handdator

Visa fullständig version : Mivitotal Plus


Nisseg
2012-03-10, 12:52
Har haft lite problem med förkylningar och tror att jag är påväg att dra på mig en till nu. Har kollat in innehållsförteckningen på Mivitotal och den verkar ju helt ok. Är det någon här som kör på den och känt några effekter tex. när det kommer till förkylningar eller andra virus/bakterier?

Ola Wallengren
2012-03-10, 15:15
En av de mest överprisade vitamin-mineral preparaten på marknaden.

Äter du taskigt så titta över kosten och ät mer bra mat. Ta en standard multivitamin-mineral om du ändå känner dig orolig. Vill du hålla dig frisk är det bästa att inte träffa folk och vara noga med hygienen.

Nisseg
2012-03-10, 15:39
Ok, jag hann köpa en när jag var förbi stan idag så jag får ta priset den här gången. Kan du tipsa om något liknande kosttillskott till bättre pris?

Förkylningar är för mig ett mysterium. Jag skulle säga att jag har bättre handhygien än gemene man och jag tvättar dem omvartannat. Kosten försöker jag också hålla så allsidig som möjligt även om jag ligger på ett kaloriunderskott just nu. Men det verkar inte vara någon skillnad på hur jag försöker skydda mig, förkylningarna kommer som på beställning efter en tids träning ändå.

Lillleif
2012-03-10, 15:59
Handsprit och låta bli att slicka på förskolebarn och annat löst folk är nog bästa medicinen. Just ja, undvik att peta näsan och ansiktet, kan vara en ovana man inte tänker på.

Dessa råd ger förmodligen mer än alla tillskott i världen.

Stacco
2012-03-10, 19:52
Att inta mycket askorbinsyra ska väll förebygga risken för infektioner? Finns i dom flesta frukt och grönsaker.

Nisseg
2012-03-11, 16:11
Nu har jag ingen aning om det är Mivitotal's förtjänst, men igår hade jag en begynnande halsont och något som jag trodde skulle utveckla sig till en jobbig förkylning. Tre doser av Mivitotal och ett dygn senare så känner jag inte av halsen, kvar är bara snuvan. Nu vill jag inte dra några förhastade slutsatser, jag kanske blir sjuk ändå, men hittills är jag mer än nöjd med det.

Eddie Vedder
2012-03-11, 16:13
Nu har jag ingen aning om det är Mivitotal's förtjänst, men igår hade jag en begynnande halsont och något som jag trodde skulle utveckla sig till en jobbig förkylning. Tre doser av Mivitotal och ett dygn senare så känner jag inte av halsen, kvar är bara snuvan. Nu vill jag inte dra några förhastade slutsatser, jag kanske blir sjuk ändå, men hittills är jag mer än nöjd med det.

I måndags kände jag samma sak. Jag tog ingen Mivitotal. Jag belv inte heller sjuk. :)

Nisseg
2012-03-11, 16:18
Som sagt, jag drar inga slutsatser, jag bara konstaterar ett faktum :)

Sheogorath
2012-03-11, 16:27
I måndags kände jag samma sak. Jag tog ingen Mivitotal. Jag belv inte heller sjuk. :)

Rivig/torr känsla i halsen torsdag natt, förmodade att något var på G. Åt min gröt till frukost och är frisk idag. Om någon vill ha receptet på Grötototal så skicka ett PM så kan vi komma överens om något.

Nisseg
2012-03-11, 16:44
Grymt! Keep em coming

Sheogorath
2012-03-11, 16:46
Grymt! Keep em coming

;)