handdator

Visa fullständig version : Schemaläggning Boxning


Cosemymind
2012-03-11, 10:13
Hej!
Jag tränar boxning 3 - 4 gånger/veckan och ställde frågan huruvida jag kunde lägga in styrketräning också där jag fick svaret med två helkropps pass i veckan.
Jag är bara nyfiken på vad ni tycker om detta?
Må: Boxning
Ti: Boxning
On: Ev boxning
To: Boxning
Fr: Vila
Lö: Helkroppspass
Sö: Helkroppspass
Sen var jag även nyfiken på vilka övningar som rekommenderas under helkroppspassen? Jag tänkte byta övningar var tredje vecka(ca) men har ni förslag på vad som passar under helkroppspassen så skulle det uppskattas.

speedy83
2012-03-11, 19:36
vet inte hur du lägger upp boxningsträningen och vad ni gör på den, men på den tiden jag boxades så skulle det inte finnas en chans att jag orkat med den träningsmängden du skriver. Samt måste krävas ordentligt med mat för att kunna få bra resultat.

Men alla är vi ju olika, så testa och se hur det känns. Vad gäller upplägg kan du kika på z_bumbis program

Peter.B
2012-03-11, 19:59
Om du ska köra styrka två dagar i rad hade jag nog faktiskt hellre satsat på halvkroppspass.

Cosemymind
2012-03-11, 20:45
Boxningsträningen är lite varierande där det på måndagar och onsdagar är mycket teknik men naturligtvis även en hel del fys. På tis och torsdagar är det större mängd fys blandat med lite teknik men majoriteten är alltså fys.

Som du säger får jag väll känna mig fram då boxningen kan vara rätt så krävande men kanske är det ett bättre alternativ att köra boxningpassen och sen bygga på med ett styrkepass i veckan(lördagar)? Eller tror ni mer på som du säger Peter att köra 2 halvkroppspass?

Jag kanske även kan minska med ett pass boxning i veckan och köra mån, ons, tors med en vilodag på tisdagen?

Jag sköter i.ö min kost. Tackar för hjälpen.

speedy83
2012-03-12, 09:05
Det är också ganska avgörande vad du vill bli bra på? vill du bli en bra boxare eller tränar du mest för att det är kul?

Har du möjlighet att träna lite styrka efter ett av dina boxpass? det kan ju annars vara en idé att köra ett halvkroppspass efter ett teknikpass tex.

Köra helkropp två dagar efter varandra tillsammans med den stora träningsmängd du redan ger hela kroppen tror jag blir väldigt jobbigt att få ut något vettigt av.