handdator

Visa fullständig version : Godkänt djup knäböj?


Zizou
2012-03-04, 12:44
Undrar om ni tycker att detta är godkänt djup i knäböj?
Anledningen till att jag bara gick såhär djupt är för att går jag djupare så krummar jag ländryggen och får känningar där och det vill jag undvika. Funderar på att köra detta djup tills jag klarar av sheo's squat stretch med en neutral ländrygg och då kan fortsätta köra ännu djupare böjar. Vad tror ni?

Alla svar uppskattas!

kottovic
2012-03-04, 12:46
Höften under knäleden - ser med andra ord godkänt ut.

Zizou
2012-03-04, 12:52
Höften under knäleden - ser med andra ord godkänt ut.

Okej, tackar :) Tycker alltid det är svårare att bedöma på sig själv då man alltid vill gå djupare.

Fortsätter på detta tills jag klarar djupare utan krummning.

mikaelj
2012-03-04, 13:10
Jag tycker att det är på gränsen till SL-godkänt djup. Skulle vilja ha ner höften en bit till. Å andra sidan är det svårt att avgöra med en lös tröja och lösa kortbyxor som döljer.

Zizou
2012-03-04, 13:16
Jag tycker att det är på gränsen till SL-godkänt djup. Skulle vilja ha ner höften en bit till. Å andra sidan är det svårt att avgöra med en lös tröja och lösa kortbyxor som döljer.

Alright. Kanske får testa att ta bort en till viktplatta till nästa gång och se om man kan ändå kan hålla en bra rygg.

Jo, kanske fel kläder att använda för att avgöra. Får väl filma i kalsonger nästa gång ;)

krubkungen
2012-03-04, 13:25
Tycker det ser bra ut. Få grejer är skönt som TUT böjar med bra djup, längtar redan till nästa benpass:em:

Ps: Zidane är bäst!<3

hertzman
2012-03-04, 13:34
Ser godkänt ut, om än på gränsen. Ska du inte tävla är det skitsamma. Sjukt vacker position i bottenläget. Du ser ut att ha grymma vinklar! Film?!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Zizou
2012-03-04, 14:06
Tycker det ser bra ut. Få grejer är skönt som TUT böjar med bra djup, längtar redan till nästa benpass:em:

Ps: Zidane är bäst!<3

Ser godkänt ut, om än på gränsen. Ska du inte tävla är det skitsamma. Sjukt vacker position i bottenläget. Du ser ut att ha grymma vinklar! Film?!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Hehe tackar grabbar :)

Ja Zidane var bäst, definitivt!

Kan lägga upp en film nästa pass hertzman, denna filtyp gick inte att ladda upp :/ ska filma med annan mobil då. Och tack för dom fina orden!

Edit; Och nej, jag ska inte tävla

Edit 2: Skulle ni säga att jag bör köra low bar position eller high bar? Är ju inte så otroligt rörlig i fotlederna.

stromming
2012-03-04, 14:28
Edit 2: Skulle ni säga att jag bör köra low bar position eller high bar? Är ju inte så otroligt rörlig i fotlederna.

Var ligger den nu? Viktskivorna sitter lite ivägen

jokem
2012-03-04, 14:30
Hehe tackar grabbar :)

Ja Zidane var bäst, definitivt!

Kan lägga upp en film nästa pass hertzman, denna filtyp gick inte att ladda upp :/ ska filma med annan mobil då. Och tack för dom fina orden!

Edit; Och nej, jag ska inte tävla

Edit 2: Skulle ni säga att jag bör köra low bar position eller high bar? Är ju inte så otroligt rörlig i fotlederna.

Svårt att säga eftersom stången döljer. Men jag tycker det ser ut som högstångsböj! Tänk efter, lägger du stången högst upp på trapzen eller lägger du den precis ovanför skulderbladen?

SvingarN
2012-03-04, 14:44
Ser ut som high bar imo

Zizou
2012-03-04, 14:47
Just på den bilden så testade jag high bar (högt på traps/axlarna), annars kör jag low bar enligt ripptoe's video. Ska nog filma både och nästa pass och jämföra vilken som ser och känns bäst ut.
Tänkte mest om någon av dom ger någon mer fördel då man är lite stelare i fotlederna.

Zizou
2012-03-11, 19:10
Sådär, filmat nu. Hur tycker ni att detta ser ut?
Körde ganska lätt då det var teknikträning. High bar*

00XMoNXD4rc

svenbanan
2012-03-11, 23:16
Tycker det ser ut som om du släpper bäckenet mer och mer. Det blir mer och mer "butt-wink" ju senare in i filmen man kommer. Detta är dock inte säkert att det beror på att du är stel någonstans. Någon stans någongång har jag fått tipset att man inte ska låta gravitationen dra sig nedåt. Istället ska man aktivt själv dra sig nedåt med höftböjarna. Nu var det länge sedan men jag har för mig att detta funkade mot butt-wink för mig.

Lindrian
2012-03-11, 23:55
Sådär, filmat nu. Hur tycker ni att detta ser ut?
Körde ganska lätt då det var teknikträning. High bar*

00XMoNXD4rc

Du använder inte din höft och rumpa alls. Se över det.

zimba
2012-03-12, 00:15
Sådär, filmat nu. Hur tycker ni att detta ser ut?
Körde ganska lätt då det var teknikträning. High bar*

00XMoNXD4rc

bra djup!:thumbup:

Zizou
2012-03-12, 10:14
Tycker det ser ut som om du släpper bäckenet mer och mer. Det blir mer och mer "butt-wink" ju senare in i filmen man kommer. Detta är dock inte säkert att det beror på att du är stel någonstans. Någon stans någongång har jag fått tipset att man inte ska låta gravitationen dra sig nedåt. Istället ska man aktivt själv dra sig nedåt med höftböjarna. Nu var det länge sedan men jag har för mig att detta funkade mot butt-wink för mig.

Jo jag märkte det lite grand själv, ska försöka tänka på det och se hur det blir! Samt så fortsätter jag stretcha.

Tycker det ser fint ut och bra djup min son.

Tack du :)

Du använder inte din höft och rumpa alls. Se över det.

Vad bör jag tänka på för att använda dom då?

bra djup!:thumbup:

Tackar :)

Zizou
2012-03-12, 11:11
Kan tillägga; Mitt mål är inte att bli en styrkelyftare eller att lyfta exakt som en styrkelyftare, utan enbart att bli starkare i benen till fotbollen och i allmänhet, samt att kunna lyfta med en god form utan hög skaderisk.