handdator

Visa fullständig version : Kan inte sträcka ut armen (muskelinflammation?)


Andrinho
2012-03-09, 16:13
Hej,

Jag har under de senaste månaderna haft problem med en värkande vänsterarm. Jag började gymma i augusti och har sedan dess ökat mycket i båda massa och styrka men jag befarar att min vänsterarm inte riktigt hunnit med. Jag får framför allt ont vid träning av biceps och då känns värken i armvecket och strålar neråt underarmarna och även ut i handen. När jag vinklar handflatan uppåt återkommer denna känsla.

Jag har vid en granskning framför spegeln upptäckt att jag inte kan sträcka ut min värkande arm helt, utan den är, vid vad jag tycker känns som utsträckt läge, inte utsträckt. Har läst på lite om tennisarmbåge och golfarm och skulle säga att mitt problem känns som en blandning av de båda.

Vad kan detta vara? Muskelinflammation? Vad ska jag göra?

Bifogar en bild med "utsträckta" armar.

Holmeros
2012-03-09, 16:23
Det där ser inte hälsosamt ut.. Kontakta vårdcentralen skulle jag säga.

mattilainen
2012-03-09, 16:29
hur länge har det suttit i? Har du använt något inflammationsnedsättande som ipren etc? Eller andra NSAID preparat?

Har du testat att inte anstränga den någon dag? Blir det bättre? Annars gå till vårdcentralen. Antagligen får du bara några värktabletter med inflammationsnedsättande och "vila i en till två veckor" som svar men kan vara värt ändå. Hur uppkom detta? Efter träning? Gör det ont i musklerna eller i muskelfästet?

Andrinho
2012-03-09, 16:40
hur länge har det suttit i? Har du använt något inflammationsnedsättande som ipren etc? Eller andra NSAID preparat?

Har du testat att inte anstränga den någon dag? Blir det bättre? Annars gå till vårdcentralen. Antagligen får du bara några värktabletter med inflammationsnedsättande och "vila i en till två veckor" som svar men kan vara värt ändå. Hur uppkom detta? Efter träning? Gör det ont i musklerna eller i muskelfästet?

Svårt att säga, jag har känt av strålningarna i underarmen i någon månad men nu när jag under deffen börjat köra tyngre så känns det allt mer och då i muskelfästet. Jag kan inte säga att jag har speciellt ont heller, men jag känner av det i samband med och efter träning av biceps, när jag försöka sträcka ut armen och när jag vänder handflatan uppåt, som sagt.

Inte använt några inflammationsnedsättande preparat men ska nog ta en veckas vila med det och se om någonting händer innan jag söker mig vidare. Haft vilodagar men inte känt någon skillnad.

FaXtioN
2012-03-11, 06:05
Går det sträcka ut armen helt eller tar det helt stopp strax innan utsträckt läge som på bilden?

Andrinho
2012-03-11, 10:10
Går det sträcka ut armen helt eller tar det helt stopp strax innan utsträckt läge som på bilden?

Det tar helt stopp som på bilden.