handdator

Visa fullständig version : Angående kreatin


Frenzybutt
2012-03-08, 23:49
Kolla igenom snabbt i den officiella kreatintråden, fann dock inte svar på det jag söker, därför ställer jag frågan här.

Finns det bilder på före/efter en "kreatinkur" som någon vill dela med sig. Kollade runt på lite youtube-filmer men sånt går ju inte att lita på.

Förra året använde jag mig nämligen av kreatin vi perioden januari-mars, och jag ökade så satans mycket i storlek, viktuppgång och hela kittet. Hade dock enorm pump under träningspassen och var ådrig som aldrig förr.

Tog sedan pause från träningen tills jag nu i november tog upp den. Har nu gått upp 73-83 kg sedan dess utan kreatin, och är nu på förra årets vikt då jag använde mig av kreatinet. Kan det ha en sådan effekt att jag blir ådrigare osv?

Kan tilläggas att jag gjorde samma ökning förra året (72-83) under samma tidsperiod. Är dock starkare i alla övningar nu.

Men som sagt vore schysst om någon hittade korrekta före/efter-bilder !

/Ouhdawg

Fishtank
2012-03-09, 00:32
Visuell skillnad kommer bli minimal. Du binder mer vatten i kroppen och blir minimalt större, resten sitter i huvudet.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Tier
2012-03-09, 08:53
Ska inte svära att det är sant, men du borde inte bli ådrigare. Tvivlar också på att du kan öka enorma mängder i storlek o styrka, det är nog bara placebo. Men posetiva effekter är ju posetiv placebo ;)

Frenzybutt
2012-03-09, 21:19
Kan det ha med mitt träningsupplägg o göra? Tillsammans med kreatinet körde jag biceps/bröst var
och varannan dag, medans jag idag Kör:

1. Bröst/axlar/tricep
2. Rygg/Bicep
3. Ben mage
4. vila

123,1234,123,1234 brukar det väl bli, händer att jag vilar någon extra dag om jag känner mig trött

Tier
2012-03-09, 21:35
Kan det ha med mitt träningsupplägg o göra? Tillsammans med kreatinet körde jag biceps/bröst var
och varannan dag, medans jag idag Kör:

1. Bröst/axlar/tricep
2. Rygg/Bicep
3. Ben mage
4. vila

123,1234,123,1234 brukar det väl bli, händer att jag vilar någon extra dag om jag känner mig trött


ja det är större chans att ditt schema påverkade effekten mer än kreatinet