handdator

Visa fullständig version : Områden i Göteborg, någon som har koll?


Angel
2012-03-05, 20:25
Någon som har koll på områderna Kviberg (vid hållplatsen Kviberg) och Krokslätt Centrum? Vad jag är ute efter lite är vad det är för sorts folk som bor där, hur "tryggt" är det att gå ut och springa på kvällarna ex. Finns det barnfamiljer i områderna? Mycket stök och brök?

Visst, jag fattar att det finns skit i alla områden i Göteborg...men jag vill ändå ha lite inputs från andra. Ex hade jag bara hört gott om Krokslätt tills min kollega sa "neeeej fyfasiken där bor bara ensamstående alkoliserade"....

Undrar också hur ni som bor på Eriksberg upplever närheten till stan, drygt med buss/båt?

Mölndal, finns det bra områden där...vilka ska man undvika?
Hur är det uppemot Torp/Kålltorp?

Någon annan som har ett tips på ett trevligt område i Göteborg, tips?

mikaelj
2012-03-05, 20:27
Torp/Kålltorp är väldigt fint om än aningens dött och en smula bort till centrum. Å andra sidan är det närmare än de andra ställena. Jag gillar helt klart området! Särskilt Torp är fint.

Angel
2012-03-05, 20:29
Torp/Kålltorp är väldigt fint om än aningens dött och en smula bort till centrum. Å andra sidan är det närmare än de andra ställena. Jag gillar helt klart området! Särskilt Torp är fint.

Jag har sett områderna där 5:an snurrar fram och det verkar fint där uppe. Närheten till Skatås och Delsjöområdet är ju trevligt. Dock har jag fått för mig att det mest finns lite äldre hus där?

willtjam
2012-03-05, 20:31
Vilka områden bör man definitivt undvika att bosätta sig på? Fritt fram för fördomar.

krappen
2012-03-05, 20:34
Jag har aldrig bott i krokslätt men jag har vänners vänner som bor där och det är väl blandat kvalitet antar jag, vissa områden är fina och andra inte, gäller även kvaliteten på hus/lägenheter. Ett område man ska undvika (vad jag har hört) är bifrost.

Angel
2012-03-05, 20:34
Vilka områden bör man definitivt undvika att bosätta sig på? Fritt fram för fördomar.

Finns fler jag inte vill bo i än jag vill bo i om man säger så....

willtjam
2012-03-05, 20:44
Vilken mysig stad :D

ekmanc
2012-03-05, 20:56
Krokslätt är väldigt bra, sikta på det om du kan.

tjabon
2012-03-05, 20:59
Majorna - Kungsladugård !
-mysigt. Bodde där i 11 år.

Av det du radat upp, är nog Kviberg sämst.
Skulle hellre bo på Biskopsgården ..

Angel
2012-03-05, 21:10
Krokslätt är väldigt bra, sikta på det om du kan.

Det är det som känns mest aktuellt just nu. Ge mig lite förslag varför det är bra.

göteborg
2012-03-05, 21:18
Västra och sydvästra Göteborg är trevligt. Hisingen och nord är fult och lite otrevligare.

Tryggt är det i hela Göteborg vad jag vet.

Rickard
2012-03-05, 21:21
Jag har sprungit i och runt Krokslätt på alla möjliga och omöjliga tider på dygnet och har mer eller mindre aldrig stött på någon annan människa då. Nästan så att man kan tro att ingen bor eller rör sig där. Det är min uppfattning om Krokslätt.

944RS
2012-03-05, 21:25
Jag bodde vid mölndalssjukhus i 4år och promenerade/ sprang ofta på Safjället med omnejd och tyckte aldrig det var något konstigt. Krokslätt kändes oxå helt okej under alla besök på BVC.
Har haft 2 arbetskamrater som bodde i lägenheterna där och båda trivdes bara bra.
Skuggan har väl väldigt bra koll på det området med tanke på alla fruntimmer och annat löst folk som han har gått på date med.

xodd
2012-03-05, 21:27
Krokslätt är helt okej, men som vanlig får man vad man betalar för - "dyrare" områden/fastigheter och den nyproduktion som byggs i krokslätt är antagligen schysst att bo i/omkring.

I Mölndal tycker jag att Bosgården är helt okej, ofta lite yngre människor som köpt sin första bostadsrätt i området. Du är ett stenkast från Safjället (dvs över Bifrostvägen och du är där) vilket har ett elljusspår på ca 2-2,5km. Bifrost is a big nono, iaf för mig. Det håller dock på att bli bättre där i samband med att allt mer hyresrätter ombildas.

Att det sedan inte tar mer än 10-15 minuter att cykla in till Korsvägen från Bosgården och mindre från Krokslätt får ju anses vara centralt. 8minuter med buss till Sahlgrenska om man är inom den svängen.

Ladugårdsdörr
2012-03-05, 21:27
Vad gäller Mölndal så hamnar Bifrost långt ner på listan, men i jämförelse med (ö)kända delar av Göteborg så är det inte så farligt.

Angel
2012-03-05, 21:33
Skall kika på en lägenhet vid Krokslätt C i veckan. Salfjället låter ju intressant då jag gillar att löpa och promenera, så ha ett elljusspår nära vore awesome.

Någon som vet hur det är med barn osv där? Verkar som det ligger lite villor osv i området också? Dvs inte bara studenter eller andra skummisar som bor där.

shadowfire
2012-03-05, 21:35
Jag bodde ju i Krokslätt innan och jag som bondläpp och norrlänning, livrädd för att flytta till en storstad, trivdes kanon. Väldigt dött dock, alltså inga kvartershak eller fik eller så att hänga på, men perfekt med gång- och cykelavstånd till Sportlife Almedal och gott om spårvagnshållplatser (2an och 4an). Safjällets naturreservat uppe på berget med ju.

Några ensamstående alkoholiserade förutom mig själv såg jag inte, lolz.. däremot gott om barnfamiljer.

shadowfire
2012-03-05, 21:36
Sjukt goda hamburgare nere i grillen också, beställ extra ost och hälsa från mig, lolz.

Angel
2012-03-05, 21:46
Vet inte om jag behöver lokala pubar heller. Känns som man har såpass nära till stan om man vill gå ut. Vilken gata bodde du på? Rent och fint område annars? Vågar jag parkera Lotusen där?

mela
2012-03-05, 21:50
Vid hållplatsen Kviberg har du studentlägenheten med allt vad det innebär, det är även nästan precis där som Kvibergs Marknad är, och allt som det innebär ;D Däremot bygger de mycket nya fräscha fina lägenheter i hela Kviberg där alla möjliga typer av familjer bor.
Dock S U G E R det att åka spårvagn 7/11 in till stan, de är alltid helt KNÖKADE oavsett tid på dygnet. Jag vågar inte springa på kvällen runtomhär, men jag är ju typ folkskygg också.

Kålltorp/Torp är nice, nära till Skatås och Delsjön. Spårvagn 3/5/1 går att ta beroende på lite vart man bor och det går väldigt fort. Nära ner till ICA Munkebäck som är en utav de bästa ICA jag varit på. Sedan finns det pizzerior/thaiställen osv. Och nära till Östra och BB sen när det är dags ;)
Finns gratisparkeringar på gatorna runtomkring. Finns även ett Sportlife i Delsjöområdet, dock litet, men det finns ett ;D

Jag vill slå ett slag för Partille, iofs jobbigt om ni ska köpa lägenhet. Men just i närheten av Partille Centrum är nice. Du har bussen som går rätt in till stan, på typ 10 min, eller en kvart om trafiken är lite seg. Tåget tar 8 min. Skatten är lägre än i Göteborg :D Ingen kö till dagis, nöjda dagisföräldrar, bra resultat i skolan osv osv. Sedan har du ju Allum med ICA/Willys/Systembolaget osv.

Bönne
2012-03-05, 22:21
Det beror på vad du är ute efter.

Vill du ha lugn eller folk runt omkring dig?
Vill du ha barnfamiljer, studenter eller pensionärer?
Är du fattig eller rik?
Vart du arbetar?
Kommunist som åker buss eller har du bil?
Vart bor dina vänner?

De flesta delarna i Göteborg har ju någon fördel, men det beror ju på vad man söker. Tryggt är det inte någonstans.

shadowfire
2012-03-05, 22:40
Vet inte om jag behöver lokala pubar heller. Känns som man har såpass nära till stan om man vill gå ut. Vilken gata bodde du på? Rent och fint område annars? Vågar jag parkera Lotusen där?

Jag hade mercan då och det är klart, det fanns inte så många fler sportbilar där i det området. Jag var rätt glad över att ha den parkerad i garage trots allt. Jag bodde på Berghemsgatan 28, så inte riktigt exakt i centrum, men 200m från torget eller nått. Min hyresvärd där var rätt kräsen med vilka han tog dit iaf.

Scratch89
2012-03-05, 22:40
Eriksberg är sjukt nice, men lite dyrare kanske. Har varit ute under alla tider på dygnet och har aldrig känt mig osäker någon gång. Bor du vid hamnen ("fin-Eriksberg"), så är det inga problem alls. Buss 16 går i princip hela tiden, och typ var femte minut eller oftare under rush hour. Dessutom kan man ta färgan över till Järntorget, Lilla Bommen och Röda Sten.

Baan
2012-03-05, 23:23
Får också skriva lite som den andra parten. Krokslätt kanske är mest hett för mig då jag är hyfsat bekväm i området (egentligen Almedal men saksamma), och tycker att allt finns här. Gillar även när det är platt, om man nu tänkt gå till stan t.ex. Det är det väl förvisso till dem andra förslagen med.

Kviberg är mest aktuellt p.g.a. mycket nybyggt som är relativt billigt. Ni som är mot får gärna motivera lite mer om ni orkar.

Torp och bortåt känns ganska långt om man bara kan åka femman. Femman verkar även lite mer belastad än fyran/tvåan på morgonen. Kan låta som en skitgrej men jag uppskattar att det alltid finns sittplats när man är på väg till jobbet. En sådan liten grej. Det som talar mot är ju även priserna där borta.

mela
2012-03-05, 23:27
Baan, om du vill sitta på vagnen så är inte Kviberg något, iofs får ju buss 58 och 59 förbi där, de är mindre smockade. Nackdelen är också att det är ganska så långt till mataffär om ni inte har bil eller orkar åka kollektivt med matkassar.

shadowfire
2012-03-05, 23:29
Vet inte om jag behöver lokala pubar heller. Känns som man har såpass nära till stan om man vill gå ut. Vilken gata bodde du på? Rent och fint område annars? Vågar jag parkera Lotusen där?

Just vid torget är det väl rätt tråkiga hus för övrigt. Där törs jag inte säga om det är så roligt att bo. På andra sidan de hyreshusen är det villaområde och superlugnt, dvs bara 50m från torget liksom... men just direkt vid torget hade jag kanske inte bosatt mig. Sedan är gulhusen där jag bodde "slutet" på krokslätt precis där, men hela vägen från berghemsgatan och "norrut" in mot stan är bra område tycker jag. Krokslätt->Almedal känner jag flera som bor och trivs... å Ica Maxi vid grafiska vägen är typ stans kanske bästa matbutik.

pejo
2012-03-05, 23:54
Undrar lite vad som skulle vara fel på Bifrost. Toltorpsdalen är väl inte direkt kännt som ett otryggt område utan snarare som ett område där det bor mest övre medelklass. Jag tycker det är rätt OK i bifrost. Det är ju också ett stenkast från de andra områdena som ni nämnde som bra.

Jag bor själv i villa på andra sidan toltorpsvägen mittemot Bifrost och jag vill påstå att man i princip inte hittar bättre ställe att bo på. Närmre till Göteborgs centrum än många områden i Göteborg och ändå en gemytligt och tillgång till natur, någon nämnde safjället. Tio ggr bättre än exempelvis Eklanda där alla hus är likadana. Hyffsat närma till havet. ganska nära till bra affärer osv. Nära till flera arbetsplatser, Sahlgrenska och Chalmers.

Patriarch K
2012-03-06, 00:23
Kviberg är väl ganska värdelöst, mest på grund av distansen. Platser att undvika enligt mig är väl Angered, Hammarkullen, Bergsjön, Backa, Länsmansgården, Kortedala, Tynnered och Frölunda.
Annars är det väl inte så illa upplever jag det som. Det är utkanterna som är värst som vanligt.

Spartansk
2012-03-06, 00:29
Jag bröt upp ett bråk mellan massor somalier på en spårvagn i somras, har för mig det var strax efter Kviberg, åt Kortedala till.

myggan
2012-03-06, 01:05
Jag har aldrig bott i krokslätt men jag har vänners vänner som bor där och det är väl blandat kvalitet antar jag, vissa områden är fina och andra inte, gäller även kvaliteten på hus/lägenheter. Ett område man ska undvika (vad jag har hört) är bifrost.

Jag bor i bifrost och det är hur lugnt som helst här.
Det är nog mycket fördomar kvar från hur det var förr, då allt var hyresrätter.
Nu är det mesta bostadsrätter med blandat folk och det är fint med väldigt bra förbindelser mot stan.

Krokslätt är ett bra område. Gränsar till Mölndal åt innestanhållet vilket även höjer priserna en hel del.


Mitt tips är att satsa på Mölndal.
Det är en fin stad som ligger nära stan med bra förbindelser (buss/spårvagn) och det är hyfsat billigt ur storstadsperspektivt sett om man jämför med mycket runt omkring.

Tabbe
2012-03-06, 07:01
Det finns flera sånna här trådar om gbg, om vart man ska bo.
Det finns inga klara svar däremot.

Hade någon ställt en sån här fråga om Stockholm hade jag kunnat svara på 5 röda om vart man borde och inte borde bo. Hur kommer det sig att göteborgare inte kan det? Är det så dåligt?

pejo
2012-03-06, 08:00
Det finns flera sånna här trådar om gbg, om vart man ska bo.
Det finns inga klara svar däremot.

Hade någon ställt en sån här fråga om Stockholm hade jag kunnat svara på 5 röda om vart man borde och inte borde bo. Hur kommer det sig att göteborgare inte kan det? Är det så dåligt?

Förmodligen för att det är rätt bra på de flesta ställerna, (föutom kanske vissa platser på hisingen).

Baan och Angel var jobbar ni?

Baan
2012-03-06, 08:10
Det finns flera sånna här trådar om gbg, om vart man ska bo.
Det finns inga klara svar däremot.

Hade någon ställt en sån här fråga om Stockholm hade jag kunnat svara på 5 röda om vart man borde och inte borde bo. Hur kommer det sig att göteborgare inte kan det? Är det så dåligt?

Det är ju ganska mycket på detaljnivå. Det är inte att vi diskuterar om Biskopsgården kan vara ett getto eller inte.

Förmodligen för att det är rätt bra på de flesta ställerna, (föutom kanske vissa platser på hisingen).

Baan och Angel var jobbar ni?

Jag jobbar i Nordstan och Angel i Gårda.

Har även tittat lite på Stampen/Gårda, men det är nog mest jag som ser det som aktuellt. Är kanske lite för mycket järnväg och trafik där borta, i alla fall Stampen.

Nils.R
2012-03-06, 08:16
Kviberg är fint, finns en hel del skog att promenera/springa i runtomkring.
Klätringsanläggning,gym och volleybollhall finns inom gångavstånd.

Går rätt fort in till stan med spårvagn men de kan som sagt vara rätt så fulla.
Sen är det lite halvlångt till en större mataffär om man inte har bil, skf och kortedala torg är närmast, har man bil så är Willys rätt nära.

Akerhage
2012-03-06, 09:40
Jag bor i Gamlestan (ca 1-2min ifrån Kviberg med vagnen). Tror det hade funkat kanon där, är först efter kviberg, i kortedala, bergsjön etc som det kanske räknas som mer "farligt". Men Kviberg är ju lite studentområde nu och ganska fint med. Sen har du ett bra gym i Gamlestan (Kristinedal) som är nära och bra då. Finns en finfin kyrkogård att promenera, springa på, med stigar upp på berget, där det finns lite upplysta lampor. Från berget får du en fantastiskt vy över hela Göteborg. Bara det! :)

Baan
2012-03-06, 13:25
Bil har vi inte, det är ett problem. Hittills har jag inte haft behov heller då jag bor bredvid en spårvagnhållplats mer eller mindre samt att jag inte har möjligheter parkera nära jobbet.

I längden blir det att skaffa bil, men det är ett tydligt minus om jag tvingas göra det så fort som möjligt för att kunna handla och dylikt.

Nils.R
2012-03-06, 13:29
Bil har vi inte, det är ett problem. Hittills har jag inte haft behov heller då jag bor bredvid en spårvagnhållplats mer eller mindre samt att jag inte har möjligheter parkera nära jobbet.

I längden blir det att skaffa bil, men det är ett tydligt minus om jag tvingas göra det så fort som möjligt för att kunna handla och dylikt.


Inget måste att ha bil om du bor i kviberg och vill handla, bara lite värre.
Du kan ta spårvagnen antingen till kortedala torg (hemköp), skf (konsum?) eller första hållplatsen i bergsjön (Lidl, glömt namnet på hållplatsen).

Till kortedala torg tar bara ~2-3min med spårvagn, finns om jag minns rätt en mindre närbutik bland studentbostäderna med.

Angel
2012-03-06, 13:53
Känns lite som man kanske får offra nybyggt (Kviberg) för läget (Krokslätt). Dock verkar de bygga lite nytt där borta också men det var inflyttning först om ett år...
Jag har väl dock inget emot att bo i äldre hus så länge allt är välskött.

Mela: Partille känns bara som en motorväg+Allum för mig :)

Shadowfire: Tack för bra synpunkter. Skall hälsa korvgubbarna från dig.
Jo, närheten till gymmet +bra maxi och willys känns inte fel.

Angel
2012-03-06, 13:56
Det beror på vad du är ute efter.

Vill du ha lugn eller folk runt omkring dig?
Lagom...
Vill du ha barnfamiljer, studenter eller pensionärer?
Yngre par, kanske några barnfamiljer.
Är du fattig eller rik?
Rik
Vart du arbetar?
Gårda
Kommunist som åker buss eller har du bil?
Moderat som cyklar?
Vart bor dina vänner?
Floda
De flesta delarna i Göteborg har ju någon fördel, men det beror ju på vad man söker. Tryggt är det inte någonstans.


Profil ifylld :)

maaherra
2012-03-06, 16:12
Jag är ju själv rätt förtjust i Kallebäck sedan jag flyttade hit, är nog det hitintills mest lugna och städade område jag bott i, bortsett från Örgryte. Och då har jag ändå hunnit med Lindholmen, Majorna, Kville-området och tidigare nämnda Örgryte.

Finns en del yngre folk och barnfamiljer/sambopar men majoriteten är pensionärer. Min bostadsrättsförening innefattar en tre-fyrahundra lägenheter och medelåldern i föreningen är 55år. Medelåldern på förra stämman var 74år (lol). Har dock tyckt mig sköna en föryngring sedan jag flyttade hit, eller så är jag bara mer desperat nu.

Hyresrätterna vet jag inte vad de går på men priset på bostadsrätter är humant. Finns ett studentboende men dem märker man inte av, mer än att det är lite fullt på bussen ibland. Finns även några nybyggda flashiga hus högst upp på kullen men dem vet jag inte så mycket mer om än att de har en plasma i entrén.

Plussidan;
- Lugnt
- Nära till billiga matvaruaffärer. Netto ligger just intill min hållplats Gräddgatan och Willys/Ica Maxi är en tio minuters promenad bort.
- Nära till löparspåren kring Delsjön. Är ca 1 km till vart golfbanan börjar och där första grusspåren är.
- Okej avstånd till stan (~8 min korsvägen, ~15 min brunnsparken).
- Vettiga priser

Mindre-bra
- Det är ju lugnt för att de är massa pensionärer
- Lite dålig kommunikation. I huvudsak bara linje 50 även om det går två andra bussar beroende på årstid.

Puryeah
2012-03-06, 16:25
Eriksberg och Lindholmen-området är rätt schysst i alla fall. Finns mycket fina lägenheter där nära till vattnet. Går många bussar och man har Älvsnabben som alternativ. Bor inte där själv dock.

hultman
2012-03-06, 18:23
Jag har en del polare vid SKF (Kviberg/Gamlestaden). Tycker det är ett rätt lugnt område. Inte otryggt åtminstone. Men då är jag kanske inte så känslig heller. Finns ju någon lokal för rabiata muslimer tex.

göteborg
2012-03-06, 20:43
Själv bor jag nära en kyrka de rabiata kristna brukar hålla sig för sig själva och stör inte, förutom när de ska klinga i sitt förbenade klockspel

mela
2012-03-06, 20:54
Mela: Partille känns bara som en motorväg+Allum för mig :)
.

Det är ju för att du bara åker igenom denna underbara kommun!

Men jag föreslår att ni åker till typ Kviberg och Krokslätt eftersom det är främst där ni kollar på lägenheter, går runt lite och kollar läget. Testar att åka kollektivt osv.

optimistic1
2012-03-06, 21:04
Ok, jag är göteborgare, med tanke på din profil vill jag rekommendera Sävedalen.

Puryeah
2012-03-06, 21:15
Ok, jag är göteborgare, med tanke på din profil vill jag rekommendera Sävedalen.



Har bott där hela mitt liv. Förjävla bra område :)

Angel
2012-03-07, 11:10
Ok, jag är göteborgare, med tanke på din profil vill jag rekommendera Sävedalen.

Skulle kunna tänka mig Sävedalen om kanske 7-8 när man känner att man vill köpa hus.

Asdf
2012-03-07, 11:53
:thumbup: Wieselgrensplatsen

Flyttar du till eriksberg blir vi grannar återigen inom kort! :)

Angel
2012-03-07, 12:17
:thumbup: Wieselgrensplatsen

Flyttar du till eriksberg blir vi grannar återigen inom kort! :)

Eketrä är inte Eriksberg :) Eller har ni andra planer nu?

Ja Wieselgren är sjutton da shit.

mela
2012-03-07, 12:24
Ja Wieselgren är sjutton da shit.

folk blir ju bara misshandlade där! Det har jag sett på TV!


Sent from my iPhone using Tapatalk

pejo
2012-03-07, 12:39
:thumbup: Biskopsgården
Jaha så det säger du!?



:D

Angel
2012-03-07, 13:00
folk blir ju bara misshandlade där! Det har jag sett på TV!


Sent from my iPhone using Tapatalk


Sett på tv...tss, du hänger ju här varje helg :cool:

mela
2012-03-07, 13:17
Sett på tv...tss, du hänger ju här varje helg :cool:

Två helger :-p och det är Kville o.O Ett helt spårvagnsspår emellan


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asdf
2012-03-07, 14:33
Wieselgren är väldigt lugnt o fint! En av pizzagubbarna som drev Deniz i munkebäck har startat en egen nära torget som heter Amore! Nu kan jag glömma allt som heter deff till sommaren när jag frossar i gbg bästa pizzor! O andra sidan bor jag inne till vänster bland alla bostadsrätterna på nordan/östanvindsgatan

Det enda som är riktigt dåligt är den willys affären som finns på torget. Jag har aldrig vart med om en sämre willys affär någonstans och då har jag troligtvis varit på vartenda en! T o m en vakt behöver stå vid entrén dag ut o dag in vilket får en o fundera på vad det är frågan om!

mela
2012-03-07, 14:56
Wieselgren är väldigt lugnt o fint! En av pizzagubbarna som drev Deniz i munkebäck har startat en egen nära torget som heter Amore! Nu kan jag glömma allt som heter deff till sommaren när jag frossar i gbg bästa pizzor! O andra sidan bor jag inne till vänster bland alla bostadsrätterna på nordan/östanvindsgatan

Det enda som är riktigt dåligt är den willys affären som finns på torget. Jag har aldrig vart med om en sämre willys affär någonstans och då har jag troligtvis varit på vartenda en! T o m en vakt behöver stå vid entrén dag ut o dag in vilket får en o fundera på vad det är frågan om!

Willys Wieselgren har seriösa problem med råttor dessutom. Kanske kan vara bra att veta innan man handlar där :P

Angel
2012-03-11, 18:54
Krokslätt är helt okej, men som vanlig får man vad man betalar för - "dyrare" områden/fastigheter och den nyproduktion som byggs i krokslätt är antagligen schysst att bo i/omkring.

I Mölndal tycker jag att Bosgården är helt okej, ofta lite yngre människor som köpt sin första bostadsrätt i området. Du är ett stenkast från Safjället (dvs över Bifrostvägen och du är där) vilket har ett elljusspår på ca 2-2,5km. Bifrost is a big nono, iaf för mig. Det håller dock på att bli bättre där i samband med att allt mer hyresrätter ombildas.

Att det sedan inte tar mer än 10-15 minuter att cykla in till Korsvägen från Bosgården och mindre från Krokslätt får ju anses vara centralt. 8minuter med buss till Sahlgrenska om man är inom den svängen.



Ska kolla på en lägenhet i Bosgården faktiskt. Upptäckte att det var rejält mycket billigare där, och det verkar vara ett lugnt område? Eller?
Frågan är bara om man tycker det är för långt från stan...men man har ju två vagnar som går hela tiden. Jag är tveksam till om det är värt en miljon till bara för att bo mer i centrum.

willtjam
2012-03-15, 23:28
Wieselgren är väldigt lugnt o fint! En av pizzagubbarna som drev Deniz i munkebäck har startat en egen nära torget som heter Amore! Nu kan jag glömma allt som heter deff till sommaren när jag frossar i gbg bästa pizzor! O andra sidan bor jag inne till vänster bland alla bostadsrätterna på nordan/östanvindsgatan

Det enda som är riktigt dåligt är den willys affären som finns på torget. Jag har aldrig vart med om en sämre willys affär någonstans och då har jag troligtvis varit på vartenda en! T o m en vakt behöver stå vid entrén dag ut o dag in vilket får en o fundera på vad det är frågan om!

Willys Wieselgren har seriösa problem med råttor dessutom. Kanske kan vara bra att veta innan man handlar där :P

Vafaaaan. Fick tag i en lägenhet idag riktigt nära Wieselgrensplatsen och så blev jag lite glad nyss när jag såg hur nära det var till Willys, men då kommer jag hit och läser att det är skit. *grr27* Äh, det ska nog gå och handla ändå.

Lägenheten ligger precis mellan Vågmästareplatsen och Wieselgrensplatsen. Är detta ett lugnt område? Förutom slagsmålen på tv som nån pratade om.

Asdf
2012-03-15, 23:40
Vafaaaan. Fick tag i en lägenhet idag riktigt nära Wieselgrensplatsen och så blev jag lite glad nyss när jag såg hur nära det var till Willys, men då kommer jag hit och läser att det är skit. *grr27* Äh, det ska nog gå och handla ändå.

Lägenheten ligger precis mellan Vågmästareplatsen och Wieselgrensplatsen. Är detta ett lugnt område? Förutom slagsmålen på tv som nån pratade om.

Du bor rysligt nära angel iaf! Jadå det är ett lugnt område, finns en del udda personer man kan stöta på till o från men de är snälla :)

willtjam
2012-03-15, 23:46
Du bor rysligt nära angel iaf! Jadå det är ett lugnt område, finns en del udda personer man kan stöta på till o från men de är snälla :)

Good stuff! Udda personer kan bara vara skoj ibland. Tänkte mest på flickvännen som ofta jobbar natt och kommer hem sent/tidigt. Vore ju synd ifall hon skulle behöva vara rädd. :)

944RS
2012-03-16, 04:35
Vafaaaan. Fick tag i en lägenhet idag riktigt nära Wieselgrensplatsen och så blev jag lite glad nyss när jag såg hur nära det var till Willys, men då kommer jag hit och läser att det är skit. *grr27* Äh, det ska nog gå och handla ändå.

Lägenheten ligger precis mellan Vågmästareplatsen och Wieselgrensplatsen. Är detta ett lugnt område? Förutom slagsmålen på tv som nån pratade om.

Good stuff! Udda personer kan bara vara skoj ibland. Tänkte mest på flickvännen som ofta jobbar natt och kommer hem sent/tidigt. Vore ju synd ifall hon skulle behöva vara rädd. :)

Jag har jobbat många år på Backaplan och har flera kompisar som bor just i det området. Affären är kanske inte den bästa då det är ganska trångt, sunkigt och så men har sett sämre butiker.
Tycker inte det är så mycket skumt folk men lite alkisar och sånt är det helt klart. Rädd vet jag inte om man behöver vara men klart att det finns lugnare områden.
Finns dock inget som säger att man inte råkar ut för skit i "finare" områden med...

Scratch89
2012-03-16, 07:45
Om man inte vill handla på det sunkiga Willys som ligger vid Wieselgrensplatsen, så finns det ju ett bättre Willys Hemma vid Kvilletorget, i närheten av Vågmästareplatsen. Sen har ni ett stort, helt ok, Coop Forum vid Backaplan. Vill man åka lite längre, eller om man har bil så tar det fem minuter, så finns det ett nybyggt och fräscht ICA Kvantum vid Sannegårdshamnen och ett fint Coop Extra vid Eriksberg. Butiker går man inte nöd på i alla fall.

Angel
2012-03-16, 08:42
Om man inte vill handla på det sunkiga Willys som ligger vid Wieselgrensplatsen, så finns det ju ett bättre Willys Hemma vid Kvilletorget, i närheten av Vågmästareplatsen. Sen har ni ett stort, helt ok, Coop Forum vid Backaplan. Vill man åka lite längre, eller om man har bil så tar det fem minuter, så finns det ett nybyggt och fräscht ICA Kvantum vid Sannegårdshamnen och ett fint Coop Extra vid Eriksberg. Butiker går man inte nöd på i alla fall.

Jag gillar Sannegårdshamnens ICA men Coop på Backaplan tycker jag bara är kasst.
Kallar du mitt Willys sunkigt hehe...okej det är dödsunkigt!