handdator

Visa fullständig version : Över/underkropps upplägg


daniellindgren
2012-03-05, 09:21
Hejsan, har kollat runt lite lätt efter ett passande över/underkropps upplägg men har inte hittat något som jag har fastnat för. Så därför har jag fixat ett eget och tänkte höra vad ni tycker.

UNDERKROPP TUNGT
Knäböj
Frontböj
Baksida lår
Magövning tungt
Plankan

ÖVERKROPP LÄTT
Hantelpress
Hantelflyes
Kabelrodd
Smala latsdrag
Hantellyft åt sidan
Liggande tricepsextensioner supersetat med bicepscurl

UNDERKROPP LÄTT
Knäböj
Frontböj
Baksida lår
Magövning lätt
Plankan

ÖVERKROPP TUNGT
Chins
Hantelpress
Militärpress
Kabelrodd
Dips
Smala latsdrag

Tänkte köra 4x5-6 på de tunga passen och 3x10 på de lättare.

Har valt att inte ha med marklyft för att jag vill fokusera på böjarna, dumt? Har kört rätt mycket åt "disco-hållet" tidigare och känner att jag vill prioritera benen rätt hårt nu. Sen angående "baksida lår" så har jag inte bestämt mig för vilken övning det blir, tänkte testa på raka marklyft, men har aldrig kört den övningen tidigare så får se.

Eftersom att jag inte kör marklyft, bör jag ha med någon annan övning för nedre rygg? Eller tror ni att det räcker med böjar + de ryggövningar jag redan har?

Har även valt att köra hantelpress istället för bänkpress, då jag alltid får ont i min högra axel av bänkpress (gammal handbolls skada) men känner ingen smärta alls av hantelpress.

Några saker som är helt åt helvete med det här upplägget? Tänkte köra mån, tis, tors och fre. Har valt att ha dom tyngre passen så långt ifrån varandra som möjligt, därför blir det två lättare pass efter varann. Målet är i första hand att bli större, kommer köra på en långsam bulk.

Mvh Daniel