handdator

Visa fullständig version : Går bara upp i vikt


dannegusten
2012-03-13, 09:48
Hej jag behöver tips om var jag är i mitt tränande, tycker det är konstigt för jag ökar bara i vikt mer o mer. Jag tränar minst tre/fyra ggnr i veckan med lite marklyft och vanligt tränande med fria vikter, och avslutar med minst 20 min på bandet springa/gå.
Kosten håller jag rätt bra tycker jag med lite kolhydrater och mycket protein och drinkar.
Jag är 182 cm lång och när jag började köra på med träningen i mitten av januari vägde jag 93 och är nu uppe i 97,8 . jag har rätt mycket fett som jag vill bli av med men känner att jag även har ok med muskler och är även starkare än när jag började. Det jag funderar är om någon har varit i liknande situation o vad nästa steg är, kommer jag öka i vikt om jag inte börjar en deff eller nåt. känns lite jobbigt att bara gå upp i vikt när jag helst vill loosa fett o bli lite starkare, i nuläget. Lägger upp en bild på mig ikväll,,Tacksam för svar.

mikaelj
2012-03-13, 09:50
Man går upp i vikt av att styrketräna. Det är muskler.

eternallord
2012-03-13, 09:51
Det är väldigt simpelt, du går upp i vikt för att du intar mer kalorier än vad du gör av med. Ät mindre och bättre.

dannegusten
2012-03-13, 09:52
citerade mikael j ......e ny här ...Jo men tycker det är mycket vikt, kanske ska vara mer nöjd....

dannegusten
2012-03-13, 09:53
Det är väldigt simpelt, du går upp i vikt för att du intar mer kalorier än vad du gör av med. Ät mindre och bättre.

ja det är väl så tyvaäär , känns som jag håller koll, men...hur mycket cal ska jag ta in pr dag

mikaelj
2012-03-13, 09:54
Vikten är inte intressant, kolla till spegeln.

killenigrillen
2012-03-13, 09:56
Det beror ju helt på din egen förbränning och hur pass hårt/ofta/länge du tränar. Försök räkna ut vad du får i dig på en snittdag eller snittvecka. Utgå från det och dra ner kanske 3-400Kcal per dag.

aijou
2012-03-13, 09:58
Kan inte någon programmeringskunnig mod skapa en bot som länkar till deffguiden i alla trådar där folk vill gå ner i vikt. :)

Läs detta om du är ute efter att gå ner i vikt och vill ha lite tips. :thumbup:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

dannegusten
2012-03-13, 10:22
Det beror ju helt på din egen förbränning och hur pass hårt/ofta/länge du tränar. Försök räkna ut vad du får i dig på en snittdag eller snittvecka. Utgå från det och dra ner kanske 3-400Kcal per dag.

ok tack

Grotesk
2012-03-13, 10:50
Ät mindre och bättre.

Hur vet du vad han äter och att det är dåligt?

eternallord
2012-03-13, 10:53
Hur vet du vad han äter och att det är dåligt?

Det vet jag inte, men "Kosten håller jag rätt bra tycker jag" brukar indikera att där finns utrymme för en hel del förbättring.

Grotesk
2012-03-13, 11:02
Det vet jag inte, men "Kosten håller jag rätt bra tycker jag" brukar indikera att där finns utrymme för en hel del förbättring.

Allt är relativt.

krappen
2012-03-13, 12:34
ja det är väl så tyvaäär , känns som jag håller koll, men...hur mycket cal ska jag ta in pr dag

Du har inte koll. Som någon sade innan, läs deffguiden och återkom sedan om du har några ytterligare frågor.

Snobbe
2012-03-13, 12:57
ja det är väl så tyvaäär , känns som jag håller koll, men...hur mycket cal ska jag ta in pr dag

Om du inte vet hur mycket du ska ta in själv så har du inte koll. Läs deffguiden.

Vikten är inte intressant, kolla till spegeln.

Han säger ju att han vill tappa i fett, och då måste han ju ha kaloriunderskott för det.

fiskebulle
2012-03-13, 13:21
lite kolhydrater och mycket protein och drinkar.

Berätta mer om dessa drinkar, pratar vi kosttillskott av någon slag? Isf vad är det du dricker?

mela
2012-03-13, 13:23
Berätta mer om dessa drinkar, pratar vi kosttillskott av någon slag? Isf vad är det du dricker?

+1

Vassle osv kan bli en hel del kcal väldigt lätt. De mättar knappt något men fyller upp energibehovet.

dannegusten
2012-03-13, 13:34
Berätta mer om dessa drinkar, pratar vi kosttillskott av någon slag? Isf vad är det du dricker?

mm sports.se Body-Science-Casein-100-Milkprotein
men kör det före träning iblnd efter oxå , och ibland till mellanmål

dannegusten
2012-03-13, 20:14
Det beror ju helt på din egen förbränning och hur pass hårt/ofta/länge du tränar. Försök räkna ut vad du får i dig på en snittdag eller snittvecka. Utgå från det och dra ner kanske 3-400Kcal per dag.

Kan inte någon programmeringskunnig mod skapa en bot som länkar till deffguiden i alla trådar där folk vill gå ner i vikt. :)

Läs detta om du är ute efter att gå ner i vikt och vill ha lite tips. :thumbup:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

ok, räknade ut att jag kan bara trycka i mig 1900 kcal om jag vill gå ner ungefär 0,5 kg /vecka så nu är det väl bara räkna ut hur mycket måltiderna kostar i kcal
känns som det går snabbt o tugga i sig 1900 kcal