handdator

Visa fullständig version : Hur jag tränar !


pbcash
2012-03-06, 11:57
hallå ! Ska nu säga vad jag har för träningsschema. Vad jag tränar för något. Och hur mycket jag tar.


Kan börja med att skriva lite fakta


Längd: 175
vikt : 60 kg
Liten benstomme, alltså smal och har en jävla bra ämnesomsättning
Äter inte så bra, tyvärr. Vill men det är svårt. Ej jätte mycket aptit samt så finns det knappt något jag vill äta.

En vanlig dag då jag gymmar äter jag

Ingen frukost för ingen aptit
äter i skolan lunch
käkar banan innan träning
dricker gainer och något choklad eller banan efter.
käkar kvällsmat sen efter 1-2 timmar
sen kanske jag tar in mig något kex, knäckebröd





Till mitt schema !


Måndag (dag 1) Tränar jag bröst triceps framsida axlar

Övningar: Bröst > bänkpress, hantelpress, snehantelpress. > så många reps jag orkar.

kör 35 kilo på bänk, och varierar med 9 kg och 11 kg på hantel/snehantel press. Ju mer ju mindre reps, för orkar ej så många när det blir tyngre.

triceps : dips, cable pushdown , kickback. 3x10 på alla övningar.

Sen kör jag framsida axlar: militärpress och hantellyft åt sidan.




onsdag : kör jag lite magövningar samt ben,lår, vader.

benpress, benspark, sittande lårcurl, insida och utsida lår, stående och sittande vadpress.

Kör 3x10 på alla. 4x8 på benpress.




Fredag: Rygg, biceps, baksida axlar.

Rygg: chinup, marklyft, cable sittande rodd. - Tar väl 25 i marklyft, nyss börjat med den och cable tar jag 45 i vikter. 3x10 här med.


Baksida axlar :
1.http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBSeatedRearLateralRaise.html
2. Drag till hakan med skivstång
3. baksida axel i maskin

3x10 här med


sen biceps. Kör stångcurl, 20 kilo, sen preacher curl, 10 kilo + stång. och sen olika hantelövningar, hammer curl te.x. med typ 6-7 kilo.



Sen är jag klar för den veckan! Dock är jag lite skeptiskt på vissa saker.

Vissa kör bänkpress och snebänkpress och skippar hantelpress. Och vissa kör blandat, vissa kör som jag.

Vilket är egentligen bäst? Finns det några övningar som jag kan byta ut? Ska jag ändra reps, set, på olika övningar?


Kom gärna med förslag, uppskattar alla. Men tänker inte byta schema. Tänker köra kvar på detta för tycker det är bra. Men kritisera gärna, kom med förslag och förbättringar. Så jag kan uppnå så mycket av min träning som möjligt.

Nyström
2012-03-06, 12:00
Käka mer för fan, du äter som en liten flicka just nu, ingen middag??

zamuel96
2012-03-06, 12:03
Du måste äta mer annars blir de inga muskler!

garluch
2012-03-06, 12:04
Eftersom att du inte vill byta schema är det enda man kan säga: Ät mer, och ät frukost.

Hur vet du förresten att du har "en jävla bra ämnesomsättning"? Med tanke på att du knappt äter något borde det väl vara extra svårbedömt?

Kalliban
2012-03-06, 12:04
Kom gärna med förslag, uppskattar alla. Men tänker inte byta schema. Tänker köra kvar på detta för tycker det är bra. Men kritisera gärna, kom med förslag och förbättringar. Så jag kan uppnå så mycket av min träning som möjligt.

Du måste ju äta mer... Utan energi kan kroppen inte bygga några muskler och då kommer du ligga kvar på samma vikter även i framtiden. :smash: Bara vänja kroppen vid att äta och att äta mycket.

Kalliban
2012-03-06, 12:06
Eftersom att du inte vill byta schema är det enda man kan säga: Ät mer, och ät frukost.

Hur vet du förresten att du har "en jävla bra ämnesomsättning"? Med tanke på att du knappt äter något borde det väl vara extra svårbedömt?

Precis. Jag tror det där är den klassiska "jag är smal, alltså har jag bra jävla ämnesomsättning"-kommentaren. En "bra ämnesomsättning" innebär ju att du har svårt att gå upp i vikt även om du ligger på ett stort energiöverskott jämfört med teorin, vilket du VERKLIGEN inte verkar göra från ditt första inlägg.

Liten benstomme, alltså smal och har en jävla bra ämnesomsättning
Äter inte så bra, tyvärr. Vill men det är svårt. Ej jätte mycket aptit samt så finns det knappt något jag vill äta.

En vanlig dag då jag gymmar äter jag

Ingen frukost för ingen aptit
äter i skolan lunch
käkar banan innan träning
dricker gainer och något choklad eller banan efter.
käkar kvällsmat sen efter 1-2 timmar
sen kanske jag tar in mig något kex, knäckebröd

Pretorian
2012-03-06, 12:07
Ät mer. Du får försöka hitta saker du tycker är gott och ät mycket av det.

MtotheM
2012-03-06, 12:09
Precis. Jag tror det där är den klassiska "jag är smal, alltså har jag bra jävla ämnesomsättning"-kommentaren. En "bra ämnesomsättning" innebär ju att du har svårt att gå upp i vikt även om du ligger på ett stort energiöverskott, vilket du VERKLIGEN inte verkar göra från ditt första inlägg.

Nja, alla går upp vid energiöverskott ungefär lika snabbt (beroende på fördelningen muskler/fett). Frågan är dock tex hur mycket högre energibalansen ligger jämfört med tex. Harris-Benedict formeln.

Kalliban
2012-03-06, 12:10
Nja, alla går upp vid energiöverskott lika snabbt. Frågan är dock tex hur mycket högre energibalansen ligger jämfört med tex. Harris-Benedict formeln.

Det låter vettigare :thumbup:

garluch
2012-03-06, 12:12
Sen är jag klar för den veckan! Dock är jag lite skeptiskt på vissa saker.

Vissa kör bänkpress och snebänkpress och skippar hantelpress. Och vissa kör blandat, vissa kör som jag.

Vilket är egentligen bäst? Finns det några övningar som jag kan byta ut? Ska jag ändra reps, set, på olika övningar?

"Bäst" är inte ett absolut begrepp i detta sammanhang, utan ett relativt sådant. Vad har du för mål med träningen? vad prioriteras mest utav resultaten? Styrka, massa, uthållighet, ha roligt? Med ett klart mål med träningen blir det lättare för oss att hjälpa dig och för dig att utvecklas i en klar riktning.

LarsLasr
2012-03-06, 12:12
När blir du hungrig på morgonen? Till lunchen eller 1h/2h/3h/4h efter du vaknat?

Jag kommer ihåg jag inte hade så mycket aptit på morgonen, men skippade jag frukosten var jag hungrig från att jag kom till skolan tills lunch. Klev upp 7:20 skolan 8:20, bytte så jag klev upp klockan 6, gjorde någon läxa och gameade blandat med armhävningar/upphopp/joggingtur, sedan var jag hungrig för frukost typ 7:30 istället.

pbcash
2012-03-06, 12:25
Eftersom att du inte vill byta schema är det enda man kan säga: Ät mer, och ät frukost.

Hur vet du förresten att du har "en jävla bra ämnesomsättning"? Med tanke på att du knappt äter något borde det väl vara extra svårbedömt?


gjort ett sånt test på gymmet där man kolla allt skit

Kalliban
2012-03-06, 12:26
gjort ett sånt test på gymmet där man kolla allt skit

Det där tar jag med en nypa salt, men om du nu har en hög ämnesomsättning så borde du vara konstant hungrig med tanke på hur lite du äter... Och framför allt så måste du äta ÄNNU MER i så fall.

pbcash
2012-03-06, 12:27
"Bäst" är inte ett absolut begrepp i detta sammanhang, utan ett relativt sådant. Vad har du för mål med träningen? vad prioriteras mest utav resultaten? Styrka, massa, uthållighet, ha roligt? Med ett klart mål med träningen blir det lättare för oss att hjälpa dig och för dig att utvecklas i en klar riktning.


att få muskler. Volym. 6-10 reps, inte uthållighet , vill kunna ta mig själv iaf :P I dibs, bänk etc

speedy83
2012-03-06, 12:29
Som alla tidigare skribenter redan nämnt ÄT MER att du inte mår pest som du äter nu är en gåta för mig :)

pbcash
2012-03-06, 12:29
Det där tar jag med en nypa salt, men om du nu har en hög ämnesomsättning så borde du vara konstant hungrig med tanke på hur lite du äter... Och framför allt så måste du äta ÄNNU MER i så fall.



Jao är väl hyfsat hungrig hela tiden. Köper typ choklad på rasterna för att dämpa hungern. Sen äter jag mat i skolan, sen kanske någon läsk, choklad igen, sen hem, byta om, ta någon banan, sen gym, gainer, sen kvällsmat :S

pbcash
2012-03-06, 12:30
Som alla tidigare skribenter redan nämnt ÄT MER att du inte mår pest som du äter nu är en gåta för mig :)

Det är inte så lätt. Liksom ät mer. Jag är lat, kräsen. Det är de svåraste. SÅ jag får bara 30% träning om jag inte äter bra

garluch
2012-03-06, 12:31
att få muskler. Volym. 6-10 reps, inte uthållighet , vill kunna ta mig själv iaf :P I dibs, bänk etc

Då måste du verkligen börja äta, att bygga märkbar massa på underskott är i princip omöjligt. Försök hitta energität mat som du tycker om och blir sugen på.

Du vill ju förändra din kropp, då måste du förändra din inställning till mat och se hur kosten är en enorm del av resultaten.

Jag hade dessutom om jag var du övervägt seriöst att byta schema, nybörjarscheman är konstruerade av experter som vet vad som funkar bättre än de flesta "egenskriva" scheman folk kommer på som nybörjare.

pbcash
2012-03-06, 12:32
Då måste du verkligen börja äta, att bygga märkbar massa på underskott är i princip omöjligt. Försök hitta energität mat som du tycker om och blir sugen på.

Jag hade dessutom om jag var du övervägt seriöst att byta schema, nybörjarscheman är konstruerade av experter som vet vad som funkar bättre än de flesta "egenskriva" scheman folk kommer på som nybörjare.

Har tränat i ett halv år

Kalliban
2012-03-06, 12:34
Har tränat i ett halv år

Då räknas du garanterat in i hans citat om nybörjare. Dessutom: Om du hade ätit ordentligt och tränat rätt under det halvåret så kan jag lova att du hade tagit betydligt tyngre vikter än 35 i bänken och 9/11 i hantelpress osv.

speedy83
2012-03-06, 12:37
Det är inte så lätt. Liksom ät mer. Jag är lat, kräsen. Det är de svåraste. SÅ jag får bara 30% träning om jag inte äter bra

Då från man helt enkelt bita ihop och ta tag i sig själv (för att uttrycka sig lite bryskt)

Att fjanta omkring och inte "tycka om" mat och att vara lat är ju inga anledningar till att inte äta. hur jobbigt är det att lassa på ordentligt med mat i skollunchen? gissar att du bor hemma så borde inte vara så jobbigt att äta ur grytan där heller sen arbetet med att öppna en burk keso eller dyl bör vara överkomligt. Att koka några ägg på morgonen bör inte heller vara en stor uppoffring om man vill få resultat.

Du kan nog träna bra länge utan att det syns med den kost du har idag. Sen utan att gå in för mycket på hälsoaspekten men du lever alltså i stort på läsk och choklad det låter sådär halvhälsosamt kan jag tycka....

pbcash
2012-03-06, 12:37
Då räknas du garanterat in i hans citat om nybörjare. Dessutom: Om du hade ätit ordentligt och tränat rätt under det halvåret så kan jag lova att du hade tagit betydligt tyngre vikter än 35 i bänken och 9/11 i hantelpress osv.



Jo sant, men har inte brått. Men allt är bra typ? Förutom min kost?

garluch
2012-03-06, 12:42
Jo sant, men har inte brått. Men allt är bra typ? Förutom min kost?

Fast nu är ju kosten en så stor del att det blir som att gå på lektioner utan att plugga. Dina resultat du får på den tidsinvestering du gör kommer antagligen få dig att sluta och minnas försöken som fruklösa.

Ät. Inte för vår skull, våra resultat påverkas inte av dina. Men gör det för din egen skull.

312
2012-03-06, 12:58
Maten är väldigt viktigt. Tog mig friheten av visa hur stor skillnad det är.

http://i.imgur.com/NxsQ2.jpg

Bild ett till två, samma vikt, ett helt års träning. Bild två till tre, 3-5kg skillnad, tre månaders träning.

Väldigt mycket bättre skillnad med tanke på skillnaden med ett år och tre månader. Jag ångrar STORT att jag inte åt ordentligt på det första året, för inte ett piss hände i princip.

Slutsats: Ät. Ät som en man.

pbcash
2012-03-06, 13:03
Maten är väldigt viktigt. Tog mig friheten av visa hur stor skillnad det är.

http://i.imgur.com/NxsQ2.jpg

Bild ett till två, samma vikt, ett helt års träning. Bild två till tre, 3-5kg skillnad, tre månaders träning.

Väldigt mycket bättre skillnad med tanke på skillnaden med ett år och tre månader. Jag ångrar STORT att jag inte åt ordentligt på det första året, för inte ett piss hände i princip.

Slutsats: Ät. Ät som en man.

hur ser din kost ut då

312
2012-03-06, 13:04
hur ser din kost ut då

Jag gick från att äta som en liten fikusunge till att äta som en man ska äta. Mycket mat, proteinrikt.

Kaloriöverskott alltså. Enkelt? Ja.

stromming
2012-03-06, 13:08
Du måste få i dig fler kalorier, finns tyvärr ingen väg runt det. Sluta äta så mycket onyttigt (choklad etc) och börja dricka rejält med standardmjölk om du gillar det (hög proteinhalt, gratis kalorier OCH det hjälper dig spänna ut magsäcken). Ät så mycket riktig mat du kan, följ ett färdigt schema. T.ex. Z_Bumbis nybörjarschema härifrån forumet eller SL 5x5.

garluch
2012-03-06, 13:10
Tips på mat:
Pasta med feta såser, kött, potatismos, fyllda bakpotatisar, panerad fisk, havregrynsgröt med sylt, kyckling, ris, smörgåsar med fetare pålägg typ ost, jordnörsmör, mackrill i tomatsås, tonfisk och ägg. Självklart också grönsaker och lite frukt.

Drick mjölk, gärna 1 liter om dagen MINST.

Ät, men ät mycket. Vi är inte ett gäng som spenderar dagarna med att lura folk till att bli tjocka, utan vi talar av ren erfarenhet och undersökningar av kostens vikt.

pbcash
2012-03-06, 13:20
Tips på mat:
Pasta med feta såser, kött, potatismos, fyllda bakpotatisar, panerad fisk, havregrynsgröt med sylt, kyckling, ris, smörgåsar med fetare pålägg typ ost, jordnörsmör, mackrill i tomatsås, tonfisk och ägg. Självklart också grönsaker och lite frukt.

Drick mjölk, gärna 1 liter om dagen MINST.

Ät, men ät mycket. Vi är inte ett gäng som spenderar dagarna med att lura folk till att bli tjocka, utan vi talar av ren erfarenhet och undersökningar av kostens vikt.


haha jag kan inte bli tjock tro mig :) Gör av med lika mycket kalorier som en på 100 kilo gör. Ungefär. O jag växer 60. Dock äter jag hordåligt. Men Kan ju inte börja med allt detta bara pang poff.

Kanske ska börja med att dricka mer mjölk!,osv. Kan ju inte börja på 100% direkt. Måste arbeta mig uppåt. För det har med rutiner att göra. Jag är van att käka brunch alltid och mygla ;p Jag vet vad som är felet. Men det är inte så lätt........

pbcash
2012-03-06, 13:26
hur ser din kost ut då

Dock har jag en kompis som är lik mig som fan. Bara att han äter som en jävla jude. Alltså HELA TIDEN. Frukost, mellanmål, middag, mellanmål träning, middag, mellanmål typ. MEn han ökar inte speciellt mycket?

Zizou
2012-03-06, 13:27
haha jag kan inte bli tjock tro mig :) Gör av med lika mycket kalorier som en på 100 kilo gör. Ungefär. O jag växer 60. Dock äter jag hordåligt. Men Kan ju inte börja med allt detta bara pang poff.

Kanske ska börja med att dricka mer mjölk!,osv. Kan ju inte börja på 100% direkt. Måste arbeta mig uppåt. För det har med rutiner att göra. Jag är van att käka brunch alltid och mygla ;p Jag vet vad som är felet. Men det är inte så lätt........

Mest troligt inte, mer det att du äter som en 14 årig tjej och du tror att du äter mer än vad du verkligen gör. Inte för att vara elak.
Som alla andra säger, du måste äta betydligt mer. Lägg till 1 liter 3% mjölk per dag t.ex. Bra med proteiner och massa vitaminer. 600 lättdruckna kalorier.

Dock har jag en kompis som är lik mig som fan. Bara att han äter som en jävla jude. Alltså HELA TIDEN. Frukost, mellanmål, middag, mellanmål träning, middag, mellanmål typ. MEn han ökar inte speciellt mycket?

Antingen så tränar han dåligt (dåligt upplägg / tar inte i när han tränar) eller så äter han också mindre än vad han behöver. Det spelar ingen roll hur OFTA du äter, det spelar roll hur MYCKET du äter.

Sedan spelar ju även t.ex sömnen roll. Sover du dåligt lär resultaten bli mycket sämre.

mysglenn
2012-03-06, 13:27
haha jag kan inte bli tjock tro mig :) Gör av med lika mycket kalorier som en på 100 kilo gör. Ungefär. O jag växer 60. Dock äter jag hordåligt. Men Kan ju inte börja med allt detta bara pang poff.



nej det gör du inte, sluta larva dig - du är lat och kräsen med maten - det skrev du ju nyss.

pbcash
2012-03-06, 13:32
Mest troligt inte, mer det att du äter som en 14 årig tjej och du tror att du äter mer än vad du verkligen gör. Inte för att vara elak.
Som alla andra säger, du måste äta betydligt mer. Lägg till 1 liter 3% mjölk per dag t.ex. Bra med proteiner och massa vitaminer. 600 lättdruckna kalorier.



Antingen så tränar han dåligt (dåligt upplägg / tar inte i när han tränar) eller så äter han också mindre än vad han behöver. Det spelar ingen roll hur OFTA du äter, det spelar roll hur MYCKET du äter.

Sedan spelar ju även t.ex sömnen roll. Sover du dåligt lär resultaten bli mycket sämre.


Nej han tar i sjukt mycket, sover bra och äter många gånger och mycket kan jag lova..

SÅ jag får bara 30% av träning om jag sover o äter dåligt?

mysglenn
2012-03-06, 13:34
Nej han tar i sjukt mycket, sover bra och äter många gånger och mycket kan jag lova..

SÅ jag får bara 30% av träning om jag sover o äter dåligt?

är ganska meninglöst att prata om % hit och dit, ofta man får frågan "hur viktig i procent är sömn för träningen?" alltså alla delar är så viktiga och påverkar varandra så det går inte att ge ett svar på detta.

Zizou
2012-03-06, 13:34
Nej han tar i sjukt mycket, sover bra och äter många gånger och mycket kan jag lova..

SÅ jag får bara 30% av träning om jag sover o äter dåligt?

Ja omöjligt att säga om han äter bra eller inte för oss, så vi skiter i han.

Du lär nog inte få ut så mycket om du sover och äter dåligt. Snarare så lär du få ut "0%" (stå stilla i vikterna).

är ganska meninglöst att prata om % hit och dit, ofta man får frågan "hur viktig i procent är sömn för träningen?" alltså alla delar är så viktiga och påverkar varandra så det går inte att ge ett svar på detta.

+1 på det.

stromming
2012-03-06, 13:38
haha jag kan inte bli tjock tro mig :) Gör av med lika mycket kalorier som en på 100 kilo gör. Ungefär.

Nej. Ingen här håller med dig, det betyder antingen att du är helt unik och vi inte förstår din situation, eller att vi har erfarenhet nog av att höra folk (eller i mitt fall, ha varit sån själv) hitta på dåliga ursäkter. Om du äter bra kommer du sluta vara en sticka. Så lätt är det.

Men Kan ju inte börja med allt detta bara pang poff.

Jo.

Edit: Och precis som Mysglenn säger, du kan inte få en procentsats på hur bra din träning är. Ifall du inte äter ordentligt är den skit och du kommer inte se mycket resultat. Äter, sover och tränar du ordentligt kommer du gå upp i vikt och få muskler. Ingen tvekan.

mysglenn
2012-03-06, 13:41
Jo.

Edit: Och precis som Mysglenn säger, du kan inte få en procentsats på hur bra din träning är. Ifall du inte äter ordentligt är den skit och du kommer inte se mycket resultat. Äter, sover och tränar du ordentligt kommer du gå upp i vikt och få muskler. Ingen tvekan.

som när man säger att resultat är 1/3 träning, 1/3 kost, 1/3 vila och sömn

om man inte tränar alls, får jag 2/3 resultat då?

om jag inte äter något alls, får jag 2/3 resultat då?

logiskt va? *screwy*

pbcash
2012-03-06, 13:43
Ja omöjligt att säga om han äter bra eller inte för oss, så vi skiter i han.

Du lär nog inte få ut så mycket om du sover och äter dåligt. Snarare så lär du få ut "0%" (stå stilla i vikterna).



+1 på det.


har ökat som fan sen jag började iaf. Och äter och sover hyfsat dåligt.

Bara att jag körde olika schema i början. Började seriöst i januari kanske. Med alla basövningar som bänk, mark etc .


Ska ju inte bli någon bodybuildare utan bara få en relativ snygg enkel kropp, som bradpit. Tydliga och snygga muskler ( enligt mig) Istället för stor så jag inte kan röra mina armar. Men ja kommer ju öka mer om jag äter och sover bättre. Men det är inte jätte dåligt som det är nu. Bara att de känns som jag är stilla lite i utvecklingen nu. Alltså har svårt för att öka. Vissa ökar varje lite varje träning. Men har som sagt inte brått och så länge de ger resultat.


Så nu vet jag att jag ska försöka få i mig mer. Mjölk känns ju lättast att börja med. Så dricka mer mjölk står på listan.

Har du något tips för att öka i bänk? Typ ta 1 kilo mer varje gång eller. bara köra 3x10 sen bara byta från 35 - 40 när de känns lätt på 35?

Testade ju som sagt. att Köra 5x5 på 35 kilo först. För jag orkade inte 3x10. Sen efter 2 pass så klara jag 3x10 :P

Kalliban
2012-03-06, 13:43
som när man säger att resultat är 1/3 träning, 1/3 kost, 1/3 vila och sömn

om man inte tränar alls, får jag 2/3 resultat då?

om jag inte äter något alls, får jag 2/3 resultat då?

logiskt va? *screwy*

Precis. Eller en parallell: Om du inte tankar bilen så spelar det ingen roll hur många hästkrafter du har i motorn. Du kommer stå kvar på parkeringen ändå. Kroppen är en organisk motor.

Zizou
2012-03-06, 13:45
Har du något tips för att öka i bänk? Typ ta 1 kilo mer varje gång eller. bara köra 3x10 sen bara byta från 35 - 40 när de känns lätt på 35?

Testade ju som sagt. att Köra 5x5 på 35 kilo först. För jag orkade inte 3x10. Sen efter 2 pass så klara jag 3x10 :P

Dom flesta nybörjarna lär öka ett par kilon hur dåligt dom än äter skulle jag vilja påstå (visst, inte om dom svälter sig kanske). Men dom når snabbt en platå och ökar inget efter det utan står stilla på samma vikter dag ut och dag in.

Du måste kunna lyfta betydligt mer vikter om du ska kunna "se ut som brad pitt", och då måste du även äta mer och gå upp i vikt. Och det är inget som händer på någon månad. Och det finns ingen risk att du blir så stor som en bodybuilder.

Kör 5x5 på 30 kilo. När du klarar det, öka till 32.5. När du klarar 5x5 på 32.5, öka till 35 osv.

mysglenn
2012-03-06, 13:47
har ökat som fan sen jag började iaf. Och äter och sover hyfsat dåligt.

Bara att jag körde olika schema i början. Började seriöst i januari kanske. Med alla basövningar som bänk, mark etc .


Ska ju inte bli någon bodybuildare utan bara få en relativ snygg enkel kropp, som bradpit. Tydliga och snygga muskler ( enligt mig) Istället för stor så jag inte kan röra mina armar. Men ja kommer ju öka mer om jag äter och sover bättre. Men det är inte jätte dåligt som det är nu. Bara att de känns som jag är stilla lite i utvecklingen nu. Alltså har svårt för att öka. Vissa ökar varje lite varje träning. Men har som sagt inte brått och så länge de ger resultat.


Så nu vet jag att jag ska försöka få i mig mer. Mjölk känns ju lättast att börja med. Så dricka mer mjölk står på listan.

Har du något tips för att öka i bänk? Typ ta 1 kilo mer varje gång eller. bara köra 3x10 sen bara byta från 35 - 40 när de känns lätt på 35?

Testade ju som sagt. att Köra 5x5 på 35 kilo först. För jag orkade inte 3x10. Sen efter 2 pass så klara jag 3x10 :P

du kommer inte bli för stor min son, jag har försökt i felra år och inte lyckats hittils..

ökat som fan, och tränar på 35 i bänk? Mina tjejkompisar som knappt tränar kör på 40... vill inte veta vad du började träna på ...

Sen kommer man öka "som fan" i början i vikter nästan oavsett vad man äter hur man sover, för nästan alla resultat i början är att man lär sig tekniken osv.

stromming
2012-03-06, 13:54
Men ja kommer ju öka mer om jag äter och sover bättre. Men det är inte jätte dåligt som det är nu. Bara att de känns som jag är stilla lite i utvecklingen nu. Alltså har svårt för att öka.

:smash:

pbcash
2012-03-06, 13:57
du kommer inte bli för stor min son, jag har försökt i felra år och inte lyckats hittils..

ökat som fan, och tränar på 35 i bänk? Mina tjejkompisar som knappt tränar kör på 40... vill inte veta vad du började träna på ...

Sen kommer man öka "som fan" i början i vikter nästan oavsett vad man äter hur man sover, för nästan alla resultat i början är att man lär sig tekniken osv.


klart man tar mer om man är mer grov. Jag är spink, tänk mina armar, iaf i början. Kunde nästan nå runt med mina händer. Så hur ska en klen liten arm orka ta 50 kilo som nybörjare?

Din tjejkompis, kanske inte har tränat mycket men har volym i armarna. Klart hon orkar mer då. Jag började från 0 o arbetar mig uppåt som man brukar göra som en nybörjare. Sen är det från person till person med vilka vikter man börjar med. :)




Jag började med stången för att vänja leder osv. Sen körde jag 30 efter 2 veckor. Har inte kört bänk så mycket än =)



och som du sa innan. 1/3 på kost 1/3 på sömn och 1/3 på träning.

jag tränar tills jag inte orkar mer. så 1/3 sen äter jag dåligt 0.5/3 och sover hyfsat bra ändå. Så 2.5/3 :)

pbcash
2012-03-06, 13:59
:smash:

haha svarade på den frågan själv.

Zizou
2012-03-06, 13:59
och som du sa innan. 1/3 på kost 1/3 på sömn och 1/3 på träning.

jag tränar tills jag inte orkar mer. så 1/3 sen äter jag dåligt 0.5/3 och sover hyfsat bra ändå. Så 2.5/3 :)

http://troll.me/images/futurama-fry/not-sure-if-serious-or-just-trolling-for-attention.jpg

312
2012-03-06, 14:02
Såg du min bild eller inte? Äter man inte mat så får man fan i mig 90% sämre resultat. Maten är jävligt viktig.




och som du sa innan. 1/3 på kost 1/3 på sömn och 1/3 på träning.

jag tränar tills jag inte orkar mer. så 1/3 sen äter jag dåligt 0.5/3 och sover hyfsat bra ändå. Så 2.5/3 :)
Men skojar du, eller är du bara jävligt efter? Och nej, du bränner inte kalorier som någon på 100kg. Du äter som en liten fjollpojk på 5 bast, sluta böga dig och ät. Herrejävlar. Ät 5000kalorier varje dag i en månad, kom tillbaka om du inte gått upp i vikt.

stromming
2012-03-06, 14:03
och som du sa innan. 1/3 på kost 1/3 på sömn och 1/3 på träning.

jag tränar tills jag inte orkar mer. så 1/3 sen äter jag dåligt 0.5/3 och sover hyfsat bra ändå. Så 2.5/3 :)

Hoppas innerligt att du skämtar.

mysglenn
2012-03-06, 15:22
och som du sa innan. 1/3 på kost 1/3 på sömn och 1/3 på träning.

jag tränar tills jag inte orkar mer. så 1/3 sen äter jag dåligt 0.5/3 och sover hyfsat bra ändå. Så 2.5/3 :)

nu trollar du

jag skrev att den som menar att "1/3 på kost 1/3 på sömn och 1/3 på träning" inte har insett vad dom pratar om, du är en av dom.

Kalliban
2012-03-06, 15:29
Om du strikt ska räkna matte om träningen, så tänk multiplikation istället för addition. träning*mat*sömn med för lite mat = 1*0*1 = 0, dvs inga resultat.

exor
2012-03-06, 17:23
Ät dubbelt så mycket och drick 3 liter mjölk om dan. Testa i 3 månader och återkom med resultat. Har du inte ökat i volym/styrka så ska jag äta upp min data..

zamuel96
2012-03-06, 17:25
herregud....

garluch
2012-03-06, 19:03
Men om vi gör såhär då, träna som du gör nu för schemat är inte värdelöst, ät som du gör nu och sov som du gör nu. Återkom om 12 månader och rapportera och visa dina resultat.

Du vet ju uppenbarligen bäst själv.