handdator

Visa fullständig version : deffa med vätskebindande kreatin?


aldoschadewitz
2012-03-09, 21:35
Hej, jag har nu efter en byggningsperiod fortfarande en hel del kreatin (***** Creatine Xplode powder) kvar. kan jag fortsätta använda det under deffen eller kommer det ge en negativ efekt?

tacksam för svar :)

difeddy
2012-03-09, 21:37
Kreatin binder vätska - inte fett. Svaret är därför nej; du får t.o.m. en positiv effekt av kreatinet under deff, precis som under bulk. Det lagras ju nämligen i musklerna.

aldoschadewitz
2012-03-09, 21:45
okej vad bra! var nämligen och pratade med en från en kosttillskotts affär som sa att jag behövde byta till ett annat kreatin om jag ville tappa någon vikt över huvud taget.. men antar att det bara var ett säljknep och att det inte stämmer då :)
tack för svaret!

Pepz
2012-03-09, 21:46
okej vad bra! var nämligen och pratade med en från en kosttillskotts affär som sa att jag behövde byta till ett annat kreatin om jag ville tappa någon vikt över huvud taget.. men antar att det bara var ett säljknep och att det inte stämmer då :)
tack för svaret!

byt affär för tusan

aldoschadewitz
2012-03-09, 21:55
ja! men har även hört det från andra fall av folk som deffar.. fast det kan har varit i ketogen faser då.
antar att även du anser att man kan deffa med kreatin pepz?

Pepz
2012-03-09, 22:02
ja! men har även hört det från andra fall av folk som deffar.. fast det kan har varit i ketogen faser då.
antar att även du anser att man kan deffa med kreatin pepz?

kreatin påverkar inte fettförlusten och det är den man är ute efter. vikten är egal

aldoschadewitz
2012-03-09, 22:05
okej gött! för i vikt vill jag inte gå ner eftersom att jag håller på med amerikansk fotboll.. men vill sammtidigt vara rippad till sommaren :)