handdator

Visa fullständig version : Övningar? Behöver bredda midjan (Bild)


dndr
2012-03-11, 22:10
Tjena.

Får ångest när jag ser min dåliga midja och känner att jag måste bättra på den så mycket som det bara går innan sommaren. *gah!*

Har ni några övningar på lager? Dela gärna med er!

http://www.n0.se/f/f/07df3_2012-03-1120.38.16.jpg

ceejay
2012-03-11, 22:11
smal midja är ju opti

Vill du få större midja så ät mer mat

kottovic
2012-03-11, 22:14
marklyft?

Sheogorath
2012-03-11, 22:14
Bygg mer lats. Att försöka bygga på själva midjan är bara att göra dig själv en otjänst eftersom den mesta av massan kommer hamna nedanför inbuktningen.

Latissimus Dorsi
2012-03-11, 22:54
Spontana rekation, obliques kanske?

MtotheM
2012-03-11, 23:18
Bygg mer lats. Att försöka bygga på själva midjan är bara att göra dig själv en otjänst eftersom den mesta av massan kommer hamna nedanför inbuktningen.

This. Det viktiga är förhållandet mellan midja och lats och då är det bättre att kötta fram latsen istället för att försöka träna sig till en smalare midja...

svenbanan
2012-03-12, 01:30
This. Det viktiga är förhållandet mellan midja och lats och då är det bättre att kötta fram latsen istället för att försöka träna sig till en smalare midja...

Öööh. Snubben vill ju inte ha en smalare midja...

Sheogorath
2012-03-12, 06:02
Öööh. Snubben vill ju inte ha en smalare midja...

Han har väl markerat inbuktningen för att han inte gillar inbuktningen och vad inbuktningen beror på är förhållandet mellan bäckenets bredd och midjan vilket är helt genetiskt (förutom om man har käkat sig till en mindre bra fettfördelning). Det bästa han kan göra förutom att deffa, är att skapa en kontrast mellan vidden upptill och bäckenet, och det gör han genom att bygga rygg men även överkroppen i övrigt. Försöker han sig på att bygga oliques kommer han att försämra eftersom en stor del av muskelbukarna ligger nedanför inbuktningen.

Danne2k
2012-03-12, 09:50
lol jävla lyxproblem alltså.. Det där ser bra ut, bygg bredd på ryggen som sagt.

Raschmus
2012-03-12, 10:11
Jag tycker det ser kanon ut (om du nu bryr dig). Hade gärna haft din smala midja. Utöver det tillför jag inte ett skit gentemot samtliga ovanstående talare.

ARMSTARK
2012-03-12, 10:11
Knäböj och marklyft bygger en stadig bål. Ät mycket och kötta på!

Pretorian
2012-03-12, 10:30
Jag ser inte bilden?

stromming
2012-03-12, 10:50
Han har väl markerat inbuktningen för att han inte gillar inbuktningen och vad inbuktningen beror på är förhållandet mellan bäckenets bredd och midjan vilket är helt genetiskt (förutom om man har käkat sig till en mindre bra fettfördelning). Det bästa han kan göra förutom att deffa, är att skapa en kontrast mellan vidden upptill och bäckenet, och det gör han genom att bygga rygg men även överkroppen i övrigt. Försöker han sig på att bygga oliques kommer han att försämra eftersom en stor del av muskelbukarna ligger nedanför inbuktningen.

Fast nu sa ju MtotheM

"This. Det viktiga är förhållandet mellan midja och lats och då är det bättre att kötta fram latsen istället för att försöka träna sig till en smalare midja..."

så uppenbarligen håller inte ni riktigt med varandra om vad TS är ute efter. Men det är såklart M som missuppfattat

Fangface
2012-03-12, 11:39
Ser ungefär likadan ut själv.
Att kötta rygg (lats i synnerhet) funkar inte tyvärr eftersom de inte går längre ner än där revbenen slutar. Och det är mellan revbenen och höften som problemet ligger.

http://img851.imageshack.us/img851/6485/arminfrontdouble.jpg

Sniggel
2012-03-12, 11:45
Lyxproblem då som sagt. Inse att det inte går att göra något åt, var nöjd med att du har smal midja (många vill ha det) och gå vidare :P
Enda som hjälper är väl isåfall att tjocka på sig lite extra.

Fangface
2012-03-12, 12:42
Lyxproblem om man har höftben i linje med midjan, ja.
Men när höften (höftbenen, inte fettansamlingar) är bredare än midjan så blir det till ett vanligt problem ;)

Sheogorath
2012-03-12, 13:23
Ser ungefär likadan ut själv.
Att kötta rygg (lats i synnerhet) funkar inte tyvärr eftersom de inte går längre ner än där revbenen slutar. Och det är mellan revbenen och höften som problemet ligger.

http://img851.imageshack.us/img851/6485/arminfrontdouble.jpg

Fast ingen har sagt att kötta lats kommer lösa problemet. Vad vi sagt är att det är DET BÄSTA man kan göra för att få ett visuellt bättre intryck. Man måste skapa en större ratio mellan axelparti och bäcken. Att bäckenet är bredare än midjan finns det inte något att göra åt, såvida där inte finns fett man kan plocka (vilket det oftast gör).

dndr
2012-03-12, 23:10
Tack så jättemycket för alla svar!
Bra att veta att vissa vill ha en så smal midja, ger en lite perspektiv, men med min längd på ~197 tycker iaf jag det det ser lite klent ut...

Bara att fortsätta samt börja med marklyft... Plus att få lite bättre magparti så man slipper skämmas i sommar! ^^

Tack återigen!


(Bilden försvann av nån anledning: http://i39.tinypic.com/157dtvn.jpg)

svenbanan
2012-03-13, 03:14
Fast nu sa ju MtotheM

"This. Det viktiga är förhållandet mellan midja och lats och då är det bättre att kötta fram latsen istället för att försöka träna sig till en smalare midja..."

så uppenbarligen håller inte ni riktigt med varandra om vad TS är ute efter. Men det är såklart M som missuppfattat

Prexis. Det var ju uppenbart det där med att träna sig till en smalare midja jag anmärkte på...