handdator

Visa fullständig version : BilloBull - Björnen och Pojkens träningsjournal


Maysan
2012-03-12, 03:45
Info om BilloBull
Namnen är Niklas och Martin. Vi är två heltidsstuderande hälsopedagoger på Högskolan i Gävle. Vi går första terminen där tillsammans med ett antal andra härliga kamrater. Jag och Martin har tränat på gym ett antal år nu fast på två olika ställen. Jag är från Uppsala och han är från Norrtälje. Vi har bott här i Gävle nu ca. 2 månad och det känns helt okej. Vi har båda två som mål att bli personliga tränare. Vi valde att gå programmet Hälsopedagog av en enda anledning, kunskapen. Vi hade kunnat ta en veckokurs men avstod den idén. Jag har erfarenhet inom ett antal olika sporter såsom fotboll, innebandy, bandy, handboll och min nuvarande "sport" styrketräning. Jag tävlar inte inom Fitness eller Bodybuildning men jag tolkar det som en sport ändå eftersom det är min sysselsättning, min livsstil. Jag och Martin jobbar med en blogg på myshowroom. Adressen är: www.BilloBull.myshowroom.se, vi hoppas på att ni tittar in lite då och då och kommenterar mycket på inläggen. Uppdateras dagligen.

Berätta lite mer om bloggen BilloBull
Bloggen skapades för mindre än en månad sedan och det går framåt i storm. På bloggen skriver vi allt om vår träning till studentlivet här i Gävle. Här finner ni humor, serious business och mycket annat. På bloggen kan man hitta våra e-mail adresser för frågor m.m. men också för sociala konversationer. Det dyker också upp mycket bilder och inom kort även videoinlägg. Vi lägger även upp utföranden av övningar och en kort sammanfattning om just den övningen. Det finns så mycket intressanta saker här så det inte är klokt!

Drömmen *drool*
Drömmen för tillfället är att nå en så pass hög nivå med bloggen där vi har över 10 000 läsare/veckan. Det hade varit guldvärt. Hade även varit kul med sponsorer och kanske t.o.m. en liten informationsruta om oss i något nummer på Body.se.

Hur ofta tränar ni? *flex*
Vi tränar ca. 5-6 gånger i veckan. Vi har våra perioder då vi bulkar och deffar. En period brukar ligga på 5-6 veckor. Att träna har blivit som en drog för oss båda, när man inte tränar så fantiserar man istället om nästa träningspass. Nuf said.

Vilken är eran favorit tidning?
Body Magazine

Favorit Forum?
Body.se och Kolozzeum

Här på kolo kommer vi uppdatera vissa inlägg som vi tidigare lagt upp på www.BilloBull.myshowroom.se. Vi hoppas ni får nytta av all den information vi ger ut samt att ni tittar in på bloggen lite då och då.

Med vänliga hälsningar,
Niklas

Maysan
2012-03-12, 03:51
Gårdagens inlägg *flex*
VILKET SJUKT TRÄNINGSPASS! Innan träningspasset klunka jag en shake med vatten tsm med 2x ipren. För att kunna röra mig behöver jag ta 2x ipren. Det räcker ett antal timmar framåt. Träningspasset bestod av 99% rygg och 1% mage. Upplägget var inte det smartaste dock eftersom jag körde triceps och biceps igår. Mjölksyran kom lite snabbare än vanligt men utförandet gick ändå hela vägen! Jag spenderade mer tid på gymmet idag än vanligt och tog ur all min ilska från veckans gång. Var på gymmet totalt 2h 20min. En aning överdrivet dock men ville som sagt mörda min rygg.

Jag började med att värma upp ryggen lite med ryggböj. Ryggböj är en grym övning för ländryggen. Jag värmer alltid upp ländryggen först eftersom marklyft kommer härnäst. Marklyften kan jag aldrig köra fullt ut eftersom jag inte har något bälte och vill inte slita sönder den. Det jag maxxade utan bälte blev tillslut 3x gula vikter på vardera sida. Så ungefär 45kg på vardera sida = 90kg totalt. Kan ta mer men som sagt behöver jag bälte. Redan här kände jag att hjärtat började pumpa och mjölksyran i armarna fick känno. Efter marklyften körde jag några maskiner samt latsdrag framför och bakom huvudet. Maxxade latsdragen till 100kg x 8 rep. Mjölksyran var dagens bov helt klart idag. Brukar inte klara av så mkt vikt bakom huvudet men idag klarade jag 75kg. Blev ca 8 rep där också.

Allt känns så mkt tyngre här i Gävle än på Friskis och Svettis i Uppsala. Gissar på att Friskis och Svettis vikter osv är mkt lättare än dessa här på Korpen. Funderar dock på att komma ner till Uppsala någongång i veckan, hälsa på familjen och test-träna på mitt gamla gym ”Friskis och Svettis, Väderkvarn”. Skulle bli kul!........klicka här för att läsa resten (www.BilloBull.myshowroom.se)

Maysan
2012-03-19, 00:32
Efter ett litet uppehåll från bloggandet drar vi igång ännu en gång!
Dagens inlägg:
Jag vill först och främst be om ursäkt för uppehållet här på bloggen. Det har varit sjukdomar och mycket skolarbete på sista tiden, så vi har inte hunnit blogga så värst mycket. Back to topic, imorgon drar jag igång med min deffning som kommer hålla på i ca. 12 veckor. Målet med deffen är att nå vikten 85kg. Jag kommer alldeles snart gå igenom min vikt samt mått, men först vill jag förklara vad för sorts kost som man bör äta och vad man bör undvika.

Om vi börjar med Proteiner:
1.Här har vi Kyckling, Fisk, Ägg, Lever och Kött. Någon av dessa är nästan ett måste att stoppa i sig minst en gång om dagen. Bra proteiner är också kesella, med ett annat ord kvarg. Tips på vad man kan göra med Kesella, tryck här. Det finns väldigt mycket bra mat som innehåller mkt protein, dock kommer jag inte ta upp det här.

Härnäst har vi kolhydrater:
Vill du läsa resten? Klicka här! (http://billobull.myshowroom.se/dags-for-deff-2012-03-19/)

Maysan
2012-03-19, 23:27
Dagens inlägg, Dag 1 på deffen!

Vaknade klockan 06.00 och var redo för en 30minuters promenad! Jag hittade inte mina nycklar till dörren… Så allt var i förjäves!

Innan klockan 06.00 drack jag ett stort glas vatten, och runt 07.00 åt jag min frukost som bestod av havregrynsgröt, två stekta ägg och en kopp grönt te.

11.00 åt jag 250g kesella blandat med funlight, russing och havregryn.
Läs mer, klicka här (http://billobull.myshowroom.se/dag-1/)

Maysan
2012-03-21, 23:39
Dagens inlägg, ONSDAG *flex*
Då var det onsdag igen, tiden går så sjukt snabbt som student… *suck

Vaknade 06.00 idag och drog på mig tjocktröjan och löparbyxorna för lite morgonpromenad på ca. 35min. Efter min lilla promenad åt jag frulle runt 07.00 tiden och senare däcka i sängen. Min frukost bestod av Havregrynsgröt 1 port med ett ägg tillblandat. Till gröten åt jag även
Sugen på att läsa resten? Klicka här! (http://billobull.myshowroom.se/big-shot/)