handdator

Visa fullständig version : uber traps av brottarbrygga; Tom hardys träning inför filmen warrior!


Supermicke
2012-03-06, 21:08
Tydligen tränade han massa nackbryggor för att få trapsen 4ggr dagen. Schemat här: http://www.menshealth.co.uk/building-muscle/fast/tom-hardys-warrior-workout

Min fråga är om någon vet om det är en bra övning för traps? Har sett förut i någon träningsartikel att bryggor nämndes. Men hur bra kan det vara jämfört med t ex shrugs egentligen..

slänger in en bild också !

http://muscle.iuhu.org/wp-content/uploads/2011/12/tom-hardy-back-tattoo.jpg

Woody R
2012-03-06, 21:11
I filmen går han ju runt hela tiden och spänner trapsen så de ska se stora ut, samma på bilden, liksom lutar fram axlarna osv

kottovic
2012-03-06, 21:18
Tryckt.

Rickard
2012-03-06, 21:29
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157921

Om prone cobras hade väldigt bra aktivering av nedre trapezius så borde ju bryggor inte direkt vara sämre då det inte blir en helt olik belastning, dock tyngre. Och tyngre belastning kan ju knappast vara någon nackdel.

stromming
2012-03-06, 21:38
Är inte det här ett sånt klassiskt "Han tränar så och är stor, då måste det vara bra"-tänk som ofta cirkulerar efter att t.ex. Brad Pitt eller Christian Bale nyligen spelat in en ny film? Jag är inte övertygad om att just hans schema kommer ge bäst resultat, även om det säkert är bättre än inget. Skulle tippa att han knaprat en del olika piller och har bra anlag för nedre trapz. Imponerande oavsett.

Supermicke
2012-03-06, 22:24
Är inte det här ett sånt klassiskt "Han tränar så och är stor, då måste det vara bra"-tänk som ofta cirkulerar efter att t.ex. Brad Pitt eller Christian Bale nyligen spelat in en ny film? Jag är inte övertygad om att just hans schema kommer ge bäst resultat, även om det säkert är bättre än inget. Skulle tippa att han knaprat en del olika piller och har bra anlag för nedre trapz. Imponerande oavsett.

alltid kul med lite nya övningar och inspiration! :D

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157921

Om prone cobras hade väldigt bra aktivering av nedre trapezius så borde ju bryggor inte direkt vara sämre då det inte blir en helt olik belastning, dock tyngre. Och tyngre belastning kan ju knappast vara någon nackdel.

nice! Bra tänkt faktiskt!!!! :thumbup: kommer nog börja provköra en del

Slartibartfast
2012-03-07, 08:25
Sjukt störande när skådisar inte kan outa hur dom tränar, utan drar till med dynga som "min karaktär är ju en neandertalare på 90 rippade kilon, så jag levde som en neandertalare i två månader, bodde i en grotta, lyfte stenar och åt kottar och bär" *rolleyes*

Ondskapelsen
2012-03-07, 08:30
Sjukt störande när skådisar inte kan outa hur dom tränar, utan drar till med dynga som "min karaktär är ju en neandertalare på 90 rippade kilon, så jag levde som en neandertalare i två månader, bodde i en grotta, lyfte stenar och åt kottar och bär" *rolleyes*


+1. Skapar ju bara massa missförstånd där vissa faktiskt tror på vad som skrivs.

Slartibartfast
2012-03-07, 08:56
+1. Skapar ju bara massa missförstånd där vissa faktiskt tror på vad som skrivs.

Jo, på samma sätt som folk som lägger upp bilder i dagsformstråden med någon särskilt utvecklad kroppsdel, och folk genast frågar vad som är hemligheten. Högst antagligen tränar dom inte kroppsdelen på nåt speciellt sätt, om ens överhuvudtaget.

"Jasså det är ett par pumpset på 30% av 1RM en gång i veckan, som byggt dom låren?? Då ska jag testa det också!1" :smash:

Whoopie
2012-03-07, 09:13
I filmen går han ju runt hela tiden och spänner trapsen så de ska se stora ut, samma på bilden, liksom lutar fram axlarna osv

haha så sant, syns rätt mycket på hur han går, annars har han väldigt dålig hållning

Spartansk
2012-03-07, 09:35
Sjukt störande när skådisar inte kan outa hur dom tränar, utan drar till med dynga som "min karaktär är ju en neandertalare på 90 rippade kilon, så jag levde som en neandertalare i två månader, bodde i en grotta, lyfte stenar och åt kottar och bär" *rolleyes*


Man kan ju fråga sig varför de gör det. Kanske för att det skulle vara något slags upphovsrättsbrott mot kändistränaren att avslöja hans patenterade träningsmetoder. Eller för att mörka det faktum att de använt något som rimmar på kortikoider. Eller så gör de som vissa Strongmen; ljuger om träningen för att få extra publicitet. "Jag tränade med avancerade kroppsövningar uppfunna av kinesiska munkar på 1200-talet" blir en bättre löpsedel än "Jag körde en klassisk tresplit".

Oljeblixten
2012-03-07, 09:44
Nog för att jag tror att brottarbryggor är bra för att bygga volym och styrka på nacke samt trapz. Men av alla de brottare jag har träffat så är det få som har sådana där trapz.

Raschmus
2012-03-07, 10:42
Är själv brottare (visserligen inaktiv sådan sedan två år tillbaka) men får hålla med ovanstående Oljeblixt.

Nitrometan
2012-03-07, 12:25
Sjukt störande när skådisar inte kan outa hur dom tränar, utan drar till med dynga som "min karaktär är ju en neandertalare på 90 rippade kilon, så jag levde som en neandertalare i två månader, bodde i en grotta, lyfte stenar och åt kottar och bär" *rolleyes*

Helt rätt observerat. Jag antar att det är en del i marknadsföringen av filmen.

Supermicke
2012-03-07, 13:19
Jo, på samma sätt som folk som lägger upp bilder i dagsformstråden med någon särskilt utvecklad kroppsdel, och folk genast frågar vad som är hemligheten. Högst antagligen tränar dom inte kroppsdelen på nåt speciellt sätt, om ens överhuvudtaget.

"Jasså det är ett par pumpset på 30% av 1RM en gång i veckan, som byggt dom låren?? Då ska jag testa det också!1" :smash:

inte alla tror som du, varför skulle det inte gå att öka proportionen på en muskel med extra träning. Gener är ju en annan faktor också.