handdator

Visa fullständig version : Deffa, Nu börjar jag på allvar


Adrian
2004-01-18, 22:05
Tjaa på er Jaa som sagt hade tänkt å köra igång med min Deff period på allvar,,, väger idag ca 75kg och är ca 185,, ska sikta in mig på ett par kilos minskning(ca5-7kg),,,,detta har jag räknat ut

Mitt dagliga Intag kommer att ligga runt 2200Kcal varav 160g kommer att bestå av proteiner, 60g kommer att bestå av fett (ca 550kcal) resten kolhydrater (långsamma)

Mitt dagliga kcal resultat har jag räknat ut igenom att ta mellan 22-33 kcal(det exakta talet jag tog 27.5)*min kropps vikt, och så avrunda jag lite, IAF

kosten kommer att bestå av 5 måltider frukost mellanmål1 lunch(i skolan) mellanmål2 och så middag

jag kommer att använda Omega 3 och C-vitaminer som kosttillskott, Något annat jag ska köpa?/använda?

Dessa motionsövningar hade jag tänkt mig,,, Gång varje dag 1h före frukosten och 1h++ utspritt under dagen + en halvtimmes simning Så ofta jag kan dvs Nästan varje dag (har också skolan att tänka på)

Styrke träning hade jag tänkt at utöva hemma för tillfället(har tyvärr inte råd med det just nu) dessa övningar hade jag tänkt att utöva hemma varranan dag, med start som måndag. Situps, träna armar med hantlar på vardera 5kg,,, och så Försöka göra HIIT övning hemma DVS springa stående på en matta (kan detta fungera?

är detta en skaplig Deff? är det något som ska ändras, är det nått jag har glömt(JAG vet att jag MÅSTE ha glömt en massa saker,, men det är ju en av anledningarna varför jag skriver här),, alla förslag är välkommna :)


MVH Adrian

Prankie
2004-01-18, 22:10
Tycker du kan byta ut omega 3 mot ALA. Eller ta båda om du har råd. Annars ser det bra ut. Kan dock tänka mig många kommer klaga att du väger för lite för att ens tänka på deffa.

Adrian
2004-01-18, 22:22
JAg vet men problemet är att jag är OPROPOTIONELL asså jag har vägt innan ca115kg så jag gick ner nu under 2003 till 65 (jag vet för lite, ,men som sagt detta har varit min dröm hela livet)

innan julen såg jag normal ut, IAF nu under julen började jag frossa i mig MASSA mat och fortsatte så i ca 1-2 veckor med maten.Jaaa nu har jag hamnat i situationen där allt är normalt MEN magen är för stor, kommer inte ens in i mina jeans längre. Juförsig så är VIKTEN INTE VIKTIG UTAN MIDJEMÅTTET kanske har överdrivet med kilona som jag ska bli av med MEN det jag vill bli av med är Midjemåttet och få tillbaks mina vackra magmuskler :cryout:


opps glömde fråga vad är ALA?
MVH Adrian

Prankie
2004-01-18, 22:39
http://www.eiselt.se/produkter/ALA.htm

Jag antar att direktlänkning till Eiselt borde godkännas? Har för mig Fairing också har men kunde inte hitta det på deras hemsidan.

Lättare sagt att det är en antioxidant och höjer din insulinkänslighet. Mycket bra för vikt nergång.

Adrian
2004-01-19, 21:11
oki tack för länken ska kolla upp det lite närmare på priset osv. men iaf tack.

Har en fråga till Förbränner man nått om man tex så som jag skrev springer stående på en matta eller kan man lika gärna stå upp och skala potatis?

MVH Adrian

King Grub
2004-01-19, 21:15
Originally posted by Adrian
oki tack för länken ska kolla upp det lite närmare på priset osv. men iaf tack.

Har en fråga till Förbränner man nått om man tex så som jag skrev springer stående på en matta eller kan man lika gärna stå upp och skala potatis?

MVH Adrian

Jogg på stället kräver mycket energi och kan säker jämföras med motionscykel t ex i samma intensitet.

Adrian
2004-01-19, 21:23
Hehe tack för ett snabbt svar King,, hehe då har jag inte slösat bort all tid av att springa stående. men kan tänka mig att det inte är så himla nyttigt för benen men iaf så länge mitt midje mått minskar så är jag glad :)

En sak till angående MATEN ska man käka lunchen i bamban i skolan eller ska man ta med sig mat hemifrån som tex makrill i tomat sås osv,,, självklart så kan ni inte säga nått eftersom ni inte vet NÅTT om maten men iaf så här kan det se ut på bambans mat sedel. detta är en matsedel för ca 3 veckor


Pannbiff med löksås. Serveras med inlagd gurka och kokt potatis.

Selleribiff

Pasta - Fusilli med baconcarbonara

Pastagratäng med broccoli

Potatis -och purjolökssoppa, mjukt bröd samt ost.

Potatis -och purjolökssoppa, mjukt bröd samt ost.


Kycklingnuggets. Serveras med tomatsås och ris

Vegetariska nuggets
Dragongräddad fisk. Serveras med kokt potatis

Banan -och kikärtsgryta

Köttfärssås med spagetti

Vegetarisk färssås med spagetti

Tandoorikryddade kycklingdrumsticks med tzatziki och kokt ris

Stekta grönsaker med tzatziki och kokt ri

Pannkkor med sylt

Pannkakor med sylt
Farmarbiff med svampsås och kokt potatis

Rotfruktspaj

Fiskpanetter med kall örtsås och potatismos

Vegburgare med kall örtsås och potatismos

Kycklinggryta med kokt ris

Hawaiigryta med kokt ris

Köttbullar med makaroner

Vegetarisk pastapytt

Stekt falukorv med basilika -och tomatsmaksatt gräddsås

Rödbetsbiffar

MVH Adrian

King Grub
2004-01-19, 21:25
Originally posted by Adrian
Hehe tack för ett snabbt svar King,, hehe då har jag inte slösat bort all tid av att springa stående. men kan tänka mig att det inte är så himla nyttigt för benen men iaf så länge mitt midje mått minskar så är jag glad :)

MVH Adrian

Nej, jag har också hört att det inte är speciellt bra för vare sig knän eller fötter.

Adrian
2004-01-22, 19:19
tjaa har ett till par frågar hade tänkt å testa ett kosttillskott till ,(som sagt håller redan på med omega-3 pch c.vitamin om det nu räknas som kosttilskott)

det jag undrar nu vilken av dessa är bäst, eller vilket skulle ni satsa på?

Leanol (CLA 90%),PYRUVAT eller Liponsyra (ALA)

som sagt vilken av dessa är bäst om man också motionerar och styrketränar varranan dag (men endast begränsat, inget tid tyvärr)

och fram för allt finns det BIVERKNINGAR i dessa tillskott?, har ni testat någon av dessa? vad gav det för effekt? något annat ni rekommenderar?

MVH Adrian