handdator

Visa fullständig version : Hjälp med ett schema


Latissimus Dorsi
2012-03-10, 23:08
Jaa, har nu experimenterat mig fram i några veckor med olika scheman. Prövat bland annat, överkropp underkropp, något 4split schema axon 3.0 och något eget skumt hemmagjort schema. Behöver nu ett lite mer precist schema som är mer konkret. Enda kravet är att schemat är 6 gånger i veckan, så hjälp anybody?

Rusk
2012-03-11, 00:37
Har du provat 3 olika "scheman" under en period på bara några veckor?

kottovic
2012-03-11, 00:42
Ge det mer tid min son.

the_matsson
2012-03-11, 00:50
Är du säker på att du vill styrketräna 6 gånger i veckan?

Är du säker på att du inte hellre vill träna Stronglifts (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071)?

Latissimus Dorsi
2012-03-11, 00:57
Har du provat 3 olika "scheman" under en period på bara några veckor?

Well my bad där, har duttat jävligt mycket prövat olika grejer. En vecka har jag delat in passen underkropp överkropp, nästa vecka har det varit rygg biceps, medans nästa vecka jag kör något helt annat. Ungefär sådär om du fattar.

Latissimus Dorsi
2012-03-11, 00:58
Är du säker på att du vill styrketräna 6 gånger i veckan?

Är du säker på att du inte hellre vill träna Stronglifts (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071)?

Gillar inte stronglifts, är ingen tynglyftare jag tränar mina muskler mot ett motstånd. En tyngdlyftare utnyttjar även mekaniska fördelar vilket bla innebär att man kopplar in andra muskler samt att brister oftast på formen.

the_matsson
2012-03-11, 01:06
Oj. Nu blev det mycket på en gång. Först bara en definitionsgrej: Tyngdlyftning är Stöt och Ryck, och de ingår inte i stronglifts.

Sen förstår jag inte alls vad du menar med motstånd och mekaniska fördelar hit och dit, och varför man förresten ska börja brista med formen också.

Nåja. Ska du prompt träna så mycket så kan du ju kika på gamle Arnolds träningsprogram (http://www.styrkelabbet.se/arnolds-traningsprogram/). Det är iofs någon Clean där, och du gillade ju inte tyngdlyftning...

Nutrid
2012-03-11, 01:06
Mån: Bröst, Triceps, Axlar
Tis: Ben/mage
Ons: Rygg/Biceps
Tors: Vila
Fre: Bröst, Triceps, Axlar
Lörd: Ben/mage
Sön: Rygg/Biceps

Kan tillägga att om du ska köra tunga övningar med tunga vikter så som knäböj och marklyft så kanske du bör ha överseende med att kroppen inte alltid orkar återhämta sig (beroende på ett X antal faktorer såklart).

AdrianP
2012-03-11, 01:28
Mån: Biceps, Nacke
Tis: Triceps Mage
Ons: Nacke Bröst
Tors: 5min jogging för ben + mage
Fre: Bröst och nacke

Vila 2

Repeat

Wiksit
2012-03-11, 01:34
Ge det mer tid min son.

Börjar bli jävligt irriterad på dig och din "son"

Latissimus Dorsi
2012-03-11, 01:52
Oj. Nu blev det mycket på en gång. Först bara en definitionsgrej: Tyngdlyftning är Stöt och Ryck, och de ingår inte i stronglifts.

Sen förstår jag inte alls vad du menar med motstånd och mekaniska fördelar hit och dit, och varför man förresten ska börja brista med formen också.

Nåja. Ska du prompt träna så mycket så kan du ju kika på gamle Arnolds träningsprogram (http://www.styrkelabbet.se/arnolds-traningsprogram/). Det är iofs någon Clean där, och du gillade ju inte tyngdlyftning...

Mitt fel, ännu en gång är jag ganska luddig du får ursäkta mig för det. Det jag försökte säga var att jag inte bara lyfter vikten 12 gånger och tänker, tjoho nu fick jag det överstökat. Ja tänker nogrannt på vilken muskel jag försöker aktivera, och jag försöekr söka maximal kontakt med muskeln. Detta gör inte tyngdlyftare inte på riktigt samma sätt, dom lyfter bara sin vikt och är glada. Detta är självklart också mycket rätt, men ja vill inte som sagt bara lyfta vikter :smash:

the_matsson
2012-03-11, 10:28
Mitt fel, ännu en gång är jag ganska luddig du får ursäkta mig för det. Det jag försökte säga var att jag inte bara lyfter vikten 12 gånger och tänker, tjoho nu fick jag det överstökat. Ja tänker nogrannt på vilken muskel jag försöker aktivera, och jag försöekr söka maximal kontakt med muskeln. Detta gör inte tyngdlyftare inte på riktigt samma sätt, dom lyfter bara sin vikt och är glada. Detta är självklart också mycket rätt, men ja vill inte som sagt bara lyfta vikter :smash:

Ahaa, då är jag med!

Nåja, låter som att du skulle ha störst behållning av någon split ja. Hur var det, hade du testat z_bumbis?

AdrianP
2012-03-11, 10:49
Prova en 3-1-3 split ala RobbanColeman och Proxy style. Kolla deras journaler så förstår du

Röda Björnen
2012-03-11, 11:05
Börjar bli jävligt irriterad på dig och din "son"

Säg inte så till din far!

MVH