handdator

Visa fullständig version : En undran gällande viktnedgång


V8an
2012-03-11, 11:07
Frågar er här på forumet som jag vet har koll på detta. Det är så att jag har som mål att gå ner till 90kg. Vågen har tidigare stått på 101kg. Håller på med löpning, något jag gjort i snart 3 år, men det är nu för 6 veckor sedan jag tagit tag i kosten med mål att gå ner till 90kg, då det blir bra mycket lättare i spåret.

Jag har under snart 6 veckor dragit ner på kalorierna rejält och kombinerat detta med närmare 4 mils löpning i veckan. Har vägt mig på ungefär samma tidpunkt varje förmiddag utan kläder och innan frukost och på samma våg. Har gått ner från 101kg till 95.9kg på runt 6 veckor. Ligger på ungefär minus 1kg i veckan och det både känns och märks.

Igår vägde jag alltså strax under 96kg och har planerat ett tag att då denna lördag äta precis vad jag vill. En sådan lördag måste man få unna sig ibland tycker jag. Jag åt ordentligt med fet mat och godis och drack väldigt mycket. Idag när jag ställde mig på vågen, visserligen efter frukost, så vägde jag 99.1kg? Blev jäkligt besviken. Det är väl inte så att det jag åt redan lagt sig till fett? Eller är det för att magen är packad? Fett lagras väl inte under en natt? Känns ju verkligen skittråkigt om det går så fort och att jag får börja om för en enda dags ätande? Fortsätter dock med kaloriesnål diet idag igen efter lördagens syndande och tänker aldrig lägga in en sådan ätardag igen.

vicarious
2012-03-11, 11:09
Det är mest vätska och mag + tarminnehåll. Oroa dig inte. Om 2-3 dagar kommer du vara nere på normalvikt igen.

V8an
2012-03-11, 11:15
Det är mest vätska och mag + tarminnehåll. Oroa dig inte. Om 2-3 dagar kommer du vara nere på normalvikt igen.

Tack. Ja jag ska nå min målvikt och fortsätta gå ner 1kg i veckan.