handdator

Visa fullständig version : Gynekomasti - felbedömning av läkaren?


mno555
2012-03-09, 22:43
Hallå hallå

Har sedan jag var runt 14(är 19 nu) haft en del fett runt brösten, vet inte om det var en ren slump men jag fick det i samband med att jag gick upp 7-8 kg på 2-3 månader(låg fortfarande på en normal vikt efter det).

Efter att ha tränat i ca 3 år och deffat några(ganska oseriösa) gånger så fick jag nog och bokade tid hos läkaren(läkaren jag bokade tid hos hade utfört ett antal operationer på folk med gynekomasti förut). När jag kommer till läkaren så känner han i ca 1 minut innan han säger till mig att det inte är gynekomasti och att jag ska gå ned i vikt om jag vill bli av med det.

Jag kan själv klart och tydligt känna knölar, ungefär 4-5 stycken i varje bröst stora som ärtor ungefär och jag undrar nu om läkaren jag var hos helt enkelt är dum i huvudet och om jag bör boka tid hos en annan?

Jag är 1.74 och väger 71 kg, har lite fett på magen och resten av kroppen, inte så jätte mycket.

Borde jag boka tid hos någon annan och kolla med dom också?

Fishtank
2012-03-09, 22:47
Bild hjälper nog.

astrodog
2012-03-09, 22:47
Pics or it didnt happen

Motoranimal
2012-03-09, 23:18
Exakt samma sak hände mig.

Läkaren sa åt mig att lägga mig ner på en brits så att han kunde känna. Han sa att han inte kunde känna något vilket gjorde mig irriterad. Jag tvingade honom att känna när jag stod upp istället. Då kunde han helt plötsligt hitta körteln vilket resulterade i en operation med mycket bra resultat!

mno555
2012-03-10, 10:19
Exakt samma sak hände mig.

Läkaren sa åt mig att lägga mig ner på en brits så att han kunde känna. Han sa att han inte kunde känna något vilket gjorde mig irriterad. Jag tvingade honom att känna när jag stod upp istället. Då kunde han helt plötsligt hitta körteln vilket resulterade i en operation med mycket bra resultat!

Ah...

Jag kan inte särskilt mycket om gynekomasti men jag kan känna flera körtlar(?) på mig och inte bara en, kan det fortfarande vara det? Vill inte gå dit igen och tvinga han att känna igen om det nu inte är det.

goingbig
2012-03-10, 12:54
Förmodligen är det små fettkulor du känner. Tryck på magen eller vart som helst där du har lite fläsk så kommer du känna som små kulor.

mno555
2012-03-10, 13:05
Förmodligen är det små fettkulor du känner. Tryck på magen eller vart som helst där du har lite fläsk så kommer du känna som små kulor.

Ah, sant.. tack!

Får ta och gå ner några kilon till och om det inte blivit bättre så får jag boka tid hos vårdcentralen.