handdator

Visa fullständig version : Exempel på dagens kvinnliga bortskämdhet!


Sweety87
2012-03-12, 04:21
Sedan mitt ex dumpade mig har jag blivit besatt av feminism, matriarkatet och kvinnans över ordnande över mannen i dagens samhälle. detta brukar folk säga så jag säger det redan nu så att ingen behöver skriva det här. Jag har läst så mycket jag har kommit över, framförallt faktiskt på flashback... vissa av Flashbacks debattörer förklarar riktigt bra hur extremt bortskämd kvinnan har blivit av dagens samhälle... men detta är inte vad som ska debatteras här! Det finns redan såna trådar. Jag vill ta ett exempel på hur extremt bortskämda dagens kvinnor är.

Jag börjar lite hårt för att sticka ut från mängden på den dejting internetsida men absolut inte på samma nivå som hon börjar på... för hon är riktigt dryg, som väldigt många är, jag väljer att vara lite dryg tillbax och frågar om hon öht har några bra sidor:


Tillräckliga för att du lidelsefullt ska förnedra dig för att vara nära mig. Så säg du.

då frågar jag om hon beter sig på samma sätt irl, och om det därför hon har blivit bitter eftersom ingen vill träffa henne. Svaret blir då:

Alla män som jag träffar går ner på knä.

Jag kan bete mig hur jag vill mot män för att de följer alla det mönster du uppvisar: dvs, desto drygare/aggressivare desto mer förkrossade undergiven. Jag råkar inte illa ut, utan råkar bara ut för att ni faller ner på alla fyra framför mig och ber om en lavett eller att få kyssa mina ben. Sedan tillhör ni mig och beskyddar eller hjälper mig när jag behöver.

:smash: helt koko tjej

Det tragiska är att det nog är sant... ganska! hon är inget troll iaf det är jag helt säker på. dock riktigt snygg enligt bilderna! *cupid*


Vad tycker ni om dagens "moderna" kvinnas bortskämdhet? Är den OK? existerar den inte ens? Vad gör vi åt den i framtiden?


best regards!!!!! sweety87 :hbang:

C.E.J.
2012-03-12, 05:01
Är flashback en bra källa?

Sweety87
2012-03-12, 05:04
Är flashback en bra källa? Hennes CITAT kommer från en dejtingsida jag kan lägga upp en bild om vill.

Fordon
2012-03-12, 06:21
Du menar att dagens kvinna är bortskämd baserat på vad ett ex skriver på en dejtingsida...?

Brunfel
2012-03-12, 06:28
Får jag gissa så är det inte alls så som kvinnan beskriver det. Det låter snarare som om hon har väldigt dåligt självförtroende. Visst, en snygg tjej kommer nog undan med mycket. Killar vill ha henne ändå, men jag har en känsla av att i de fallen hon blir dissad så går hon i försvarsposition för att skydda sitt ego. Typ "Du kan aldrig få det här, mhmhm? *viftar med långfingret och gör duckface*"

Eddie Vedder
2012-03-12, 06:58
Är flashback en bra källa?

Sweety87 är mer bitter än den sammantagna bitterheten från tio kloner av Pär Ström.

Mantus
2012-03-12, 08:42
Du har blivit dumpad och är bitter på den samlade kvinnligheten? Det går över(får vi hoppas för din skull), se bara till att inte skämma ut dig under tiden.
Ta tag i livet, sörj förhållandet ordentligt och ge dig sedan in i dejtinglivet på riktigt innan bitterheten cementeras i ditt medvetande.

Onigiri
2012-03-12, 09:06
http://rlv.zcache.com.au/ive_got_the_pussy_so_i_make_the_rules_tshirt-p235888317537957635z8npz_400.jpg

Gober
2012-03-12, 09:37
Sluta knarka, sluta hänga på flashback, släpp din bitterhet och ta tag i ditt liv så kanske du kan träffa någon av de 99% tjejer som inte är som den personen du beskriver.

Stoltz
2012-03-12, 09:47
När jag läste tråden så fick jag intrycket av att trådstartaren var tjejen i den här serien:

http://www.lolwtfcomics.com/upload/uploads/1317373944.jpg

Grotesk
2012-03-12, 09:52
Är inte Sweety en tjej?!

Asdf
2012-03-12, 10:07
När jag läste tråden så fick jag intrycket av att trådstartaren var tjejen i den här serien:

http://www.lolwtfcomics.com/upload/uploads/1317373944.jpg

Hahahaha! LELLAN! :)

Sweety87
2012-03-12, 10:10
Sweety87 är mer bitter än den sammantagna bitterheten från tio kloner av Pär Ström. Menar du att Per Ström utstrålar bitterhet? Gäller det även andra politiker som t ex Reinfeldt eller är det just feministkritikerna?

Lellan
2012-03-12, 10:29
Hahahaha! LELLAN! :)

:laugh: Hade man kunnat byta ut lite grejs så!!

Krävs ju att killen håller fast, förföljer med en tunga i mitt öra och vägrar släppa kontakten för att jag ska trilla in på tankebanorna.. (har ju motsatt problem, undertolkar flirtigt beteende.. dämpar mitt beteende eftersom allt tolkas teasigt med efterföljande surkart till kille. Å så är jag trevlig, eftersom jag gillar killar. Samt älskar ensamhet.. så typ samma fast tvärtom.. hade gärna ritat rätt om jag kan paint!

Typ: ruta 1 efter kommentar: "åhh, snällis! Du gör mig bra glad..*ler*"
Kille: hon vill ligga! *tafs tafs* "du vet att du vill.."
Jag: åh, jag som trodde han bara sa en komplimang.. :/ Varför vill han ligga - känner han mitt INNERSTA jag..??!? Näh.. buhuuu!
Kille: "sluta teasa!" *tafs tafs*
Jag: Nä, men jag gillar ju dig kompis.. sluta!
Kille: hon sa "jag gillar dig!" *tafselitafs*
Jag: förklarar bestämt att nu får det fan räcka.
Kille: tänker: "bitterfitta"
Kille: förklarar: hur fel jag har och att han minsann trodde jag var bra, nu ångrar han komplimang. Jävla FEMINIST!! Säger att jag kommer bli forevere alone!!
Jag: åh, forever alone.. *frossar i egenkärlek* *cupid*

Och nästa gång vid samma scenario blir jag glad, men visar det måttligt, och tänker bittert att man minsann inte får vara glad i den här världen.. *grr*

Men analyseranär en kille är för på är ju spot on iaf! :thumbup:

Lellan
2012-03-12, 10:31
On Topic:

Le whut? Du råkar på en knäpp tjej = alla tjejer är knäppa?

Dejtingsidor är fö inget ställe man bör hålla till på om man vill tänka gott om världen, häng med kompisar och sluta vara avundsjuk på icke existrande bortskämdhet så blir det nog bra! :)

Det finns folk till allt, häng med dem du gillar, kille som tjej.

rajjan_dammit
2012-03-12, 10:34
Du får väl bli bög, då?

Asdf
2012-03-12, 10:49
Det är inte ovanligt heller att överspelande typer är de som är mest osäkra egentligen. Man får lära sig att se igenom det för att veta vilka man vill undvika

En ärans man
2012-03-12, 13:53
Det kan tyvärr mycket väl vara så att hon är helt sanningsenlig. Det är en extremt tragisk situation som har vuxit fram i Västerlandet sedan ... jag är faktiskt inte säker, men riktig fart tog kalaset några år efter att judarna vann andra världskriget. Syftet är givetvis att på alla möjliga sätt försvaga de vita folken som entitet och genetisk varelse.

Dessa människor har precis som alla andra människor en strävan efter makt, profit, berömmelse och bekräftelse - men skillnaden är att känner dessa känslor otroligt mycket mer än andra. Om man på det lägger till inte bara en onaturligt stark känsla för sitt folks väl som kollektiv och en extrem medvetenhet om den genetiska darwinismen folkgrupper emellan (rasism), utan även en väldigt hög intelligens, kreativitet och allmänt hög mental förmåga ... De uppnår makt och rikedom genom global kapitalism (eller kommunism, historiskt, men det har de väl insett inte fungerar) och utsuddandet av alla gränser och skillnader mellan folkslag - det är så otroligt mycket lättare att tillskansa sig makt i en värld där folk enbart känner åtrå efter personlig profit, makt, kändisskap o s v, och helt har glömt bort och förkastat de andliga värden som annars har hållit människor vid själsligt liv - framförallt som kollektiv enhet (tillhörighet och lojalitet till stam/ätt/folkgrupp/nation) -

den största fienden till detta system är den vita nationalismen, och därför är det deras största fiende. Det är det enda som i längden kan hota deras eviga längtan efter världsherravälde genom helt lagliga metoder.

Nåväl, poängen är att feminismen är en del av detta. Mannen - som besitter den största motståndskraften mot indoktrinering, och som alltid har varit den drivande i samhällsutvecklingen, har tryckts ihop till en liten undergiven mes. Kvinnan har gjorts om till en hetsande karriärkvinna, som ofta fullständigt skiter i sina heliga plikter i form av barn och familj, och inte minst så lider kvinnan av detta (även s k studier/forskning visar att tjejer/kvinnor mår dåligt i Västerlandet trots all enorm makt de har). Eller ... "karriärkvinna" är nog fel ord ... mer passande är "manshatande, sadistisk la femme fatale-domina", i stil med kvinnan i TS inlägg.

Kvinnan vill liksom innerst inne att mannen ska säga emot och trycka tillbaka henne, och visa henne hennes plats, och om mannen inte visar vem som bestämmer så fortsätter hon. Idag, när mannen är en mes, så blir resultatet: kvinnan stampar ner mannen i marken; längre och längre ner för varje dag som går.

Jag har tidigare själv skrivit om en kvinna som påminde om TS's kvinna - en typisk "la femme fatale-domina", som egentligen är en fullständigt bisarr anomali, men som blir vanligare och vanligare ...

jag har sett henne offentligt örfila män (som bara har bett om mer och mer), tvinga dem att ställa sig på alla fyra på golvet och be om ursäkt (omgivning har givetvis skrattat ihjäl sig åt den mycket bisarra situationen), ge killar smisk (ja, jag skämtar inte, men allt detta har jag som tur är enbart sett ske under fyllor, även om jag har hört historier jag antar vara sanna om hur hon har behandlat killar i enrum, samt att hon har försökt behandla mig på likartat sätt ganska ofta). Hon anser sig stå över män, män vara värdelösa plånböcker o s v, och pratar om att bli lesbisk (ja, vad är poängen med att vara heterosexuell som kvinna om män ändå är pissmyror och inte män?). Hennes tidigare pojkvän bestod av en kille som härstammade ur den österrikiska adeln, med tillhörande rikedom, och det enda han var till för var att agera plånbok åt henne ... sedan krossade honom genom att dumpa honom till förmån för en ganska farlig förortskille som antagligen var den första killen i hennes liv som bjöd på motstånd (han dumpade henne senare och hon blev förstörd, men hon har senare sagt att han "kom krälande tillbaka och ville ha mig" - jag vet inte vem jag ska tro på. Hon brukar inte ljuga men väl förvrida sanningen för att den ska passa hennes "image" som överkvinna). Detta är resultatet av en kvinna som får löpa amok - och vi kommer att få se fler och fler av dessa, så länge män inte tar tillbaka kontrollen. Hennes (min väns) innersta önskan är givetvis att bli satt på plats och få förklarat för sig att hon tillhör en man och att han kommer att ta hand om henne och behandla henne väl, men att det är hans regler som gäller (jag skulle själv göra det om jag hade befogenhet i form av att vara en "dejt", men vi har vuxit upp tillsammans så det är lönlöst att försöka) - hela grejen med att provocera och gå längre och längre genom att slå och förnedra män är att bli kontrollerad och besegrad. Hon har faktiskt själv erkänt det några gånger, men "tagit tillbaka" det i efterhand.

Ojdå. Detta blev visst väldigt rörigt, ganska långt och ganska off topic även om hela inlägget faktiskt trots allt handlar om symptomet "bortskämda kvinnor" som TS skrev om ...

filmjölk
2012-03-12, 14:01
Intressant, så det är alltså judarnas fel och inte muslimernas?

Yes
2012-03-12, 14:10
Det kallas för en bitch-shield. Vad hon egentligen menar är att hon vill ha en man som får henne på knä.

En ärans man
2012-03-12, 14:25
Intressant, så det är alltså judarnas fel och inte muslimernas? Jag vill inte hetsa mot folkgrupp och bli bannad, men: hur skulle muslimer kunna öppna upp för muslimsk massinvandring? Finns det ens många inflytelserika muslimer i västerländsk media, politik, ekonomi eller kultur idag, efter åratal av massinvandring till hela Västeuropa? Nä, så man kan föreställa sig hur det var "från början" när "allt startade".

Asdf
2012-03-12, 14:36
Jag vill inte hetsa mot folkgrupp och bli bannad, men: hur skulle muslimer kunna öppna upp för muslimsk massinvandring? Finns det ens många inflytelserika muslimer i västerländsk media, politik, ekonomi eller kultur idag, efter åratal av massinvandring till hela Västeuropa? Nä, så man kan föreställa sig hur det var "från början" när "allt startade".

Sean banan? =)

http://svt.se/svts/article18976.svt/ALTERNATES/large/kungabarn-07_seanbanan_genrep_nykoping_20120302_DSC9319.jpg

BelowAverage
2012-03-12, 16:55
Hade uppskattat om TS formulerat sig annorlunda.
Du har ju trots allt skrivit att det är "ett exempel på kvinnlig bortskämdhet" och sist så ifrågasätter du om det ens finns något sådant, så du är väl öppen. Trots det ser detta ut som en ragepost över ett uppbrott och det är lätt att tolka som att du för tillfället är bitter på kvinnor i allmänhet. Även om det kanske inte var så du menade.

Annars vet jag inte. Tycker genusfrågor är jättespännande men det känns så jävla svårt att vara objektiv, iaf om man lätt tar åt sig som jag gör. Å ena sidan har vi kvinnor som argumenterar för sin sak, å andra sidan män som argumenterar för sin sak. Att man lätt börjar ställa sig som motståndare till varandra, vilket känns synd. Jag tycker att kvinnoproblem är mycket mer belysta än manliga problem, och då menar jag i diskussioner i RL och media.
Däremot vad gäller handlande så vet jag inte, där tror jag att män kanske gynnas mer. Men det är så jävla svårt att avgöra, tycker det exempelvis bröstcancer är mer uppmärksammat än prostatacancer. Mer fokus på våldtäkt av kvinnor än våldsbrott mot män. Mer fokus på diskrepanser i lön än kvinnors fördel i vårdtvister. Finns så mycket mer saker som är ojämnlika än just lön och chefsposter.
Känner mig alltid som en egoist när jag skriver sånt här, det känns fel. Vafan?! :laugh:

Det där blev nog offtopic.
Kan inte hålla med om att kvinnor skulle vara extremt bortskämda, alls. Däremot att de gynnas i vissa sammanhang och missgynnas i andra. Precis som män. Och andra pälsdjur.