helt klart. Mycket hänger nog på Celso Borges!

1-6 där någonstans kommer AIK hamna, allt beror på hur spelarna utvecklas då vi har ett väldigt ungt lag.

Tryman
2012-03-27, 10:15
Såvida det inte anländer ett par nyförvärv i sommar eller att ett par spelare tar rejäla kliv så tror jag inte AIK orkar vinna i år. Många lag som har riktigt bra trupper i år. Har varit för mycket skador under försäsongen på viktiga spelare, ingen vet hur bra Celso är för han har inte spelat en minut ännu.

Om vi ligger med till sommarfönstret öppnar, tror jag dock det kan anlända nyförvärv som spetsar till truppen. Dock är även risken stor att någon av våra mittbackar säljs. Känns som det behövs en offensiv mittfältare (speluppläggare på mitten) och ev. en etablerad anfallare till. Känns som vi har mycket talang på topp men att någon av dem måste ta för sig och gör en 8-12 mål för en absolut topplacering. Det som saknats på försäsongen är mål helt klart. Mycket hänger nog på Celso Borges!

1-6 där någonstans kommer AIK hamna, allt beror på hur spelarna utvecklas då vi har ett väldigt ungt lag.

Gnaget får inrikta sig på att stänga till bakåt under våren för att köpa anfallare till sommaren. Sen ev. ersätta Milosevic om det skulle behövas (det var han du tänkte på va?) Som det ser ut nu så räcker det inte till topp-4 enligt mig. Sen som sagt är det alltid vanskligt att tippa allsvenskan då trupperna kan se radikalt annorlunda ut efter sommaren.

Gabriel174
2012-03-27, 10:25
Jag tänker 2 derbyn och cirka 20 000 färre åskådare. 20 000 pers som betalar ca 300:-/skalle i biljettpengar ger 7 miljoner mindre i biljettintäkter. Dra sen ifrån några procent hajp som derbyna skapar och det totala intresset för hockey i stan sjunker ytterligare.
Dom sponsorer ni kan vinna på kort sikt försvinner på lång sikt pga sviktande intresse. AIK hockey är ju inte direkt kända för att ha en solid ekonomi. Man tvingades ju sälja Videll för bara några månader sedan

Jag tänker en kvarts miljon avgift till polisen per derby. Jag tänker att ungdomsspelare går till AIK eftersom att det inte finns konkurrens i Stockholm. Jag tänker bättre sportsliga framgångar (-> mer publik).

Mindre derbyn -> mindre stök -> mer sponsorer.

Med det sagt vill jag fortfarande ha derbyna kvar.

Men som sagt, hockeysnack kan vi ta i en annan tråd.



Angående hur Allsvenskan kommer att sluta... Jag tror att AIK kan konkurrera ifall anfallsspelet klaffar. Antingen det eller hålla tätt bakåt och hoppas på att Goitom kommer till sommaren.

Tryman-> Milosevic behöver inte ersättas. Vi har vår ordinarie mittback under guldåret Per Karlsson på bänken.



http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/527054_331364783587125_310043725719231_911936_1785 513918_n.jpg

Tryman
2012-03-27, 12:01
Tryman-> Milosevic behöver inte ersättas. Vi har vår ordinarie mittback under guldåret Per Karlsson på bänken.


Plockas det upp någon ny ungdom från egna leden för att ta Karlssons plats på bänken då? Har lite dålig koll på AIKs led underifrån, men det brukar kunna vaskas fram backar i klubben.

_slipknot1_
2012-03-27, 12:32
Plockas det upp någon ny ungdom från egna leden för att ta Karlssons plats på bänken då? Har lite dålig koll på AIKs led underifrån, men det brukar kunna vaskas fram backar i klubben.

AIK plockade upp Edward Owusu från BP till detta år, kommer spela med u21 laget till att börja med. Mycket lovande ung mittback.

Gabriel174
2012-03-27, 16:15
Plockas det upp någon ny ungdom från egna leden för att ta Karlssons plats på bänken då? Har lite dålig koll på AIKs led underifrån, men det brukar kunna vaskas fram backar i klubben.

Precis som slipknot skrev så har vi ett lovande löfte i Edward Owusu :) Dessutom har vi ett par andra ungdomar som är duktiga, och i värsta fall kan även RÅP spela mittback.

Gabriel174
2012-03-28, 01:19
Vilken natt : - )

Fantastiskt kul att se 100 grabbar och tjejer ideellt ställa upp en tisdagsnatt för att förgylla Stockholm.

70 banderoller, 10 000 affischer och över dubbelt så många stickers.

http://desmond.imageshack.us/Himg138/scaled.php?server=138&filename=vsc11z.jpg&res=medium



Nu är det läggdags, ses på söndag.

burre
2012-03-28, 10:24
Jag "hejar" officiellt på AIK men fy fan vad tröttsamt när några reclaim the streets wanna-be's ska smutsa ner hela stan i AIKs namn. Spendera nästa natt med att ta bort allt så är det ok annars ska ni fan ha kraftiga böter för sånt där skit.

Son
2012-03-28, 10:53
Ren skadegörelse är vad det handlar om. Ingår det i aik-stilen?

Tryman
2012-03-28, 12:09
AIK plockade upp Edward Owusu från BP till detta år, kommer spela med u21 laget till att börja med. Mycket lovande ung mittback.

Precis som slipknot skrev så har vi ett lovande löfte i Edward Owusu :) Dessutom har vi ett par andra ungdomar som är duktiga, och i värsta fall kan även RÅP spela mittback.

Jo, RÅP kan nog göra bra ifrån sig som en SPELANDE mittback. Då kan en något sämre defensiv mittfältare få understöd från RÅP så att inte mittfältet försvagas.

Btw, är det mest gnagare här?

_slipknot1_
2012-03-28, 14:11
Jo, RÅP kan nog göra bra ifrån sig som en SPELANDE mittback. Då kan en något sämre defensiv mittfältare få understöd från RÅP så att inte mittfältet försvagas.

Btw, är det mest gnagare här?

Vi är överallt! Dessutom har AIK flest supportrar i Sverige så troligen ja.:)

Tryman
2012-03-28, 14:34
Vi är överallt! Dessutom har AIK flest supportrar i Sverige så troligen ja.:)

Har faktiskt för mig att Blåvitt ligger före i antal enligt någon undersökning jag såg för ett par år sedan. Däremot så har gnaget nog de bästa supportrarna när det gäller kampanjer a la "black is back" och "3712"
Munderingen av Nackastatyn var rolig som fan. Hade Bajen Fans eller järnkaminerna vart lika kreativa hade det osat hett om Friends arena.

Bajen här för fan!

Skönt att vi överbelastade Ticknet så pass mycket att sidan åkte ner, hahah!

Då är man inte ensam :)

HenricDIF
2012-03-28, 15:31
Btw, är det mest gnagare här?

Du borde väl märkt för länge sedan att de är överallt på internet.

HenricDIF
2012-03-28, 23:58
Förresten, försök riva ner dessa ;)

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/558961_10150626044081478_114682586477_9777989_1863 690096_n.jpg

Superior
2012-03-31, 18:44
Så var äntligen allsvenskan igång!!!
Ickelagen idag i första omgången, men ändå härligt att det är igång!


http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/552056_3562146622250_1530386841_33043247_254350866 _n.jpg

944RS
2012-03-31, 20:52
Härlig stämning runt och på Boråsarena idag! Skönt att se så stort och vad jag kunde se skötsamt bortafölje.
Inte det bästa resultatet i en bortapremiär men ändå en av de bästa jag sett på många år spelmässigt.
Marc Pedersen är en grymt kaxig back som jag tror strenhårt på!!
Santos är mest en "tjockis" men jobbade ändå hyffsat över hela stora delar av planen.
Kasper har härligt spelsinne och när han väl får upp självförtoendet och farten i steget så kommer han försvinna till en större klubb.

Lasse Kongo
2012-04-02, 20:48
Det är VI som är NORRKÖPING!

Fyfan vilken fin och rättvis seger, helt förfrusen blev jag på kuppen men nu jävlar ska jag tina upp och fira med lite Whiskey : )

Gabriel174
2012-04-10, 02:16
Vaken från 05 50 och kom hem nyss, lite småjobbigt - men tre poäng underlättar alltid allt.

Borges - fantastisk

Gabriel174
2012-04-11, 13:49
Missa inte AIK-Göteborg på plats imorgon... Kommer att bli snyggt ;)

Popliteus
2012-04-11, 15:13
Missa inte AIK-Göteborg på plats imorgon... Kommer att bli snyggt ;)

Vill höra sång genom tv-rutan!

Gabriel174
2012-04-12, 16:42
Det kommer aldrig i förväg kommuniceras ut om det ska brinna eller inte, varför borde vara ganska uppenbart. Skriver det här så jag slipper fler PM om det.

Syns på Råsunda, hata Göteborg.

HenricDIF
2012-04-12, 18:12
Måste erkänna att det såg bra ut, lite klantigt med branden bara.

http://i44.tinypic.com/30xajpw.png

Jockefoten
2012-04-12, 18:29
A fire! Of course it's gonna be a fire!

snej
2012-04-12, 19:03
haha, luffare

Son
2012-04-12, 19:14
Det kommer aldrig i förväg kommuniceras ut om det ska brinna eller inte, varför borde vara ganska uppenbart. Skriver det här så jag slipper fler PM om det.

Syns på Råsunda, hata Göteborg.

Bra jobbat, gnhiet! *screwy*

snej
2012-04-12, 20:11
Tacka fan för det kvitteringsmålet, råttorna hade typ 2 målchanser. Blåvit dominans!

Gabriel174
2012-04-12, 22:24
Förenklat och kortfattat så sket det sig med rullarna. Dom skulle vara flamsäkra och det har aldrig tidigare varit problem med dem, men vi gjorde bort oss där kan man säga. Var annat som sket sig med, och vi har diskuterat detta internt.

Jag snackade med några som var skadade. Tjejen som var "brandskadad" garvade och var icke berörd. Hoppas det gick bra för alla andra.

Finns mycket man vill skriva, men man håller tillbaka. Tifot blev OK annars. Synd att det blev som det blev, men det kunde gått värre. Jävla snopet avslut på matchen med.

Fastback
2012-04-13, 11:54
Svenska domarkåren är ju helt jävla tragisk. När fan ska de sluta?!? Men aja, gött att ha krigat till sig 1p iaf! IFK Göteborg i med och motgång ♥

edit: trodde ni skulle ha helt ok inmarschssång ändå, men hörde ingenting.. :)

Gabriel174
2012-04-13, 12:10
edit: trodde ni skulle ha helt ok inmarschssång ändå, men hörde ingenting.. :)

Vi hade placerat banderoller där det stod att rullarna skulle kastas när spelarna äntrade planen, men vissa sket i det och kastade när inmarschsången började vilket fick folk att ropa att folk skulle sluta, sedan stängdes högtalarna av mitt under sången av någon anledning vilket gjorde till att många hamnade i otakt (precis som mot Mjällby 2010). Dessutom är det inte det lättaste att sjunga med all rök.

z_bumbi
2012-04-13, 12:15
Förenklat och kortfattat så sket det sig med rullarna. Dom skulle vara flamsäkra och det har aldrig tidigare varit problem med dem, men vi gjorde bort oss där kan man säga. Var annat som sket sig med, och vi har diskuterat detta internt.

Det som hände brukar jag inte beteckna som att något skiter sig utan att man är korkad.

Gabriel174
2012-04-13, 12:19
Det som hände brukar jag inte beteckna som att något skiter sig utan att man är korkad.

Vi har haft konfetti rullar och bengaler flertalet gånger utan problem. Igår var rullarna inte flamsäkra trots att dom skulle ha varit det.

Av någon anledning så har det varit massa översminkade tonårstjejer och småkillar(/barn) på Norra den senaste tiden, och det var p.g.a. dessa i synnerhet det såg så "dåligt" ut som det gjorde. Det mesta av småeldarna var sådana som vi kunde stampa bort. Det största problemet var när vissa greps utav panik vilket skulle kunna vara förödande med klämrisken.

Jag var som sagt och snackade med dom flesta av dom som uppgetts vara skadade. Tjejen skrattade som sagt bort det, medan en annan var i smått chocktillstånd.

Jockefoten
2012-04-13, 12:25
Är inte du typ 19?

z_bumbi
2012-04-13, 12:30
Det största problemet var när vissa greps utav panik vilket skulle kunna vara förödande med klämrisken.

Nej det största problemet var självklart att ni inte hade en aning om vad ni sysslar med och med tanke på att du nu skyller på att andra var där som inte borde vara där etc så verkar det inte riktigt ha gått in ännu.

Vandraren
2012-04-13, 12:36
Semi-relaterat, men jag gjorde lumpen på samma kompani som Danne Wilhelmsson. Undrar om han fortfarande ser lika trött ut. :D Vill minnas att han alltid var lite mörk runt ögonen.

Han verkade vara en trevlig kille och inte alls någon idiot.

Fastback
2012-04-13, 17:05
Problemet är ju att pyro är förbjudet.. Det är ju därför det blir såhär. Hade man fått ha det under kontrollerade former där man fick söka tillstånd för det så hade det inte blivit några sk. "skandaler".

Pyro höjer ju stämningen som fan och inramningen blir mycket bättre.. Men är ju just det att de som bränner måste gömma sig för kameror, vakter etc som gör att det börjar brinna på fel ställen.

snej
2012-04-13, 17:25
Att det är förbjudet kan ju ha att göra med att det är livsfarligt i trånga folksamlingar.

WHITEFOLKS
2012-04-13, 17:31
Hur löser man problemet med att det är livsfarligt om folk envisas med att använda de trots förbud?

Det är lite liknande en narkotikadiskussion det här, förbud leder ju tydligen inte till att de slutas användas även om det vore önskvärt.

Skillnaden är väl att det är praktiskt möjligt att se till att de inte används vilket det inte riktigt är gällande narkotika.

_slipknot1_
2012-05-21, 16:12
Gnaget har bomber!! Ryktas om tunga nyförvärv och Gabriel du verkar ha en trovärdig källa?! Är det Harbuzi eller chippen?