handdator

Visa fullständig version : Träna magen


hetsig
2012-03-04, 15:08
Det verkar som att många tränar magen oftare än vad man tränar resterande av muskelgrupper. Fungerar magmusklerna på nått annat sätt o behöver inte lika lång återhämtning? Har själv börjat köra magen var 2-3 dag. Vad sägs är det bra eller ska man behandla magen som vilken muskelgrupp som helst?

Eztermi
2012-03-04, 15:13
Funkar på samma sätt som alla andra muskler, och jag råder dig inte att träna magen mer än övriga kroppen.

stromming
2012-03-04, 15:49
Skulle gissa på att det är BroScience att magen går att träna oftare än andra muskler. Låt den vila lika mycket som resten.

hetsig
2012-03-04, 17:08
Funkar på samma sätt som alla andra muskler, och jag råder dig inte att träna magen mer än övriga kroppen.

Skulle gissa på att det är BroScience att magen går att träna oftare än andra muskler. Låt den vila lika mycket som resten.

Okej jo det var väll de ja tänkte

Åsberg
2012-03-04, 17:14
Nu gissar jag bara men är det verkligen så att magen inte kan tränas oftare? Magen kopplas ju in under basövningar och liknande och de som utövar SL/OL tränar ju ganska hårt och tungt med mestadels basövningar flera gånger i veckan t.ex.

AdrianP
2012-03-04, 17:32
Nu gissar jag bara men är det verkligen så att magen inte kan tränas oftare? Magen kopplas ju in under basövningar och liknande och de som utövar SL/OL tränar ju ganska hårt och tungt med mestadels basövningar flera gånger i veckan t.ex.

Den kopplas in ja, men jag tvekar på att den blir lika uttröttad som den skulle bli vid 3x6-8 eller något.

När du bär hem mat från affären tänker du ju inte på att du behöver vila underarmar, traps och grejer :)

Åsberg
2012-03-04, 17:35
Den kopplas in ja, men jag tvekar på att den blir lika uttröttad som den skulle bli vid 3x6-8 eller något.

När du bär hem mat från affären tänker du ju inte på att du behöver vila underarmar, traps och grejer :)

Tunga mark och böj är väl ganska påfrestande för magen? Utan bälte.

SvingarN
2012-03-04, 17:39
Alla idrottslärare/PT's (friskis och svettis-kvalité) lär en ju alltid att magen är den enda muskeln som aldrig behöver vila, varför vet jag inte.

Gabzteryo
2012-03-04, 18:20
Magen kan man träna oftare än andra muskelgrupper eftersom den tar mer stryck i vardagen osv...