handdator

Visa fullständig version : Funderingar kring EAA och testoboster.


Rando
2012-03-11, 15:33
Har tränat till och från under hela mitt liv, lyckats ganska bra men samtidigt inte heller kört helt rent. På senare tid har man omvärderat livet och kroppen och försöker idag träna och äta för att må bra och hålla mig i form.

Tänker införskaffa mig EAA, men undrar då lite om det finns analyser osv på de produkter som finns? Vad jag förstår tillverkas dessa syntetiskt och beroende på kvalite lär det säkerligen finnas kvar otrevliga/ohälsosamma restprodukter från tillverkningen?

Nästa fråga gäller de olka testo höjande produkter som finns på marknaden, är det något som ni kan rekommendera som fungerar? Förslag på något?
Samtidigt vill jag inte längre ta något som alls finns antydning till risk eller skada på kroppen.

Låt säga att pengar är minsta problemet i livet, vilka tillskott skulle ni äta??

King Grub
2012-03-11, 16:04
Vadå restprodukter?

76kg0811
2012-03-11, 19:33
finns inget testohöjande som funkar bra:) tyvärr, men du har östrogenblock o kortisol hämmare!

Rando
2012-03-11, 20:46
Vadå restprodukter?

Min fråga kanske istället skulle ställas, finns det risk för otrevliga restprodukter osv. från tillvekningen?

När man pratar om budget varianter av kreatin kommer ofta detta på tal om ohälsosamma och ibland rent av farliga ämnen som kan finnas kvar från tillverkningen. Kanske inte stämmer detta heller?

King Grub
2012-03-11, 20:50
Nej, i sådana fall är det kontaminerad utrustning, dvs skitigt labb, som ligger bakom.

Rando
2012-03-11, 21:08
Grub, är det enbart EAA du pratar om nu?

Hittade detta inlägg skrivet av Eiselt, men som alltså handlar om Kreatin och dess tillverkning.


CreaPure är kreatinmonohydrat som tillverkar enligt en process som garanterar minsta mängd av oönskade kemiska restämnen. Renheten har ingen inverkar på kreatinets effekt utan det handlar om att man slipper få i sig ämnen som kan vara skadliga och overksamma i träningssammanhang.

Att det säljs "orent" kreatinmonohydrat beror på att kineserna började produkcera lågpriskreatin och köparna brydde sig inte så mycket om råvaran innehåller 1 % dihydrotriazin eller 0.001%. Det är slutkunderna som i slutändan sätter ribban för vilken kvalitet produkterna på marknaden ska hålla. Kreatin är inte speciellt svårt att tillverka och de flesta kinesiska råvaror är troligen bättre idag än vad de var för 5-10 år sen.

King Grub
2012-03-11, 21:23
Grub, är det enbart EAA du pratar om nu?

Ja.