handdator

Visa fullständig version : Bioresonansterapi - Bicom


PRound
2012-03-12, 10:16
Min flickvän tipsade om någon sorts terapi som ska hjälpa mot alla möjliga allergier. Hennes kompis hade varit extremt allergisk mot nötter, och efter behandlingen så kunde hon tydligen ÄTA nötter. Det lät väl bra, tyckte jag. Jag kollade upp det och det skulle tydligen vara en behandlingsmetod helt utan sprutor och mediciner. Och där tappade de mig.

Det är för dyrt för att bara testa, och vad jag vet så finns det ingen som helst forskning som backar upp detta. Jag fick fram något om att maskinen de använder sig av härstammar från mannen som grundade scientologin, men vad vet jag.

Någon som har testat detta och kan berätta någon om det? Jag tror som sagt inte på det.

Akerhage
2012-03-12, 10:18
Jag fick fram något om att maskinen de använder sig av härstammar från mannen som grundade scientologin, men vad vet jag.

Här hade jag nog med tänkt efter lite innan jag betalade pengar för ngt = )

rajjan_dammit
2012-03-12, 10:27
Hade varit intressant att se om det hade kunnat bota elallergi.

PRound
2012-03-12, 10:30
Här hade jag nog med tänkt efter lite innan jag betalade pengar för ngt = )

Jag tänkte efter redan när jag hörde alternativ medicin :D

Hade varit intressant att se om det hade kunnat bota elallergi.

Haha, eller hur. Det kan den säkert!

rajjan_dammit
2012-03-12, 10:43
Haha, eller hur. Det kan den säkert!

Synd bara att den allergiske inte kan komma i närheten av resonansutrustningen. :D

OM din flickväns kompis nu kunde äta nötter efter behandlingen efter att ha varit extremt allergisk, tyder det inte på att allergin var mer i hennes huvud?

PRound
2012-03-12, 11:10
Synd bara att den allergiske inte kan komma i närheten av resonansutrustningen. :D

OM din flickväns kompis nu kunde äta nötter efter behandlingen efter att ha varit extremt allergisk, tyder det inte på att allergin var mer i hennes huvud?

Jo, jag tänkte placebo direkt. Det låter verkligen för bra för att vara sant. Att gå från att inte kunna vara i samma rum som en öppnad nötpåse, till att äta en nöt. Nja...

PRound
2012-03-12, 20:11
Någon som har något annat att tillägga?

Fatalist
2012-03-12, 20:14
Scientologi i samma mening som en typ av behandling borde väl räcka för att vända på kroppen och springa med sin plånbok i motsatt riktning.

Mental
2012-03-12, 20:15
Det är en bluff, en dyr sådan.

Eddie Vedder
2012-03-12, 20:38
Någon som har något annat att tillägga?

Det är fullkomligt kvacksalveri. Spelar i samma liga som homeopati.

PRound
2012-03-13, 13:53
Tack, då kan jag spara mina pengar :D

Loke
2012-03-13, 14:27
Fast det funkar säkert ändå.

Själv brukar jag minska min allergi ordentligt genom att helt enkelt bestämma mig för att inte vara allergisk.

Skön
2012-03-13, 14:43
Lånar tråden lite..

1. Om man är pollenallergisk så är man även alltid allergisk mot kärnfrukter också? även vissa/alla nötter?

2. Kan man t.ex. äta ett plommon varje dag och på något sätt typ göra att djurallergin man har blir mindre/blir latent?

stafh
2012-03-13, 16:43
Sa här star det pa en hemsida där de förklarar bioresonansterapi:


Biofysik är vetenskapen om fysikaliska egenskaper hos levande organismer, och det finns en överordnad fysisk nivå för biologisk funktion och kontroll.

En förbättring i det biofysiska tillståndet följs automatiskt av en förbättring i de biokemiska processerna.

Cellen är kroppens minsta självständiga enhet.

Människokroppen består av cirka hundra tusen miljarder celler!

Varje cell vet vad varje annan cell gör därför att de alla gör samma sak medan de samtidigt effektivt fyller sina respektive specialfunktioner.

Olika organ har olika frekvens. De kan liknas vid olika instrument i en symfoniorkester. Symfoni kommer från det grekiska ordet symfonia som betyder samklang. När alla instrument spelar tillsammans i perfekt samstämmighet uppstår samklang mellan alla de ingående tonerna. När ett eller flera instrument klingar falskt påverkar det hela musikupplevelsen och den blir disharmonisk. Precis på samma sätt är det med kroppen. När ett eller flera organ är i obalans påverkar det hela organismen eftersom det gemensamma svängningstalet ändras.

BICOM skapar resonans i patientens energifält vilket stimulerar personens självläkande kraft.

Den tyske biofysikern A Popp har bedrivit grundforskning inom cellkommunikation. Hans forskningsresultat pekar entydigt på att celler omges av ett elektromagnetiskt svängningsfält. Även kroppen är därför omgiven av ett fält som är en förtätning av de enstaka cellernas svängningar. Han har dessutom bevisat att cellerna kommunicerar via detta kroppens eget Internet och att den biokemiska informationen kommer i efterhand som ett resultat av svängningsinformationen[1]. Popp har även bevisat att det går att styra processen i cellerna genom att påverka deras svängningsfält.

Andra forskares upptäckter bekräftar dessa resultat.

Några av fördelarna med BICOM terapi är:

BICOM använder enbart patientens egen biofysiska information och detta kan därför leda till ett tillfrisknande utan biverkningar.
Visar på goda resultat bl a vid behandling av allergier och allergirelaterade besvär. Ca 80% blir helt besvärsfria efter slutförd behandling och helt oberoende av allergimediciner.
Vår allergenbank innehåller massor av ämnen
Möjlighet att själv ta med lite av ett ämne som du misstänker kan vara orsaken till dina besvär.
Utförs utan stick eller blodprov.

[1] Detta tycks motsäga den centrala dogmen inom molekylärbiologin.

Det fetmarkerade är exempel pa hur man lättast känner igen kvacksalvare. De markerade meningarna är ordbajseri pa högsta niva, och tänker man efter lite sa inser man snabbt att de inte betyder nagonting överhuvudtaget. De nämner bara lite odefinierade ord som de tror later vetenskapliga i lekmannens öron (överordnad fysisk niva?).

Det kursiva partiet är rätt roligt. De tar ett totalt godtyckligt ord ur luften (frekvens) och drar iväg pa en galen analogi om symfoniorkestrar, som bara är härledd fran en koppling som överhuvudtaget inte finns. :Virro

ceejay
2012-03-13, 16:53
haha rätt kul att läsa. SJÄLVLÄKANDE KRAFT! ENERGIFÄLT!

rajjan_dammit
2012-03-13, 17:54
haha rätt kul att läsa. SJÄLVLÄKANDE KRAFT! ENERGIFÄLT!

Åh fyfan, jag som är elallergiker! Kom inte nära mig med ditt energifält!
Va? Har jag också ett? ARRGHBLBRR.. *död*