handdator

Visa fullständig version : Tråden för (dumma) frågor utan givna svar, diskussionsfrågor


Skön
2012-03-13, 11:34
Med "inspiration" från bland annat "Tråden om dumma småfrågor i vardagslivet.." som är en givande tråd på många sätt, men där frågorna som ställs ofta har ett givet svar så känner iaf jag att jag saknar en tråd där flera kan diskutera en fråga (dum eller ej) där det faktiskt inte finns ett givet rätt svar.

Jag börjar med en liten sak jag låg och tänkte på igår...


Om två enäggstvillingar skulle mötas i en brottningsmatch vid 40års-ålder (84 kg), vem skulle då vinna?

Den äldre, brottades i en klubb och tränade specifik brottningsträning från att han var 5 år tills att han var 20 år då han la av och har sen dess tränat sporadiskt på gym och löpt då och då.


Tvilingbror 2, började brottas när han var 20 år och slutade när han var 35 år och har sen dess tränat med sin bror (de har snudd på identiskt fysik).


Går det att göra något antagande om vem som skulle vunnit, är det självklart?



Fyll gärna på med någon fråga.

Grotesk
2012-03-13, 11:36
Tvillingbror 3, som är störkelöftare.

Sniggel
2012-03-13, 11:55
Precis, den som böjer mest, kommer att vinna matchen.

Skön
2012-03-13, 12:02
Precis, den som böjer mest, kommer att vinna matchen.

Ditt svar är oseriöst för att du inte anser att det går att avgöra för att det finns så många andra faktorer som spelar in eller bara behov av att skriva för att du är uttråkad, annat?

Sniggel
2012-03-13, 12:06
Jag kände mig rolig. Men förstod att det inte uppskattades. Som ursäkt så säger jag nog att jag tror att den som nyligen tränat har bäst förutsättningar eftrsom han har det mest färskt i minnet (och kroppen).

Skön
2012-03-13, 12:11
Jag kände mig rolig. Men förstod att det inte uppskattades. Som ursäkt så säger jag nog att jag tror att den som nyligen tränat har bäst förutsättningar eftrsom han har det mest färskt i minnet (och kroppen).

Okej, ursäkten uppskattas iaf.

delta_mats
2012-03-13, 12:28
Bror nr 2 såklart. Det är 20 år sedan bror nr 1 tränade brottning, sedan dess bara sporadisk gymträning i 20 år. Bror nr 2 har "endast" 5 års uppehåll. Hans fysik är minst förfallen med andra ord.

LarsLasr
2012-03-13, 12:37
Jag skulle tro bror 1 då hans hjärna antagligen är mer anpassad för brottning och troligen kunnat nå högre nivå eftersom han började när han var 5.

Skön
2012-03-13, 14:45
Jag skulle tro bror 1 då hans hjärna antagligen är mer anpassad för brottning och troligen kunnat nå högre nivå eftersom han började när han var 5.

Jag skulle nog också gissa på det.

delta_mats
2012-03-13, 16:23
Det bror nr 1 tjänade på att börja träna vid tidigare ålder tappar han med råge efter 20 års frånvaro. Bror nr 2 må vara en något sämre brottare men eftersom hans frånvaro är betydligt kortare sitter mer brottning kvar i kroppen, även fysiskt är han överlägsen.

BelowAverage
2012-03-13, 16:43
Om två människor argumenterar mot varandra med likvärdiga argument, har den som får stöd från flest utomstående rätt?

Kassler
2012-03-13, 16:54
Så länge inget bevisats vara rätt har ingen rätt. Om det däremot måste fattas ett beslut kommer det vara den med mest anhängare som får som han vill, i de flesta fall.

C.E.J.
2012-03-13, 17:11
Om två enäggstvillingar skulle mötas i en brottningsmatch vid 40års-ålder (84 kg), vem skulle då vinna?

Svaret finns antagligen i nån av otaliga trådar i stil med "vem skulle vinna i en mma match mellan Karelin och Pudzianowski" *rolleyes*