handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp med schema och diverse


tonyset
2012-03-04, 17:57
Tjo!


Jag började gymma för 3 månader sen och har sen dess tränat 3-4 dar i veckan. Så var snälla o hacka inte alltför mycket på mig :smash:


Såhär ser mitt schema ut nu:
Söndag: Biceps, rygg, ben
Måndag: Triceps, bröst, axlar, mage
Tisdag:Vila
Onsdag: Biceps, rygg,ben
Torsdag: Triceps, bröst, axlar, mage

Ett gympass brukar ta runt en timme för mig. Jag kör 3sets och 10 reps på nästan allt. Jag har inte ökat tyngder då det jag kör på nu är precis så jag klarar det, dock brukar jag försöka "maxa" ett sista kort rep med tyngre vikter.


Jag vet att man bör ha en "ben-dag" men tycker det är så in i helvete tråkigt o träna ben så jag är hellre på gymmet en längre tid och tränar andra muskelgrupper än bara det.


Men sen jag började för 3 månader sen så har jag börjat sett lite resultat på framförallt armar och bröst. Det syns i spegeln men inte på vågen.
Efter varje träning dricker jag Gainer, dock bara efter träning till maten. Aldrig på nån vilodag, kanske jag bör göra det? Jag fick också hem whey-80 nu och undrar hur jag ska ta det; efter mellanmål och innan jag går o lägger mig tänkte jag. Jag vill gå upp i vikt och har nu som mål 70-72kg och just nu väger jag 66kg.


Min vardag ser ut såhär med maten.
Går upp 06.30 och åker till jobbet (obs! för lat för frukost eller så äter jag den på jobbet! Och då blir det oftast 2 rågrut och en tallrik fil med müsli). Lunch vid 11, mellis (jobbar på förskola) vid 2 tiden, oftast fil o smörgåsar. Sen gymmet och sen middag hemma. Jag vet inte om det är för lite jag äter?
Vi har en otroligt bra kock och tyvärr tycker barnen också det så det är inte alltid man får så mycket käk.


Men om nån har nåt tips angående schemat eller kosten så pls tell me!:D Det jag undrar helt enkelt är om nånting bör ändras eller om jag ska fortsätta såhär? Jag är nybörjare, det är därför jag frågar så spotta inte fula ord på mig nu =P


Blev lite svårläst men fråga annars :)

stromming
2012-03-04, 18:03
Lite svårt att veta, du har inte länkat vilka övningar du kör, men det bör funka. Ett tips är att följa nått av Bumbis scheman (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=87454) så slipper du fundera över ifall själva schemat är bra.

Jag vet inte om det är för lite jag äter?
Vi har en otroligt bra kock och tyvärr tycker barnen också det så det är inte alltid man får så mycket käk.

Låter som du svarar på din egen fråga direkt. Får du inte så mycket mat äter du antagligen för lite. Rör sig inte vikten på vågen får du i dig för få kalorier, bara att äta mer. Och proteinshake går utmärkt att ta t.ex. efter träning, eller som mellanmål eller till ett mål mat som inte är så proteinrikt i sig (t.ex. morgonmüslin)