handdator

Visa fullständig version : Deff nojja, sänker intaget..


kallinarn
2012-03-12, 16:48
Inne på min sjunde vecka på dieten, började väldigt bra och låg på sisådär 3000kalorier i snitt de dagar jag tränade och 2500 på vilodagarna, väldigt strikt.

Efter 4-5veckor hade jag haft en dipp och ätit kasst, typ som en ätardag. Hade då kommit ner till 90kg typ. Sänkt energiintaget till 2500 på träningsdagar och 2000 på vilodagar, har så galet kass ork just nu men vill inte riktigt höjja för jag vill inte hamna på balans, utan vill ha kvar ett lagomt underskott så jag får lyckat resultat! Så skulle gärna uppskatta om någon kunde hjälpa mig med energibehovet så gott det går, har kalkylerat och räknat men jag får så jävla dåligt humm om vilken aktivitetsfaktor osv..

Jag tränar styrketräning 4dagar i veckan efter schema och ibland ett kort extrapass på helger och kör 3pass hårda intervaller på 16-20minuter, ibland på vilodagarna och ibland i samband med styrketräningen.

Förutom träningen så börjar mina dagar alltid med en rask promenad till jobbet på 30minuter. Därefter vanligt 7-4 jobb där jag är måttligt rörlig, städar,handlar och lagar mat typ.

Efter jobb går jag samma väg tillbaka, gymmar far sen hem och äter och är oftast vid datorn.

Hoppas jag skrivit någolunda okej =)

312
2012-03-12, 16:51
"gärna", inte "hjärna". :D

Prova att inta alla kolhydrater runt om passet. Jag skulle även prova på någon PWO alternativt kreatin för att få mer ork.

Är dock inte säker på vad frågan var, men.

kallinarn
2012-03-12, 16:54
HAH LOL.

Glömde skriva

88kg 192cm lång

kallinarn
2012-03-12, 16:57
Frågan så luddig som den var, är ifall jag bör öka på energiintaget enligt min vikt längd och aktivitet. Alltså om jag äter på tok för lite nu.

Jokester
2012-03-12, 17:30
Det kan vi omöjligt veta, alla är olika. Du får utvärdera och se om du går ned för fort eller för långsamt och justera efter det.