handdator

Visa fullständig version : Bilder efter 3v uppehåll.


HardAsHell
2012-03-13, 08:08
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=180929

(kunde inte få in bilderna direkt här från mobilen, sorry)

Är lite kluven om jag ska deffa ner lite ytterligare, eller börja bygga upp...

shoulder87
2012-03-13, 08:51
deffar du av någon speciell anledning? Du är smal och har du som mål att bygga mer muskler så ser jag ingen anledning att fortsätta deffa innan du börjar bygga.

Zizou
2012-03-13, 09:50
Det är ju upp till dig. Vill du ha lägre bf, synligare rutor etc så bör du deffa lite till. Vill du få mer massa, så bör du bygga :)

Knatcharn
2012-03-13, 10:50
Jag skulle ha byggt med ett liiitet överskott så att du fortfarande har kvar definitionen som finns till sommarn men ändå hinner öka lite i massa :)

312
2012-03-13, 12:06
Jag skulle ha byggt med ett liiitet överskott så att du fortfarande har kvar definitionen som finns till sommarn men ändå hinner öka lite i massa :)

Håller med här. :)

HardAsHell
2012-03-13, 13:02
Vill ju bli låg i BF och behålla musklerna. Det som är min nojja är att falla för mycket och bara bli en "smal kille". *screwy*

Jag skulle ha byggt med ett liiitet överskott så att du fortfarande har kvar definitionen som finns till sommarn men ändå hinner öka lite i massa :)
Precis det är min plan när jag tycker mig ha kommit ner i bra BF/mer synlig mage. Dilemmet hos mig är som sagt när är "när". Haha.

deffar du av någon speciell anledning? Du är smal och har du som mål att bygga mer muskler så ser jag ingen anledning att fortsätta deffa innan du börjar bygga.
Nej målet är rent och skärt utseende. Inga tävlingsmål.
Vill på sikt bli större, men då muskulärt. Är inte typen som vill bulka/deffa för hårt i cykler om vartannat..

Reaper123
2012-03-13, 13:17
Detta låter som något du borde kolla på om du inte redan läst om det:

www.leangains.com

Har du flyt får du både äta kakan och ha den kvar ;)

Knatcharn
2012-03-13, 13:17
Vill ju bli låg i BF och behålla musklerna. Det som är min nojja är att falla för mycket och bara bli en "smal kille". *screwy*


Precis det är min plan när jag tycker mig ha kommit ner i bra BF/mer synlig mage. Dilemmet hos mig är som sagt när är "när". Haha.


Ja men då borde du väl sluta deffa snart och lägga dig på ett litet överskott / "balans".. Om du får magrutepanik inför sommaren är det ju bara att lägga om, är ju ett tag kvar..

Knatcharn
2012-03-13, 13:20
Detta låter som något du borde kolla på om du inte redan läst om det:

www.leangains.com

Har du flyt får du både äta kakan och ha den kvar ;)

Har själv tittat en del på detta men verkar otroligt segt att fungera normalt med jobb, studier och träning? Känns som att IF funkar bra om man inte har annat för sig än träningen.. Kanske bara jag som får den känslan och inte läst på ordentligt..

Reaper123
2012-03-13, 13:35
Har själv tittat en del på detta men verkar otroligt segt att fungera normalt med jobb, studier och träning? Känns som att IF funkar bra om man inte har annat för sig än träningen.. Kanske bara jag som får den känslan och inte läst på ordentligt..Funkar såklart inte för alla, men kan vara värt att testa om man är nyfiken!

Jag har ett jobb som sköts mellan 07.00-17.30 (dörr-till-dörr tider) innan det bär av till gymmet och har PF:at i över ett år utan större problem (dock inte superstrikt med ätfönster varje dag, men har inte optinojja). Vissa dagar kan vara lite småtunga, men generellt har jag bra energi hela dagen (jobbar dock inte speicellt fysiskt)

HardAsHell
2012-03-13, 15:10
Kör leangains sedan ca 5 mån tillbaka.
Vägde ju 90kg ibörjan.

HardAsHell
2012-03-13, 15:30
I övrigt... Vad är bra och dåligt hos min fysik? Har ingen att få feedback av i mitt liv, så help me out...

HardAsHell
2012-03-14, 06:32
Och btw: nån som kan gissa på ungefärlig BF? Svårt, jag vet, men ca?

Brunfel
2012-03-14, 07:19
Mina högst personliga åsikter om manlig symmetri är att armar och axlar ser fina ut. Behöver jobba mer på ryggen och bröst.

Knatcharn
2012-03-14, 08:17
Och btw: nån som kan gissa på ungefärlig BF? Svårt, jag vet, men ca?

Prova att länka bilderna här:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=163800

:)

mattilainen
2012-03-14, 08:21
tycker inte man ska sitta och hitta "brister" i sin fysik när man inte tränat speciellt länge. Att försöka "komma ikapp" är ju bara fel. Det jämnar nog ut sig efter en längre tids träning.

HardAsHell
2012-03-14, 08:46
tycker inte man ska sitta och hitta "brister" i sin fysik när man inte tränat speciellt länge. Att försöka "komma ikapp" är ju bara fel. Det jämnar nog ut sig efter en längre tids träning.

Har ändå tränat 6 år... Om än med varierande grad allvar. Vissa grejer släpar alltid efter... Mitt bröst t ex.

mattilainen
2012-03-14, 22:33
Har ändå tränat 6 år... Om än med varierande grad allvar. Vissa grejer släpar alltid efter... Mitt bröst t ex.

sorry! Trodde du hade tränat 6 månader :p eller något. Då kan jag tycka det inte är viktigt att prioritera :)

HardAsHell
2012-03-15, 11:46
sorry! Trodde du hade tränat 6 månader :p eller något. Då kan jag tycka det inte är viktigt att prioritera :)

Hehe aha. Så... Nån synpunkt?

shadowfire
2012-03-15, 13:08
Alltså, jag blir nästan alltid lack på den där frågan, den dyker upp titt som tätt på forumet. Det är ju du själv enbart som kan fatta det beslutet och ingen annan åt dig. Vad andra tycker du ska göra är ju baserat på deras egna preferenser - inte dina.

Utifrån dina bilder så syns det att du tränar och du har en helt OK form i mina ögon. Det betyder inte att du själv tycker du har en OK form. Jag eller någon annan kan ju inte veta hur du tänker eller känner psykiskt eller var du är på väg.

Jag har inga problem med att lägga på mig vaddering, medan andra nojjar efter minsta lilla bilring. Om du ska deffa ner dig ytterligare utifrån dina bilder så borde det rimligtvis vara för att du vill bli hårdare av någon anledning, för att du kanske vill vara mer rippad på stranden i sommar eller ngt? Det är ju vad fortsatt deff ger dig. Deffen ger dig dock inga eller minimala ökningar, så varje vecka du lägger på deffen hade du kunnat lägga på att bygga istället.

Vänder man på steken så bygger du vidare och ligger på litet eller mycket kcalplus så kommer antagligen formen försämras också. Det får ju också konsekvenser.

Hela din fråga kan du och endast du besvara på. Är det inte viktigt att vara rippad i sommar -> bygg vidare.

HardAsHell
2012-03-15, 17:49
Alltså, jag blir nästan alltid lack på den där frågan, den dyker upp titt som tätt på forumet. Det är ju du själv enbart som kan fatta det beslutet och ingen annan åt dig. Vad andra tycker du ska göra är ju baserat på deras egna preferenser - inte dina.

Utifrån dina bilder så syns det att du tränar och du har en helt OK form i mina ögon. Det betyder inte att du själv tycker du har en OK form. Jag eller någon annan kan ju inte veta hur du tänker eller känner psykiskt eller var du är på väg.

Jag har inga problem med att lägga på mig vaddering, medan andra nojjar efter minsta lilla bilring. Om du ska deffa ner dig ytterligare utifrån dina bilder så borde det rimligtvis vara för att du vill bli hårdare av någon anledning, för att du kanske vill vara mer rippad på stranden i sommar eller ngt? Det är ju vad fortsatt deff ger dig. Deffen ger dig dock inga eller minimala ökningar, så varje vecka du lägger på deffen hade du kunnat lägga på att bygga istället.

Vänder man på steken så bygger du vidare och ligger på litet eller mycket kcalplus så kommer antagligen formen försämras också. Det får ju också konsekvenser.

Hela din fråga kan du och endast du besvara på. Är det inte viktigt att vara rippad i sommar -> bygg vidare.

Klart allt är subjektivt. Det e det alltid.

Men man blir de facto hemmablind tycker jag... Man ser inte om man ligger bra till muskelmässigt, smalmässigt etc. Och eftersom jag som sagt inte har nån att diskutera med mer än här online uppskattar jag lite feedback.