handdator

Visa fullständig version : Japp ännu en första deff, Men!


xanan
2012-03-10, 14:12
Japp ni läste rätt ännu en deff tråd! :)

Har dock inga stora frågor ang deff så jag känner mig hyfsat insatt men man lär sig hela tiden och blir aldrig fullärd!

Jag har gymmat till och från senaste 3 år, har gjort en del fina ökningar på sistone då man kört seriöst, samt tränat Taiboxning i över 1 år och mma i några månader. Har dock inte tärnar något av båda på senaste månaderna då jag kört gym och varit lite lat..

Har gjort fina ökningar i bröst/rygg/axlar/ben men har också gått upp till 89-90kg nu från 84. Och idag tränade jag lite på säcken och märkte hur jävla otymplig jag har blivit :( Så ned till 79 till sommarn är planen.



Nog med historia, Tänkte köra en 10 veckors deff, vilket blir ca 1 kilo i veckan. Vilket möjligen är för högt så kanske får köra lite längre så jag tappar ca 500gram i veckan istället så jag inte tappar för mycket muskelmassa.

2 gram protein per kilo vilket ger mig ca 180gram om dagen, minst iallafall kanske blir runt 200 vilket ger 800kcal
1 gram fett per kilo vilket blir ca 700 kcal.

Sen brukar de flesta jag läst köra övrig eneri i kolhydrater, alltså ca 600 kcal i kolhydrater vilket blir 150 gram kolisar om dagen.

Vilket ger mig ett dagsbehov på 2100 kcal, från ca 2600 vilket blir -400 kcal om dagen.

Ska börja med Taiboxningen igen så ska jag höjja intaget kolhydrater på träningsdagarna eller ska jag ligga på samma?
Övriga synpunkter uppskattas :)

Lite bilder

Fishtank
2012-03-10, 14:25
Du behöver inte äta 1 G F/kg om du inte vill.
De flesta här på forumet äter då säkerligen inte det under deff utan närmare 0,5 brukar folk ligga.
Så om du sänker fettintaget lite kan du äta mer kolhydrater overall och prestera bättre hela tiden.

Zizou
2012-03-10, 14:27
Personligen hade jag dragit ner fettmängden till kanske 0,5g/kv och ökat kolhydraterna. Jag mår själv mycket bättre med mer kolhydrater och presterar bättre då också. Man behöver inte ligga på 1g/kv fett.
Och nu när du även drar igång thaiboxning så kan det ju vara en bra idé med mer kolhydrater

xanan
2012-03-10, 15:43
Okej, jo såg det nu också när jag fick lite perspektiv på det hela så sänker till 0,5 och fyller upp med kolhydrater.

xanan
2012-03-10, 16:23
Ser energi intaget okej ut, 2100kcal på mina 89kg på 182 cm?