handdator

Visa fullständig version : Var jag en riktigt dryg idiot nu?


Spartansk
2012-03-08, 19:11
Okej, känsloakuten! Jag hade en fantastisk dag, ända tills jag skrev en Facebook-kommentar som blev mycket mindre uppskattad än jag hade hoppats, vilket snabbt blev en negativ spiral av försök till att stå upp för mig själv som varje gång ledde till allt mer sårade känslor för den kommenterade. Jag ska strax citera hela kommentarsfältet, men först en prolog:

Personen i fråga är en tjej, enbart kompis, som jag har chattat med varje vecka i flera månader. En grej vi har chattat om är att hon har problemet att alla killar hon träffar blir kära, medan hon bara vill ligga runt. Nu lade hon upp en ansiktsbild och en bildtext. Alla kommentarer är till samma bild (med bildtext). Jag har raderat alla namn och lägger naturligtvis inte upp bilden, av anonymitetsskäl. Hursomhelst, så här såg det ut:

[synbarligen värdeneutral bild på tjejens ansikte, vagt leende]

Bildtext: If you only knew how much you hurt me.
If you only knew how it feels.
If you only could listen.
If you only could see.
If you knew.
You are an egoist.

Riddare på vit springare 1: vem skriver du om? låter hemskt.
Tjej: Nämner inget namn:)
Riddare på vit springare 2: Finns som sagt om du vill snacka :/
Riddare på vit springare 3: Jag finns här borta vid den stora vattenpölen!
Tjej: Den där borta? *pekar på en stor vattenpöl*
Riddare på vit springare 2: Riddare på vit springare 3: Adda mig här på fejjan.
Jag: Har du blivit hjärtekrossad? Trodde du var en player.
Riddare på vit springare 2: Spartansk: Det där var väl jävligt onödigt?!
Jag: Vadårå? Sist jag pratade med henne om ämnet, för typ tre dar sen (?) ville hon leva det glada singellivet; ett eventuellt förhållande sedan kan väl rimligen inte ha varat tillräckligt länge för att orsaka någon verklig skada när det tog slut?
Riddare på vit springare 4: stå på dej tjejen behöver du.
Jag: Dessutom tycker jag det är lite töntigt, och rätt irriterande, med alla gnälliga låttexter kopierade från sånger personen själv inte skrivit, som läggs upp på Facebook utan förklaring så fort någon är ledsen över något. Skriv vad det handlar om istället.
Riddare på vit springare 2: Folk ska inte styra över vad andra skriver på Facebook, gäller även i detta fallet. Stötta henne istället för att dissa.
Tjej: Jag har inte kopierat nån jävla text!
Jag: Okej, jag är ledsen för din skull, [tjej]. För en vecka sedan klagade du för mig över att killar blev kära i dig hela tiden, när du bara ville leka runt. En kille som lyckats få dig att ändra dig på den korta tiden sedan dess måste varit så unik att det gjorde ont när han dumpade dig, även om det bara skedde ett par dagar efter att ni träffades.
Riddare på vit springare 4: jaq stötta henne helt o hållet så länge det behövs.
Riddare på vit springare 2: Kärlek finns i olika skepnader och te sig olika från person till person.
Tjej: Spartansk, du har helt fel..
Jag: Okej, ja, det är ju lite svårt att ha rätt när du inte skriver vad det handlar om.
Riddare på vit springare 2: Spartansk, vill hon inte skriva så får du faktiskt respektera det och inte vara så jäkla nyfiken.
Jag: Varför säger hon A när hon inte vill säga B? Att säga "buhu, jag är så ledsen, men jag vill inte säga vad det handlar om" är bara irriterande uppmärksamhetssökande.
Tjej: Ville bara uttrycka mina känslor me lite text,tankar,känslor o en bild..
Jag: Jaja, alla har vi olika sätt att uttrycka oss, antar jag. Hoppas din ledsenhet går över snart.
Tjej: Ger upp.

[Följt av lite mer stöd från riddare på vita springare.]

Av någon anledning fick det här mig att må skit. Jag lyckas inte reda ut vad jag ska tycka om det hela. Och jag vill fan inte må skit, jag hade en teckningsidé jag tänkte förverkliga i kväll och jag ritar sämre när jag mår dåligt.

Vad tycker ni om det hela?

mysglenn
2012-03-08, 19:15
orka fajsbook, gayigt

stevebc
2012-03-08, 19:16
Hahah! "You are an egoist." Det är ungefär lika sårande som att kalla någon för man eller människa.

Det du skriver är en intern tankegång som man ibland kan ha svårt att släppa när man lägger energi på att störa sig på människor. Jag vet inte om man får ut så mycket av att vädra åsikterna öppet.

Spartansk
2012-03-08, 19:18
orka fajsbook, gayigt

Jag älskar gayiga saker, som att raka bröstet, lyssna på Backstreet Boys, och ta spännisbilder.

mini_Arnold
2012-03-08, 19:19
Kommer alltid finnas wannaberiddare i skuugen.
Låt oss kalla dessa för dildomissbrukare så mår vi lite bättre.

stevebc
2012-03-08, 19:21
Om du tror hon blev ledsen på riktigt så är det ju bara att skicka en ursäkt.

Trance
2012-03-08, 19:22
Nu hade du ju twisten med killar som ville sätta men annars tror jag alla har någon tjej i gemenskapen som brukar posta liknande:

Tjej: Vissa personer vet bara inte hur de behandlar andra människor!
Tjejkompis1: Åhhhh, gumman! Vem har varit dum mot dig!
Tjejkompis2: Vad har hänt!!!
Tjej: Jag vill inte prata om det nu, men vissa personer bara...
Tjejkompis1: Hoppas du mår bättre imorgon!!!!

Man förlorar hoppet om mänskligheten lika snabbt som när man råkar gå in i Babbla-tråden och dess blandning av cirkelrunkande och Bollibompa.

kottovic
2012-03-08, 19:22
Dramaqueen 14åring? Nej jag anklagar dig inte för att vara ped....

Spartansk
2012-03-08, 19:23
Om du tror hon blev ledsen på riktigt så är det ju bara att skicka en ursäkt.

Ja, hon blev ledsen. Det framgick i en epilog, nämligen en chatt vi hade efteråt, som jag egentligen borde tagit med i trådstartsinlägget, inser jag nu. Den gick såhär:


tjej
Jag skrev faktiskt om min mamma... tack för ja e i tårar...

jag
Okej, det kunde väl inte jag veta.

tjej
Att du drar upp mitt liv sådär offentligt sårar mer än va du tror..

jag
Jag vet inte om jag borde skämmas eller om du borde tåla sånt när du lägger upp såna statusar på facebook
om du tycker att jag gick över gränsen med något jag skrev kan du ju radera inläggen
så ingen mer läser dem

tjej
Ska aldrig mer facebooka igen så blir allt bra!

jag
Jaha...

tjej
Japp

jag
Det var ju inte melodramatiskt.
Alltså, det var verkligen inte meningen att göra dig ledsen. Förlåt.

[Slut - detta var för en timme sen.]

filmjölk
2012-03-08, 19:25
Hahaha den där dåren till brud igen Spatte? Hon är en Succubus (googla det) en sån där som förvrider huvudet på män, suger ut deras själ, får dom att må skit och ändå komma tillbaks för mer.

Klandra inte "Riddarna" de är trollbundna de med, precis som du var av henne för några månader sedan. Stå på dig, och var stolt för det du skrivit, du var 100% korrekt. På god väg till att bli en man in fact.

BelowAverage
2012-03-08, 19:26
Du är min hjälte på vit springare. *cupid*
Tror det du skrivit är det som far genom huvudet på de flesta när de slösar tid på facebook - men som få vågar skriva just för att de förutser responsen du fått.

rajjan_dammit
2012-03-08, 19:27
Vill du ligga med henne? I så fall har du gjort bort dig.
Vill du inte ligga med henne? I så fall har du gjort dig själv en tjänst.

Spartansk
2012-03-08, 19:27
Hahaha den där dåren till brud igen Spatte? Hon är en Succubus (googla det) en sån där som förvrider huvudet på män, suger ut deras själ, får dom att må skit och ändå komma tillbaks för mer.

Klandra inte "Riddarna" de är trollbundna de med, precis som du var av henne för några månader sedan. Stå på dig, och var stolt för det du skrivit, du var 100% korrekt. På god väg till att bli en man in fact.

Åh, tack filmjölk! :)
Nej, detta är en ny dåre till brud. Vi har aldrig träffats, och lyckligtvis bor hon så långt bort att jag aldrig på allvar planerat att träffa henne på riktigt.

Nåväl, jag låter saken bero. Era svar + det faktum att jag sa förlåt i chatten sen gör att jag inte mår dåligt över det hela längre.

Jens.Andersson
2012-03-08, 19:30
Kommentera bilden igen med "Det var hennes mamma hon talade om och hon är faktiskt i tårar".

Osten80
2012-03-08, 19:30
Det var en tämligen meningslös konversation som du gissningsvis redan på förhand visste vad den skulle leda till, men visst, du hade rätt i sak. Sådana människor som den tjejen är vidriga varelser och är bara ute efter uppmärksamhet, och den ska man inte ge dem.
Sluta chatta med idioter och fjortisar, helt enkelt.

willtjam
2012-03-08, 19:31
CRY BABY CRY, I DON´T NEED TO KNOW WHY
SO GET OUT OF MY SIGHT, AND LET ME GET ON WITH MY LIFE

SO WHAT´S THE STORY TODAY, IS IT A BROKEN NAIL?
OR IS IT JUST YOUR LACK´OF SLEEP AGAIN?
AN UGLY SPOT ON YOUR FACE
OR IS IT JUST A BAD-HAIR-DAY
OR DID YOU DRAIN YOUR C-C-CREDITCARD?

IT´S ALWAYS ONE THING OR THE OTHER
WHY SHOULD I EVEN BOTHER?!
TURN IT THE OTHER WAY AROUND
GET YOUR FEET BACK ON THE GROUND
JUST LET ME GET ON WHITH MY LIFE

:hbang:

hidden
2012-03-08, 19:33
Ta en bild på ditt ansikte och lägg upp den med en kopierad låttext! Då vet hon att du är sannerligen ledsen.

Spartansk
2012-03-08, 19:33
CRY BABY CRY, I DON´T NEED TO KNOW WHY
SO GET OUT OF MY SIGHT, AND LET ME GET ON WITH MY LIFE

SO WHAT´S THE STORY TODAY, IS IT A BROKEN NAIL?
OR IS IT JUST YOUR LACK´OF SLEEP AGAIN?
AN UGLY SPOT ON YOUR FACE
OR IS IT JUST A BAD-HAIR-DAY
OR DID YOU DRAIN YOUR C-C-CREDITCARD?

IT´S ALWAYS ONE THING OR THE OTHER
WHY SHOULD I EVEN BOTHER?!
TURN IT THE OTHER WAY AROUND
GET YOUR FEET BACK ON THE GROUND
JUST LET ME GET ON WHITH MY LIFE

:hbang:

Vad har hänt gubben?! Jag finns här för dig!!!! Faktum är att jag kommer sitta vaken vid Facebook och MSN, med telefonen påslagen, hela natten, så att du kan prata ut när du känner för det! Jag har redan nu satt på kaffet så jag inte ska somna!!! Love *cupid* *kissass**love*:bow:

hugok
2012-03-08, 19:33
Det är störigt med tjejer som precis som du säger lägger in någon låttext eller citat som dom tycker utrycker deras känslor i enda syfte att få uppmärksamhet. Däremot finns det inget att göra åt det, hon har alltid hundra tjej"kompisar" på facebook som är ivriga att visa för hela världen hur mycket dom bryr sej om sin "kompis" som de träffat på någon fest för 3 år sedan. Dessutom finns det minst lika många killar som tror att dom får ligga om dom leker "riddare på vit springare".

Däremot ville tjejen förmodligen att det hon snackat om att vara player skulle stanna mellan er två och inte spridas ut bland hennes facebookvänner.

C.E.J.
2012-03-08, 19:34
Det första du skrev tycker jag inte var drygt, däremot att du irriterar dig på att folk säger A men inte B på facebook, det är för fan facebook liksom, vad förväntar du dig ;)

willtjam
2012-03-08, 19:35
Vad har hänt gubben?! Jag finns här för dig!!!! Faktum är att jag kommer sitta vaken vid Facebook och MSN, med telefonen påslagen, hela natten, så att du kan prata ut när du känner för det! Jag har redan nu satt på kaffet så jag inte ska somna!!! Love *cupid* *kissass**love*:bow:

Jag vill vara din vän.

Men iaaaaaallafall, skit i bruden. Dom blir väldigt lätt förolämpade då vi inte riktigt förstår oss på dom, men dom glömmer det lika snabbt igen. Ser bra ut, kör hårt. :thumbup:

kaffe_psykos
2012-03-08, 19:37
Hon kanske inte uppskattade att du delar med dig av era privata samtal offentligt? Vill hon utvecka saken är det väll upp till henne?

Tigerkotten
2012-03-08, 19:37
ärsch, jag läser det som att du blev svartsjuk för hon träffat på en kille (som nu ej var fallet). Sen att du snackat med henne i flera månader utan att ha träffats i verkligheten för ni bor så långt ifrån varandra, får mig att tro det stämmer ännu mera.

Sen var det väldigt onödigt att du tog upp det ni pratat privat om i hennes logg, om att hon vill leka runt etc.

Menigar
2012-03-08, 19:39
Är det bara jag som tyckte Spartansk aspirerade till att vara vit riddare på språng han med?
Visa vilken ståtlig och rationell man han är och lösa alla kvinnors problem!
http://troll.me/images/x-all-the-things/solve-all-the-problems-thumb.jpg

regus
2012-03-08, 19:43
ärsch, jag läser det som att du blev svartsjuk för hon träffat på en kille (som nu ej var fallet). Sen att du snackat med henne i flera månader utan att ha träffats i verkligheten för ni bor så långt ifrån varandra, får mig att tro det stämmer ännu mera.

Sen var det väldigt onödigt att du tog upp det ni pratat privat om i hennes logg, om att hon vill leka runt etc.

Det låter faktiskt troligt. Är du en svartsjuk som är sur över att hon inte ville ligga med dig, spartansk?

Spartansk
2012-03-08, 19:47
Hon kanske inte uppskattade att du delar med dig av era privata samtal offentligt? Vill hon utvecka saken är det väll upp till henne?

Sen var det väldigt onödigt att du tog upp det ni pratat privat om i hennes logg, om att hon vill leka runt etc.

Ja, det kanske var lite väl. Men jag skrev det som försvar till varför jag inte tog hennes lidande på allvar. Om hon i månader hade sagt till mig "åååh, jag vill så gärna hitta den rätte", så hade det ju varit mer känslokallt av mig att se en eventuell dumpning från en eventuell kille som en petitess.

ärsch, jag läser det som att du blev svartsjuk för hon träffat på en kille (som nu ej var fallet). Sen att du snackat med henne i flera månader utan att ha träffats i verkligheten för ni bor så långt ifrån varandra, får mig att tro det stämmer ännu mera..

Nää, fan, jag trodde ju om något att hon hade dumpats av en kille... Då ska blir man väl inte svartsjuk?

Är det bara jag som tyckte Spartansk aspirerade till att vara vit riddare på språng han med?
Visa vilken ståtlig och rationell man han är och lösa alla kvinnors problem!

Jag aspirerade till att hjälpa henne, utan att agera som en godistiggande hund. Om hon, som svar på min första kommentar, skrivit vad som faktiskt var fel, hade jag väl skrivit något i stil med "okej, tråkigt att höra!".

filmjölk
2012-03-08, 19:50
Är det bara jag som tyckte Spartansk aspirerade till att vara vit riddare på språng han med?
Visa vilken ståtlig och rationell man han är och lösa alla kvinnors problem!
]

Nej, Spartansk har evolverat. Han är inte längre en daggmask som ligger skadad på den lortiga marken och vrider sig i plågsam njutning när söta sextonåriga tjejer trampar på honom. Ståtlig och rationell, upphöjd och mäktig, och med stöd ifrån andra män även principfast och stark. På väg att bli en riktig man.

Asdf
2012-03-08, 19:51
Vissa personer som saknar all form av integritet/självrespekt behöver ibland ett bryskt uppvaknande. De lever i en bubbla som någon annan ibland måste sätta en nål i. Nu fattade hon att hon får växa upp och dra sig i kragen.

Det hela handlar uppenbarligen bara om en bortskämd/omogen tjej som ska verka tuff och spela över för o dölja sin egna osäkerhet med att låtsas vara en player, när hon sedan träffar en kille som inte spelar efter hennes lyra tar hon det personligen och gnäller på att det är han som är en idiot istället för att se sitt egna beteende i situationen. Att hon sedan försöker vältra över det på dig är en effektiv manipulativ metod för att rentvå sitt egna samvete med att lura sig själv att "andra är elaka mot mig och det är inget fel på mig egentligen". Om du börjar "be om ursäktbeteende" tror hon att det samtidigt är så med!

Typiskt psykopat beteende, akta dig för dem spartansk! De är djävulen inkarnerade (alt succubus)! =)

Tricce
2012-03-08, 19:53
Va jobbigt gubben <3

*kramar* <3

Jokester
2012-03-08, 19:53
Va jobbigt gubben <3

*kramar* <3

:laugh:

Spartansk
2012-03-08, 19:55
Va jobbigt gubben <3

*kramar* <3

Tycker du jag gjorde fel som skrev vad mitt problem var? :S Jag borde kanske skrivit:

"What is love
Oh baby, don't hurt me
Don't hurt me no more
Oh, baby don't hurt me
Don't hurt me no more

What is love
Yeah

Oh, I don't know why you're not there
I give you my love, but you don't care
So what is right and what is wrong
Gimme a sign

What is love
Oh baby, don't hurt me
Don't hurt me no more
What is love
Oh baby, don't hurt me
Don't hurt me no more"

För att följa upp med ett "ja vill inte säga de ^^" när någon frågade vad problemet var?

Rosvall
2012-03-08, 19:56
Det hon sagt till dig om att vara en player var självklart sagt i förtroende, och inget hon ville sprida ut. Det är väl en rätt känslig grej för de flesta tjejer. Antar att det var det hon reagerade illa på.

Tigerkotten
2012-03-08, 20:01
Nää, fan, jag trodde ju om något att hon hade dumpats av en kille... Då ska blir man väl inte svartsjuk?


Eftersom jag vet ej vet hela historian skulle man kunna tro att du ville ha något med henne att göra, men hon var inte så intresserad av dig. För hon ville leka runt osv(kanske hon bara sa en ursäkt dock) Så det blev inget av, sen helt plötsligt läser du att hon ändå träffat något och tänker vafan?! Hon som inte ville ha något seriöst, den bitchen!

Röda Björnen
2012-03-08, 20:01
Jag tycker tjejen verkligen gör en vattenmelon av en ärta, håller helt med dig spartansk.

Hade du inte sagt ordet player hade det antagligen blivit mycket lättare dock, jag hade tagit det som en komplimang. Hade ju betytt att jag får ligga ;)

MVH

Spartansk
2012-03-08, 20:01
Det hon sagt till dig om att vara en player var självklart sagt i förtroende, och inget hon ville sprida ut. Det är väl en rätt känslig grej för de flesta tjejer. Antar att det var det hon reagerade illa på.

Orka bry sig om det förtyckande patriarkatets horstämpel.

Per N
2012-03-08, 20:06
tjej
Att du drar upp mitt liv sådär offentligt sårar mer än va du tror..


Åh, ironin i det här citatet är över niotusen

Zizou
2012-03-08, 20:09
Finns <3

Oxe
2012-03-08, 20:14
Jag är besviken, du skulle hoppat på de vita riddarna också

Spartansk
2012-03-08, 20:16
Jag är besviken, du skulle hoppat på de vita riddarna också

Kanske nästa gång.

Asdf
2012-03-08, 20:23
Jag tycker synd om de vita riddarna! Ofrivilligt kastrerad för resten av livet eller tills uppvaknandet kommer! Herregud finns inget värre öde för en man ;)

Henchman
2012-03-08, 20:31
Jag kan förstå att hon inte uppskattade att du vädrar dina inte så trevliga åsikter i hennes försök till uppmärksamhet. Ni båda fick nog vad som väntade er :)

fyragramdeca
2012-03-08, 20:32
Nice wall of text

Olegh
2012-03-08, 20:32
Vill du ligga med henne? I så fall har du gjort bort dig.
Vill du inte ligga med henne? I så fall har du gjort dig själv en tjänst.

Haha, det här är nog fan inte långt ifrån sanningen.

Man kan väl hävda att med facit i hand var det rätt onödigt. Tyvärr hade du ju ingenting att vinna på att försöka stävja uppmärksamhetshoreriet. Ibland rinner det över och då är det svårt att tänka klart. Det är liksom ingen mening med att vara rak och uppriktig när ingen kan vinna på det, då kan man lika gärna försöka hålla inne med det.

Tricce
2012-03-08, 20:33
Tycker du jag gjorde fel som skrev vad mitt problem var? :S

För att följa upp med ett "ja vill inte säga de ^^" när någon frågade vad problemet var?

Haha nä men det jag skrev är ungefär det som alla skriver när någon attentionwhore gör en status ungefär som den du kommenterade :)

Kram <3

Åsberg
2012-03-08, 20:36
Nu hade du ju twisten med killar som ville sätta men annars tror jag alla har någon tjej i gemenskapen som brukar posta liknande:

Tjej: Vissa personer vet bara inte hur de behandlar andra människor!
Tjejkompis1: Åhhhh, gumman! Vem har varit dum mot dig!
Tjejkompis2: Vad har hänt!!!
Tjej: Jag vill inte prata om det nu, men vissa personer bara...
Tjejkompis1: Hoppas du mår bättre imorgon!!!!


Man vill ju bara spy när man läser det.

KraMiZ!!

tossefar
2012-03-08, 20:37
Jag förstår inte varför saker som ni sagt till varandra i enrum (eller enchat...) ska komma upp där alla kan se det... Ganska fittigt beteende från din sida, imo.

Whoopie
2012-03-08, 20:38
Tyckte inte du gjorde fel, så många som gör som den där tjejen har gjort, stå på dig, och lägg ut en bild med låttext om du mår dåligt, kolo stöttar dig!
Dock som tossefar skrev så kanske vissa saker som man snackar om i enrum stanna mellan de två personerna.

Spartansk
2012-03-08, 20:42
Nice wall of text

Brukar du läsa romaner?

Martinio0o
2012-03-08, 20:47
Jag tycker du gör rätt. Skriver någon något på facebook, oavsett vad det är, så får du skriva vad fan du vill. Speciellt när det skrivs så efterblivna saker som i det här fallet. Tycker att alla larvpottor som söker uppmärksamhet på facebook borde skärpa sig och att du har rätt att skriva vad fan du vill tills de gör det. Sen att du drog upp något som ni snackat privat om, det kanske inte var så jättesnällt, men personligen dömer jag dig inte, tycker nästan det var bra av dig.

:) Åt helvete med alla attentionwhores på facebook!

tjabon
2012-03-08, 20:47
Nån som orkar läsa ?

Spartansk
2012-03-08, 20:49
Nån som orkar läsa ?

PM:a ditt telefonnummer kan jag läsa upp det för dig.

Trance
2012-03-08, 20:50
Nån som orkar läsa ?

Ja jävlar, 766 ord. Det är något riktigt jobbigt så det var bra att du valde att kommentera detta så vi andra också får veta hur jobbigt det faktiskt är.

aijou
2012-03-08, 21:02
Jag känner igen mig. Man kommenterar lite klantigt på någons inlägg och de tar mer illa upp än vad man hade förväntat sig och så går man och grubblar på det och mår skit efteråt. Man får helt enkelt erkänna att man kanske uttryckte sig klantigt och förklara lite mer ödmjukt hur man tänkte. Man behöver oftast inte ens ta tillbaka det man sagt om det är något man faktiskt står för.

Du har ju till och med bett om ursäkt så det kommer säkert kännas bättre imorgon.*kissass*

G_lund
2012-03-08, 21:15
Spartansk: Chilla, allt som sägs på fb är glömt nästa dag. Tjejen ville bara ha uppmärksamhet och det fick hon ju tiofalt nu när alla riddare skulle stå upp för henne ;)

Har löst detta problem genom att ignorera alla vänner som har statusar i stil med:

Status: "Neej, den här dagen är ett helvete, det värsta som kunde hända"
Riddare: "Åhh nej, vad är det som hänt? :( :("
Statusskrivare: "Privat/vill inte prata om det"


Nu när jag tänker efter så har det även hänt på krogen..
Efter en några öl på lokala puben skojjade jag och en tjej rätt friskt med varandra, jag bar runt henne på axeln, vi småretas o lite annat..
Jag skämtar med henne och hon gapskrattar och ger mig fingret med ett hånflin. Jag skrattar jag med och ger fingret tillbaks.
Då kommer det fram nån riddarvän till tjejen o bara: "Du ska visa alla tjejer respekt!"
Jag: "Haha, vi skojjar bara."
Han: "Det bryr jag mig inte om, du ska visa alla tjejer respekt."
Jag: "Lägg ägg, hon skrattar, jag skrattar. vad är problemet?"
Sådär höll det på en stund tills tjejen slet mig därifrån och sa något om att jag skulle strunta i honom för han var så töntig.

312
2012-03-08, 21:35
orka fajsbook, gayigt

Plus fucking ETT!

Nüff said.

Spartansk
2012-03-08, 21:36
Jag anser inte att det är en skam att vara gayig, eftersom jag inte anser att det är en skam att vara gay - gammalt djungelordspråk.

Yes
2012-03-08, 21:39
Gilla! :thumbup:

Eztermi
2012-03-08, 21:40
Orkar inte läsa igenom vad andra skriver, så jag fattar mig kort: Du gjorde helt rätt, såvida du inte är ute efter någon form av relation (vänskaplig eller kärlek) i framtiden.

kaffe_psykos
2012-03-08, 21:42
Jag tycker du gör rätt. Skriver någon något på facebook, oavsett vad det är, så får du skriva vad fan du vill. Speciellt när det skrivs så efterblivna saker som i det här fallet. Tycker att alla larvpottor som söker uppmärksamhet på facebook borde skärpa sig och att du har rätt att skriva vad fan du vill tills de gör det. Sen att du drog upp något som ni snackat privat om, det kanske inte var så jättesnällt, men personligen dömer jag dig inte, tycker nästan det var bra av dig.

:) Åt helvete med alla attentionwhores på facebook!
Vadå rätt? Det var ju just det där med fittigt beteende att skriva ut privatsaker public som var fel! Sen vafan tjejen skriver skiter jag i.
Men men verkar ju inte vara så stor sak endå!

Grotesk
2012-03-08, 21:51
Du är ett svin Spartansk.

Rubus
2012-03-08, 21:58
Du är ett svin Spartansk.

är du

Spartansk
2012-03-08, 22:13
Du är ett svin Spartansk.

:smokin:

spoon
2012-03-09, 21:25
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/3217078_460s_v1.jpg

Grotesk
2012-03-09, 21:38
är du

Läs mitt smickrande inlägg igen.

Rubus
2012-03-09, 21:40
Läs mitt smickrande inlägg igen.

är du

Spartansk
2012-03-09, 21:42
Trots att hon skrev att hon aldrig mer skulle skriva på Facebook, uppdaterade hon statusarna för full rulle i dag. Fan flög i mig, och jag började chatta med henne:


Jag
Varför skriver du facebookstatusar? Du skulle ju sluta med det.

Hon
är på bättre humör idag. o vrf bryr du dej? ta bort mej ist isf så slipper du se.

Jag
Jag bryr mig för att jag hatar effektsökeri.
Du borde sluta med det.

Hon
Men skaffa dej ett liv istället för att klanka ner på mej

Jag
Du tror inte jag BÅDE hinner ha ett liv och klanka ner på dig, eller?

Hon
Ofta att ett inlägg gör nån skillnad hit eller dit... speciellt eftersom det var riktat mot en person

Jag
Vilket inlägg?
Det var ju i chatten du skrev att du aldrig mer skulle skriva på facebook, och det var riktat till mig.

Hon
ja men hejdå

Jag
Vadå hejdå?
Ett hett tips: Argument, inte effektsökeri.
Tänk på saken.

Hon
Bry dej inte om vad ja skriver eller inte.

Jag
Jaha, så du menar att det du skriver är inte något man ska ta på allvar?

Hon
Ta bort mej från facebook bara så blir allt så bra så! Trevlig helg!

Jag
Ta bort mig själv, din lata fan.

Hon
Jag lat? Ha ha... Inte jag som bor hemma och får allt serverat

Jag
Om du inte ens orkar trycka på "ta bort från vännerlista", så är du fan lat.

Hon
Done!

[Hon tog bort mig.]

Det känns märkligt bra på något vis.

rajjan_dammit
2012-03-09, 21:51
Sjukt omoget. Sjukt roligt! :thumbup:

ceejay
2012-03-09, 21:52
And it was totally worth it?

Grotesk
2012-03-09, 22:03
Så onödigt Spartis, men ändå så kul. Känner du dig övermäktig nu?

Cranky
2012-03-09, 22:03
Det finns en anledning till att du mådde skit efteråt. Jag tycker det var riktigt dåligt att du inte kunde svälja din stolthet och be om ursäkt när du faktiskt betedde dig illa. Det enda du verkade vilja göra vad att förlöjliga henne och hennes eventuella sårade känslor. Att hon på grund av sin datingfilosofi inte fick rätt att vara ledsen och uttrycka det på sin privata facebook profil. Helt rätt av henne att ta bort dig.

tano
2012-03-09, 22:06
Orkade bara läsa första sidan av inlägg i den här tråden, men jag blir mest förvånad att folk orkar bry sig. Att trådskaparen stör sig över att tjejen lägger ut bilder med låttexter, eller att folk i tråden verkar hysa agg mot facebook pga dylika beteenden som tjejens och "vita hästarna" etc.

Är det inte jobbigt och helt onödigt att vara brydd i så triviala grejer som inte påverkar en öht?

Dessutom övergår det mitt förstånd hur trådskaparen kunde skriva ut saker från en personlig konversation publikt. Det skulle jag själv inte acceptera.

Snobbe
2012-03-09, 22:08
Problemet är väl att du tog ut all din facebook hatar anda endast på henne. Du har säkert sett 1000 såna inlägg innan o inte skrivit något o sen så orkade du inte mer efter 1001 ;). Jag hade kunnat ta en sån diskussion i PM men att sitta publikt i FB o flamea någon sådär känns rätt fel. Även fast det är rätt från huruvida hon beter sig som en idiot.

Rosvall
2012-03-09, 22:16
Haha, fan vad taskig du är. Jag tycker att ditt beteende är ungefär så som snacket brukar gå att man bör bete sig. Skit i andras känslor och kör ditt eget race. Har dock alltid trott att folk generellt visar större hänsyn än så.

Rubus
2012-03-09, 22:28
Jobbar hon på samhall?

Morty
2012-03-09, 22:53
Lol värt det.
Folk som söker uppmärksamhet på det där viset alltså... Åh, störande. Och alla jävla "finns <3<3<3<weq908123" som man "ska" svara. När något jobbigt händer så ringer man en vän, simple as that. Inget jävla tiggeri om facebooksympatier.

Doctor Snuggles
2012-03-09, 22:55
tl dr

r3mpuh
2012-03-09, 23:08
Du gjorde inget fel mannen, keep on rocking! :hbang:

Jens.Andersson
2012-03-09, 23:11
Det finns en anledning till att du mådde skit efteråt. Jag tycker det var riktigt dåligt att du inte kunde svälja din stolthet och be om ursäkt när du faktiskt betedde dig illa. Det enda du verkade vilja göra vad att förlöjliga henne och hennes eventuella sårade känslor. Att hon på grund av sin datingfilosofi inte fick rätt att vara ledsen och uttrycka det på sin privata facebook profil. Helt rätt av henne att ta bort dig.

Riddare på vit springare 1?

Spartansk
2012-03-09, 23:15
Värt att notera: Inte en enda gång försvarade hon sig mot min anklagan om "effektsökeri". Hon upprepade bara "ta bort mig om du inte gillar det"...

Fast det är klart, hon förstår nog inte ens så svåra ord...

Victuhh
2012-03-09, 23:15
Du har helt rätt käre spartansk, du är inte ensam om att hata dessa jävla citationer på engelska eller en låttext där någon ska känna sig träffad och resten av (oftast hennes) kompisar daltar med och skriver "finns", "vad händer gumman??? finns om du vill prata <3" eller dylikt.

Bra att du står på dig, jag brukar oftast hålla käften när detta händer för att undvika klistret du nu hamnat i. Hoppas du löser det!

Spartansk
2012-03-09, 23:26
And it was totally worth it?

Ja.

Känner du dig övermäktig nu?

Ja, lite.

Det finns en anledning till att du mådde skit efteråt.

Finns det en anledning till att jag mår bra nu också?

Mantus
2012-03-09, 23:44
Tjaaa, det var lite onödigt eftersom du själv tog illa vid dig. Ett sätt att lösa problemet utan att du själv skulle må skit vore att helt enkelt ta bort henne. Dylika saker är alltid värda ett unfriendande (förutom om kvinnan är en släkting, då får man lida i tysthet istället).

Spartansk
2012-03-09, 23:46
Tjaaa, det var lite onödigt eftersom du själv tog illa vid dig. Ett sätt att lösa problemet utan att du själv skulle må skit vore att helt enkelt ta bort henne. Dylika saker är alltid värda ett unfriendande (förutom om kvinnan är en släkting, då får man lida i tysthet istället).

Då hade jag haft en gnagande känsla i bakhuvudet några år framöver om att hon inte fick det hon förtjänade. En karaktärssvaghet jag har är att jag är dålig på att släppa saker.

carl0
2012-03-10, 00:11
Värt att notera: Inte en enda gång försvarade hon sig mot min anklagan om "effektsökeri". Hon upprepade bara "ta bort mig om du inte gillar det"...

Fast det är klart, hon förstår nog inte ens så svåra ord...

Apropå svåra ord, så störde jag mig mer på ditt sätt att skriva snarare än tjejens agerande. "Kolla jag skriver lite svåra ord, vad smart och korrekt jag är" över det hela. Dessutom var det lite kommatecken och väldigt konstiga ordföljder hela meningarna igenom.

Det är uppenbart att den som ville ha uppmärksamhet här är Du, först kommenterar du hennes ord med ditt dryga och helt missvisande användande av ord, sen för att toppa din lilla narcissistiska ådra så gör du en tråd här, så att alla kan se hur duktig och korrekt du var och att tjejen minsann är en uppmärksamhetssökande fjortis, måste kännas bra att folk stöttar dig här i alla fall nu när du mår så dåligt.


OT: skiter i både dig och tjejen, båda verkar "rimligen, tämligen, och säkerligen" lika sorgliga. Fjant.

Spartansk
2012-03-10, 00:16
ja föstå

carl0
2012-03-10, 00:19
ja föstå

hehe

Spartansk
2012-03-10, 00:22
Vadå "väldigt konstiga ordföljder" och "missvisande ord", förresten? Jag trodde jag var asbra på att uttrycka mig i skrift. Asbra, som i att mina texter var lättlästa och att min poäng var lätt att förstå. Om du har någon konstruktiv kritik att komma med angående det, är jag idel öra.

carl0
2012-03-10, 00:26
Vadå "väldigt konstiga ordföljder" och "missvisande ord", förresten? Jag trodde jag var asbra på att uttrycka mig i skrift. Asbra, som i att mina texter var lättlästa och att min poäng var lätt att förstå. Om du har någon konstruktiv kritik att komma med angående det, är jag idel öra.

Haha, du är säkerligen bättre än vad jag är på att skriva, men jag tycker det finns en viss dubbelhet i att du ser ner på hennes beteende och sen vräker ut det här, i övrigt inget att tillägga. Ha det fint.

Spartansk
2012-03-10, 00:28
Haha, du är säkerligen bättre än vad jag är på skriva, men jag tycker det finns en viss dubbelhet i att du ser ner på hennes beteende och sen vräker ut det här, i övrigt inget att tillägga. Ha det fint.

Hehe, även om du är sämre än mig kan du ju har värdefulla åsikter om mitt skrivande. Ha det fint!

Tricklew
2012-03-10, 00:31
Ja, du agerade som en f*tta i detta fall Spartansk, inget fel på det dock, om en f*tta är vad du vill vara.

Eztermi
2012-03-10, 00:32
Det du gjorde som var över gränsen var att du skrev ut det som hon anförtrott till dig i en privat chatt.

Hade någon gjort detsamma med mig så hade jag på allvar övervägt att dra en näve i ansiktet på den jäveln nästa gång jag sett honom, eller verkligen skällt ut personen om det varit en henne.

Ademius
2012-03-10, 00:35
Sjukt värt, jag tar bara bort alternativt avslutar prenumerationen på sådana människor beroende på vem det är. Dryga attentionwhores som uppdaterar flera gånger om dagen går bort direkt. Träffar jag aldrig på människan spelar det ju ingen roll ändå. Kan vara lite känsligt att ta bort vissa personer annars, men ingen märker om man avslutar prenumerationen. Undrar varför det bara är tjejer som håller på så dock? :)

Spartansk
2012-03-10, 00:37
Ja, du agerade som en ***** i detta fall Spartansk, inget fel på det dock, om en ***** är vad du vill vara.

Som en femstjärnig?

Jag kanske förtjänar en sån här?

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQCbSfDkLgSxgOeNCWRrBDZsrpkbvgYr mwe6WtqOFt-nO6Fsh_z6m--6aHpEg

Ademius
2012-03-10, 00:39
Som en femstjärnig?

Jag kanske förtjänar en sån här?

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQCbSfDkLgSxgOeNCWRrBDZsrpkbvgYr mwe6WtqOFt-nO6Fsh_z6m--6aHpEg
Bara om du lyckas omvända en attentionwhore, men jag tror inte det är möjligt tyvärr :(

filmjölk
2012-03-10, 00:43
Även om Spartansk kanske hade fel i att ens kommentera hennes fb-post, eller gjorde fel i att fråga här om han gjorde fel, måste man imponeras av manligheten och det självständiga i det. Det är ett stort framsteg för Spartansk.

Jag tror att Spartansk är ganska självdestruktiv och svag för just den här typen av tjejer. I vanliga fall hade han skrivit: "OMG stackars liten! Jag älskar dig! Snälla kom och trampa på min själ!"

Nu gick han inte den vägen. Han sa till sig själv: "Fuck this! Jag är bättre än det här och skall dissa den skatan!", kastade en snabb blick ner på sin penis och sa: "Jag skiter i vad du vill Penis, du bestämmer inte nu, jag är mästare över dig!", sedan stog han på sig, sträckte stolt på ryggen och dissade henne. Hon blev en symbol för alla tjejer som trampat på Spartansk, och fick klä skott för Spartansk nyvunna manlighet.

Grotesk
2012-03-10, 00:43
Även om Spartansk kanske hade fel i att ens kommentera hennes fb-post, eller gjorde fel i att fråga här om han gjorde fel, måste man imponeras av manligheten och det självständiga i det. Det är ett stort framsteg för Spartansk.

Jag tror att Spartansk är ganska självdestruktiv och svag för just den här typen av tjejer. I vanliga fall hade han skrivit: "OMG stackars liten! Jag älskar dig! Snälla kom och trampa på min själ!"

Nu gick han inte den vägen. Han sa till sig själv: "Fuck this! Jag är bättre än det här och skall dissa den skatan!", kastade en snabb blick ner på sin penis och sa: "Jag skiter i vad du vill Penis, du bestämmer inte nu, jag är mästare över dig!", sedan stog han på sig, sträckte stolt på ryggen och dissade henne. Hon blev en symbol för alla tjejer som trampat på Spartansk, och fick klä skott för Spartansk nyvunna manlighet.

Sedan vaknade Spartansk och märkte att han hade kissat ner sig.

312
2012-03-10, 00:44
Även om Spartansk kanske hade fel i att ens kommentera hennes fb-post, eller gjorde fel i att fråga här om han gjorde fel, måste man imponeras av manligheten och det självständiga i det. Det är ett stort framsteg för Spartansk.

Jag tror att Spartansk är ganska självdestruktiv och svag för just den här typen av tjejer. I vanliga fall hade han skrivit: "OMG stackars liten! Jag älskar dig! Snälla kom och trampa på min själ!"

Nu gick han inte den vägen. Han sa till sig själv: "Fuck this! Jag är bättre än det här och skall dissa den skatan!", kastade en snabb blick ner på sin penis och sa: "Jag skiter i vad du vill Penis, du bestämmer inte nu, jag är mästare över dig!", sedan stog han på sig, sträckte stolt på ryggen och dissade henne. Hon blev en symbol för alla tjejer som trampat på Spartansk, och fick klä skott för Spartansk nyvunna manlighet.

Det är inte roligt längre när man vet att du suktar efter "Hahahaaaa, filmjölk gör det igen!" :(

BelowAverage
2012-03-10, 00:45
Hahahaaaa, filmjölk gör det igen!

312
2012-03-10, 00:47
Hahahaaaa, filmjölk gör det igen!

Touché!

Spartansk
2012-03-10, 00:55
Det är inte roligt längre när man vet att du suktar efter "Hahahaaaa, filmjölk gör det igen!" :(

En evig risk när man slänger upp klockrent inlägg efter klockrent inlägg, är att folk efter ett tag får för sig att man gör det bara för att få beröm för sina klockrena inlägg. Jag fick känslan av att filmjölk var genuin i det han skrev.

Osten80
2012-03-10, 07:32
Epilogen var väldigt onödig och du var både omogen och taskig, men jag hade gjort precis samma sak. Jag förstår att det känns skönt.

filmjölk
2012-03-10, 07:33
Det är inte roligt längre när man vet att du suktar efter "Hahahaaaa, filmjölk gör det igen!" :(

Ok.

Cranky
2012-03-10, 08:15
Även om TS var en toffel innan eller inte så ger det honom ingen rätt bete sig illa. Jag vet inte om bakgrunden till konfrontationen men frågeställningen var om han var en idiot NU och jag tycker det var självklart. Anledningen till att jag kommenterade överhuvudtaget var att det var så mycket stöd i undersökningen.

En tjej känner sig ledsen och uttrycket det på ett sätt som TS inte gillar och TS hoppar in direkt och IFRÅGASÄTTER om hon verkligen kan vara ledsen och sedan börjar argumentera. Det finns bara ett sätt det kan sluta och det är inte i glada miner. Hela konfrontationen var helt onödig. Om du nu stör dig så mycket på detta "sympatifiskande" så finns det två vuxna sätt att hantera det och det är att ta bort kontakten eller ta bort prenumerationen. Hon skriver detta trots allt på sin privata profil och du prenumererar på det hon skriver. Om jag prenumererar på en tidning och irriterar mig på innehållet så avslutar jag prenumerationen. Det vore ett annat fall om det var något personligt riktat till dig men det var det inte. Att du sedan sprider ut vad hon har sagt till dig i förtroende till alla slår liksom spiken i kistan.

Riddare på vit springare 1?
Jag har ingen som helst relation till vare sig TS eller denna tjej. Om det är någon som ska ses som riddare i denna posten så är det snarare alla som stödjer TS.
TS: Gjorde jag fel nu, jag mår inte så bra...
Koloriddare: Nej mannen du rockar!!!!!

Finns det en anledning till att jag mår bra nu också? Tacka dina koloriddare.

Sparven från Minsk
2012-03-10, 08:41
Lite okänslig i början som dissade, men i grunden hade du rätt och ska inte få skit för det.

Spartansk
2012-03-10, 08:45
TS: Gjorde jag fel nu, jag mår inte så bra...
Koloriddare: Nej mannen du rockar!!!!!

Tacka dina koloriddare.

Kolo - för dryga idioter vad Facebook är för blåsta fjortisbrudar. En plats där man kan suga åt sig beröm när man mår dåligt.

Finska Lejonet
2012-03-10, 08:52
Ibland kanske personer behöver höra sanningen även om det andra anses som mer nödvändigt och korrekt. I Sverige har vi ett behov att vara överens och undvika konflikter vilket inte alltid är så bra i min mening.
Spartansk har möjligen sått ett frö i hennes tankar vilket slutligen leder till ett bättre beteende och han själv lär sig vilken typ av människor han vill lägga sin tid på. Med detta eventuella utfall ser jag det hela som ett steg i rätt riktning.

Cranky
2012-03-10, 09:27
Kolo - för dryga idioter vad Facebook är för blåsta fjortisbrudar. En plats där man kan suga åt sig beröm när man mår dåligt.
Jag hoppas du inser att det inte alls var poängen med mitt inlägg utan bara en parentes för att illustrera den översittarattityden jag tycker mig se i denna tråden. De som inte skriver på det sätter (sympatifiskar) tycker de är bättre än dessa "fjortisbrudar" och har således rätt att klanka ner på dessa trots att de inte har gjort något personligt mot er eller på något sätt tvingat er att vara delaktiga.

Det vore intressantare om du istället kommenterade det jag skrev över det du citerade.

rajjan_dammit
2012-03-10, 10:05
Jag håller med Cranky. Om man inte gillar det som skrivs så slutar man prenumerera eller tar bort kontakten.

Sen hanterar folk sina känslor på olika sätt. Kanske det faktiskt är ångestdämpande eller tröstande för vissa människor att lägga ut en textrad som de tycker beskriver exakt det de känner nu (fast det kanske inte betyder samma sak för de som läser).
Folk kan inte alltid vara stencoola på alla punkter och vissa visar det utåt, andra inte. So what? Man måste inte tala om för dem hur töntiga de är.

Sedan att det är uppenbart tofflande och fjäskande från de vita riddarna, ja låt gå då, vad gör det om andra också vill jobba sig in i friend zone?

Spartansk
2012-03-10, 11:40
Det vore intressantare om du istället kommenterade det jag skrev över det du citerade.

Okej, de enda sakerna jag har att säga till mitt försvar är 1) jag vet inte hur man slutar prenumerera på folks uppdateringar, och 2) hennes beteende störde mig, hon var inte direkt "oskyldig" heller utan betedde sig som en emotionell vampyr som sög åt sig bekräftelse genom att få andra att offra tid och energi på att trösta henne. Notera, som sagt, att hon inte verkade vara ute efter en saklig diskussion eller utredande av eventuella missförstånd, utan att allt snarare pekade på att hon var ute efter en känslomässig reaktion från min sida, först i likhet med Riddarna, men sedan när jag vägrade agera riddare, något i stil med "förlåååt, jag vet inte vad som flög i mig, jag ska aldrig mer vara taskig mot dig". Notera melodramatiken; "Jag ska aldrig mer posta på facebook"; "Ta bort mig från din lista", osv. Fiskande efter "utbrott".

Hon försöker inte ens se det från någon annan sida än hennes. Något man hade kunnat kräva av henne om hon såg något värde i att ha mig som vän.

Ademius
2012-03-10, 11:54
1) jag vet inte hur man slutar prenumerera på folks uppdateringar, och. På riktigt? Finns tre sätt vad jag vet.
1. Klicka längst upp till höger vid sortera på en nyhet från personen i nyhetsflödet och välja avsluta prenumeration på x
2. Gå in på personens profil och klicka på vänner -> Bocka av visa i nyhetsflödet
3. Gå in på din egen profil, välj vänner, gå till aktuell vän (eller sök) -> klicka på vänner -> Bocka av visa i nyhetsflödet

Spartansk
2012-03-10, 11:58
På riktigt?

Ja.

2. Gå in på personens profil och klicka på vänner -> Bocka av visa i nyhetsflödet

Done. Tack!

Fartman
2012-03-10, 13:16
Är det bara jag som tycker att tjusningen med facebook är att se vad alla mongon skriver? Så kan man sitta där bakom sin skärm och garva rått åt alla löjliga statusuppdateringar. "höhö, så tönten är lessen nu igen!" :em:

rajjan_dammit
2012-03-10, 13:46
Notera, som sagt, att hon inte verkade vara ute efter en saklig diskussion

You don't say?

Doctor Snuggles
2012-03-10, 14:10
Är det bara jag som tycker att tjusningen med facebook är att se vad alla mongon skriver? Så kan man sitta där bakom sin skärm och garva rått åt alla löjliga statusuppdateringar. "höhö, så tönten är lessen nu igen!" :em:

Dålig självkänsla?

clappen
2012-03-10, 14:17
Måste bara fråga spartansk:

Var det värt det? Vad vann du på detta resp. tjejen? Om svaret är inget så var det totalt onödigt imo. Jag förstår din frustration och korrekthet när det gäller såna där tjejer och statusupdates men om ingen har något att vinna på det så är det bara hårklyverier att ens lägga ner energi på't.

Spartansk
2012-03-10, 16:01
Var det värt det? Vad vann du på detta resp. tjejen?

Det var lätt värt det. Det jag vann var en känsla av att jag inte blivit överkörd. Jag har inte dåligt samvete för hennes del heller, hon sitter förmodligen och snackar skit om mig just nu med 5 tofflar som sitter och skriver vilken fin människa hon är och hur rätt hon gjorde som tog bort mig från Facebook, och mår prima. Om hon ens minns mig.

kaffe_psykos
2012-03-10, 16:20
Du kanske skulle undvika att bli påväg att bli överkörd från allra första början nästa gång kanske?

Haha kan inte du adda tillbaka henne o be om ursäkt?:D

snej
2012-03-10, 18:16
Ska man reagera på allt menlöst som folk skriver? Njaaee, då är man inte mycket bättre själv tycker jag om man känner att man måste kommentera ett från början värdelöst inlägg., bara för att man stör sej på det. Orkar man inte läsa uppmärksamhetstörstande inlägg så avslutar man prenumerationen på personen helt enkelt, eller varför inte ta bort personen som vän.

killenigrillen
2012-03-10, 19:26
Det var lätt värt det. Det jag vann var en känsla av att jag inte blivit överkörd. Jag har inte dåligt samvete för hennes del heller, hon sitter förmodligen och snackar skit om mig just nu med 5 tofflar som sitter och skriver vilken fin människa hon är och hur rätt hon gjorde som tog bort mig från Facebook, och mår prima. Om hon ens minns mig.

Du provocerade fram en situation och stod på dig trots att du gjorde bort dig. Grattis.

Som många sagt innan så är du en kålsupare av högsta rang, sekunden du gjorde din andra kommentar blev du EXAKT samma attention whore som hon är.

Vi har alla den här typen av människor i vår direkta närhet eller på facebook. Att du väljer att lägga den här mängden energi på henne säger så mycket mer om dig än alla inlägg du gjort i den här tråden tillsammans.
En vettig människa ger istället fan i attention whores och låter dom leva sina låtsasliv istället för att vara lika vedervärdig tillbaka.

Spartansk
2012-03-10, 19:29
Vad är en "kålsupare av rang"? Menar du inte att jag är "en lika god kålsupare som henne"?

killenigrillen
2012-03-10, 19:36
Vad är en "kålsupare av rang"? Menar du inte att jag är "en lika god kålsupare som henne"?

Vad har det med saken att göra?
Jag trodde vi diskuterade om DU gjort fel eller inte?

Det faktum att jag postar här är lika retarderat det också, att jag är tappad bakom en vagn var dock klarlagt för mig långt innan.

Kålsupare är vad du blev när du kände dig tvungen att peka ut det faktum att hon är en attention whore genom att basunera ut det till så många personer du kunde.

Spartansk
2012-03-10, 19:37
Vad har det med saken att göra?
Jag trodde vi diskuterade om DU gjort fel eller inte?

Det faktum att jag postar här är lika retarderat det också, att jag är tappad bakom en vagn var dock klarlagt för mig långt innan.

Ta't lugnt, jag försöker bara fatta vad du menar.

Okej, verkar som att jag är lika illa som henne då. Fan, skulle inte fått henne att ta bort mig på Facebook. Vi kanske var menade för varandra.

killenigrillen
2012-03-10, 19:43
Ta't lugnt, jag försöker bara fatta vad du menar.

Okej, verkar som att jag är lika illa som henne då. Fan, skulle inte fått henne att ta bort mig på Facebook. Vi kanske var menade för varandra.

Jag är lugn som en filbunke.

Du hade ju tydligen känslor för henne, annars hade du inte oroat dig för om du hade fel eller inte. Du hade absolut inte skapat den här tråden heller om du inte hade känslor för henne. Nu kan det ju ha varit HAT du kände för henne iofs...

Spartansk
2012-03-10, 19:43
Känslor schmänslor. Man kan väl bry sig om någons välmående utan att ha känslor? Romantiska känslor iaf?

killenigrillen
2012-03-10, 19:45
Känslor schmänslor. Man kan väl bry sig om någons välmående utan att ha känslor? Romantiska känslor iaf?

Om du brydde dig om hennes välmående, varför gjorde du då som du gjorde?

Spartansk
2012-03-10, 19:47
Om du brydde dig om hennes välmående, varför gjorde du då som du gjorde?

Började prioritera mitt eget välmående.

killenigrillen
2012-03-10, 19:48
Började prioritera mitt eget välmående.

Du bestämde dig därmed att få henne att må skit?

Spartansk
2012-03-10, 19:51
Du bestämde dig därmed att få henne att må skit?

Men nej.

Alltså, jag skrev inte som jag skrev för att få henne att må på ett visst sätt. Hade hon skrivit "hehe, ja, det var nog bara för att söka uppmärksamhet jag skrev så, fjantigt av mig, lol", så hade jag sagt "äh, det kan hända den bästa!"

Tror du seriöst jag tänkte "nu jävlar ska jag komma på hur jag ska få henne att må så dåligt som möjligt... Vad skriva, hmmm...", och sedan skrev det jag skrev?

Jag hade kunnat få henne att må mycket sämre om jag hade velat.

killenigrillen
2012-03-10, 19:53
Men nej.

Alltså, jag skrev inte som jag skrev för att få henne att må på ett visst sätt. Hade hon skrivit "hehe, ja, det var nog bara för att söka uppmärksamhet jag skrev så, fjantigt av mig, lol", så hade jag sagt "äh, det kan hända den bästa!"

Tror du seriöst jag tänkte "nu jävlar ska jag komma på hur jag ska få henne att må så dåligt som möjligt... Vad skriva, hmmm...", och sedan skrev det jag skrev?

Jag hade kunnat få henne att må mycket sämre om jag hade velat.

Då tänkte du dig inte för bara, det kan hända den bästa av oss.

Spartansk
2012-03-10, 19:54
Då tänkte du dig inte för bara, det kan hända den bästa av oss.

Händer mig ofta.

killenigrillen
2012-03-10, 19:54
Händer mig ofta.

Samma här

Spartansk
2012-03-20, 00:30
Trodde ej jag skulle få material att uppdatera med här, men läs och häpna!

Tydligen hade vi inte tagit bort varandra på MSN, för häromdagen började hon skriva. Har inte kopierat in texten nu, men ungefär såhär:

Hon: Trodde du hade tagit bort mig!
Jag: Nä. Trodde du hade tagit bort mig?
Hon: Nä. :P
Jag: ^^ Betyder det här att stridsyxan typ är nergrävd?
Hon: Jag vet inte, vad tycker du?
Jag: Gärna för mig. Det var fel av mig att öppet diskutera saker du sagt i förtroende. Dessutom saknar jag dig lite.
Hon: Sounds good to me! ^^

Det här exemplet + en del andra under min uppväxt får mig att fundera på om inte tjejer, generellt, förlåter elakhet lättare än t ex tråkighet.

Doctor Snuggles
2012-03-20, 00:34
Ja. Majoriteten av kjoltygen lever för teh drama. Varför annars skulle såpoperor existera?
Come at me, sistah.

Spartansk
2012-03-20, 00:37
Ja. Majoriteten av kjoltygen lever för teh drama. Varför annars skulle såpoperor existera?
Come at me, sistah.

Bra att ha i åtanke i framtiden.

^^

Tricce
2012-03-20, 00:47
http://2.bp.blogspot.com/-ELpTXIEhQtc/Tz1KnpuPgLI/AAAAAAAAJLU/nzDhe5-8jQo/s1600/Yes+You+Can+Meme.jpg

Skönt att det ordna sig! Kram <3





;)

Spartansk
2012-03-20, 00:49
http://2.bp.blogspot.com/-ELpTXIEhQtc/Tz1KnpuPgLI/AAAAAAAAJLU/nzDhe5-8jQo/s1600/Yes+You+Can+Meme.jpg

Skönt att det ordna sig! Kram <3





;)

Jag känner exakt likadant!

Fishtank
2012-03-20, 01:29
Tjejer verkar lätt förlåta att man beter sig som ett rövhål bara man kompenserar det på annat vis kan jag hålla med om.
Tokiga dedär varelserna.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Doctor Snuggles
2012-03-20, 02:06
Bra att ha i åtanke i framtiden.

^^

Jag är glad att kunna få dela med mig av min vishet så här på ålderns höst.