handdator

Visa fullständig version : Stronglifts 5x5 eller annat?


Marcuzz
2012-03-05, 16:58
Tjappa!

Jag är nu inne på mitt FEMTE pass utav Stronglifts 5x5 men börjar fundera lite nu.Nu när bandy säsongen är över så tänkte jag kötta allt! För att bli en mycket bättre spelare. Jag behöver bli explosiv och snabb, men endå få en snygg kropp.

Är stronglifts 5x5 rätt schema för mig? Eller vad tycker ni?, ska jag fortsätta?

stålrasta
2012-03-05, 17:08
Tjappa!

Jag är nu inne på mitt FEMTE pass utav Stronglifts 5x5 men börjar fundera lite nu.Nu när bandy säsongen är över så tänkte jag kötta allt! För att bli en mycket bättre spelare. Jag behöver bli explosiv och snabb, men endå få en snygg kropp.

Är stronglifts 5x5 rätt schema för mig? Eller vad tycker ni?, ska jag fortsätta?

Det är ju inte opti att byta schema varannan vecka i alla fall.
Fortsätt några månader och utvädera sen

LarsLasr
2012-03-05, 17:15
Stronglifts kommer göra dig starkare om du ser till att äta och vila också, detta borde leda till att du blir explosiv och snabb samtidigt som du får en snygg kropp.

Tror det är ett jättebra schema för dig. Men det viktigaste om du vill bli bra på bandy är att träna bandy, vet inte om det är innebandy eller vanlig bandy du menar, men försök göra samma saker på träning som det som händer under matcher. Vill du snabbare komma upp i hög fart på plan, träna mycket start och stopp via löpning/rullskridskor beroende på vilken bandy du menar. Var kreativ, gör övningar ni gör på träningar, hitta på egna övningar etc.