handdator

Visa fullständig version : 0,7-0,8kg istället!


SannaK
2012-03-13, 17:40
Ja, liknande trådar har skapats men nu gäller detta Mig! Det är Underhudsfettet jag vill bli av med! Äter 1300 kcal för i gå ner 0,5 kg/vecka! Men bör inte jag kunna gå ner 1kg/vecka utan o tappa muskelmassa? För jag har endel underhudsfett (o inte Så mkt muskler) dock kan man ana ett 6 pack längst upp där jag har väldigt lite fett! Eller iaf 0,7-0,8kg/ vecka? Jag menar på att d borde inte vara så riskfyllt för mig!

LarsLasr
2012-03-13, 18:13
Vet inte vilken vikt du har nu eller hur din deff går, men generellt kan man väl säga att ju mindre du väger desto svårare är det att gå ner i vikt. Så om du har nått en platå eller om det går långsamt kan det vara så att kroppen har anpassat sig till ditt låga kaloriintag och försöker bevara den vikt den har.

Om just du kan gå ner 1kg/vecka utan att tappa muskelmassa och utan risk kan vi nog inte svara på med den bristfälliga informationen du gett, men för att lyckas är det väl bara följa dom råden som ges i deffguiden med bra och varierad kost, styrketräning och tillräckligt med sömn och vila. Om du inte går ner i vikt trots beräknat kaloriunderskott har du antingen räknat fel eller så har din kropp ställt in sig på att bevara så mycket energi som möjligt och nedreglerat metabolismen.

Men antar att du skulle behöva lägga dig runt 1000kcal eller under med dom beräkningar du gjort för att hamna på 1kg/vecka och det låter som väldigt lite mat och energi för en arbetande och tränande individ i vuxen ålder.

Akerhage
2012-03-13, 18:19
Inte för att vara sådan heller, men har inte många liknande trådar om detta startats av just dig då? Bara kolla din profil och startade ämnen så handlar alla trådar om hur du ska bli av med fett. Har du inte fått svar redan? :(

isakt
2012-03-13, 18:31
Håller med ovanstående, hade du fokuserat på form och inte trådskapande hade drömkroppen troligtvis redan vart på plats *flex*
Hur högt upp menar du att man kan ana ett sexpack? haha

SannaK
2012-03-13, 18:39
För att ge ett allmänt svar! Jag har varit på underskott i flera månader. Det jag insett efter lång tid är att typ 100% av alla värden på shapeupclub inte stämmer så jaha, då har man bara ödslat ett x antal månader med att beräkna maten fel! Och nu när när jag på underskott, som e mer än 1300 men mindre än balans så visar fortfarande vågen på 64 nånting! Gah, jag blir så j* vla trött! Nu känner jag att jag helt tappat motivationen helt, eftersom jag trott att jag räknat rätt så länge vilket jag inte har! Önska ja kunde utveckla anorexia!

SannaK
2012-03-13, 18:43
Vet inte vilken vikt du har nu eller hur din deff går, men generellt kan man väl säga att ju mindre du väger desto svårare är det att gå ner i vikt. Så om du har nått en platå eller om det går långsamt kan det vara så att kroppen har anpassat sig till ditt låga kaloriintag och försöker bevara den vikt den har.

Om just du kan gå ner 1kg/vecka utan att tappa muskelmassa och utan risk kan vi nog inte svara på med den bristfälliga informationen du gett, men för att lyckas är det väl bara följa dom råden som ges i deffguiden med bra och varierad kost, styrketräning och tillräckligt med sömn och vila. Om du inte går ner i vikt trots beräknat kaloriunderskott har du antingen räknat fel eller så har din kropp ställt in sig på att bevara så mycket energi som möjligt och nedreglerat metabolismen.

Men antar att du skulle behöva lägga dig runt 1000kcal eller under med dom beräkningar du gjort för att hamna på 1kg/vecka och det låter som väldigt lite mat och energi för en arbetande och tränande individ i vuxen ålder.

Grejen är att d jag vill bli av med är bara underhudsfett! Jag är 1,72 o väger ca 64. D minsta man kan äta är ju 1200 kcal så funderar på att ligga på d! Tack för ditt gererösa svar, d e uppskattat :)

LarsLasr
2012-03-13, 19:22
För att ge ett allmänt svar! Jag har varit på underskott i flera månader. Det jag insett efter lång tid är att typ 100% av alla värden på shapeupclub inte stämmer så jaha, då har man bara ödslat ett x antal månader med att beräkna maten fel! Och nu när när jag på underskott, som e mer än 1300 men mindre än balans så visar fortfarande vågen på 64 nånting! Gah, jag blir så j* vla trött! Nu känner jag att jag helt tappat motivationen helt, eftersom jag trott att jag räknat rätt så länge vilket jag inte har! Önska ja kunde utveckla anorexia!

Eller så stämmer värdena på shapeupclub relativt bra men då du redan har nått en låg vikt med 64kg på 172cm så är din kropp inte särskilt villig att ge upp mer vikt och eftersom du äter relativt lite så sänker den metabolismen för att snåla på energin. Man brukar kunna märka det om man ofta känner sig kall och frusen om händer och fötter.

Jag tror ditt största problem är fokuset på vikt också. Vågen kan vara ett bra hjälpmedel för många och man kan hålla koll på om man äter för lite eller för mycket, men att ha en speciell vikt som huvudfokus är sällan ett bra mål i längden då det inte finns något som säger att man är mer nöjd med sin kropp bara för att man tappar 5kilo. Har man en smal kropp utan mycket muskler kommer den inte kännas fast bara för att man går ner i vikt, det som krävs är mer muskler i förhållande till underhudsfett.

Sedan gör såna här kommentarer

Önska ja kunde utveckla anorexia!

att alla vi här på kolozzeum blir väldigt rädda om din hälsa och välmående i övrigt, och eftersom det är väldigt svårt att kunna hjälpa dig via internet utan speciell kompetens är det nog bra för dig att prata med någon som kan mer om detta.

312
2012-03-13, 19:27
SannaK, snälla, sluta nojja så mycket. Kör bara, okej?

Du borde fokusera mer på deffen, än att skapa trådar om vad man ska äta på café, eller bla eller blahabla.

Gober
2012-03-13, 19:38
Akta vad du önskar dig. Du har redan skickat ut massor av varningssignaler när det gäller stört beteende, ta tag i det innan det blir en rullande snöboll av det.

L2310
2012-03-13, 19:49
I förra tråden du startade skrev du ju att du ville lägga in fasta i deffen för att du hade problem med att hålla dig på 1300 kcal/dag. Hur har du tänkt lyckas gå ännu lägre om du inte klarar av 1300 ens? Håller med talarna ovan, kör på och använd spegeln istället för vågen och lägg mer energi på träning/kost än att bara starta trådar om det! Om du läst alla svar du fått i tidigare trådar/andras trådar bör du ha fått tillräckligt med kunskap för att klara av det.

SannaK
2012-03-13, 21:35
SannaK, snälla, sluta nojja så mycket. Kör bara, okej?

Du borde fokusera mer på deffen, än att skapa trådar om vad man ska äta på café, eller bla eller blahabla.

om d inte funkat hittills, är d bara o go harder!

SannaK
2012-03-13, 21:35
Akta vad du önskar dig. Du har redan skickat ut massor av varningssignaler när det gäller stört beteende, ta tag i det innan det blir en rullande snöboll av det.

jag kan tänka mig att man ser mig så, men nu har d gått så långt o ja har kämpat o kämpat men inte nått mitt mål, att jag snart inte orkar

SannaK
2012-03-13, 21:39
Eller så stämmer värdena på shapeupclub relativt bra men då du redan har nått en låg vikt med 64kg på 172cm så är din kropp inte särskilt villig att ge upp mer vikt och eftersom du äter relativt lite så sänker den metabolismen för att snåla på energin. Man brukar kunna märka det om man ofta känner sig kall och frusen om händer och fötter.

Jag tror ditt största problem är fokuset på vikt också. Vågen kan vara ett bra hjälpmedel för många och man kan hålla koll på om man äter för lite eller för mycket, men att ha en speciell vikt som huvudfokus är sällan ett bra mål i längden då det inte finns något som säger att man är mer nöjd med sin kropp bara för att man tappar 5kilo. Har man en smal kropp utan mycket muskler kommer den inte kännas fast bara för att man går ner i vikt, det som krävs är mer muskler i förhållande till underhudsfett.

Sedan gör såna här kommentarer



att alla vi här på kolozzeum blir väldigt rädda om din hälsa och välmående i övrigt, och eftersom det är väldigt svårt att kunna hjälpa dig via internet utan speciell kompetens är det nog bra för dig att prata med någon som kan mer om detta.

men d är ju inte låg vikt, d är en normalt vikt.
ok, man sänker metabolismen, är då tanken att äta mindre?
jag har ju muskler, men inte kolozzeum muskler precis.

jag skulle vilja ha en pt som kan hjälpa mig, eftersom denne kan SE och mäta mig.

SannaK
2012-03-13, 21:41
I förra tråden du startade skrev du ju att du ville lägga in fasta i deffen för att du hade problem med att hålla dig på 1300 kcal/dag. Hur har du tänkt lyckas gå ännu lägre om du inte klarar av 1300 ens? Håller med talarna ovan, kör på och använd spegeln istället för vågen och lägg mer energi på träning/kost än att bara starta trådar om det! Om du läst alla svar du fått i tidigare trådar/andras trådar bör du ha fått tillräckligt med kunskap för att klara av det.

du har tydligen inte förstått.
jag äter mellan 1300 och balans NUMERA för jag är så sjukt trött på att d aldrig verkar hända ngt, man tappar motivationen.

Zizou
2012-03-13, 21:47
jag har varit på underskott i flera månader. Det jag insett efter lång tid är att typ 100% av alla värden på shapeupclub inte stämmer så jaha, då har man bara ödslat ett x antal månader med att beräkna maten fel!

du har tydligen inte förstått.
jag äter mellan 1300 och balans NUMERA för jag är så sjukt trött på att d aldrig verkar hända ngt, man tappar motivationen.

Får ju nästan skylla dig själv då om du märker att du inte går ner och inte justerar kosten efter någon vecka bara. Om du inte går ner i vikt på xxx kalorier dom första veckorna så kommer du ju inte att göra det någon annan vecka efter. Då får du ju helt enkelt inse att du äter för mycket.

Nutrid
2012-03-13, 21:50
du har tydligen inte förstått.
jag äter mellan 1300 och balans NUMERA för jag är så sjukt trött på att d aldrig verkar hända ngt, man tappar motivationen.

Ta en vecka på balans och slappna av (mentalt) samt ge kroppen lite återhämtning. Du har inget att stressa över och ibland behöver man ta ett steg tillbaka för att ta två steg framåt.

SannaK
2012-03-13, 21:50
Får ju nästan skylla dig själv då om du inte märker något och inte justerar kosten efter någon vecka bara. Om du inte går ner i vikt på xxx kalorier dom första veckorna så kommer du ju inte att göra det någon annan vecka efter. Då får du ju helt enkelt inse att du äter för mycket.

det är ju det jag gjort. men som jag sa så stämmer inte alla värden på shapeup och därmed blir det fel, MEN jag har ändå legat på minus balans.

Nutrid
2012-03-13, 21:51
du har tydligen inte förstått.
jag äter mellan 1300 och balans NUMERA för jag är så sjukt trött på att d aldrig verkar hända ngt, man tappar motivationen.

Ta en vecka på balans och slappna av (mentalt) samt ge kroppen lite återhämtning. Du har inget att stressa över och ibland behöver man ta ett steg tillbaka för att ta två steg framåt.

Saga
2012-03-13, 21:56
Alltså, så här. Jag förstår ditt dilemma. Jag är där själv. jag tycker att jag håller in, räknar, tränar men det har inte riktigt den önskade effekt jag hoppas på. Men. Jag har slutat vara nojjig och få ångest över att inte uppleva den kontroll och de framsteg jag önskar. Istället försöker jag fokusera på det jag faktiskt åstakommit. Och, jag har börjat lägga om målen och förväntningarna på mig själv.

Framför allt orkar jag inte svälta. För jag vill träna. För jag vill orka springa min mil på under timman. Jag vill ha en stark och hälsosam kropp. Inte en klen, orkeslös mager kropp.

Så min nya plan är att äta strax under balans (om det går och inte få panikångest om det inte blir så en dag). Träna allt jag kan och orkar. Och njuta av att jag faktiskt kan göra detta. Sen tror jag målen kommer där vad det lider.

Jag skulle vilja tappa 5-10 kg fett. Men jag stirrar mig inte blind på vågen utan utvärderar min träning och hälsa också. Även om vågen inte visar minus så kanske träningen visar plus.

Jag är helt för att alla människor ska nå de mål de satt upp för sig själva. Men inom rimliga grännser. Du verkar ha väldigt hård press på dig själv. Upplever du aldrig att det är väldigt jobbit att vara besviken och känna dig misslyckad. Desto större krav du ställer på dig själv desto större blir risken att du blir besviken.

SannaK
2012-03-13, 22:02
Ta en vecka på balans och slappna av (mentalt) samt ge kroppen lite återhämtning. Du har inget att stressa över och ibland behöver man ta ett steg tillbaka för att ta två steg framåt.

vad gulligt svar, tack, jag blir glad :)

Nutrid
2012-03-13, 22:07
dubbelpost.

SannaK
2012-03-13, 22:22
Alltså, så här. Jag förstår ditt dilemma. Jag är där själv. jag tycker att jag håller in, räknar, tränar men det har inte riktigt den önskade effekt jag hoppas på. Men. Jag har slutat vara nojjig och få ångest över att inte uppleva den kontroll och de framsteg jag önskar. Istället försöker jag fokusera på det jag faktiskt åstakommit. Och, jag har börjat lägga om målen och förväntningarna på mig själv.

Framför allt orkar jag inte svälta. För jag vill träna. För jag vill orka springa min mil på under timman. Jag vill ha en stark och hälsosam kropp. Inte en klen, orkeslös mager kropp.

Så min nya plan är att äta strax under balans (om det går och inte få panikångest om det inte blir så en dag). Träna allt jag kan och orkar. Och njuta av att jag faktiskt kan göra detta. Sen tror jag målen kommer där vad det lider.

Jag skulle vilja tappa 5-10 kg fett. Men jag stirrar mig inte blind på vågen utan utvärderar min träning och hälsa också. Även om vågen inte visar minus så kanske träningen visar plus.

Jag är helt för att alla människor ska nå de mål de satt upp för sig själva. Men inom rimliga grännser. Du verkar ha väldigt hård press på dig själv. Upplever du aldrig att det är väldigt jobbit att vara besviken och känna dig misslyckad. Desto större krav du ställer på dig själv desto större blir risken att du blir besviken.

"Jag har slutat vara nojjig och få ångest över att inte uppleva den kontroll och de framsteg jag önskar. "

vad bra sagt (skrivet).
jag vill inte heller vara klen och mager, det ÄR inte snyggt. men snart börjar jag ge upp känner jag och satsa på det lätta alternativet. när man kämpar och kämpar.
så du tänker äta strax under balans? så tränar du så det blir ca 0.5 kg/vecka? för att träna mycket gör ju av med ca 300 kcal iaf.
precis, då har vi dessutom likadant mål, mitt mål är att tappa 5 kg fett, underhudsfett, d som sitter som sten på kroppen.
precis, jag skulle ju må dåligt om jag inte nådde mitt mål, d är BRA med mål. vad håller en annars motiverad?
jag har tyckt det varit jobbigt ett tag men NU känner jag mig verkligen misslyckad och det här är sista ropet!

LarsLasr
2012-03-13, 22:40
men d är ju inte låg vikt, d är en normalt vikt.
ok, man sänker metabolismen, är då tanken att äta mindre?
jag har ju muskler, men inte kolozzeum muskler precis.

jag skulle vilja ha en pt som kan hjälpa mig, eftersom denne kan SE och mäta mig.

Antar att det är relativt personligt vad man anser som normalt/lågt men jag vet hur en tjej runt 60-65kg och 170cm ser ut och självklart varierar det lite mellan personer men det brukar vara en väldigt smal kropp, så jag skulle säga att det är en låg vikt.

Det om metabolism är bara spekulationer på varför du inte går ner i vikt om du nu äter så att du ligger på underskott. Men anledningen att man får sänkt metabolism är att man äter för lite när man redan har nått en låg vikt, lösningen på det är inte att äta mindre utan att äta bättre och kanske förändra sitt utseende på annat sätt än viktminskning.

Du verkar inte ha muskler så att du får den tighta fasta kroppen du vill ha, och det kommer du troligen aldrig att få om du inte accepterar en viss viktuppgång då muskler väger mer än fett.

Då får du väl skaffa en pt? Svårare än så är det inte ;)

Fordon
2012-03-13, 23:10
Äter 1300 kcal för i gå ner 0,5 kg/vecka! Men bör inte jag kunna gå ner 1kg/vecka utan o tappa muskelmassa

För att ge ett allmänt svar! Jag har varit på underskott i flera månader. Det jag insett efter lång tid är att typ 100% av alla värden på shapeupclub inte stämmer så jaha, då har man bara ödslat ett x antal månader med att beräkna maten fel! Och nu när när jag på underskott, som e mer än 1300 men mindre än balans så visar fortfarande vågen på 64 nånting! Gah, jag blir så j* vla trött! Nu känner jag att jag helt tappat motivationen helt, eftersom jag trott att jag räknat rätt så länge vilket jag inte har!

du har tydligen inte förstått.
jag äter mellan 1300 och balans NUMERA för jag är så sjukt trött på att d aldrig verkar hända ngt, man tappar motivationen.

jag har ändå legat på minus balans.

Räkna om och räkna rätt istället för att fippla med större underskott/fasta osv. Uppenbarligen har du INTE någon vidare koll alls eftersom du inte går ner i vikt. Om du nu inte litar på nått hjälpmedel på nätet så styr upp det själv med en miniräknare, anteckningar och näringsvärdet på maten.

ps. Om du behöver en PT så kan jag ställa upp svart. Är i behov av extra inkomst :)

SannaK
2012-03-13, 23:17
Räkna om och räkna rätt istället för att fippla med större underskott/fasta osv. Uppenbarligen har du INTE någon vidare koll alls eftersom du inte går ner i vikt. Om du nu inte litar på nått hjälpmedel på nätet så styr upp det själv med en miniräknare, anteckningar och näringsvärdet på maten.

ps. Om du behöver en PT så kan jag ställa upp svart. Är i behov av extra inkomst :)

självklart vill jag anlita en så trevlig pt!

SannaK
2012-03-13, 23:18
Antar att det är relativt personligt vad man anser som normalt/lågt men jag vet hur en tjej runt 60-65kg och 170cm ser ut och självklart varierar det lite mellan personer men det brukar vara en väldigt smal kropp, så jag skulle säga att det är en låg vikt.

Det om metabolism är bara spekulationer på varför du inte går ner i vikt om du nu äter så att du ligger på underskott. Men anledningen att man får sänkt metabolism är att man äter för lite när man redan har nått en låg vikt, lösningen på det är inte att äta mindre utan att äta bättre och kanske förändra sitt utseende på annat sätt än viktminskning.

Du verkar inte ha muskler så att du får den tighta fasta kroppen du vill ha, och det kommer du troligen aldrig att få om du inte accepterar en viss viktuppgång då muskler väger mer än fett.

Då får du väl skaffa en pt? Svårare än så är det inte ;)

ja, jag tycker om jag vägde 57, det skulle vara lågt. det är ju mitt mål.
jag tror jag får fram den tighta kroppen om jag går ner i fettprocent. ca 5 kg,så får jag utvärdera där. jag får helt enkelt, hang in there.

Fordon
2012-03-13, 23:19
självklart vill jag anlita en så trevlig pt!

Det känns som att du lägger lite för mycket fokus på fel sak just nu. Dock ser jag inte det otrevliga i vad jag skrev.

Busmamma
2012-03-14, 10:06
Jag förstår hur du tänker:)! Har samma problem som dig, har gått ner från 65 till 54 kg och är 172 cm lång. Har trots det fortfarande en del fett på lår och rumpa. När jag vägde 65 trodde jag att jag skulle vara nöjd om jag gick ner till 57, när jag vägde 57 trodde jag att jag skulle vara nöjd om jag gick ner till 54. Nu är jag nästan nere på 53 MEN kommer inte gå ner mer än till 52.

När jag ser vad jag själv skriver här så känns det INTE bra! Jag har kollat runt efter några gym här i närheten för att få lite ordning på min kropp nu. Hahaha...börjar i slutet av april med en kompis:)!

Vet egentligen inte vad jag ville ha sagt med det här, men antar att det är minimalt med muskler som är boven i det hela?

isakt
2012-03-14, 10:12
Jag förstår inte vad det svåra är att ligga på kcal minus.
I princip varenda matvara har en ruta på baksidan av förpackningen där mängden protein/kolhydrater osv står utskrivet.

Följ det bara istället för att klaga på shapeup :smash:

vicarious
2012-03-14, 10:16
Jag förstår inte vad det svåra är att ligga på kcal minus.
I princip varenda matvara har en ruta på baksidan av förpackningen där mängden protein/kolhydrater osv står utskrivet.

Följ det bara istället för att klaga på shapeup :smash:

Det svåra är inte att räkna på maten man stoppar i sig, det svåra är att uppskatta sin energiförbrukning. Oftast där det felar för många.

Sniggel
2012-03-15, 10:09
Ja om man påstår att man legat på underskott i flera månader och att vikten legat still på 64 kg sen dess så har man fortfarande inte lärt sig det mest grundläggande.

Knatcharn
2012-03-15, 13:18
Ja om man påstår att man legat på underskott i flera månader och att vikten legat still på 64 kg sen dess så har man fortfarande inte lärt sig det mest grundläggande.

Uppenbarligen. :smash:

How about att läsa trådar istället för att skapa tusentals om allt möjligt SannaK?

azrael109
2012-03-15, 15:43
Nu finns det iofs massa folk som verkar deff nojja och skriver det. "Jag ligger på underskott och inget händer". Men givetvis ligger man inte på underskott om inget händer, åteminstone inte under någon längre period.

Bara förbränna mer eller käka mindre som gäller, inget magiskt där.

JoHannibal
2012-03-15, 17:07
För att ge ett allmänt svar! Jag har varit på underskott i flera månader. Det jag insett efter lång tid är att typ 100% av alla värden på shapeupclub inte stämmer så jaha, då har man bara ödslat ett x antal månader med att beräkna maten fel! Och nu när när jag på underskott, som e mer än 1300 men mindre än balans så visar fortfarande vågen på 64 nånting! Gah, jag blir så j* vla trött! Nu känner jag att jag helt tappat motivationen helt, eftersom jag trott att jag räknat rätt så länge vilket jag inte har! Önska ja kunde utveckla anorexia!

Vad/hur länge och hur ofta tränar du?
Har du några mål träningsmässigt eller bara viktnedgång?

SannaK
2012-03-16, 12:48
Vad/hur länge och hur ofta tränar du?
Har du några mål träningsmässigt eller bara viktnedgång?

jag styrketränar helkroppspass 2-3 ggr/vecka. gjort i 1.5 år ca.
men eftersom jag inte kunde så mkt DÅ, så satt jag på cykeln 1 h EFTER varje pass, (alltså d mest förödande man kan göra för o bygga muskler) men d var i 3 månader. sen visste jag bättre. så sen har d varit rent styrketränande.
så jag har byggt upp lite muskler. så nu vill jag bli av med underhudsfett.
så ja, då kan man väl säga viktnedgång vid detta lag. är jag nöjd sedan är d bra och inte, ja då ligger jag på balans och bygger mer.

Maod
2012-03-16, 14:14
Spendera din tid med att lyfta vikter istället för att stå på vågen och nojja.
Uppenbarligen bör du inte mixtra mer med maten då det inte ger något (1300 kcal är löjligt lite för någon som tränar).

I ditt läge skulle jag anlitat en PT som styr upp både din träning och kost och kanske ger dig en ärlig bild av hur mycket fett du har att tappa egentligen.

SannaK
2012-03-16, 14:23
Spendera din tid med att lyfta vikter istället för att stå på vågen och nojja.
Uppenbarligen bör du inte mixtra mer med maten då det inte ger något (1300 kcal är löjligt lite för någon som tränar).

I ditt läge skulle jag anlitat en PT som styr upp både din träning och kost och kanske ger dig en ärlig bild av hur mycket fett du har att tappa egentligen.

1. Lyfta vikter: Check!
2. Jag deffar därav 1300!

Popliteus
2012-03-17, 01:51
100 kcal hit och dit, periodisk fasta 2 dagar i veckan, 0,7-0,8 kg i veckan ist för 0,5 blablabla... Jag tror din besatthet av viktnedgång blir kontraproduktiv i att nå dina mål. Släpp lite på tyglarna, träna på, må bra och ha kul så tror jag du kmr att lyckas mkt bättre. I all välmening.

SannaK
2012-03-17, 20:18
100 kcal hit och dit, periodisk fasta 2 dagar i veckan, 0,7-0,8 kg i veckan ist för 0,5 blablabla... Jag tror din besatthet av viktnedgång blir kontraproduktiv i att nå dina mål. Släpp lite på tyglarna, träna på, må bra och ha kul så tror jag du kmr att lyckas mkt bättre. I all välmening.

Ja, jag har blivit det när jag inte nått målet! Annars tänker jag inte på det! Men d du säger är sant, tack, ska ta till mig det :)

stridis
2012-03-17, 20:38
Ta en paus från deffandet och återkom om några månader när du blivit mer taggad.

Ganymedes
2012-03-18, 16:31
Kan inflika att det fungerar utmärkt med värdena på ShapeUpClub om man läser mer än titeln på det man äter. Tex kan man inte bara trycka "mörkt bröd" och tro att det stämmer med allt mörkt bröd.

Kör själv deras app för andra deffen i ordningen. Gått från 95 kg till 89 kg på 15 veckor = hyfsat nära 0.5 kg/vecka.

Tror du behöver nojja mindre och ha tålamod i kombination med bättre koll.

SannaK
2012-03-18, 16:37
Kan inflika att det fungerar utmärkt med värdena på ShapeUpClub om man läser mer än titeln på det man äter. Tex kan man inte bara trycka "mörkt bröd" och tro att det stämmer med allt mörkt bröd.

Kör själv deras app för andra deffen i ordningen. Gått från 95 kg till 89 kg på 15 veckor = hyfsat nära 0.5 kg/vecka.

Tror du behöver nojja mindre och ha tålamod i kombination med bättre koll.

nej, det är jag medveten om. d finns ju så mycket olika att välja mellan.
dock så är sin energiförbrukning svår att uppskatta som någon skrev.

men jag har ändrat planer och mål nu! så nu kör vi!

Sniggel
2012-03-18, 16:41
jag styrketränar helkroppspass 2-3 ggr/vecka. gjort i 1.5 år ca.
men eftersom jag inte kunde så mkt DÅ, så satt jag på cykeln 1 h EFTER varje pass, (alltså d mest förödande man kan göra för o bygga muskler) men d var i 3 månader. sen visste jag bättre. så sen har d varit rent styrketränande.
så jag har byggt upp lite muskler. så nu vill jag bli av med underhudsfett.
så ja, då kan man väl säga viktnedgång vid detta lag. är jag nöjd sedan är d bra och inte, ja då ligger jag på balans och bygger mer.

Nej bara för att något inte är det mest optimala är det inte "det sämsta man kan göra". Det sämsta man kan göra för musklerna är att vara så inaktiv som möjligt.

Du som de flesta andra på kolozzeum verkar behöva ha en mer nyanserad bild av träning och viktminskning.

Det är inte "helt fel" att konditionsträna 1 timme efter styrketräning. Det beror på vilka mål man har och vilka fördelar man ser med konditionsträningen.

SannaK
2012-03-18, 18:32
Nej bara för att något inte är det mest optimala är det inte "det sämsta man kan göra". Det sämsta man kan göra för musklerna är att vara så inaktiv som möjligt.

Du som de flesta andra på kolozzeum verkar behöva ha en mer nyanserad bild av träning och viktminskning.

Det är inte "helt fel" att konditionsträna 1 timme efter styrketräning. Det beror på vilka mål man har och vilka fördelar man ser med konditionsträningen.

inte det sämsta man kan göra, men det sämsta för att BYGGA muskler.
blev ju lite plus minus noll med allt cyklande. men det var inte vad konversationen handlade om.

JoHannibal
2012-03-19, 07:47
jag styrketränar helkroppspass 2-3 ggr/vecka. gjort i 1.5 år ca.
men eftersom jag inte kunde så mkt DÅ, så satt jag på cykeln 1 h EFTER varje pass, (alltså d mest förödande man kan göra för o bygga muskler) men d var i 3 månader. sen visste jag bättre. så sen har d varit rent styrketränande.
så jag har byggt upp lite muskler. så nu vill jag bli av med underhudsfett.
så ja, då kan man väl säga viktnedgång vid detta lag. är jag nöjd sedan är d bra och inte, ja då ligger jag på balans och bygger mer.

Testa att lägga om din träning och se om det händer något, ta t.ex. hjälp av en PT för att göra ett nytt program. Försök sätta upp fler mål än bara viktminskning så fokuserar man på annat och träningen blir roligare. Försök t.ex. att få så bra tid som möjligt på 5km löpning, slå ditt personbästa i benböj eller antal armhävningar o.s.v. Viktnedgång/snyggare kropp får du på köpet! ;)

mysglenn
2012-03-19, 07:53
inte det sämsta man kan göra, men det sämsta för att BYGGA muskler.
blev ju lite plus minus noll med allt cyklande. men det var inte vad konversationen handlade om.

nej det finns sämre saker, som att inte äta protein, inte sova inte träna osv.

SannaK
2012-03-20, 19:20
Testa att lägga om din träning och se om det händer något, ta t.ex. hjälp av en PT för att göra ett nytt program. Försök sätta upp fler mål än bara viktminskning så fokuserar man på annat och träningen blir roligare. Försök t.ex. att få så bra tid som möjligt på 5km löpning, slå ditt personbästa i benböj eller antal armhävningar o.s.v. Viktnedgång/snyggare kropp får du på köpet! ;)

jag tränar på pass, alltså inte i gymmet. jag gjorde detta förra året, 3 månader, och livet har aldrig känts så sorgligt som då, skämt åtsido.
det var så tråkigt och för att man ska lyckas med träningen måste man ju tycka att det är kul.
MEN för att det är pass får man inte lura sig av att det är mesigt. jag tar i allt vad jag kan och lägger på tunga vikter så ofta jag kan.