handdator

Visa fullständig version : Vilka stereotyper kopplar du till SL/BB/Fitness etc?


Tricklew
2012-03-07, 15:16
Nå, har du olika fördomar för varje subgrupp inom gymmarna? Robbelirobban har skrivit ett par roliga inlägg om detta en gång i tiden, och det är dags att samtalsämnet tas upp igen.

Jag ser styrkelyftare som överviktiga white trash, men ändå som extremt sköna människor, i vilket annan grupp kan du berätta pruttskämt, och mötas av rungande skratt, förutom dagis?

Har lite mer fördomar, men snart bränns min måltid. Jag hoppas på flera sköna inlägg att läsa, när jag återvänder igen.

Victuhh
2012-03-07, 15:24
Kopplar lite av stekarstilen, stureplan och backslick till BB.

Åsberg
2012-03-07, 15:27
Bodybuilders är ju gymmets gangsters med sina militärbyxor och kedjor runt halsen. Många gånger tycker jag att jag stött på "allt är så jävla perfekt" när jag sett nån fitnessutövares blogg eller liknande. På ett ungefär lika intressant som att läsa statusuppdateringar på facebook.

filmjölk
2012-03-07, 15:50
Fitnessmänniskor är de där stört snygga människorna som glider igenom livet på en räkmacka. De är egentligen rätt usla på det mesta, och redigt pantade, men bara för att de är snygga löser sig allt ändå. Ett halvtidsjobb i någon hotellreception kombinerat med 2 och en halv PT-timme i veckan lyckas på något magiskt sätt möjligjöra en bekväm brat- tillvaro med shopping av märkeskläder, flashig (men liten) lägenhet, gymkort på SATS, svindyr frisör varje månad, dyra skönhetsprodukter och dyra nattklubbsbesök.

Bodybuilders är fula, ensamma, arga och var mobbade som barn. Under tonåren gjorde de revolt och ingen vågade mobba dom längre pga deras extrema aggression. Ett slags Limbo mellan Nörd och cooling, alldeles för dum för att få umgås med nördar och alldeles för oberäknelig och konstig för att umgås med coolingar. Som barn i sandlådan åt de säkert ganska mycket sand och smakade på den gula snön. För att försörja sig jobbar den något mindre pantade varianten som dörrvakt och de mer pantade hotar socialsekretreraren så att de får mer pengar eller säljer knark.

Styrkelyftare är väldigt trevliga, men också ganska insnöade människor. (Jag är rädd för stryk :D )

C.E.J.
2012-03-07, 15:53
Kopplar lite av stekarstilen, stureplan och backslick till BB.

Vore intressant att veta hur du gör den kopplingen, jag tycker snarare att de där två världarna är så långt ifrån varann som det bara går.


Mina fördomar om fitness är att det är personer som får svår dödsångest om ens en minut av deras vardag inte är uppbokad. Byggare upplever jag som personer med nån personlig "tragedi" i bagaget som projicerar (?) all sin ångest på byggningen med allt vad det innebär med träning och mat, särskilt mat. SL-are är korta och blonda, typ som hurril.

wo0ord
2012-03-07, 16:01
Haha härligt skrivet Filmjölk. Vart räknar du in dig själv? :D

sweetkarolina
2012-03-07, 16:07
En intressant twist är att styrkelyftare både ser sig själva och ses som typ skogshuggartypen. Det är måhända ett annat ord för white trash men mer som jag ser det. Vanliga hederliga kroppsarbetare som är starka som djur. Men i realiteten är det sjukt mycket akademiker och krafs.
Och även om det inte är helt stereotyp baserat så gjorde vi en intressant observation i landslaget där 4 manliga lyftare hade jobb som vårdare, sjuksköterska och personlig assistent, medans de 4 kvinnliga var tapetserare/möbelsnickare, elektriker, sprängämnessäljare och kemist (också inom sprängämnen, kuligt nog).

filmjölk
2012-03-07, 16:11
Haha härligt skrivet Filmjölk. Vart räknar du in dig själv? :D

Lat och svag jävel som trollar på internet. Vare sig byggare, fitness eller styrkelyftare. Jag tränar knappt.

Oxe
2012-03-07, 16:13
Det finns knappt några riktiga byggare längre, största delen av det nyproducerade byggar klientelet är sånna som ville vara som de gamla "hardcore" byggarna, Men dom missade den här lilla delen med insidan, Dagens variant med de extrema kedjorna gärna i billigts matrial, de stora tribaltatueringarna på halsen och div texter som respect lojalty osv syns på dessa men dom har bara attibuten och inget mer, De gamla byggarna var dysfunktionella as men med ryggrad och hjärta dagens sitter och gråter för minsta lilla.

Fitnessfolket är ju typ medelklassen som sprungit in på gymmet, med senaste ballaste schemat 10 olika uppsättningar med det senaste och trendriktigaste på marknaden i klädväg men deras i överigt totalt innehållslösa liv gör att dom spenderar hela dagarna och just diskuterar deras träningspass och snackar skit om folk, som dom näst kommande dag smörar för, det viktigaste är utan att hålla den enade fronten om det lyckliga fitness folket..

Lyftarna är för retaderade dom glider bara och gör sin grej

filmjölk
2012-03-07, 16:13
En intressant twist är att styrkelyftare både ser sig själva och ses som typ skogshuggartypen. Det är måhända ett annat ord för white trash men mer som jag ser det. Vanliga hederliga kroppsarbetare som är starka som djur. Men i realiteten är det sjukt mycket akademiker och krafs.
Och även om det inte är helt stereotyp baserat så gjorde vi en intressant observation i landslaget där 4 manliga lyftare hade jobb som vårdare, sjuksköterska och personlig assistent, medans de 4 kvinnliga var tapetserare/möbelsnickare, elektriker, sprängämnessäljare och kemist (också inom sprängämnen, kuligt nog).

Det heter inte sjuksköterska när det är en man. Det heter sjukskötare. Just fyi.

sweetkarolina
2012-03-07, 16:16
Det heter inte sjuksköterska när det är en man. Det heter sjukskötare. Just fyi.

pfft, försöker du glosa upp en korkad styrkelyftare? :smash:

Oxe
2012-03-07, 16:23
vänta nu så styrkelyftarna är metrosexuella fjollor, ballt...

filmjölk
2012-03-07, 16:24
pfft, försöker du glosa upp en korkad styrkelyftare? :smash:

Jag glosar dig gärna:)Vi skötare (ssk/usk) vill gärna behålla den manlighet vi har kvar, så kände att jag ville påpeka det:)

C.E.J.
2012-03-07, 16:26
Det heter inte sjuksköterska när det är en man. Det heter sjukskötare. Just fyi.

Vad är det för dåre som skrivit detta:

Den mer manliga titeln sjukskötare existerar inte i Sverige då skötare är en yrkestitel inom mentalvården, medan titeln sjukskötare officiellt inte existerar). Numera kan man därför höra uttryck som "kvinnlig sjuksköterska", och även "manlig sjuksköterska".

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sjuksk%C3%B6terskor_i_Sverige

Mats J
2012-03-07, 16:46
Eftersom jag mest ha träffat styrkelyftare.

Ganska enkla människor som inte bryr sig så mycket om något alls utom just lyftning, kör någon risig volvo, och tränar i träningskläder som inte varit fräscha senaste 10 åren. Gillar grova skämt, och sex/bög anspelningar. Livrädd att bli betraktad som omanlig eller fjollig, vilket måste påpekas om de någon gång avviker från bänk, mark eller böj med att skämtsamt säga att de ska köra någon fjollövning redan innan så de slipper bli påkommen med byxorna nere.

Bryr sig inte det minsta om sitt utseende eller skulle i alla fall inte erkänna det, att väga mycket är tufft/manligt oavsett om det är fett eller muskler, och intalar sig att alla tjejer egentligen tycker att det är det optimala utseendet, och alla som inte tränar SL är fjollor. Tror också att en deff på 10 kg skulle göra att de nästan är i tävlingsform, trots att det skulle behövas 50 kg.

Träningen är väldigt social eftersom de vilar 10 minuter mellan seten och domineras av bajs/bög/sex skämt eller historier om andra SLare sexuella bravader, och ju fränare desto bättre.

Just fränare är ett ord som används mycket flitigt liksom fjolligt.

Passen brukar avslutas med 2-3 burgare på någon känd hamburgerkedja

filmjölk
2012-03-07, 16:47
Vad är det för dåre som skrivit detta:

Den mer manliga titeln sjukskötare existerar inte i Sverige då skötare är en yrkestitel inom mentalvården, medan titeln sjukskötare officiellt inte existerar). Numera kan man därför höra uttryck som "kvinnlig sjuksköterska", och även "manlig sjuksköterska".

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sjuksk%C3%B6terskor_i_Sverige

Det är en språkdiskussion där vi glider ifrån ämnet. men iaf. Vi (iaf jag) i vården som inte är läkare vill inte ha en feminin yrkestitel. Folk tror redan att vi per automatik är homosexuella, och en bögig yrkestitel gör inte den saken bättre. Jag är en heterosexuell man för böfvelen, inget mellanting! Jag vägrar referera till mina manliga kollegor som "syster", de är ej heller sköterskor. De är skötare för böfvelen!

Morrris
2012-03-07, 16:54
En skötare jobbar inom mentalvården. Jobbar inte du där filmjölk?

Mats J
2012-03-07, 17:00
Det är en språkdiskussion där vi glider ifrån ämnet. men iaf. Vi (iaf jag) i vården som inte är läkare vill inte ha en feminin yrkestitel. Folk tror redan att vi per automatik är homosexuella, och en bögig yrkestitel gör inte den saken bättre. Jag är en heterosexuell man för böfvelen, inget mellanting! Jag vägrar referera till mina manliga kollegor som "syster", de är ej heller sköterskor. De är skötare för böfvelen!

Du är helt klart en SLare ;)

filmjölk
2012-03-07, 17:20
En skötare jobbar inom mentalvården. Jobbar inte du där filmjölk?

Jo, det gör jag. Fast jag har numera titeln "boendestödjare" då jag inte jobbar på ett sjukhus längre utan i annan verksamhet. Men när jag jobbar extra på sjukhus, på somatiska avdelningar, då är jag "Underskötare". i psykiatrin, Skötare. Inte "Undersköterska". Om jag i framtiden får helt som jag vill och jag kan få en heltidstjänst på Hospice (Världens bästa arbete) kommer jag att vara Underskötare på heltid. (Jag är fö. utbildad både som msk och usk)

Men denna tråden var inte "20 frågor om Filmjölk" utan på ett annat tema. Sorry att jag drog den i annan riktning.

Onigiri
2012-03-07, 20:45
Det är okej fil. Jag är också undersköterska. Det är okej, vi är redan automatiskt dyrkade så att titulera om sig förändrar inget. Vi kommer alltid vara lite feminina.

Albin Eriksson
2012-03-08, 05:00
Fitnessstereotypen - Tjejen som bloggar och där allt är guld och gröna skogar, så in i helvetes rosa och handlar oftare om ostbrickor, nya naglar och senaste lilla röda outfitten än träning.
Helst skall hon ha en halvt om halvt efterbliven wannabebyggarkille vid sin sida, tribaltatuerad och allmänt hjärndöd.

Bodybuilderstereotypen - "Mig och mig och ingen annan", försöker du tala med människan om något annat än just denne så tittas det med tom blick rakt framåt tills det kan avbrytas i nästa andetag och börja handla om just det...denne.
Jobbar han inte för att få ihop till veckans inköp av kvarg och tonfisk så handlar det säkerligen om övertidsarbete för att tjejen vill ha nya bröst.
(japp, hon är blond, lite för sminkad och gillar Twilight-vampyrfilmen)

SL-killen - Lite skäggig, lite fet (läs: kraftigt överviktig), pre-workout för Göran (för så heter dom alla) är en stor drink på grädde, yoghurt och två råa ägg. Post-Workout är när hela gänget som tränat ihop (alla 6setten) går till lokala sibyllan där Hassan har dökoll på vem som skall ha vad.
Göran kör Cheva-van, snusar och jobbar på industri där han mest dricker kaffe, skrattar och klappar sig på magen mellan kopparna.

J.V
2012-03-08, 06:12
SL: välutbildade, eller bara bra jobb. Barnslig humor, mycket kiss-, bajs- och homoskämt. Hjälpsamma. Självdistans. Nörderi.

BB: de har inte mycket vettigt på gång i livet så ställer istället in sig på att få stadens största biceps. Gärna de senaste och förmodligen mest onödiga kosttillskotten. "Mer är bättre"-tänket, oavsett om det gäller protein eller antal set och övningar.

Fitness: jobbar halvtid någonstans och lägger resten av sin tid på träning och lite fest då och då. Lite pretentiösa de flesta, de med skönare/bättre attityd gör en SL-tävling här och där.

Baan
2012-03-08, 08:15
Alla typerna förknippas egentligen med kanske lägre samhällsskikt. Å andra sidan vet jag ingen styrkelyftare som passar in i någon WT-stämpel, dock flera som kanske är hantverkare eller jobbar i någon industri, och passar in på någon "arbetar"stämpel.

Fitness/BS-wannabes känns mer slödder, d.v.s. alternativ livsstil, men ganska ful alternativ livstil.

L-Sami
2012-03-08, 08:26
SL: Analytiska och strukturerade. Akademiskt utbildade, vanliga knegare eller studenter. Äter stora mängder mat och bryr sig inte om att bli feta.

BB: Gör bara, tänker inte så mycket, tänker inte på konsekvenserna och förlitar sig på känn. Jobbar med praktiska yrken, hantverkare, lagerarbetare, dörrvakter etc

Fitness: Kostmedvetna och narcissistiska. Powerwalks, chins, dips ingår i träningsregim. Vanliga människor som håller sig i form. Blandade yrken. Bloggar.

kottovic
2012-03-08, 08:27
Jag har nog aldrig stött på en styrkelyftare som bryr sig nämnvärt om hur han klär/beter sig eller ser ut för allmänheten. Inte heller tränar dom för uppmärksamhet från kvinnor och män utan för sin egen skull.

Byggare är raka motsatsen där allt handlar om just att "se bra ut". Håret ska vara rätt, tatueringar, spänna sig givakt för minsta lilla kjoltyg som visar sig. Man får ofta höra ursäkten att man träna för hälsan etc men det är bara inbakade lögner för att egentligen få mer damer och se bra ut för samhället. Trams helt enkelt.

Tricklew
2012-03-08, 08:30
Nu får allt lite kroppsbyggare och fittness-folk komma in och styra upp lite, de får ofantliga mängder skit i denna tråd. :D


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

exor
2012-03-08, 09:06
Märker nu att jag är en blandning av alla 3 :)

Mart|n
2012-03-08, 09:17
Märker nu att jag är en blandning av alla 3 :)

Skäggig, stringtrosa, intelligent, praktiskt jobb, fet, blog och stort halsband?

Åsberg
2012-03-08, 09:33
Nu får allt lite kroppsbyggare och fittness-folk komma in och styra upp lite, de får ofantliga mängder skit i denna tråd. :D


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

:laugh:

Ja jävlar, snacka om att sätta sig själva på ett pedistal.

mikaelj
2012-03-08, 09:39
Vaddå, vi lyftare är ju starkast, bäst & vackrast. Dessutom är vi vansinnigt ödmjuka.

Nitrometan
2012-03-08, 11:28
Vaddå, vi lyftare är ju starkast, bäst & vackrast. Dessutom är vi vansinnigt ödmjuka.

Å då e de inte lätt å va ödmjuk när man e så bra ska ni veta... :D

mn8eii
2012-03-08, 11:32
Det är en språkdiskussion där vi glider ifrån ämnet. men iaf. Vi (iaf jag) i vården som inte är läkare vill inte ha en feminin yrkestitel. Folk tror redan att vi per automatik är homosexuella, och en bögig yrkestitel gör inte den saken bättre. Jag är en heterosexuell man för böfvelen, inget mellanting! Jag vägrar referera till mina manliga kollegor som "syster", de är ej heller sköterskor. De är skötare för böfvelen!

Du är löjlig och har fel. Så du tycker att en kvinna som arbetar som brandman skall benämnas brandkvinna, läkare för läkerska också?

Spartansk
2012-03-08, 11:44
Kroppsbyggare är människor födda med en medfödd social störning som gör dem oförmögna att förstå ironi. De fattar inte att om man försöker vara cool så blir det töntigt om man försöker för hårt.

Engelska låter lite häftigare än svenska, och det är ballt med välformulerade, pricksäkra citat uttalade vid rätt tillfälle. Det går över gränsen för vad som är töntigt när man lägger upp pompösa, engelska floskler i signaturer på Internetforum. Och det går verkligen över gränsen om man börjar säga dessa floskler i vardagslivet. Och gränsen är verkligen, verkligen sprängd om man tatuerar in dem över bröstet.

Att ser lite sur ut på bild kan vara fränt. Det slutar vara fränt när man spärrar upp ögonen, putar med munnen, stirrar stint in i kameran och spänner käkarna. Speciellt om man har dragit ner en mössa halvvägs över ögonen för att se extra farlig ut.

Det är sexigt att se muskulös ut. Att stå på en scen, endast iförd minikalsonger, och spänna varenda muskel i kroppen - frikkin' inoljad, för att musklerna ska synas tydligare - är så långt över coolhetens rand och ner i töntighetens avgrund att när historiker om 500 år får reda på begreppet "bodybuilder" så kommer de tro att det inte var något som någonsin existerade på riktigt.

För bodybuildern är det, naturligtvis, en gåta hur folk kan ogilla dem så. Att försöka förklara det för honom skulle vara att försöka förklara skillnaden mellan gul och blå för en blind person. I sitt gripande efter halmstrån förklarar han sin impopularitet med allt från vanlig svensk avundsjuka till rädsla för att han ska vara lika farlig som han ser ut.

Fitnesskillar är bodybuilders egentligen, men de har antingen för lite talang för att bli tillräckligt stora, eller för lite stake för att stå emot allmänhetens avsky. Därför blir de någon slags halvbodybuilders som hävdar att de tränar för "hälsa", eller något annat skitsnack.

Styrkelyftare tillhör den absoluta minoritet som faktiskt är avundsjuka på bodybuildern, för dennes större muskler och mindre kroppsfett. Han rationaliserar dock sin avundsjuka med att hela tiden klaga på bodybuilderns träning - han tränar mesigt och med fel övningar, säger styrkelyftaren - vilket ter sig väldigt märkligt för en utomstående, då bodybuildern helt uppenbart ser mer vältränad ut. Det sistnämnda är för övrigt förmodligen en bidragande orsak till den vitt spridda missuppfattningen att bodybuildarmuskler bara är stora, men lika svaga som en skolflickas.

filmjölk
2012-03-08, 11:55
Du är löjlig och har fel. Så du tycker att en kvinna som arbetar som brandman skall benämnas brandkvinna, läkare för läkerska också?

Brandsoldat, läkare är inte könsbestämt. Du är svagbegåvad och har fel.

Pejij
2012-03-08, 11:57
Så här ser jag på det:

Klädsel:

SL: Bär ofta en t-shirt med klubblogotyp alternativt en tröja de fått/köpt vid någon tävling de deltagit i. Till denna bär man ett par värmebyxor, knävärmare, mysbyxor(även dessa med klubblogotypen på) och stadiga böjskor.

Fitness: Märkeskläder från alla träningsmärken, ofta linne och tights, samt öronsnäckor med egen musik. Något feminim klädsel tycker SLarna.

BB: Bär allt som passar, vilket i och för sig inte är mycket, men gärna både linne, tshirt och huvtröja på samma gång. Dessa plagg åker under passet av med jämna mellanrum, så att så mycket hud som möjligt visas när pumpen är som störst. Till dessa bär bb'n shorts+mysbyxor, samt obligatorisk mössa.

Träningsfilosofi:

SL: Spenderar 3-4 timmar per dag i gymmet, där varje lyft är planerat och nedskrivet i detalj innan passet. Hur mycket man ska lyfta, hur många gånger, samt hur tungt det ska kännas. Lååååång vila mellan seten där man pratar snusk med lagkamraterna.

Fitness: Tränar allt och ingenting. Har förmodligen testat alla träningsformer som finns, och blandar dessa flitigt under passen. Crossfit, tyngdlyftning, korta sprinter, sl samt byggarträning i samma, korta pass. Allt avslutas med en powerwalk.

BB: Många set, många reps, många pass, kontakt, kontakt, kontakt. Långa pass, men till skillnad från SL-arna är det ändå intensivt. Tränar mycket, uttrycket "better safe than sorry" används för att motivera mängden. Ser arg ut.

Mat:

SL: Äter allt som inte sitter fast i marken. Men ibland bortser man från regeln och äter även sådant.

Fitness: Dricker 17 celsius om dagen och äter kycklingsallader.

BB: 17 sorters piller direkt man vaknar på morgonen. Dessa sköljs ner med en dubbel proteindrink och EAA utan smak. Därefter träning och efter denna kött, kvarg, kött, kvarg, och kött resten av dagen.

Övrigt

SL: Jobbar som programmerare eller sjukgymnast. Alltid.

Fitness: Har gått en PT-utbildning för alla pengar föräldrarna sparat under dennes barndom, och jobbar som detta ett par timmar i veckan. Övrig tid på veckan klipper man håret och bloggar.

BB: Jobbar helst inte, då detta kan vara katabolt. Ser istället på videor med Kai Greene och drömmer sig bort på dagtid.

mikaelj
2012-03-08, 12:00
Klockren analys av Pejij!

spoon
2012-03-08, 12:04
klockren analys av pejij!

+1

Mart|n
2012-03-08, 12:05
Mycket bra Pejij!

Byggarbeskrivningen passar in perfekt på en byggare jag känner. Han sa upp sig från ett jobb p.g.a. att han tappade tryck...

AronP
2012-03-08, 12:08
Haha jag är nog byggare och skrämmande mkt passar in :) Lite för att jag själv strävar efter det, kanske inte för att vara cool. Men byggning är ändå bara en hobby och jag har ett bra jobb på sidan av (eller ja, jag har snarare byggningen på sidan av jobbet).

Dock så är väl ändå Fitnesskillar dom som faktiskt väljer att ta steget att inte bli byggare och därför faktiskt ser hyfsat coola och snygga ut?

filmjölk
2012-03-08, 12:13
Dock så är väl ändå Fitnesskillar dom som faktiskt väljer att ta steget att inte bli byggare och därför faktiskt ser hyfsat coola och snygga ut?

Jag tror att Fitnesskillar överlag har ett fördelaktigt utseende även utan sina muskler. Kroppsbyggare har det inte. Därför vill fitnesskillar bli snygga, och byggare bli freaks, för att förstärka det som Gud givit dem.

AronP
2012-03-08, 12:16
Jag tror att Fitnesskillar överlag har ett fördelaktigt utseende även utan sina muskler. Kroppsbyggare har det inte. Därför vill fitnesskillar bli snygga, och byggare bli freaks, för att förstärka det som Gud givit dem.
Det håller jag helt med om...en annan hade ju aldrig kunnat överleva i fitnessbranschen :) så man fick satsa på byggningen istället.

shadowfire
2012-03-08, 12:18
haha filmjölk o pejij, härliga metaforer!

Nitrometan
2012-03-08, 12:27
Brandsoldat, läkare är inte könsbestämt. Du är svagbegåvad och har fel.

De är väl inte soldater? Räddningstjänstekvinnor heter de...

Skådespelerskor...

Andreas Ki
2012-03-08, 12:35
BB killen är yngst bland syskonen eller var tanig som liten och fick alltid stryk. Det är sannolikt att han även varit mobbad.

BB killen tror att kvinnor uppskattar den extrema BB-kroppen men har helt fel. Det finns givetvis undantag som får BB-killen att fortsätta tro att BB-kroppen är vacker. Många kvinnor ser dessutom med avsmak på BB-kroppen.

Fitness killen är vacker, har en egen blogg, hänger på stureplan och köper dyra märkeskläder. Han är en riktig player som lätt får brudar. Det är dock sannolikt att dessa brudarna själva bloggar och risken för eventuell skiljsmässa är skyhög.

Nitrometan
2012-03-08, 12:36
Klockren analys av Pejij!

Kan bara instämma. Klock. Ren. *popcorn* :bow:

jokem
2012-03-08, 12:37
Bodybuildingsnubbarna kopplar jag till högljudda dampungar som är världens alfahanar. Dessa ska slåss för att vinna det kvinnliga könets kärlek, helst ska de leva om och skrika så mycket som möjligt. De här grabbarna vill verkligen visa hur starka dom är genom att vandalisera stadens gator natten efter en fest.

Fitnessgrabbar kopplar jag oftast till folk som har tur med gener och allt och bara chillar men ändå får sina resultat. Träna halvhårt en gång i veckan och ät skräpmat varje dag men spring ändå runt med magrutor och ökningar som många livsdedikerade. Helst ska de veta rätt lite om träning och nutrition. Dessa stekare brukar vilja gå runt utan tröja när de handlar på ICA mitt i stan även på vintern.

Styrkelyftare är de nördiga och lugna typerna som helst inte vill leva om allt för mycket dvs. rätt tillbakadragna, starka, snälla karlar. De vet allt om alla studier som postas, däremot bryr de sig inte om någonting annat än hur mycket vikt det är på stången. Mer fett = mer muskler.

shadowfire
2012-03-08, 12:44
Bodybuildingsnubbarna kopplar jag till högljudda dampungar som är världens alfahanar. Dessa ska slåss för att vinna det kvinnliga könets kärlek, helst ska de leva om och skrika så mycket som möjligt. De här grabbarna vill verkligen visa hur starka dom är genom att vandalisera stadens gator natten efter en fest.

haha oj vad det där stämde in på en person jag kom att tänka på, fast han är strongman :P

jokem
2012-03-08, 12:49
haha oj vad det där stämde in på en person jag kom att tänka på, fast han är strongman :P

De kan falla under samma kategori i vissa fall! Strongmans är BB-lyftare med undantaget att de har samma tänk som SL-are i "Mer fett = Mer vikt!"

Albin Eriksson
2012-03-08, 14:18
Styrkelyftare är de nördiga och lugna typerna som helst inte vill leva om allt för mycket dvs. rätt tillbakadragna, starka, snälla karlar. De vet allt om alla studier som postas, däremot bryr de sig inte om någonting annat än hur mycket vikt det är på stången. Mer fett = mer muskler.

Studien om att Mcdonalds kan medföra viktuppgång = bra.
Annars inte...

mikaelj
2012-03-08, 14:18
Studien om att Mcdonalds kan medföra viktuppgång = bra.
Annars inte...

Utveckla.

hurril
2012-03-08, 14:37
Studien om att Mcdonalds kan medföra viktuppgång = bra.
Annars inte...

Snarare att science och bro science är två olika saker. McD-dieten hittar du mest bland amerikanska roidlyftare.

Spartansk
2012-03-08, 14:44
McDonald's-dieten är väl Rapid Fat Loss? Den är ju skapad av Lyle McDonald.

mikaelj
2012-03-08, 14:47
McDonald's-dieten är väl Rapid Fat Loss? Den är ju skapad av Lyle McDonald.

Jo, men den går du ned i vikt av. Jag tror att Albin syftar på UD 2.0.

Spartansk
2012-03-08, 15:03
Jo, men den går du ned i vikt av. Jag tror att Albin syftar på UD 2.0.

My bad. :thumbup:

juulia_
2012-03-08, 15:17
Fan jag passar ju inte in någonstans, måste vara en av alla outsiders på gymmet.

SL:are: ockuperar samtliga skivstänger och böjrack i 2-3 timmar och när de går är allt de rört vid täckt av en massa magnesium.

mikaelj
2012-03-08, 15:19
när de går är allt de rört vid täckt av en massa magnesium.

Är det bara lyftare som använder magnesium? Det måste betyda att de andra tränar på frimärksvikter.

Spartansk
2012-03-08, 15:20
SL:are: ockuperar samtliga skivstänger och böjrack i 2-3 timmar och när de går är allt de rört vid täckt av en massa magnesium.

"Ockuperar"? Inte då. De vilar ju så länge mellan seten att en vanlig dödlig hinner köra klart hela sitt pass under deras setvila.

Lasse Kongo
2012-03-08, 15:20
Om vi pratar gym i största allmänhet är det många lite äldre "hardcoregym" som kör den här stereotypen:

http://forumbilder.se/images/10201231551PM5a8f.jpg (http://forumbilder.se)

Nyare gym kör en mer modern stereotyp, ofta den här http://forumbilder.se/images/f8201231935PM6979.jpg (http://forumbilder.se)

kan jag tänka mig, antingen via dator, iphone sen kanske ansluta någon stärkare och lite högtalare, tiderna förändras helt klart :)

juulia_
2012-03-08, 15:22
"ockuperar"? Inte då. De vilar ju så länge mellan seten att en vanlig dödlig hinner köra klart hela sitt pass under deras setvila.

+1
true!

shadowfire
2012-03-08, 15:24
Är det bara lyftare som använder magnesium? Det måste betyda att de andra tränar på frimärksvikter.

Överviktiga personer får mer handsvett.

hurril
2012-03-08, 15:24
Lasse Mongo :)

mikaelj
2012-03-08, 15:28
Överviktiga personer får mer handsvett.

Är det därför du har skåpet fullt av Absolut Torr? schack! ditt drag.

Albin Eriksson
2012-03-08, 15:35
Utveckla.

handlade inte tråden om stereotyper? För i så fall är SL-folk överätande, hamburgervräkande skogshuggare med dressing i skägget.

mikaelj
2012-03-08, 15:43
handlade inte tråden om stereotyper? För i så fall är SL-folk överätande, hamburgervräkande skogshuggare med dressing i skägget.

Jamen, de får ju vara lite verklighetsförankrade.

garluch
2012-03-08, 16:55
Tynglyftare då? Och strongmen?

Tricklew
2012-03-08, 17:00
Jamen, de får ju vara lite verklighetsförankrade.

Lite verklighetsförankrat är det ju allt, jag skulle nog vara rätt så beredd att chansa på att SLarna generellt sett är tyngre och fetare än fitnessarna.

hurril
2012-03-08, 17:11
Lite verklighetsförankrat är det ju allt, jag skulle nog vara rätt så beredd att chansa på att SLarna generellt sett är tyngre och fetare än fitnessarna.

Så klart. Men det behöver man inte springa på McD för att bli vilket var frågan här.

Lägg humorbefriad till listan av stereotypt SL-beteende :)

Tricklew
2012-03-08, 17:15
Så klart. Men det behöver man inte springa på McD för att bli vilket var frågan här.

Lägg humorbefriad till listan av stereotypt SL-beteende :)

Min erfarenhet säger mig att humorbefriad inte är på listan av stereotypt SL-beteende, däremot så tror jag att sådana här inlägg är komiskt guld i SL-världen.

Haha!!! 17-20 reps på 200 är bara så jävla galet och fullkomligt obegripligt, du måste ju vara så jävla stark så står jag bakom dig när du fiser finns inte jag mer!

Riktigt fränt hur man kan vara så jävla stark!

Kudos!

hurril
2012-03-08, 17:23
Ja, ibland glömmer man nog hur ninja-hysteriskt bra det är med en sådan prestation.

Albin Eriksson
2012-03-08, 20:24
Det är min stereotyp när det handlar om SL-gubbs, mcdonaldsätande, feta och skäggiga.
Skall vi vara helt verklighetsförankrade så kan jag meddela att tjejkompisen som tävlar i BF är egen företagare, polaren som tävlat i BB ingenjör, äldsta bb-killen på gymmet sjuksköterska, väldigt tystlåten, eftertänksam och lugn.

Inte lika roligt då...

Dedication
2012-03-10, 18:22
SL: Arga, överviktiga och bryr sig inte om sitt utséende. Det enda som räknas är vikten, sen om utförandet är skitdåligt så gör det inget. Bara det är tungt nog.

BB: Lyssnar på Disturbed i sina hörlurar för sig själv, äter mycket mat men har ofta en hyfsad form. Har inte mycket annat för sig förutom att just träna och äta. Dedikation!

Fitness: Lyssnar på gymmets musik som antingen är Rihannas senaste eller Avicii. Håller ofta en bra form. Här bryr dom sig om sitt utséende hursomhelst.

;)

rönny
2012-03-10, 19:35
Sen har vi mina största hatobjekt: MMsportarna som är fanboys till valfri tonåring på gymmet som har tränat längst av personerna i skaran. Den lärde fungerar som allsmäktig och har sina lärjungar i hasorna hela passet och lär dem övningar som bamsecurl och halva hantelpressar. Basövningar som knäböj är livsfarligt för knäna och bygger bara röven.

Alla personbästa i bänk är i Smithen likaså knäböj som givetvis aldrig körs djupt, ifall de körs överhuvudtaget sen pratas det högt och tydligt på gymmet om maxxningar på 150kg+.

Tillskott som är ett måste köps givetvis på det enda och bästa företaget mm'sports och då för man den berömda svarta tröjan.

Tillskotten är de som valfri dopad "Biffkändis" oftast med Fitness som mellannamn och har 2500+ vänner på Facebook rekommenderar i sina statusuppdateringar.

givetvis han även sponsrade av MM och använder endast kosttillskott, "ren träning/idrott".

Rubus
2012-03-10, 20:01
Sl leker starka med pissnegerdräkter

Fitness tränar för mycket och äter för lite. Starkare än slare utan att träna sl

BB bajsnödiga

Ristretto
2012-03-10, 21:47
SL:are: ockuperar samtliga skivstänger och böjrack i 2-3 timmar och när de går är allt de rört vid täckt av en massa magnesium.

Det är ju jättebra. Det värsta som finns är att komma till en stång som någon smort in med gelé från sitt backslick.

Anders The Peak
2012-03-10, 22:00
Det märks att SL maffian lider av något IQ-komplex.

Rikard Jansson
2012-03-10, 22:01
Fitnesspersoner är snälla.

filmjölk
2012-03-10, 22:28
SL:stereotypen i mina ögon är att de är lätt bohemiska, lyssnar på Manowar, röstar på SD och gillar bögskämt. De är egentligen smarta människor men fejkar en slags antiintellektualitet, av okänd anledning.

andyone
2012-03-10, 22:38
Tjocka/muskulösa/smala personer.



















http://1funny.com/wp-content/uploads/2011/06/smiling-dog.jpg

Oxe
2012-03-10, 23:03
Fitnesspersoner är snälla.

Det är bara för du inte känner dom...

Dom är snälla medans du hör vad dom säger vänta bara tills du är utom hörhåll

Rikard Jansson
2012-03-10, 23:15
Det är bara för du inte känner dom...

Dom är snälla medans du hör vad dom säger vänta bara tills du är utom hörhåll

Hah! Det är inte omöjligt, jag syftade mest på väldigt trevliga och sympatiska när man pratar med dem.

Andreas Guiance
2012-03-10, 23:38
Skrev ett test på typ det här temat för något år sedan till BODY. Kan pejsta in kalaset här:) (Ledsen för wall of text.) Edit: Det här är den icke-korrade versionen, så ha överseende;)


Vilken träningstyp är du?


1. Du vaknar på morgonen. Vad är det första du gör?
A. Börjar frenetiskt skaka ihop en shake innehållandes EAA, BCAA, glutamin, kreatin, arginin och koffein inför morgonpromenaden. Det gäller att maximera fettförbränningen utan att bli katabol!
B. Biter bort några köttiga hudvalkar från händerna, rakar dig med magnesium istället för raklödder och häller i dig ett dussin råa ägg.
C. Äter en rejäl portion havregrynsgröt, ett kokt ägg, ett glas juice, några grova mackor och avslutar med några äpplen från din egen trädgård. Därefter bär det av ut i motionsspåret för en uppfriskande halvmara!
D. En cigg, en svart kaffe och en halv grapefrukt. Du vill egentligen ha den andra halvan också, men man kan ju inte sväva ut hur mycket som helst.
E. Efter att ha tänt lite rökelse unnar du dig en kopp vietnamesiskt örtte. Ryggen är fortfarande lite öm efter natten på spikmattan.

2. Du ska till jobbet – hur tar du dig dit?
A. I din nypolerade H2:a med regplåten ”Mr O”. Avbetalningarna är i saftigaste laget, men den matchar ju dina överarmar så bra!
B. I din gamla smutsiga pick-up. Perfekt att kunna ta med sig powerracket direkt i bilen.
C. På cykeln. Det är ett härligt sätt att få energi till en lång arbetsdag, och så är det bra för miljön!
D. Sovandes på tunnelbanan. Då och då vaknar du kallsvettig när du i drömmen har satt i dig en hel chokladbit.
E. Samåkandes i Månes regnskogsgröna Amazon. Efter en livlig diskussion om ett liv i samklang med planeten, märker ni att oljetråget läcker.

3. Dags för lunch. Hur ser din rutin ut?
A. Äter alltid din medhavda matlåda vid skrivbordet. Torsk, potatis och broccoli. Du avrundar måltiden med några omega-3-kapslar, en multivitamintablett och lite EAA för att kickstarta anabolismen.
B. Efter att du har ätit den lokala kinakrogen i konkurs är det numera buffén på mongolen runt hörnet som gäller. Du inleder alltid måltiden med att lägga upp kistan på bordet för att visa att du menar business.
C. Hälsotallrik bestående av quinoa, keso, groddar och morötter – den nyöppnade organiska restaurangen har överträffat dina förväntningar.
D. Du känner ambivalens inför din måltidsersättningsdryck. Å ena sidan har ju fruktos lågt GI, men samtidigt har man hört att man blir fet av det?
E. Som en del i din pågående detox-kur avnjuter du en rödbetssmoothie. Du riktigt känner hur det moderna livets gifter lämnar kroppen med varje klunk!

4. Du anländer på gymmet. Vart går du först?
A. Kablarna naturligtvis. Dels är ljuset som bäst där, och sen är det ett perfekt ställe att bygga upp pumpen på så man kan dra av sig överdragströjan och köra resten av passet i linne.
B. Efter en snabb ammoniakdusch går du raka spåret till det nya racket som Roffe har gjort för att se om det håller för annat än damvikter.
C. Du tar omgående plats på en balansbollar och börjar frenetiskt svinga två kettlebells. Bålstabilitet kan man aldrig få för mycket av!
D. Löpbandet är praktiskt taget uppkallat efter dig. Idag visar de dessutom en repris av Top Model på teven vid bandet, och det är ju så inspirerande att se hur smal Tyra är.
E. Du tar världsvant plats på din yogamatta i gruppträningssalen och känner att din qi är ovanligt stark idag. De där nya energiplåstren verkar fungera över förväntan!

5. Passet är över. Hur avslutar du din gymvistelse?
A. Medan du smuttar på din efterträningsdrink hjälper Marko dig att ta bort några störande hårstrån från ryggen. Det är så jobbigt att komma åt själv när man är grov.
B. Det är nu den verkliga träningen börjar. Du vet att du har en svettig halvtimme framför dig när du försöker komma ur bänktröjan.
C. En smidig kropp är en frisk kropp! Därför avslutar du passet med 40 minuters intensiv stretching.
D. Efter två timmar på löpbandet känner du att du kan unna dig något extra och lägger i tre hallon i din lättkesella.
E. Du får en akupunkturbehandling till tonerna av en ny Feng Shui-skiva och imponeras av att akupunktören förstår det helande i att lyssna på analog musik – digitala toner vibrerar på ett sätt som rubbar din inre harmoni.


Flest A:
Byggaren
Ronnie Coleman skulle vara stolt över att få vandra i din skugga. Du står själv för 80 % av din Lidl-butiks totala försäljning av kvarg, och arbetare inom brunfärgsindustrin ber fem gånger om dagen i riktning mot din bostad. Du är helt enkelt en byggare ut i fingerspetsarna.

Flest B:
Lyftaren
Dy lyfter inte skrot för att förbättra din kropp – du förbättrar din kropp för att lyfta skrot. Utseende intresserar dig föga, och du adderar gladeligen 5 kg på ölmagen om det innebär att du drar mer i mark. När du klär dig i svart liknar du mest en Dalmatiner med alla magnesiumfläckar. Du är en lyftare och skiter i vad andra tycker – du lyfter ändå mer än dem!

Flest C:
Friskusen
Du har aldrig sett en sågspångsslinga du inte gillat, och sprit har du bara sett på vykort. Du njuter av träning och din vältränade kropp, men framför allt njuter du av att känna dig lite sundare än alla andra. Gunde Svan hade även under sin aktiva karriär framstått som dekadent jämfört med dig – du är kort sagt en friskus av rang.

Flest D:
Bantaren
Du kanske förvisso har en ambition att tävla någon gång i framtiden (och då troligtvis i BF), men ditt mål just nu är att gå ner i vikt. Och det råkade av en händelse vara ditt mål även förra året, och om inget drastiskt händer gissar vi att ditt nya mål för 2011 blir att *trumvirvel* gå ner i vikt. Din dedikation måste man naturligtvis lyfta på hatten inför, men kunde det inte vara läge att äta sig mätt någon gång ibland? Du är hursomhelst en bantare.

Flest E:
New Age-aficinadon
Du tränar, absolut, men träningen är bara ett i raden av redskap som du använder i sökandet av balans, harmoni, dig själv eller vad det nu är. Du kryssar belevat i den andliga världen bland indiska gurus, homeopatiska mirakelkurer och blodtryckssänkande spikmattor. Gymmets yoga-sal är egentligen lite väl mainstream för din smak, men den får duga till du äntligen flyttar till Goa. När man slår upp New Age i uppslagsverket är det din nuna som tittar tillbaka på en.

spoon
2012-03-10, 23:45
Du lyfter inte skrot för att förbättra din kropp – du förbättrar din kropp för att lyfta skrot.

*cupid*