handdator

Visa fullständig version : Grisbulkens herre eller: Hur jag slutade oroa mig och började lyfta.


Sidor : [1] 2 3 4

gratefuldead
2012-03-03, 22:06
Tjena grabbs,

Johan, man, 21 år, diabetiker, depression, panikångest.
177cm, 95kg. Håller på att deffar.

Har styrketränat till och från i 6 år nu ungefär, men ska för en gångs skull ge fan i att lägga av.
Har för ett halvår sedan fått upp ett stort intresse för fixed gears, alltså en typ av cykel. Använder det mest för skojs skull samt träning, men skall försöka se till att börja åka lite mer i Velodromen som finns i Falun. Ruskigt jäkla kul, och riktigt bra träning om man öser på ordentligt!
Annars hänger jag mycket på gymmet, 3-4 ggr/vecka ungefär.

Har tyvärr stora problem med panikångest, ångest och depression som jag dragits med i ca 1,5 år. Kämpar varje dag för att bli av med det, och tänker fan inte att ge upp.

Nog med bullshit.

Styrkestats:
Bänkpress 105kg.
Knäböj (haft skador så tränat till och från), men max 120x3.
Marklyft (tränat totalt 6 ggr, haha.) 140x3

Målet för tillfället är att gå ned till 75-80kg. Har lagt på mig onödigt mycket fett det senaste året.

Lägger upp nästa pass som blir på tisdag. Drar senaste styrkepasset från fredags i nästa post.

Ha det, och hoppas någon mer än mig får ut något från denna journal :)

gratefuldead
2012-03-03, 22:07
Rygg och biceps i fredags:

Latsdrag
60x10
80x5
100x5
100x5

T-bar
45x12
45x12
45x12

Latsdrag med annan fattning, dyngstrikt
50x12
50x12

Hantelcurl
15x5
15x5

Hammercurls
27,5x4
20x5
20x5

Blev lite mer joll i biceps samt lite shrugs också. Rätt lugnt och skönt pass.

gratefuldead
2012-03-05, 21:12
Blev lite bengtpress idag, bröst triceps axlar.

Bengtpress
50x10
50x10
70x3
85x5
95x1
105x1 orka

Pushdowns
2x8 fullmag
2x10 60kg

Hantelflies
3x12 typ 10kg

Hantel åt sidan
5x8
4x8
4x8

Facepulls
3x12 okänd vikt

Blev lite mer diverse pumpövningar 10-15 reps.

Helt ok men trist att bomma på 105kg.

Tjuckot
2012-03-05, 21:50
Bra vikter i bänken! Beundransvärt att köra på trots en tuff (om jag får säga så) mental/psykisk situation plus diabetes.

gratefuldead
2012-03-06, 14:14
Bra vikter i bänken! Beundransvärt att köra på trots en tuff (om jag får säga så) mental/psykisk situation plus diabetes.

Tack :) Det är kämpigt som fasen, men det gäller att pressa sig. Ibland kan det vara sjukt jobbigt inför en del pass och vill verkligen inte gå dit, men man får lov att göra det ändå. Målet är att bli av med alla besvär, och då kan man inte ligga på latsidan.

Blir ben och mage lite senare idag. Uppdaterar senare/ikväll.

Tjuckot
2012-03-06, 19:50
Låter som en positiv inställning som säkerligen är dig till gagn i din väg mot muskler och välmående!

Tips, lägg in länk till din journal i signaturen!

gratefuldead
2012-03-06, 20:44
Tack! Jag hoppas det är rätt väg :)

Oh yeah just ja, det kan man ju också göra. Tack!

Dagens pass, blev ett kort ben och magpass.

Böj, kör fulldjup. Var längesedan så kunde inte lasta på för mycket.
70x3
80x3
85x3
85x3

Lårcurls
30kg
3x10

Magmaskin
35x10
40x10
35x10

Vadpress
4x15

Lekte också lite med grippers. Cykla till och från jobbet, ca 15 minuter enkel väg. Tog alltid bil förut så nu ska det bli förändring.

gratefuldead
2012-03-07, 20:53
Jogging idag, ca 3-4km.

Gick förvånandsvärt bra! Mycket bra tempo dessutom. Direkt kroppen sackade ned intalade jag mig själv "kom igen nu, det här klarar vi. Jobba med kroppen, inte mot. Är andningen inte slut är fan inte benen det heller, kötta, kötta kötta". Kände mig som en maskin, nästan :D

Tjuckot
2012-03-07, 21:06
Bra med signatur :)

Kondition är fan så mycket mentalt, bra skallträning :)

gratefuldead
2012-03-07, 21:26
Bra med signatur :)

Kondition är fan så mycket mentalt, bra skallträning :)

Så inni helvete! Kan man inte pusha sig själv är det lätt att ge upp efter första kilometern. Ruskigt bra skallträning som du säger :)

Grazzafukkinrazzi
2012-03-08, 13:54
Nu är jag ju ingen psykolog eller något liknande men försök se träningen som ett slags verktyg för att komma bort från allt skit, där du verkligen inte behöver bry dig om någonting annat än dig själv och vikterna du håller i händerna. Det ska absolut inte vara en plåga att gå till gymmet, utan snarare en salgs fristad från allt jävla skit som finns i denna värld!

Kör hårt! :)

gratefuldead
2012-03-08, 21:17
Tack för stödet Grazza :) Ska tänka på det, var även det jag tänkte på när jag var på gymmet idag.

Körde rygg och biceps idag. Har varit en jäkligt seg dag, var sjukt slut när jag kom hem från jobbet kl 18.30 och hade dåligt blodsocker(högt) så förutsättningarna var inte dom bästa. Men rättade till det så gott jag kunde och tvingade mig iväg till gymmet. Väl där fick jag mer energi och blev pigg!

Latsdrag
60x8
80x8
100x5
100x8 probably reps-pb.

Sittande rodd
60x8
75x8
90x5

Hantelcurl
15x8 högg till i vänster axel nästan direkt men körde igenom settet. Hade ont sedan resten av passet, både framsida och baksida vänster axel (fuck yeah..)

Konc. curl
12,5x5
15x5

Bicepsjoll i kabel
4x12

K*k-strikta latsdrag, sakta upp, sträcka ut i toppläge rejält osv
2x10

Pullovers i kabel
2x10 (bra kontakt, ha..ha)

Vadpress
3x15

Crunches i maskin
30x15
30x15

Sidebends
2x10

Körde också 6 set underarmar. Hade bra energi som sagt, gick riktigt bra trots förutsättningarna. Sjukt trött nu efteråt.
Blir eventuellt ett konditionspass imorgon!

Nämnde jag att jag hatar bicepsträning? fyfan, värsta jag vet. Brukar normalt köra ett par set hantel/hammercurls men fick lov att komplettera med kabeljoll denna gång.

G_lund
2012-03-09, 11:14
Kul med journal!

Har du några bilder på fixien?

Det är bra mycket tröttsammare än vad folk tror att cykla fixed! Speciellt om man bromsar med benen i nedförsbackarna :D

gratefuldead
2012-03-09, 13:12
Ska fixa lite bilder inför nästa vända jag drar. Tyvärr är det snö och slask just nu i Dalarna, men smälter nog till helgen.

Jo, det är jäkligt bra träning! Och sjukt kul dessutom. Stor skillnad mot att cykla vanligt. Benen brukar ju vara helt möra efter en nedförsbacke :D

gratefuldead
2012-03-11, 18:53
Joggingpass idag. Gick sjukt dåligt, hade ont som fan i benhinnorna och kunde inte springa så långt pga. smärtan. Sprang typ 1,5km och gick 1,5km.. Hade tigerbalsam före jag sprang ut men hjälpte tydligen inte.

Bröst, triceps och axlar imorgon.

Tjuckot
2012-03-11, 19:17
Joggingpass idag. Gick sjukt dåligt, hade ont som fan i benhinnorna och kunde inte springa så långt pga. smärtan. Sprang typ 1,5km och gick 1,5km.. Hade tigerbalsam före jag sprang ut men hjälpte tydligen inte.

Bröst, triceps och axlar imorgon.

Utan att vara någon expert. Skynda långsamt och se till att du har riktigt utpassade skor!

gratefuldead
2012-03-13, 20:42
Utan att vara någon expert. Skynda långsamt och se till att du har riktigt utpassade skor!

Du har alldeles rätt, ska nog prova ut ett par nya pjucks. Har haft problem med benhinnorna sedan jag började springa 2005. Sedan dess kan jag inte springa i långa perioder utan att få ont, vet inte vad man ska göra längre.

Idag fick jag en panikångestattack precis innan jag gick in till gymmet. Varför vet jag inte, var flera månader sedan sist. Har sovit dåligt, jobbat mycket och stressat en hel del, säkerligen det som bidragit. Men jag stod ut och kämpade mig in till gymmet, väl där gick det helt ok med vikterna, men kände mig grymt orolig efter panikångestattacken, får alltid en sån kvarvarande ångest långt efteråt..

Det blev lite bröst, triceps och axlar i alla fall.

Sned hantelpress
15x5
20x5
25x5
30x4

Enhandsextension med hantel
10x10

Pushdowns
Fullmag(75kg)x8 (började få känningar i nedre tricepsfäste här)
50x12
50x12

Bröstpress (maskin)
45x6
65x6

Stående tricepsext. med rep
3x8

Hantelsläng åt sidan
3x8

Facepulls
2x12

Supersettade 3 sista setten i princip. Kände mig rätt kass, men kämpade på så gott det gick.

Ha det!

Tjuckot
2012-03-13, 20:53
Starkt att kämpa genom en sådan attack och ändå bränna av ett träningspass. Från det jag sett av panikångest så kan jag tänka mig att det var säkerligen svårt att genomföra träningen. Min tanke är att fokus så här efteråt inte bör ligga på vilka vikter du lyfte utan att du faktiskt genomförde träningen?

Noll koll på det där med benhinnor egentligen.. bra pjux, progressiv ökning och kanske någon kontakt med en sjukgymnast?

gratefuldead
2012-03-15, 00:03
Tack för stödet tjuckot. Det var sjukt jobbigt men man måste pressa sig. Det syns ingenting utifrån när jag får en sådan, utan det bara känns i huvudet och man vill bara så långt därifrån som möjligt. Ungefär som en instikt, helt sinnessjukt.

Jo får nog försöka med det. Nya skor till att börja med sedan får vi se :)

gratefuldead
2012-03-18, 00:22
Mått ruskigt jäkla dåligt hela veckan, därav så lite träning. Vet ej varför men blir förhoppningsvis bättre... Ångest och skit hela tiden. Var ute på krogen igår, hade rätt skoj och blev ett gäng bärs. Bakfyllan idag kändes som den kom från helvetet, hade ångest och panikångest i princip hela dagen. Nästan aldrig mått så dåligt som idag. Men nu är det lite bättre åtminstone, hoppas det är lugnt imorgon så jag kan träna.

gratefuldead
2012-03-19, 19:41
Mår fortfarande skit, sedan jag höjde min medicin av cipralex har jag mått rent utsagt pekka. Ska försöka sluta helt med det så får vi se. Mådde så dåligt imorse att jag inte klarade att gå till jobbet, kändes som att springa in i en vägg när jag försökte ungefär.
Gjorde i alla fall ett pass idag även om det var jobbigt som fan.

Sned hantelpress
22,5x6
30x5

Pushdowns
fullmagx8
fullmagx8
65x10
65x10

Tricepspress bakom huvud
2x10

Bröstpress i maskin
45x6
70x3 (haha)

Bröstpress i kabel
2x10

Aja får hoppas jag blir bättre snart, ha det.

gratefuldead
2012-03-28, 20:54
Varit fruktansvärt dåligt med träning på senaste tiden. Mått sjukt dåligt rent psykiskt, mycket ångest men har tvingat mig till jobbet varje dag och har varit trött som en gammal hund när jag kommit hem. Håller på att trappa ned på min medicin (Cipralex) och jag mår rätt kasst av det.

Men idag kände jag mig hyfsat pigg och tog mig till gymmet.

Sned hantelpress.
22,5x8
32,5x5 (pb antar jag)
30x3

Pushdowns
4x8 fullmag

Hantel åt sidan
3x8

Facepulls
3x8

Hantelflies
15x10 strikt

Tjuckot
2012-03-28, 21:12
Det är inspirerande att läsa att du kämpar på trots svårigheter. Hoppas det blir bra med nedtrappningen osv. GL!

gratefuldead
2012-03-30, 20:31
Tack Tjuckot :) Det är svårt för andra att förstår hur man själv känner, men samtidigt jag är inte den som klagar särskilt mycket.

Mitt mål är att erövra min egen värld och må bra, men det är inte lätt.

Idag fick jag beskedet att jag inte fick ett jobb som jag var jättenära att få. Stod till slut mellan mig och en till men den andra fick jobbet, det är tungt. Men life goes on.

Tjuckot
2012-03-30, 21:09
Tack Tjuckot :) Det är svårt för andra att förstår hur man själv känner, men samtidigt jag är inte den som klagar särskilt mycket.

Mitt mål är att erövra min egen värld och må bra, men det är inte lätt.

Idag fick jag beskedet att jag inte fick ett jobb som jag var jättenära att få. Stod till slut mellan mig och en till men den andra fick jobbet, det är tungt. Men life goes on.

Absolut. Jag har aldrig fått panikångest men varit med folk som fått det, så man får försöka vara ödmjuk inför att man inte kan förstå hur jobbigt det känns.

Hårt, bara att kämpa vidare. Har fått samma besked själv, men i dagsläget är jag glad för att jag inte fått dom. Löste sig mycket bättre på annat sätt :)

gratefuldead
2012-04-07, 16:44
Jo precis, ödmjukhet är viktigt i alla lägen :)

Härligt, skönt att höra :) Löste sig helt OK här också, fick ett annat jobb. Man får lov att tänka så när man inte får nåt jobb, att det inte är säkert att det hade varit bra i vilket fall.

Är just nu sjuk, har haft ont i halsen i precis en vecka, snorig och allt sånt. Därav ingen träning tyvärr. Blir förhoppningsvis frisk snart och då jävlar!

Tjuckot
2012-04-08, 19:44
Jo precis, ödmjukhet är viktigt i alla lägen :)

Härligt, skönt att höra :) Löste sig helt OK här också, fick ett annat jobb. Man får lov att tänka så när man inte får nåt jobb, att det inte är säkert att det hade varit bra i vilket fall.

Är just nu sjuk, har haft ont i halsen i precis en vecka, snorig och allt sånt. Därav ingen träning tyvärr. Blir förhoppningsvis frisk snart och då jävlar!

Precis :)

Skönt att höra! Saker brukar lösa sig. Hoppas du kan träna snart igen!

gratefuldead
2012-04-17, 21:35
Hade/har tydligen halsfluss. Går fortfarande på antibiotika, sista dagen imorgon och sedan blir det träning :)

gratefuldead
2012-05-15, 23:02
Long time, no write. Nästan 2 månader helt utan träning. Varit sjuk i flera omgångar. Började med halsfluss och körtelinfektion samtidigt, blev bra ett par dagar sedan sjuk igen.
Men nu är jag helt återställd!

Blev ett litet pass idag med överkropp. Har tänkt köra helkroppspass tills styrkan kommit tillbaks. Uppskattar att just nu är jag ungefär lika stark som Justin Bieber ungefär.

Tjing!

Tjuckot
2012-05-16, 06:23
Long time, no write. Nästan 2 månader helt utan träning. Varit sjuk i flera omgångar. Började med halsfluss och körtelinfektion samtidigt, blev bra ett par dagar sedan sjuk igen.
Men nu är jag helt återställd!

Blev ett litet pass idag med överkropp. Har tänkt köra helkroppspass tills styrkan kommit tillbaks. Uppskattar att just nu är jag ungefär lika stark som Justin Bieber ungefär.

Tjing!

På tiden du är igång igen! :)

gratefuldead
2012-05-17, 21:45
Ja det är skönt :) Joggade igår och gym idag, helkropp. Gick helt OK men är fortfarande svag i jämförelse. Väntar med att skriva vikter tills jag är tillbaks som sagt :- )

gratefuldead
2012-05-24, 20:50
Tränar på som fan! Cyklar/gym mycket, varit träning i stort sett varje dag. Orkar inte skriva vikter än, dom är för klena. Men börjar komma tillbaks lite grann. Gjorde ett par reps på 85kg i bänk relativt lätt idag.

Tänkte lägga upp bild på hojjen här nedan :)

Tjuckot
2012-05-24, 20:51
Tränar på som fan! Cyklar/gym mycket, varit träning i stort sett varje dag. Orkar inte skriva vikter än, dom är för klena. Men börjar komma tillbaks lite grann. Gjorde ett par reps på 85kg i bänk relativt lätt idag.

Tänkte lägga upp bild på hojjen här nedan :)

Skriv upp ändå! Kul att följa, och nog kul att se tillbaka på för dig? :)

Cykling låter farligt muskelnedbrytande ;)

gratefuldead
2012-05-29, 21:09
Skriv upp ändå! Kul att följa, och nog kul att se tillbaka på för dig? :)

Cykling låter farligt muskelnedbrytande ;)

Jo klart det kan vara kul att titta tillbaka på, men jag kör så rörigt nu och kommer inte riktigt ihåg allt heller. Men nästa vecka börjar jag troligtvis med 3 dagars-split igen så då skriver jag upp.

Det är nog sjukligt katabolt! :D Men målet är mer nu att komma i god form än att bygga muskler. Tror att bättre form och välmående kan förbättra mitt psykiska tillstånd.

Blev 70 min cykel i lördag och 90 min idag, samt gym igår. Blir gym imorgon osso!

zeusden1
2012-05-30, 10:58
Benen kommer nog bli lite mindre, men det är så skoj att träningscylkla utomhus i fint väder så det är så värt det ändå! Dessutom är cardio bra medicin mot depression. Jag var deprimerad ca 8 månader innan jag började löpträna varje dag i skogen. Just skogen är speciellt, särskilt som konditionen blir bättre och löpningen blir lättare så man hinner njuta av alla intryck som ges, kan verkligen rekommenderas. Byte av miljö kan också förändra väldigt mycket till det bättre.
I övrigt så tränar du för fjolligt :D börja med 3-1-3 nu direkt!

gratefuldead
2012-05-31, 19:51
Blir dom mindre eller inte spelar inte så stor roll, kommer bli mycket mer gym i vinter sen. Absolut bland det bästa mot depression faktiskt! Särskilt att vara ute i naturen är mycket stärkande.

Brukar aldrig träna särskilt många set, brukar ge bättre resultat för mig att köra färre av någon anledning. Blev ett pass idag.

Bänkpress
50x5
50x5
80x3
95x1

Enhands hantelext. bakom huvudet
8x8
10x8
12,5x8
12,5x6

Hantellyft åt sidan
3x8 8kg

Facepulls
3x8

Knäböj, lite lätta med stopp vid golvet
50x5
50x5
60x5

Latsdrag
60x6
80x6
95x6

Hantelcurl
10x8
15x8
20x6

Shrugs i maskin
3x10

Körde även en hel del discoövningar och pumpset mellan setten och övningarna. Fått tillbaks en hel del styrka i bänken men saknar fortfarande en hel del, likaså i resten av kroppen (särskilt benen suger rövapa nu).

Åker iväg på en roadtrip över helgen och en bit av nästa vecka så får se när nästa pass blir :)

Tjuckot
2012-05-31, 19:56
Träning är ju bra då det påverkar med endorfiner och dopamin osv vilket i sin tur påverkar det psykiska välmåendet. En anledning till att man rekomendar rökare som ska sluta röka att motionera är just detta, eftersom nikotinet tidigare kontrollerat dopaminutsöndringen i hög grad.

Eh, kuriosa.

Kul att du ser träningen som ett bra verktyg att hjälpa dig både fysiskt och psykiskt!!

Wilt the Stilt
2012-05-31, 20:42
Hoj! Lycka till med träningen och målen. Jag tror du är inne på helt rätt spår.

Greppträning hjälpte mig att komma bort från behandingsenheter. Givetvis pga mediciner o viss terapi också såklart. Men greppträningen blev en stor positiv grej att fokusera tankar på. Hjälpte oerhört!

Min storebror (26 år) gick bort i början av det här året. För att försöka hålla mig någotsånär bra i huvudet så började jag för 25 dagar sen en Running Streak, minst en engelsk mil jogging om dagen. Det är gött som fan för skallen! Mår helt klart bättre av det, tillsammans med diverse annan träning :)

Söker inte på något sätt sympati med det här inlägget. Vill bara säga att fysisk träning fungerar i praktiken mot psykisk ohälsa. Det är bra som fan att du kämpar på för att må bättre.

Kör hårt!

gratefuldead
2012-06-04, 14:34
Tjuckot: Absolut! Det är det bästa som finns. Ett litet problem jag tänkt ta upp på forumet är att jag inte längre får endorfinkick på samma sätt som tidigare(innan jag blev deprimerad och började lida av ångest). Tidigare kände jag det efter varje pass, fastän jag tränat i flera år. Nu känner jag i princip aldrig av det, även fast jag har haft uppehåll. Kondition/styrke-träning spelar ingen roll, känner ingen kick efteråt! Någon som har någon idé?

Wilt: Mycket tråkigt att din bror gått bort, riktigt jävla tråkigt, I feel you :( Bra att du har kommit på ett sätt att hålla dom värsta tankarna borta, det är a och o! Sen sköter tiden resten.
Jag tror precis som du med greppträningen, man måste ha något mål eller något som intresserar en och kan ta ens fulla koncentration för att kunna bli bättre och må bra.

gratefuldead
2012-06-04, 14:36
Blev bröst/triceps/axlar idag. Riktigt dåligt med energi, sovit och ätit dåligt under helgen då jag varit borta på annan ort.

Sned hantelpress
17,5x5
22,5x5
27,5x5 fyfan vad jag suger på hantelpress.

Bänkpress
50x5
70x5
75x5
50x5
50x5

Enhands hantelextension bakom huvudet
7x10
10x10
10x5
10x5

Hantellyft åt sidan
5x8
5x8
5x15

Pushdowns
65x5
fullmag 5x5

Facepulls
40x8
55x5
55x5

Körde lite underarmar och pumpset efteråt. Kändes helt OK.

zeusden1
2012-06-04, 19:07
Varför låga vikter i bänken när du kan göra 75x5?

gratefuldead
2012-06-04, 20:18
Blev sjukt instabil efter hantelpressar. Hade heller ingen passare.

Tjuckot
2012-06-04, 22:13
Tjuckot: Absolut! Det är det bästa som finns. Ett litet problem jag tänkt ta upp på forumet är att jag inte längre får endorfinkick på samma sätt som tidigare(innan jag blev deprimerad och började lida av ångest). Tidigare kände jag det efter varje pass, fastän jag tränat i flera år. Nu känner jag i princip aldrig av det, även fast jag har haft uppehåll. Kondition/styrke-träning spelar ingen roll, känner ingen kick efteråt! Någon som har någon idé?


Jag vet faktiskt inte, men jag kan tänka mig att man inte ska hänga upp sig för mycket på det. Träning är bra för både kropp och själv, det kan man ju säga rent generellt :) Sedan vet jag inget om hur medicinering (?) osv kan påverka sådana känslor.. noll koll.

Blev sjukt instabil efter hantelpressar. Hade heller ingen passare.

Bara att fortsätta köra och lära sig sina gränser. Så har jag gjort med bänkpress, alltid mölat ut sista repset även utan passare. Men då vet man ju vart gränsen går så att säga. Hantelpressar har ju f.ö en tendens att bli mkt stabilare efter ett par pass tycker jag :)

gratefuldead
2012-06-05, 12:40
Ja självklart är det grymt för kroppen hur det än är, men man saknar den där lilla extra känslan :) Har slutat med SSRI-medicin för ungefär en månad sedan eller nåt sånt, kan säkert påverka då det "ligger kvar" ett bra tag.

Har i stort sett alltid en passare(träningspolaren) så blir jäkligt osäker utan. Jo jag har märkt det, har jag inte kört hantelpressar på länge skakar armarna som ett asplöv, men brukar bli stabilare efter ett par veckor/nån månad av träning.

Ska iväg och köra ben och mage alldeles strax :) Hade tänkt köra en rejäl vända på cykeln men det är inte så lockande med detta pissiga väder.

gratefuldead
2012-06-05, 14:46
Andra böjpasset på fem evigheter. Gick helt klart bra. Djupet är i princip så långt ned jag kan gå, vilket är ganska djupt! Slår nästan i hälarna i alla fall.

Böj
50x5
70x5
80x5
80x5
50x5
50x5

Lårcurl
3x8

Vadpress
5x15

Magmaskin
3x10

Helt ok! Fått tillbaks lite styrka i alla fall men mycket kvar.

Tjuckot
2012-06-05, 21:43
Kan du inte öva på att faila? Alltså, ha med en polare. Kör bänk till fail, och hantera det själv, med honom som support? Dvs rulla stången, kör en situp eller hur man nu vill lösa det? Eller bara lära sig sina gränser :)

Bra böjt, keep at it!

gratefuldead
2012-06-06, 16:06
Brukar köra till fail när jag har passare, är i stort sett aldrig som jag är själv och tränar men det händer. Vi får se, kanske ska öva på det :) Är ju alltid bra att kunna sina gränser och hantera det ifall man är själv på gymmet, kan ju gå riktigt illa annars.

Idag firades nationaldagen hittills med brutal träningsvärk och en joggingtur på 4,5km. Är nöjd! Var länge sedan det kändes så bra att jogga, även om det var jobbigt.

Ollas
2012-06-06, 17:07
Hello!

Kul att läsa att de är fler som sliter trots att livet inte är en dans på rosor!
Kriga på!

gratefuldead
2012-06-06, 21:38
Tjena Biffen :)

Självklart måste man kämpa på för att må bra! Enda man kan göra ifall man inte vill vara kvar på botten :)

gratefuldead
2012-06-07, 17:39
Blev ett rygg/biceps-pass idag. Sjukt jobbig dag med mycket ångest, men försökte härda ut passet så gott som möjligt.

Hantelrodd (säkert 4 månader sist)
35x5
45x5
47,5x5 lätt för ryggen men greppet i vänsterhanden kändes klent.

Latsdrag
70x6
80x6
80x6

Hantelcurl
12,5x5
15x5
15x8

Rodd i maskin
3x6

Hammercurls
15x5
20x5

Helt OK pass ändå. För övrigt hatar jag att träna biceps... Värsta jag vet på gymmet förutom "gynekologen".

gratefuldead
2012-06-08, 17:22
Blev lite kondition idag. Cyklade 1,5 mil och sprang sedan 2km, sinnessjukt jobbigt. Cyklar ju fixed gear och inte vanlig så det är betydligt jobbigare.

gratefuldead
2012-06-09, 14:21
Hade tänkt köra lite lätta explosiva bänk och böj idag, men är så bakfull så skippar nog det. Blev en liten omväg hemåt så kom inte hem i sängs förrän kl 7 ungefär *drool*

Är jag på humör så blir det lite träning imorgon annars så gym på tisdag.

Tjuckot
2012-06-09, 14:59
låter som det rullar på :) Hur går det med ångesten och så? Jobbar du mkt på det typ terapi osv?

F.ö har jag nog inte fattat vad fixed gear är ännu..?

gratefuldead
2012-06-11, 15:48
Ja det känns helt OK just nu :) Det rullar på betyderligt bättre än tidigare. Gjorde ju slut med tjejen också i januari och det drog ned rätt mycket på mitt mående, men har släppt det och tänker sällan på henne. Träffar en betyderligt härligare tjej just nu :)

Ångesten jobbas på hela tiden, har blivit bättre men är en bra bit ifrån bra. Jobbar hela tiden, varje dag med mina tankar. Det är jobbigt att vara på gymmet t.ex. men måste ändå göra det. Det känns som att mitt huvud signalerar att det är en fara och det är inte bra att vara där, typ.
Jag är också skiträdd för att svimma (hände en gång på gymmet pga. diabetes för ca 5 år sedan) och får liknande känslor varje gång jag är på gymmet.. Men men, det blir väl bättre :)

Fixed gear är en cykel med fast nav, dvs. du kan inte frirulla ned för en backe t.ex. som du kan göra på vanliga cyklar. Tramporna följer med däckets rörelse hela tiden och du kan cykla baklänges om du nu skulle vilja det. Det är betyderligt jobbigare och svårare än vanlig cykel då man aldrig riktigt får vila. I långa nedförsbackar måste man hålla emot med fötterna då det går jäkligt fort och det är svårt att kunna stanna.
På min har jag inga bromsar heller så enda sättet är att trycka åt motsatt håll med fötterna så man låser hjulet :) Absolut värt att testa om man är intresserad! Mer läsning finns självklart på wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Fixed-gear_bicycle

Joggade 5km igår, kändes jäkligt bra faktiskt! Men har länge haft problem med benhinneinflammation och det kommer ofta tillbaks när jag börjar springa igen efter uppehåll. Just nu springer jag i ett motionsspår med mjuk och kuperad terräng, känns betydligt bättre än vanlig asfalt.

Blev ett bröst, triceps och axelpass idag. Uppdaterar i nästa post.

gratefuldead
2012-06-11, 15:51
Bröst, triceps och axlar.

Bänkpress
80x3
80x3
85x3
80x3
80x3
70x3 lätta set allihopa, skönt att "spara lite i tanken" :) ingen passare heller (doh)

Hantelflies
12,5x8
15x8
15x8

Hantellyft åt sidan
5x8
8x8
8x8

Tricepsext. skivstång
2x8

Pullover
1 set, kändes konstigt..

Pushdowns
2x8
2x6

Facepulls
3x10

Hantelext. bakom huvudet
3x8

Helt OK pass! Hade ingen passare i bänken denna gång heller, men det kändes i övrigt lätt.

gratefuldead
2012-06-12, 13:07
Ben & mage

Böj
70x3
80x3
80x3
90x3
80x3

Lårcurl
3x8

Vadpress
6x15

Magmaskin
2x10
2x5

Sovit för länge idag. Kände mig bara allmänt konstig, yr osv. Men gick väl helt OK ändå!

gratefuldead
2012-06-13, 09:19
Jahapp, vaknade upp idag med halsont. Med andra ord ingen konditionsträning idag.

Mycket trevligt...

Tjuckot
2012-06-15, 19:57
Ja det känns helt OK just nu :) Det rullar på betyderligt bättre än tidigare. Gjorde ju slut med tjejen också i januari och det drog ned rätt mycket på mitt mående, men har släppt det och tänker sällan på henne. Träffar en betyderligt härligare tjej just nu

Ångesten jobbas på hela tiden, har blivit bättre men är en bra bit ifrån bra. Jobbar hela tiden, varje dag med mina tankar. Det är jobbigt att vara på gymmet t.ex. men måste ändå göra det. Det känns som att mitt huvud signalerar att det är en fara och det är inte bra att vara där, typ.
Jag är också skiträdd för att svimma (hände en gång på gymmet pga. diabetes för ca 5 år sedan) och får liknande känslor varje gång jag är på gymmet.. Men men, det blir väl bättre

Fixed gear är en cykel med fast nav, dvs. du kan inte frirulla ned för en backe t.ex. som du kan göra på vanliga cyklar. Tramporna följer med däckets rörelse hela tiden och du kan cykla baklänges om du nu skulle vilja det. Det är betyderligt jobbigare och svårare än vanlig cykel då man aldrig riktigt får vila. I långa nedförsbackar måste man hålla emot med fötterna då det går jäkligt fort och det är svårt att kunna stanna.
På min har jag inga bromsar heller så enda sättet är att trycka åt motsatt håll med fötterna så man låser hjulet :) Absolut värt att testa om man är intresserad! Mer läsning finns självklart på wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Fixed-gear_bicycle

Joggade 5km igår, kändes jäkligt bra faktiskt! Men har länge haft problem med benhinneinflammation och det kommer ofta tillbaks när jag börjar springa igen efter uppehåll. Just nu springer jag i ett motionsspår med mjuk och kuperad terräng, känns betydligt bättre än vanlig asfalt.

Blev ett bröst, triceps och axelpass idag. Uppdaterar i nästa post.

Mycket text, gött att du tar dig tid! :)
Kvinnofolk leder ju så ofta till huvudvärk, hoppas nya bruden inte gör det då :)

Jag har faktiskt också svimmat en gång när jag kört marklyft, maxade otroliga 100kg med dragremmar. Föll ihop som ett korthus i toppläget och var jävligt nära ett par vassa kanter och saker som inte hade varit bra att stöta i på nedvägen. Gick dock bra, hehe. Blir yr titt som tätt nu när jag tränar, men det är bara att stå stilla så brukar det gå över. Då är jag personligen mer skadad i skallen av sittande hantelpressar för axlar då jag lyckades med någon miffoskada där i min tidiga träningskarriär. Vad jag vill få fram är väl; ja, det går över. Är la grunden i all KBT också? Utsätta sig för saker och lära sig att det inte är farligt osv?

Fixed gear låter hiskeligt jobbigt och konstigt, i ärlighetens namn. Men vissa tycker mitt liv och träning är hiskeligt jobbigt och konstigt.. så, jag ska inte säga något :)


Jahapp, vaknade upp idag med halsont. Med andra ord ingen konditionsträning idag.

Mycket trevligt...

Eftersom du inte uppdaterat på ett par dgr antar jag det bröt ut något! :/ Har ju precis varit där, hoppas det går över!

Nu fick jag en hund i knäet så.. krya på dig!

gratefuldead
2012-08-02, 21:30
Tjena bloggen, Johan här!

Det var länge sedan sist. Har varit dragits till och från med förkylningar ända sedan sist, segt nog. Har varit frisk någon vecka mellan förkylningarna men har varit rätt mycket annat på gång så har tyvärr inte tagit mig tid att skriva någonting här. Förra onsdagen(snart en vecka sedan) blev jag frisk igen och började träna då, har hunnit med ca 4 pass på gymmet och ett par med cykeln. Blev en timme med hojjen idag och det kändes riktigt bra faktiskt.
Kroppsvikten har sjunkit ganska rejält, är ganska precis 88kg nu mot ca 95kg som jag låg på i mars månad. Kommer fortsätta gå ned, siktar på 80kg. Det är diet på gång alltså, någon riktig plan har jag inte utan kör efter humör. Dragit ned på kolisarna, mycket protein, inga godsaker och sådant. Väldigt mycket grönsaker på tallriken. Kommer vara upptagen i helgen men ska försöka hinna med ett till böjpass denna vecka, annars på måndag.


Mycket text, gött att du tar dig tid! :)
Kvinnofolk leder ju så ofta till huvudvärk, hoppas nya bruden inte gör det då :)

Jag har faktiskt också svimmat en gång när jag kört marklyft, maxade otroliga 100kg med dragremmar. Föll ihop som ett korthus i toppläget och var jävligt nära ett par vassa kanter och saker som inte hade varit bra att stöta i på nedvägen. Gick dock bra, hehe. Blir yr titt som tätt nu när jag tränar, men det är bara att stå stilla så brukar det gå över. Då är jag personligen mer skadad i skallen av sittande hantelpressar för axlar då jag lyckades med någon miffoskada där i min tidiga träningskarriär. Vad jag vill få fram är väl; ja, det går över. Är la grunden i all KBT också? Utsätta sig för saker och lära sig att det inte är farligt osv?

Fixed gear låter hiskeligt jobbigt och konstigt, i ärlighetens namn. Men vissa tycker mitt liv och träning är hiskeligt jobbigt och konstigt.. så, jag ska inte säga något :)




Eftersom du inte uppdaterat på ett par dgr antar jag det bröt ut något! :/ Har ju precis varit där, hoppas det går över!

Nu fick jag en hund i knäet så.. krya på dig!

Tjena Tjuckot, sorry att jag inte svarat på detta tidigare trots att jag läst det.

Det är läskigt det där med att svimma, men det går ju oftast bra! Det är mycket KBT som du säger, för min del är det bara min enormt överdrivna oro. Det finns ingenting att vara orolig över, men ändå finns den där. Rent allmänt mår jag väl lite bättre. Visst finns oron fortfarande kvar men är inte alltid lika stor som förut, till slut ska den försvinna :) Träffar inte heller någon tjej längre, haha. Men spelar ingen större roll för min del, jag känner inte att jag måste vara med någon. Att vara ensam har stora fördelar och en dag kanske man saknar det :)

G_lund
2012-08-02, 23:25
Hur går det med fixien? =)

gratefuldead
2012-08-04, 10:45
Hur går det med fixien? =)

Det går riktigt bra faktiskt! Cyklar ofta. Under sommaren blir det alltid fixien istället för bilen om det inte är allt för långa vändor. Blir också längre pass på ett par mil ibland. Åkte på punktering när jag var en bra bit hemifrån häromdagen vilket var segt, men men :D Har också monterat bakbroms nu då jag fick grymt ont i knäna av att hela tiden bromsa med benens kraft och att skidda.

Hur går det själv?

gratefuldead
2012-08-05, 20:54
Firat kalas, varit till Stockholm och allt möjligt denna helg, så har inte blivit något pass på gymmet. Efter att ha kört 50 mil, sovit dåligt och varit allmänt slut drog jag på en cykeltur. Kändes som det blev en enorm tur men blev bara 1,6 mil med en snitthastighet på ca 25km/h.

gratefuldead
2012-08-06, 14:40
Mätte höger bicce lite på skoj idag och låg ändå på 40cm vilket känns bra då jag inte fått tillbaks all styrka på långa vägar och har gått ned en massa. Låg på ca 41-42cm när jag vägde 96kg. Blir att dra ett överkroppspass lite senare idag. Återkommer med resultat :-)

gratefuldead
2012-08-06, 18:52
Hade lite högt blodsocker så passet blev allmänt segt/klent. Men OK då.

Bänkpress
70x3
70x3
80x3
87,5x1 (blä)
80x2

Militärpress (första gången på 2-3 år)
40x8
45x3
50x3

Pushdowns
65x8
75x8
75x8

Körde massa andra jollövningar för triceps, axlar och dessutom lite frivändningar. Vikterna kommer jag inte ihåg.

Blir böj imorgon iaf!

Tjuckot
2012-08-07, 07:58
Kul att ha dig tillbaka! Hoppas du håller dig kvar nu :-)

gratefuldead
2012-08-07, 13:26
Kul att ha dig tillbaka! Hoppas du håller dig kvar nu :-)

Thank you sir :) Hoppas det jag med. Har pratat mycket med läkare fram och tillbaka, testat mig för astma till och med. Enligt läkarna bör dessa återkommande förkylningar för min del vara pga. körtelinfektionen jag hade i Mars månad, och att den gett nedsatt immunförsvar. Tar tydligen lång tid att få tillbaks fullt immunförsvar efter infekterade körtlar.

callecalle
2012-08-07, 13:37
Ser ju skitbra ut! Kämpa på!*flex*

släng även gärna upp en bild på dagsformen? :naughty:

gratefuldead
2012-08-07, 13:51
Ser ju skitbra ut! Kämpa på!*flex*

släng även gärna upp en bild på dagsformen? :naughty:

Tack :)

Haha vi får se, är inte så mycket att hurra för just nu faktiskt. Håller på och deffar så eventuellt ;)

Vägde in på 87,4kg imorse efter en kopp kaffe. Gått ned 0,9kg sedan förra veckan.

gratefuldead
2012-08-07, 16:44
Böjpass idag. Kände mig riktigt jävla klen.

Böj
70x5
80x5
85x1
80x2

Lårcurl
3x8

Magmaskin
3x10

Sidebends 2x10

Sittande rodd
50x8
60x5
65x5
65x5

Blir eventuellt cykel/jogging imorgon. Bänk på torsdag och böj igen på fredag.
Måste nog höja energiintaget om jag ska kunna orka träna mer känns det som.

gratefuldead
2012-08-08, 14:39
Joggingtur idag. 2,5km på 15 minuter ganska exakt. Kändes bra för att vara första gången på över en månad i spåret. Jäkligt bra kändes det rentutsagt. Hade säkert kunnat köra ett till varv men tar det nästa gång istället, ingen idé att stressa. Har haft mycket problem till och från med benhinneinflammation så om något vill jag undvika det.

Satsar på ett bättre bänkpass imorgon!

gratefuldead
2012-08-09, 16:55
Laddat på bra med kolisar igår och idag. Normal mängd, inget bulkigt överdrivet. Har tidigare skurit ned på kolhydraterna rejält under deffen men jag har fått så låg energimängd, men idag när jag fyllt på kändes det grymt bra.

Bänkpress
70x3
80x3
90x1
95x0 teknikfail, jävligt nära.
90x2

Tricepsext. (hantel över huvudet)
17,5x8
22,5x8
27,5x8 troligtvis PB.

Tricepsext. med kabel
3x8

Hantelsväng åt sidan
3x8

Facepulls
3x12

Hammercurls
17,5x8
22,5x6
27,5x6 Troligtvis PB.


Dips (första gången på jagvetintehurlänge)
2x5 kändes ganska lätt men skakigt.

Körde även lite chins för skojs skull, var jävligt tungt.
Bra pass! Bra energi och gött tryck. Styrkan är nästan helt tillbaks. 10kg i bänk kvar och mycket i böj...

callecalle
2012-08-09, 23:19
Tack :)

Haha vi får se, är inte så mycket att hurra för just nu faktiskt. Håller på och deffar så eventuellt ;)

Vägde in på 87,4kg imorse efter en kopp kaffe. Gått ned 0,9kg sedan förra veckan.

Grymt ju!

Hur länge ska du deffa? Vilken vikt har du tänkt att landa på? :)

gratefuldead
2012-08-10, 12:39
Grymt ju!

Hur länge ska du deffa? Vilken vikt har du tänkt att landa på? :)

Jag deffar tills jag blir nöjd :) Tänkte börja med 80kg så får vi se hur jag ser ut då, går absolut inte lägre än 75kg i alla fall. Målet är inte att bli superrippad utan få en fysik jag kan känna mig nöjd med.

gratefuldead
2012-08-10, 16:36
Ben, mage.

Böj
70x3
80x3
90x3

Lårcurl
3x8

Vadpress
7x15

Hyperextensions
2x10

Crunches i maskin
3x8

Helt OK, lite mer styrka i böjen.

Tjuckot
2012-08-10, 18:57
Jag läser och så glömmer jag att kommentera! Kul att du kommit igång med träningen, många olika pass, possitivt! Är inte helt jätteinsatt i diabetes får jag säga. Blir den bättre av viktnedgång eller är det främst kosten som påverkar för dig? Stor viktnedgång du planerat, håll dig envis så kommer det gå vägen!

gratefuldead
2012-08-10, 21:11
Haha, en riktig klassiker!

Diabetes blir så otroligt mycket mer lättskött om man går ned överflödig fettvikt, förbättrar kosten, rutiner och allt sånt. Har man diabetes typ-2 (åldersdiabetes), kan man i vissa fall slippa medicinering helt och hållet. Jag har ju typ-1, så jag kommer alltid få leva med medicin men man kan ju förbättra det så mycket som det går.

En stor fördel med att gå ned i vikt är att kroppen behöver betydligt mindre insulin, har redan fått sänka kanske, minst 10-15% av doserna jag tog tidigare. Sjukdomen blir så mycket mer lättskött, och man mår bättre av att ha jämnare blodsockervärden.

Tjuckot
2012-08-11, 16:07
Haha, en riktig klassiker!

Diabetes blir så otroligt mycket mer lättskött om man går ned överflödig fettvikt, förbättrar kosten, rutiner och allt sånt. Har man diabetes typ-2 (åldersdiabetes), kan man i vissa fall slippa medicinering helt och hållet. Jag har ju typ-1, så jag kommer alltid få leva med medicin men man kan ju förbättra det så mycket som det går.

En stor fördel med att gå ned i vikt är att kroppen behöver betydligt mindre insulin, har redan fått sänka kanske, minst 10-15% av doserna jag tog tidigare. Sjukdomen blir så mycket mer lättskött, och man mår bättre av att ha jämnare blodsockervärden.

Ja, ungefär som jag trodde. Fast lite ny fakta! Svärmor hade typ 2 men inte nu när hon tappat i vikt. Låter iaf som en win-win för dig, det du gör nu! :)

gratefuldead
2012-08-11, 16:41
Ja, ungefär som jag trodde. Fast lite ny fakta! Svärmor hade typ 2 men inte nu när hon tappat i vikt. Låter iaf som en win-win för dig, det du gör nu! :)

Skönt att bli av med skiten, tänk om man själv kunde det :d Jo det känns som något som är värt att kämpa lite extra för faktiskt :)

Håller på att fundera ut ett nytt schema inför nästa vecka, tänkte fixa klart det tills imorgon. Lägger ut här då.

Tjuckot
2012-08-11, 19:17
Ja, det är ju en extra bonus du kan få som alla andra inte kan få ;)

Kul! Låter bra :)

Jag ska fundera lite över hur jag ska lägga upp träningen över hösten här..

gratefuldead
2012-08-13, 11:41
Ja, det är ju en extra bonus du kan få som alla andra inte kan få ;)

Kul! Låter bra :)

Jag ska fundera lite över hur jag ska lägga upp träningen över hösten här..

Jo absolut, men helst av allt skulle jag vilja vara helt frisk. Men bara att gilla läget :)

Blir ett bröst,triceps och axelpass idag, eventuellt även ett kondition senare i eftermiddag.

Schemat kommer att se ut ungefär såhär:
Måndag - Bröst, triceps, axlar.
Tisdag - Ben, mage.
Onsdag - kondition/vila
Torsdag - Rygg, biceps.
Fredag - Bänkpress, knäböj (lätta explosiva), dips, underarmar, vader, mage.
Lördag - kondition/vila
söndag - kondition/vila

Varför jag skriver kondition/vila är för att jag vill kunna vara lite flexibel. Konditionen är inte det viktigaste men siktar på 1-2 pass/v.

gratefuldead
2012-08-13, 14:09
Bröst, triceps och axlar som sagt.

Bänkpress
70x3
70x3
80x3
85x2
92,5x1
80x1

Sned Hantelpress
20x5
27,5x3 helt knäckt i pressmusklerna.

Tricepsext, handel bakom huvudet sittande
17,5x5
25x5
30x5 pb, lätt

Pushdowns tunga
4x5

Facepulls
3x12

Hantelsväng åt sidan
1 set, gjorde så jävla ont i axlarna av någon anledning...

Hantelflies
3x12

Helt ok pass, men fick jäkligt ont i axlarna.

gratefuldead
2012-08-14, 18:23
Förutom bänkpasset igår körde jag och en polare lite sprint-träning sent på kvällen. Testade lite 100 meter och sånt, fyfan vad jobbigt det var. Nog för att konditionen är okej, men man är absolut inte van vid att köra 100%. Var lagomt mör i benen tills dagens böjpass...

Böj:
70x3
80x3
90x2
95x2

Lårcurl
3x8

Crunches i maskin
3x10

Vadpress
3x15

Benen värker verkligen, men blev ett helt ok pass. Tar med bälte till nästa veckas böjpass.

nyvaken
2012-08-14, 23:38
Mkt peppad av att läsa dina om träningsbravader, mest impande är nog hur du krigar iväg dig till gymmet trots att varenda tanke kan motarbeta en. Jag känner igen mig i hur du har kämpat med konditionen parallellt, 10 lunginflammationer som liten och fortfarande astma kan knäcka mig efter inte ens tio minuter i joggingspåret. Men nu med tre styrkepass i veckan sen i våras börjar det kännas bättre att lägga in lite regelbunden cardio också. Kommer följa detta!

gratefuldead
2012-08-15, 19:31
Mkt peppad av att läsa dina om träningsbravader, mest impande är nog hur du krigar iväg dig till gymmet trots att varenda tanke kan motarbeta en. Jag känner igen mig i hur du har kämpat med konditionen parallellt, 10 lunginflammationer som liten och fortfarande astma kan knäcka mig efter inte ens tio minuter i joggingspåret. Men nu med tre styrkepass i veckan sen i våras börjar det kännas bättre att lägga in lite regelbunden cardio också. Kommer följa detta!

Kul att du blir peppad :) Man kommer ihåg den tiden man mådde bra, då vaar fan ingenting ett problem. Känns som man lever ett helt annat liv idag.

Usch, 10 lunginflammationer låter förjävligt, själv har jag inte ens haft en.. Ska följa dig också :)

Var ute i joggingspåret idag, gick skitdåligt. Sprang 2km sen började jag få sjukt ont i smalbenen(benhinneinflammation). Kändes bokstavligen som att benen skulle gå av. Promenerade 2,5km. Tråkigt men konditionen är ändå inte prio 1, blir cykling nästa konditionspass.

Imorgon rygg & biceps.

nyvaken
2012-08-15, 20:46
Riktig motivationsröta att måsta sluta springa innan man knappt blivit varm. Ge inte upp!

gratefuldead
2012-08-15, 21:22
Ja verkligen. Har haft benhinneinflammation till och från i 7 år nu så det kom inte precis som en överraskning. Brukar jämt komma tillbaks när jag överansträngt mig med löpning, så får nog bli i stort sett bara cykling som kondition tills i vår.

Har förresten börjat gå till sjukgymnast för min otroligt spända nacke. Har ont lite smått i nacke och kappmuskeln pga. att jag spänner mig otroligt mycket tack vare all oro/ångest. Höll på med muskelavslappning, eventuellt kommer jag börja få massage. Vi får se, ska träffa sjukgymnasten på måndag igen.

llu1201
2012-08-15, 23:39
Ser bra ut, ska följas :)

gratefuldead
2012-08-15, 23:59
Ser bra ut, ska följas :)

Thank you sir :) Bra är det väl inte än, men ska bli! Är både svagare och i sämre form än förut.

gratefuldead
2012-08-16, 16:06
Rygg und biceps idag!

Stångrodd, kör normalt aldrig, säkert 3 år sen sist.
70x5
80x5
90x5

Marklyft. Kul att testa, kör normalt aldrig heller.
110x3
120x1

Latsdrag
80x5
90x5
90x5

Chins
2x2 tungt, haha.

Sittande rodd
2x6

Hammercurls
15x5
22,5x5
30x3 Tungt! dock ostrikt så räknar ej som pb.
22,5x5

Hantelcurl
2x6

Hatar att träna biceps, bara hammercurl som är roligt. Räknar bara småkakorna på hantlarna, aldrig själva handtagets vikt, men den är 1-2,5kg beroende på hantelstorlek. Gick förövrigt ganska bra detta pass, kändes helt OK.
Kroppsvikten på gymmet, fullt påklädd och ätit en del under dagen, var 88,3kg.

gratefuldead
2012-08-17, 14:06
Veckans jollpass! Kör det jag känner för :-)

Bänkpress
Stopp: 70x3, 80x2 ganska lätt.
Vanligt: 90x1

Facepulls
2x10

Underarmscurl
3x12

Vadpress
3x15

Körde lite olika set med allt möjligt skoj. Fast dips glömde jag ju kom jag på nu, crap.

Tjuckot
2012-08-17, 19:01
Gött att du är bra igång med träningen nu igen! Maffiga hammercurls :D

gratefuldead
2012-08-17, 19:31
Gött att du är bra igång med träningen nu igen! Maffiga hammercurls :D

Ja det är skitskönt, har inte hållt mig så här frisk på över ett halvår :d

Haha, aldrig kört så tungt faktiskt. Inte så jäkla strikta men dom gick ju upp i alla fall!

Nu blir det nog lite öl, första gången på länge det med.

Akada
2012-08-18, 06:41
köööööööööööööööööööör - går inte att lata sig fifan!

gratefuldead
2012-08-19, 20:19
köööööööööööööööööööör - går inte att lata sig fifan!

Of course!

En behövlig vilohelg denna, blev 6 pass förra veckan totalt. Bänkpass imorgon!

knazcandy
2012-08-20, 07:45
Har precis hittat din träningsdagbok, du är en fighter.

Har själv besegrat panikångest, sjukskrivning och depression med just träning..finns inga antidepp, lugnande eller stämningsstabiliserande som kan slå effekterna av träningen. Den räddade mig :hbang: .

Kämpa på :)

gratefuldead
2012-08-20, 18:45
Har precis hittat din träningsdagbok, du är en fighter.

Har själv besegrat panikångest, sjukskrivning och depression med just träning..finns inga antidepp, lugnande eller stämningsstabiliserande som kan slå effekterna av träningen. Den räddade mig :hbang: .

Kämpa på :)

Tack mannen, att ge upp har aldrig, och kommer aldrig vara något alternativ för mig.

Skönt att du har besegrat det, vilken jäkla skön känsla! Det är riktigt kul att läsa om folk som lyckats, man blir verkligen mer inspirerad att kämpa på ännu mer. Jag håller med dig om antidepp suger, har själv slutat med det och ersatt med ännu högre dos träning :d Deffar just nu som sagt så det är ju trist, men det kan säkert vara kul att vara snygg.

Kul att du hittat in hit :)

gratefuldead
2012-08-20, 18:48
Bröst, triceps och axlar idag. Kroppsvikten på gymmet var exakt 88,0kg.

Bänkpress
70x3
80x1
90x1
95x1 med nöd och näppe
70x3

Fick lite ont i axlarna av bänkpressen jobbigt nog.

Sned hantelpress
20x5
22,5x5
25x5 lätt

Pushdowns
3x5

Dips
kv x5
+10kgx3
kv x5

Hantelsväng
3x8

Facepulls
3x12

Helt ok pass ändå, hade hoppats på bättre tryck i bänken men det gick trögt, dessutom lite ont i axlarna. Men kan ju inte hoppas allt för mycket under deff. Dipsen gick också bra, andra gången jag kör det nu.

gratefuldead
2012-08-21, 18:35
Böj idag. Tog med mig mitt gamla SL-bälte som inte passat på bra länge, och det satt bra :D

Böj
70x3
85x3
100x2
110x2
100x2
mycket gött! inte ATG dock, men godkänt SL, lätt.

Lårcurl
3x8

Vadpress
6x15

Crunches i maskin
3x10

Gött pass.

tearz
2012-08-21, 19:12
Har liknande problem som dig -diabetes ( minus)
Jag har pga mina problem totalt slopat alkoholen då bakfyllan är som du beskriver det ett recept for ångest.

Jag använder min träning som ett verktyg( något att lägga allt fokus på )
Funkar bra för att hÅlla min ångest på en acceptabel nivå för det mesta.
HAng in there. Kör hårt
Kommer följas !

gratefuldead
2012-08-21, 19:27
Har liknande problem som dig -diabetes ( minus)
Jag har pga mina problem totalt slopat alkoholen då bakfyllan är som du beskriver det ett recept for ångest.

Jag använder min träning som ett verktyg( något att lägga allt fokus på )
Funkar bra för att hÅlla min ångest på en acceptabel nivå för det mesta.
HAng in there. Kör hårt
Kommer följas !

Kul att du hittade in hit! Jag har funderat själv på att helt strunta i alkoholen också, man mår rätt okej men jävlar vad dåligt det blir dagarna efter. Hade problem med alkohol strax innan depressionen slog till på riktigt. Blev fyllor 3-5 gånger i veckan ungefär, inte så speciellt hållbart. Alkohol är ju bara ren jävla gift, egentligen.

Bra att du också har träning som verktyg mot ångest, är nog bland det bästa faktiskt. Man måste ha något att lägga tid och energi på någonting positivt som träning, inte den där energisugaren Mr. Ågren.

Ska även följa din journal :)

tearz
2012-08-21, 19:51
Kul att du hittade in hit! Jag har funderat själv på att helt strunta i alkoholen också, man mår rätt okej men jävlar vad dåligt det blir dagarna efter. Hade problem med alkohol strax innan depressionen slog till på riktigt. Blev fyllor 3-5 gånger i veckan ungefär, inte så speciellt hållbart. Alkohol är ju bara ren jävla gift, egentligen.

Bra att du också har träning som verktyg mot ångest, är nog bland det bästa faktiskt. Man måste ha något att lägga tid och energi på någonting positivt som träning, inte den där energisugaren Mr. Ågren.

Ska även följa din journal :)

Japp min ångest grundar sig mycket i intensivt festande och mixtrande med skit i yngre dagar (det fanns givetvis där innan med )
Men sån skit förvärrar allt !

Dricker 1-3 ggr per år numera Max .

Ja såna som vi behöver ett beroende dvs något att tänka på hela tiden för att hålla " bad thoughts away" där e träning och kostpillande svårslaget !

Peace

gratefuldead
2012-08-22, 14:59
Japp min ångest grundar sig mycket i intensivt festande och mixtrande med skit i yngre dagar (det fanns givetvis där innan med )
Men sån skit förvärrar allt !

Dricker 1-3 ggr per år numera Max .

Ja såna som vi behöver ett beroende dvs något att tänka på hela tiden för att hålla " bad thoughts away" där e träning och kostpillande svårslaget !

Peace

Förstår dig. Det går liksom inte att bota ångest med alkohol eller någon typ av drog, bara förvärrar...

Verkligen! Träning, kost och att ta hand om sin egen hälsa är ju bäst! Man lever längre och bättre dessutom.

Idag är det egentligen vilodag, men fyfan vad tråkigt det är. Ska iväg och kuta ett par kilometer snart.

gratefuldead
2012-08-22, 16:47
Jogging 2,5km. Gick helt OK. Kände lite smått i benhinnorna men inte så farligt, tog det väldigt lugnt men fick ändå igång bra flås och svett.

tearz
2012-08-22, 19:26
Förstår dig. Det går liksom inte att bota ångest med alkohol eller någon typ av drog, bara förvärrar...

Verkligen! Träning, kost och att ta hand om sin egen hälsa är ju bäst! Man lever längre och bättre dessutom.

Idag är det egentligen vilodag, men fyfan vad tråkigt det är. Ska iväg och kuta ett par kilometer snart.

Yepps.
Kanon ! Utföra lätt cardio kan ofta förbättra återhämtning (vilodag)
Få runt lite blod helt enkelt !
Tråkigt att vila .
Men... Det är vid matbordet och sängen de största " gainsen" görs.

gratefuldead
2012-08-22, 21:40
Yepps.
Kanon ! Utföra lätt cardio kan ofta förbättra återhämtning (vilodag)
Få runt lite blod helt enkelt !
Tråkigt att vila .
Men... Det är vid matbordet och sängen de största " gainsen" görs.

Ja även om det är trist med kondition är det bra lite då och då, man får ju inte glömma att träna hjärtat :) Skittråkigt med vila när man är så motiverad, men som du säger, det är ju då man bygger :) Fast nu deffar jag, men ändå.

Min kost idag:
10:30 - Prottedrink (ca 20g)
12:30 - Sallad + 70g fetaost + en skvätt olivolja.
15:00 - 150g kvarg.
18:00 - Pasta & köttfärssås efter jogg, normal portion.
20:30 - 2dl stekt äggvita + 2 brödskivor.

Ungefär så ser det ut i stort sett varje dag, men varierar måltiderna lite grann. Räknar inte kcal men försöker höfta med ett ungefär, hellre under än överkant.

Rygg & biceps imorgon.

gratefuldead
2012-08-23, 11:48
Morgonvikt idag: 86,4kg! -1kg på 14 dagar. 6,4kg kvar tills utvärdering.
Jag är jäkligt nöjd! Jag har blivit mindre medan jag ökat i en del övningar. Känns jävligt bra alltså, motivationen är på topp! Är så pass nöjd att jag bjuder på en form från igår kväll. Givetvis kunde poseringen varit bättre.

Rygg & biceps om någon eller några timmar.

gratefuldead
2012-08-23, 14:17
Marklyft
80x5
100x3
120x3
140x2 lätt. gjorde dock ont någonstans mellan könet och naveln, typ sved i 10 minuter. Inte så skönt.

Latsdrag
80x5
95x5
95x5

Chins
3, 3

Sittande rodd
3x5

Hantelcurl
17,5x6
22,5x6

Hammercurl
30x3
22,5x5

Shrugs
3x12

Körde sen mängder med lätta vikter för biceps för att få pump. Men någon pump fick jag tyvärr inte.

Veckans lekpass imorgon :)

Marcuslevin
2012-08-23, 17:54
Såft journal, diabetesen är inte jobbigare än man gör den eller hur?;) kämpa på, kommer följas:)

gratefuldead
2012-08-23, 22:55
Såft journal, diabetesen är inte jobbigare än man gör den eller hur?;) kämpa på, kommer följas:)

Nej visst är det så. Men jag har problemet att jag inte kan acceptera sjukdomen, har i alla 11 år jag haft den försökt dölja den och det har lett till att jag mår mycket dåligt. Åkte också in på sjukhuset en gång pga. lågt blodsocker, var helt medvetslös. Det har gett men, jag är livrädd för att få lågt blodsocker. Sjukt ångest som jag kämpar mot varje dag.
Önskar att det vore en sån enkel grej, typ "jag har diabetes, får ta lite medicin till maten, men det är inga problem!". Så är det inte för mig, jävla jag. Men det kämpas, det är drömmen.

gratefuldead
2012-08-24, 14:41
Veckans jollpass. Köra det jag känner för helt enkelt.

Bänkpress
70x6
70x3 stopp
75x3 stopp

Facepulls
3x10

Dips
10, 9 gick bra här!

Crunches i maskin
3x10

Sidebends
2x10

Blev lite andra jollset också. Grymt skönt nu med vilohelg, känner mig fruktansvärt energilös. Legat på lågt intag denna vecka, men ska nog äta lite mer över helgen så man har energi tills bänkpasset på måndag :d

tearz
2012-08-25, 06:31
Mycket bra Latsdrag och bicc curlar !
Full sträck och under hakan eller till bröstet ?!
:)

gratefuldead
2012-08-25, 12:34
Mycket bra Latsdrag och bicc curlar !
Full sträck och under hakan eller till bröstet ?!
:)

Tackar!

Kör alltid fullt sträck, gärna med stopp. Kör ned till bröstet, lutar inte bak ryggen särskilt mycket heller, får bara ont då.

tearz
2012-08-25, 14:19
Tackar!

Kör alltid fullt sträck, gärna med stopp. Kör ned till bröstet, lutar inte bak ryggen särskilt mycket heller, får bara ont då.

Grymt ! D skall tränas strikt !*kissass*

Tjuckot
2012-08-25, 15:51
Det där med sjukdom och välmående / hälsa är ganska intressant. Bara för att man har en sjukdom innebär det inte nedsatt hälsa eller livskvalitet. Det klassiska är ju att hälsa är avsaknad av sjukdom, och det stämmer ju ändå inte. Kroniskt sjuka kan ha en superb hälsa om man frågar dem själva. Det är en upplevd känsla.

Med det sagt, jag vet inte jag. Men den där kopplingen mellan diabetes och må dåligt pga den är intressant .. så att säga. En spontan tanke är att du låter din diabetes definiera dig som person för mycket? :) Vad tror du?

Man är inte sin sjukdom så att säga.. eller vad säger du?

f.ö bra att du krigar på! Riktigt gött att se det gå framåt :)

gratefuldead
2012-08-25, 18:54
Grymt ! D skall tränas strikt !*kissass*

Jorå, någorlunda strikt i alla fall :D

Det där med sjukdom och välmående / hälsa är ganska intressant. Bara för att man har en sjukdom innebär det inte nedsatt hälsa eller livskvalitet. Det klassiska är ju att hälsa är avsaknad av sjukdom, och det stämmer ju ändå inte. Kroniskt sjuka kan ha en superb hälsa om man frågar dem själva. Det är en upplevd känsla.

Med det sagt, jag vet inte jag. Men den där kopplingen mellan diabetes och må dåligt pga den är intressant .. så att säga. En spontan tanke är att du låter din diabetes definiera dig som person för mycket? :) Vad tror du?

Man är inte sin sjukdom så att säga.. eller vad säger du?

f.ö bra att du krigar på! Riktigt gött att se det gå framåt :)

Intressant, kloka tankar! Det är så svårt att svara på för mig, jag har varit förvirrad i stort sett i alla 11 år jag haft diabetes. Jag var 11 år när jag fick det och var väldigt osäker i mig själv. Jag var livrädd att jag skulle bli retad eller liknande för min sjukdom, att jag var annorlunda. Men jag blev aldrig det.

Hela tiden har jag liksom försökt dölja min sjukdom genom att "smyga" med det och inte berätta för folk i min närhet. Visst, mina bästa vänner och familj vet det, men inte ytligt bekanta.

Jag tror du har rätt i att jag kanske låter sjukdomen definiera mig som person helt och hållet, men samtidigt har jag svårt att visa det utåt och verkligen känna att sjukdomen är en del av mig. Det är hemskt svårt att säga, verkligen.

Men det jag satsar på är att helt enkelt bli mer öppen med min diabetes. Att tala om det för folk är bland det svåraste jag vet, men har gjort det ett par gånger nu senaste tiden och har tänkt fortsätta med det. Att jag gått så länge och förnekat min egen sjukdom har lett till all denna ångest och oro jag idag går och bär på. Det gäller att bryta det negativa mönstret, även om det är sjukt svårt.

För alla andra låter diabetes som ingenting särskilt, men för mig att ha det är det värsta som finns. Jag är ju inte som alla andra, vilket jag vill vara. Men jag ska acceptera det och kunna finna trygghet, en vacker dag :thumbup:

Marcuslevin
2012-08-25, 19:21
Nej visst är det så. Men jag har problemet att jag inte kan acceptera sjukdomen, har i alla 11 år jag haft den försökt dölja den och det har lett till att jag mår mycket dåligt. Åkte också in på sjukhuset en gång pga. lågt blodsocker, var helt medvetslös. Det har gett men, jag är livrädd för att få lågt blodsocker. Sjukt ångest som jag kämpar mot varje dag.
Önskar att det vore en sån enkel grej, typ "jag har diabetes, får ta lite medicin till maten, men det är inga problem!". Så är det inte för mig, jävla jag. Men det kämpas, det är drömmen.


Jag är glad att jag tog det med en klackspark när jag fick diagnosen. Men med tiden när man märkt av alla downdsides med skiten har jag börjat hata det mer och mer.

Men jag insåg att det enda sättet att inte må dåligt över det är helt enkelt att sköta det, då är det inte så illa.
Ha alltid sprutjäveln i fickan!

gratefuldead
2012-08-25, 19:48
Jag är glad att jag tog det med en klackspark när jag fick diagnosen. Men med tiden när man märkt av alla downdsides med skiten har jag börjat hata det mer och mer.

Men jag insåg att det enda sättet att inte må dåligt över det är helt enkelt att sköta det, då är det inte så illa.
Ha alltid sprutjäveln i fickan!

Skönt att det kändes okej ändå när du fick det, då går det ju alltid att hantera det :)

Ja det finns ju mycket skit med sjukdomen, men sköter man det rätt kan man göra vad som helst utan begränsningar, i stort sett.

Jag kör inga sprutor längre, har insulinpump. Har gjort sjukdomen betyderligt lättare att hantera, men det är ju individuellt vad man tycker funkar.

Tjuckot
2012-08-25, 20:21
Intressant, kloka tankar! Det är så svårt att svara på för mig, jag har varit förvirrad i stort sett i alla 11 år jag haft diabetes. Jag var 11 år när jag fick det och var väldigt osäker i mig själv. Jag var livrädd att jag skulle bli retad eller liknande för min sjukdom, att jag var annorlunda. Men jag blev aldrig det.

Så, du var rädd för negativa konsekvenser från dom omkring dig men de konsekvenserna kom aldrig?


Hela tiden har jag liksom försökt dölja min sjukdom genom att "smyga" med det och inte berätta för folk i min närhet. Visst, mina bästa vänner och familj vet det, men inte ytligt bekanta.

Detta och det där ovan får mig att tänka i tankarna att du ser sjukdomen som något skamfullt? Varför är det så, om jag förstår dig rätt..?


Jag tror du har rätt i att jag kanske låter sjukdomen definiera mig som person helt och hållet, men samtidigt har jag svårt att visa det utåt och verkligen känna att sjukdomen är en del av mig. Det är hemskt svårt att säga, verkligen.

Du är du, du har diabetes, men diabetesen är inte du. Vad tror du skulle hända ifall folk visste om det mer? Hur har de du berättat för reagerat?


Men det jag satsar på är att helt enkelt bli mer öppen med min diabetes. Att tala om det för folk är bland det svåraste jag vet, men har gjort det ett par gånger nu senaste tiden och har tänkt fortsätta med det. Att jag gått så länge och förnekat min egen sjukdom har lett till all denna ångest och oro jag idag går och bär på. Det gäller att bryta det negativa mönstret, även om det är sjukt svårt.

Det låter som en bra plan. Du är ju väldigt öppen med det här och reaktionerna här är ju, så vitt jag kan se, enbart positiva?


För alla andra låter diabetes som ingenting särskilt, men för mig att ha det är det värsta som finns. Jag är ju inte som alla andra, vilket jag vill vara. Men jag ska acceptera det och kunna finna trygghet, en vacker dag :thumbup:

Gött att du har målet i sikte, kolo is with you ;)

Förstår att det är tufft dock, min sambo har en kronisk sjukdom och det är inte det enklaste alltid. Så jag kan relatera till dig på det sättet.

gratefuldead
2012-08-25, 21:12
Så, du var rädd för negativa konsekvenser från dom omkring dig men de konsekvenserna kom aldrig?
Japp, precis så. Jag tänker väldigt mycket, alldeles på tok för mycket.


Detta och det där ovan får mig att tänka i tankarna att du ser sjukdomen som något skamfullt? Varför är det så, om jag förstår dig rätt..? Det stämmer. Jag har alltid tyckt det men jag försöker ändra inställningen nu. Jag vet inte varför, jag tror det har att göra med att jag är livrädd att vara "sämre" än alla andra på något sätt. Det är svårt att förklara, men ungefär något sånt.


Du är du, du har diabetes, men diabetesen är inte du. Vad tror du skulle hända ifall folk visste om det mer? Hur har de du berättat för reagerat?
Dom jag berättat det för har liksom sagt "jaha" och sedan är det inget mer med det. Jag har alltid varit rädd för att folk ska se ned på mig eller tycka jag är konstig eller annorlunda på något sätt. Men som sagt, det är skönt nu när jag börjat berätta, för folk tycker faktiskt inte annorlunda om mig.

Det låter som en bra plan. Du är ju väldigt öppen med det här och reaktionerna här är ju, så vitt jag kan se, enbart positiva?
Ja på internet är allting mycket enklare :) Det är skönt att kunna skriva av sig här faktiskt, och folk tycker faktiskt inte konstigt om mig för min sjukdom.

Gött att du har målet i sikte, kolo is with you ;)
Det är därför jag älskar Kolo! :) Jag borde ha tagit tag i det här för många år sedan, men bättre sent än aldrig.

Förstår att det är tufft dock, min sambo har en kronisk sjukdom och det är inte det enklaste alltid. Så jag kan relatera till dig på det sättet.Ahh, I see. Det är så individuellt också hur man relaterar till sin sjukdom. Som "Marcuslevin" skrev här, han tog det med en klackspark. Alla gör ju inte det.

Tjuckot
2012-08-25, 22:11
Japp, precis så. Jag tänker väldigt mycket, alldeles på tok för mycket.


Det stämmer. Jag har alltid tyckt det men jag försöker ändra inställningen nu. Jag vet inte varför, jag tror det har att göra med att jag är livrädd att vara "sämre" än alla andra på något sätt. Det är svårt att förklara, men ungefär något sånt.



Psyket är något man får träna på att kontrollera antar jag, men även att förstå. Personligen tror jag inte att det finns många som skulle se någon annan som "sämre" pga en sjukdom, spec. inte diabetes. Hjärnspöken är bra jobbiga :)


Dom jag berättat det för har liksom sagt "jaha" och sedan är det inget mer med det. Jag har alltid varit rädd för att folk ska se ned på mig eller tycka jag är konstig eller annorlunda på något sätt. Men som sagt, det är skönt nu när jag börjat berätta, för folk tycker faktiskt inte annorlunda om mig.

Så tänkte jag med när jag läste om det, plus att jag var lite nyfiken. Men ja, no biggie :) Ja, spread the word, hehe.


Ja på internet är allting mycket enklare :) Det är skönt att kunna skriva av sig här faktiskt, och folk tycker faktiskt inte konstigt om mig för min sjukdom.

Det är ju en bra arena att börja på, så som du gör. Jag är ganska övertygad om att de reaktionerna du får här är desamma du skulle få IRL, det är ju ändå inga botar som sitter här och skriver :D



Ahh, I see. Det är så individuellt också hur man relaterar till sin sjukdom. Som "Marcuslevin" skrev här, han tog det med en klackspark. Alla gör ju inte det.

Nej, verkligen inte. Men alla har nog god nytta av att prata genom det hela. På ett eller annat sätt :)

knazcandy
2012-08-26, 06:45
Tack mannen, att ge upp har aldrig, och kommer aldrig vara något alternativ för mig.

Skönt att du har besegrat det, vilken jäkla skön känsla! Det är riktigt kul att läsa om folk som lyckats, man blir verkligen mer inspirerad att kämpa på ännu mer. Jag håller med dig om antidepp suger, har själv slutat med det och ersatt med ännu högre dos träning :d Deffar just nu som sagt så det är ju trist, men det kan säkert vara kul att vara snygg.

Kul att du hittat in hit :)

Quinna vill jag helst bli kallad, inte mannen ;)

gratefuldead
2012-08-26, 14:47
Psyket är något man får träna på att kontrollera antar jag, men även att förstå. Personligen tror jag inte att det finns många som skulle se någon annan som "sämre" pga en sjukdom, spec. inte diabetes. Hjärnspöken är bra jobbiga
Jo men verkligen, det är ju så. Det är bara jag själv som tänker så och ingen annan. Har aldrig fått något annat än positiv reaktion när jag berättat liksom. Men det är en gammal grej som sitter kvar sedan jag fick det när jag var 11. Hade jag fått det idag hade det varit helt lugnt, troligtvis.

Det är ju en bra arena att börja på, så som du gör. Jag är ganska övertygad om att de reaktionerna du får här är desamma du skulle få IRL, det är ju ändå inga botar som sitter här och skriver :DHaha nej men precis, du har helt rätt. Målet är att börja vara mer öppen, särskilt nu när jag börjar på högskola igen.


Nej, verkligen inte. Men alla har nog god nytta av att prata genom det hela. På ett eller annat sätt
Absolut, det går inte att vara tyst och försöka förtränga något så stort, man mår bara dåligt i längden.

Quinna vill jag helst bli kallad, inte mannen ;)
Haha sorry! My bad, quinna! :)


I övrigt har det varit vilohelg för min del och lite ätardag igår, blev en pizza.
Ska nog iväg och jogga lite snart efter en kopp kaffe cofffee

gratefuldead
2012-08-26, 18:58
Blev joggning strax över 2km. Gick lätt, hade kunnat köra minst lika mycket till. Inga större problem med benhinnorna denna gång, gjorde ont i början och efteråt.

Bänk imorgon :-)

tearz
2012-08-26, 21:32
Jo men verkligen, det är ju så. Det är bara jag själv som tänker så och ingen annan. Har aldrig fått något annat än positiv reaktion när jag berättat liksom. Men det är en gammal grej som sitter kvar sedan jag fick det när jag var 11. Hade jag fått det idag hade det varit helt lugnt, troligtvis.

Haha nej men precis, du har helt rätt. Målet är att börja vara mer öppen, särskilt nu när jag börjar på högskola igen.



Absolut, det går inte att vara tyst och försöka förtränga något så stort, man mår bara dåligt i längden.


Haha sorry! My bad, quinna! :)


I övrigt har det varit vilohelg för min del och lite ätardag igår, blev en pizza.
Ska nog iväg och jogga lite snart efter en kopp kaffe cofffee

Skönt med vila och härligt med lite pizza ibland ,)
Kör hårt med bänken !

gratefuldead
2012-08-27, 14:13
Skönt med vila och härligt med lite pizza ibland ,)
Kör hårt med bänken !

Grymt skönt faktiskt, det behövs!

Blev ett bra pass idag, bra tryck!

Bänk
70x8
80x3
90x2
97,5x1
90x1

Dips
5,10,6

Pushdowns
3x6

Hantellyft åt sidan
2x8

Facepulls
2x8

Hade gärna kört ett längre pass men tiden fanns inte. Tog ändå en timme. Böj imorgon!

gratefuldead
2012-08-28, 14:31
Ben & mage idag.

Knäböj
80x3
100x3
110x1
120x1
100x3
:)

Lårcurl
3x8

Vadpress
7 set, 12-20 reps.

Crunches i maskin
4x10

Gött pass :)

tearz
2012-08-29, 18:04
Ben & mage idag.

Knäböj
80x3
100x3
110x1
120x1
100x3
:)

Lårcurl
3x8

Vadpress
7 set, 12-20 reps.

Crunches i maskin
4x10

Gött pass :)

Bra vikter : pass !
Saknar dock några set lår !;) front ,utfall,hack och benpress kan vara bra komplement !;)

gratefuldead
2012-08-29, 19:49
Tack. Jag håller med, ska nog lägga till benpress efter böjen. Provar med det nästa vecka.

Första dagen på högskolan idag, ska gå kurs i Sociologi. Körde pingis ca 45 minuter nu på kvällen, hyfsat seriöst, fick upp lite svett. Annars har det varit vila idag. Rygg och biceps väntar imorgon :)

Tjuckot
2012-08-29, 20:58
Körde pingis ca 45 minuter nu på kvällen, hyfsat seriöst, fick upp lite svett.

Singellivet är sannerligen hårt..! Någon var ju tvungen att säga det..!!

Håller med, bra vikter på böjen men volymen kan du öka på!

gratefuldead
2012-08-29, 21:20
Singellivet är sannerligen hårt..! Någon var ju tvungen att säga det..!!

Håller med, bra vikter på böjen men volymen kan du öka på!

Haha, true shit! :D

Jo, tänkte köra lite lägre med fler reps och set till nästa vecka. Brukar öka på rätt bra med lågvolym annars faktiskt.

gratefuldead
2012-08-30, 19:32
Var och gratistränade på ett annat gym idag. Fyfan vad dåligt det var, ingenting kändes rätt. Konstiga vikter, stänger, hantlar, maskiner och allt. Dessutom svettigt och knappt någon hörbar musik så det blev skit av alltihop.

Rygg 8 set och biceps 3 set. Får köra hårdare nästa ryggpass.

Jeml
2012-08-30, 23:43
Tråkigt med panikångesten o depressionen.. hoppas du får bukt med det. bra jobb med deffen, hur länge planerar du hålla på? :)

gratefuldead
2012-08-30, 23:56
Tråkigt med panikångesten o depressionen.. hoppas du får bukt med det. bra jobb med deffen, hur länge planerar du hålla på? :)

Jo det är skittråkigt, har förändrat mitt liv enormt, men är övertygad om att i slutändan kommer det att vara till det bättre :) Det är på väg åt rätt håll, mår mycket bättre nu än för 1,5 år sedan.

Hade tänkt deffa till 80kg eller tills jag blir nöjd, vilket antagligen inte kommer vara vid 80 :D Satsar inte på att bli knallhård utan att bli i helt okej form där jag känner mig något sånär nöjd. Tycker dock det är riktigt trist att deffa, mycket roligare att bygga och öka på vikterna!

Räknar inte kalorier eller dyl, går på känn vilket har funkat rätt okej hittills.

Dagens intag såg ut såhär:
10:00 - Prottedrink
12:00 - Normal portion köttfärs+pasta.
15:30 - Prottedrink (före gym)
17:00 - Prottedrink (efter gym)
17:30 - 300g ärtsoppa + 2 mackor.
20:30 - En banan.

Ska eventuellt väga mig imorgon bitti om jag kommer ihåg det och inte är allt för stressad.

tearz
2012-08-31, 06:43
Jo det är skittråkigt, har förändrat mitt liv enormt, men är övertygad om att i slutändan kommer det att vara till det bättre :) Det är på väg åt rätt håll, mår mycket bättre nu än för 1,5 år sedan.

Hade tänkt deffa till 80kg eller tills jag blir nöjd, vilket antagligen inte kommer vara vid 80 :D Satsar inte på att bli knallhård utan att bli i helt okej form där jag känner mig något sånär nöjd. Tycker dock det är riktigt trist att deffa, mycket roligare att bygga och öka på vikterna!

Räknar inte kalorier eller dyl, går på känn vilket har funkat rätt okej hittills.

Dagens intag såg ut såhär:
10:00 - Prottedrink
12:00 - Normal portion köttfärs+pasta.
15:30 - Prottedrink (före gym)
17:00 - Prottedrink (efter gym)
17:30 - 300g ärtsoppa + 2 mackor.
20:30 - En banan.

Ska eventuellt väga mig imorgon bitti om jag kommer ihåg det och inte är allt för stressad.

Sund inställning till mat / träning !
För mig personligen har det mynnat ut i kontrollbehov samt problematik med maten / självbild /:
Kör hårt m8:hbang:

gratefuldead
2012-08-31, 12:26
Sund inställning till mat / träning !
För mig personligen har det mynnat ut i kontrollbehov samt problematik med maten / självbild /:
Kör hårt m8:hbang:

Thanks bro :)

Jag förstår det, det är nog lätt att känna sig instängd i en sån där kostbubbla där varenda kalori måste vara korrekt. Det är skönt att slippa, man klarar sig ju bra utan om man har ett humm om vad kosten innehåller.

Blir ett pass i eftermiddag, veckans lekpass där jag kör lte vad jag känner för. Blir nog bänk, dips mm :-)

Återkommer senare.

Jeml
2012-08-31, 12:30
Jo det är skittråkigt, har förändrat mitt liv enormt, men är övertygad om att i slutändan kommer det att vara till det bättre :) Det är på väg åt rätt håll, mår mycket bättre nu än för 1,5 år sedan.

Hade tänkt deffa till 80kg eller tills jag blir nöjd, vilket antagligen inte kommer vara vid 80 :D Satsar inte på att bli knallhård utan att bli i helt okej form där jag känner mig något sånär nöjd. Tycker dock det är riktigt trist att deffa, mycket roligare att bygga och öka på vikterna!

Räknar inte kalorier eller dyl, går på känn vilket har funkat rätt okej hittills.

Dagens intag såg ut såhär:
10:00 - Prottedrink
12:00 - Normal portion köttfärs+pasta.
15:30 - Prottedrink (före gym)
17:00 - Prottedrink (efter gym)
17:30 - 300g ärtsoppa + 2 mackor.
20:30 - En banan.

Ska eventuellt väga mig imorgon bitti om jag kommer ihåg det och inte är allt för stressad.

Okej skäönt att höra :)

det där intaget är ju dock inte så svårt att räkna ut vad det blir ungefär ;)

gratefuldead
2012-08-31, 17:08
Okej skäönt att höra :)

det där intaget är ju dock inte så svårt att räkna ut vad det blir ungefär ;)

Nää precis, vissa dagar känner jag för lite lägre intag och en del känns det som det behövs lite mer. Metoden funkar för mig.

Blev ett skönt fredagspass idag. Körde lite vad jag kände för, som alla andra fredagar.

Bänkpress
70x5 stopp
80x3 stopp
90x1
90x2

Dips
5, 10

Underarmscurl
5x12

Böj med långt stopp i botten
50x5
70x5
70x5

Crunches i maskin
4x8

Vadpress
6x15

Facepulls
3x12

Shrugs
4x12

Gött pass! Nu blir det vila inför måndagens bänkpass.

Jeml
2012-08-31, 20:28
Nää precis, vissa dagar känner jag för lite lägre intag och en del känns det som det behövs lite mer. Metoden funkar för mig.

Blev ett skönt fredagspass idag. Körde lite vad jag kände för, som alla andra fredagar.

Bänkpress
70x5 stopp
80x3 stopp
90x1
90x2

Dips
5, 10

Underarmscurl
5x12

Böj med långt stopp i botten
50x5
70x5
70x5

Crunches i maskin
4x8

Vadpress
6x15

Facepulls
3x12

Shrugs
4x12

Gött pass! Nu blir det vila inför måndagens bänkpass.

Okej ahh i feel you:)

bra pass! fint bänkat :D

gratefuldead
2012-08-31, 23:56
Okej ahh i feel you:)

bra pass! fint bänkat :D

Tackar! Var dock inte det riktiga bänkpasset utan körde lite explosivt som extrapass.

Dagens kost:
09:30 - Prottedrink 20g
12:00 - 70g bacon, 2dl äggvita + en tomat.
15:30 - Före träning, prottedrink 20g
17:30 - Efter träning, prottedrink 20g
18:00 - 200g hamburgare
20:00 - Några chokladpraliner :)
21:00 - En banan

Äter lite mer under helger som sagt. Blir nog annars vilohelg, eventuellt ett konditionspass av något slag på söndagen om jag får tråkigt.

Som jag nämnde tidigare har jag precis börjat studera en kurs. Att bara vistas i en föreläsningssal och liknande är otroligt jobbigt för mig och min ångest. Min panikångest startade just i en lektionssal och där eskalerade det. Känns som att det är bra för mitt psyke att utmana mig själv just där det är som jobbigast. Har varit otroligt jobbigt dessa 3 föreläsningar jag har haft, men hur det än känts har jag ändå klarat det och det känns riktigt bra! Fått enorm endorfinkick efter varje föreläsning :d Just på grund av att jag klarade av att vara där då.
Det är skitjobbigt att vara där men jag ska verkligen tvinga mig själv och klara av denna kurs! Det är ett intressant ämne och jag lär mig, men det är så jäkla svårt att hantera ångesten när jag väl är där. Kan liksom knappt sitta still och koncentrera mig. Men det ska gå! :thumbup:

tearz
2012-09-01, 12:03
Tackar! Var dock inte det riktiga bänkpasset utan körde lite explosivt som extrapass.

Dagens kost:
09:30 - Prottedrink 20g
12:00 - 70g bacon, 2dl äggvita + en tomat.
15:30 - Före träning, prottedrink 20g
17:30 - Efter träning, prottedrink 20g
18:00 - 200g hamburgare
20:00 - Några chokladpraliner :)
21:00 - En banan

Äter lite mer under helger som sagt. Blir nog annars vilohelg, eventuellt ett konditionspass av något slag på söndagen om jag får tråkigt.

Som jag nämnde tidigare har jag precis börjat studera en kurs. Att bara vistas i en föreläsningssal och liknande är otroligt jobbigt för mig och min ångest. Min panikångest startade just i en lektionssal och där eskalerade det. Känns som att det är bra för mitt psyke att utmana mig själv just där det är som jobbigast. Har varit otroligt jobbigt dessa 3 föreläsningar jag har haft, men hur det än känts har jag ändå klarat det och det känns riktigt bra! Fått enorm endorfinkick efter varje föreläsning :d Just på grund av att jag klarade av att vara där då.
Det är skitjobbigt att vara där men jag ska verkligen tvinga mig själv och klara av denna kurs! Det är ett intressant ämne och jag lär mig, men det är så jäkla svårt att hantera ångesten när jag väl är där. Kan liksom knappt sitta still och koncentrera mig. Men det ska gå! :thumbup:

Starkt ! Våga utmana sina fobier/weak spots !
Själv fick jag mina 3 senaste attacker i sammanband med 10-12 timmars flygresor!
Kommer nog aldrig våga flyga igen :/
Måste ta tåg när jag reser i jobbet !
Grymt !

gratefuldead
2012-09-01, 21:57
Starkt ! Våga utmana sina fobier/weak spots !
Själv fick jag mina 3 senaste attacker i sammanband med 10-12 timmars flygresor!
Kommer nog aldrig våga flyga igen :/
Måste ta tåg när jag reser i jobbet !
Grymt !

Tack, är ju det man lär göra. Finns ett bra citat - "Do what you are afraid of and the death of fear is certain". Enda rätta nästan, när det gäller ångest.

Fyfan, låter jobbigt. Tanken av flygresor ger mig svindel rent utsagt *cry*

Men du vet ju att det gick bra ändå, du överlevde, eller hur? :) Även om var känslan var jobbig så genomförde du det ändå. Rädsla för att flyga är jobbigt, har som mål att någon gång utsätta mig för det, men det är ju inte bara att kliva på ett flyg liksom... Och du kommer klara nästa flygresa också tearz :)

Vilodag idag, endast utfört en promenad :D

Kost:
12:00 - 20g prottedrink + 2 mackor.
18:00 - 2 hemgjorda hamburgare av 250g nötfärs, ketchup, lite dressing, sallad etc.
22:30 - En macka.

Dålig kosthållning under helgerna, det är skönt det. Planerar att springa en tur på ca 5km imorgon. Det är en runda jag har som referensmått på hur bra konditionen är. Klarar jag den under 30 minuter är det bra i mina mått. Men vi får se, räknar inte med under det. Få se om benhinnorna och knäna håller.

tearz
2012-09-01, 22:01
Tack, är ju det man lär göra. Finns ett bra citat - "Do what you are afraid of and the death of fear is certain". Enda rätta nästan, när det gäller ångest.

Fyfan, låter jobbigt. Tanken av flygresor ger mig svindel rent utsagt *cry*

Men du vet ju att det gick bra ändå, du överlevde, eller hur? :) Även om var känslan var jobbig så genomförde du det ändå. Rädsla för att flyga är jobbigt, har som mål att någon gång utsätta mig för det, men det är ju inte bara att kliva på ett flyg liksom... Och du kommer klara nästa flygresa också tearz :)

Vilodag idag, endast utfört en promenad :D

Kost:
12:00 - 20g prottedrink + 2 mackor.
18:00 - 2 hemgjorda hamburgare av 250g nötfärs, ketchup, lite dressing, sallad etc.
22:30 - En macka.

Dålig kosthållning under helgerna, det är skönt det. Planerar att springa en tur på ca 5km imorgon. Det är en runda jag har som referensmått på hur bra konditionen är. Klarar jag den under 30 minuter är det bra i mina mått. Men vi får se, räknar inte med under det. Få se om benhinnorna och knäna håller.

! Kosten kan ju justeras ,) men trivs du så !;)
1 av flygresorna klarade jag ! 1 klev jag av i sista sekund!
Och sist jag flög (13 timmar från Tokyo) så hade jag medicinerat mig tungt !:/
Vettefan hur jag ska lösa detta !
Har din ångest gjort dig mer introvert med ?
Jag uppskattar ensamheten mycket mer numera :/

gratefuldead
2012-09-01, 22:09
! Kosten kan ju justeras ,) men trivs du så !;)
1 av flygresorna klarade jag ! 1 klev jag av i sista sekund!
Och sist jag flög (13 timmar från Tokyo) så hade jag medicinerat mig tungt !:/
Vettefan hur jag ska lösa detta !
Har din ångest gjort dig mer introvert med ?
Jag uppskattar ensamheten mycket mer numera :/

Haha ja kosten idag var dålig, men fixas upp imorgon igen.

Även om du klev av i sista sekund, du klarade ju ändå den eller hur? :)
Går du på terapi eller något? kan verkligen rekommendera KBT-terapi. Går där nu men just nu har min terapeut segt nog tjänstledigt ett bra tag. Har blivit mycket bättre för mig sedan jag började gå där, otroligt skönt att prata ut om inte annat... Rekommederas verkligen!

Tar du nå medicin annars? Det brukar nästan förvärra i längden, gick på SSRI och hade oxascand förut men har inte tagit någonting sen ca 4-5 månader sedan och har blivit bättre och bättre.

Är skitsvårt så jag förstår dig, skulle känna precis samma sak som du.

Ja har blivit sjukt mer introvert. Förut umgicks jag alltid med folk i stort sett, festade varje helg med massa polare osv. Nu känns det mycket skönare att vara själv på nåt sätt, mycket oro och tankar släpper. Men jag vetefan, brukar umgås med folk nu också men inte i samma utsträckning som förut. Har inte blivit sämre socialt, är väldigt utåtriktad när jag är ute och så men på nåt sätt lockar ensamheten mer oftast.
För mig tror jag det har att göra med rädsla för att få ångest, panikångest och sånt inför andra, nån slags förväntansångest som gör det jobbigt. Men det kan ju vara sjukt olika. Men jag förstår dig!

tearz
2012-09-02, 09:16
Haha ja kosten idag var dålig, men fixas upp imorgon igen.

Även om du klev av i sista sekund, du klarade ju ändå den eller hur? :)
Går du på terapi eller något? kan verkligen rekommendera KBT-terapi. Går där nu men just nu har min terapeut segt nog tjänstledigt ett bra tag. Har blivit mycket bättre för mig sedan jag började gå där, otroligt skönt att prata ut om inte annat... Rekommederas verkligen!

Tar du nå medicin annars? Det brukar nästan förvärra i längden, gick på SSRI och hade oxascand förut men har inte tagit någonting sen ca 4-5 månader sedan och har blivit bättre och bättre.

Är skitsvårt så jag förstår dig, skulle känna precis samma sak som du.

Ja har blivit sjukt mer introvert. Förut umgicks jag alltid med folk i stort sett, festade varje helg med massa polare osv. Nu känns det mycket skönare att vara själv på nåt sätt, mycket oro och tankar släpper. Men jag vetefan, brukar umgås med folk nu också men inte i samma utsträckning som förut. Har inte blivit sämre socialt, är väldigt utåtriktad när jag är ute och så men på nåt sätt lockar ensamheten mer oftast.
För mig tror jag det har att göra med rädsla för att få ångest, panikångest och sånt inför andra, nån slags förväntansångest som gör det jobbigt. Men det kan ju vara sjukt olika. Men jag förstår dig!

Nej ingen medicin nu!
Har haft xanax och etizolam utskrivet förr dock!
Men dom e så jävla jobbiga att sluta med samt att man fungerar inte i livet med såna starka medikament :/
Ssri vägrar jag ta... De har för mkt skit med sig...
Störd metabolism,sexlust och man blir allmänt seg /:
Jag föredrar helt klart att vara själv i dagsläget!
Träna och sköta kosten och jobba är mitt liv just nu...
Skulle dock vilja ha en partner igen (men bara när det passar mig) haha :)
Så får bli en hund ist ,)

gratefuldead
2012-09-02, 15:37
Nej ingen medicin nu!
Har haft xanax och etizolam utskrivet förr dock!
Men dom e så jävla jobbiga att sluta med samt att man fungerar inte i livet med såna starka medikament :/
Ssri vägrar jag ta... De har för mkt skit med sig...
Störd metabolism,sexlust och man blir allmänt seg /:
Jag föredrar helt klart att vara själv i dagsläget!
Träna och sköta kosten och jobba är mitt liv just nu...
Skulle dock vilja ha en partner igen (men bara när det passar mig) haha :)
Så får bli en hund ist ,)

Förstår dig, helt rätt att sluta. Det är som sagt en genväg som ofta gör det bara värre i längden. Ja SSRI är ren jävla smörja, man blir helt konstig av skiten. Fan stålet funkar ju knappt vissa gånger :laugh:
Jo partner är ju aldrig fel, känner samma sak ibland. Gjorde slut med sambon i januari och det var en jobbig period månaderna efter men nu lite senare känns det skönt att vara själv, oftast. Men en hund är ju aldrig fel, människans bästa vän!


Kom alldeles nyss hem från en springvända på 5km. Personligt rekord på 29 minuter, så jävla nöjd! Finns en del mördande backar den rundan som segade ned men tog igen det ändå. Så jävla nöjd är jag! Ska snart göra lite proteinpannkakor och sen väntar plugg resten av kvällen :eating:

Tjuckot
2012-09-02, 15:46
löpning, proteinpannkakor och plugg! Värsta idealstudenten ffs..!

gratefuldead
2012-09-02, 16:07
Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeah buddy! :D

Den här gången ska det gå, med plugget alltså. Seminarium imorgon, smått nervöst men går säkert bra.

Jeml
2012-09-02, 17:04
Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeah buddy! :D

Den här gången ska det gå, med plugget alltså. Seminarium imorgon, smått nervöst men går säkert bra.

alltid spänt för seminarium :) vad pluggar du?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

tearz
2012-09-02, 17:22
Förstår dig, helt rätt att sluta. Det är som sagt en genväg som ofta gör det bara värre i längden. Ja SSRI är ren jävla smörja, man blir helt konstig av skiten. Fan stålet funkar ju knappt vissa gånger :laugh:
Jo partner är ju aldrig fel, känner samma sak ibland. Gjorde slut med sambon i januari och det var en jobbig period månaderna efter men nu lite senare känns det skönt att vara själv, oftast. Men en hund är ju aldrig fel, människans bästa vän!


Kom alldeles nyss hem från en springvända på 5km. Personligt rekord på 29 minuter, så jävla nöjd! Finns en del mördande backar den rundan som segade ned men tog igen det ändå. Så jävla nöjd är jag! Ska snart göra lite proteinpannkakor och sen väntar plugg resten av kvällen :eating:

Grymt ! Jo har haft så jävla mkt negativt som hänt mig senaste 10 åren :/ inte konstigt att man är helt förstörd ,)
Bra att löpa med ! Man bör träna hjärtat med !
Bra träning för psyket med! Inget slår känslan att riktigt pusha sig själv och sedan äntligen nå målet !
Jag har en riktigt usel dag fan /:
Ska köra 9 set mage och lite armhävningar för blodgenomströmning i bröst/axlar/triceps.
Imorgon är det bröst / biceps !

gratefuldead
2012-09-02, 18:06
alltid spänt för seminarium :) vad pluggar du?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yeahman! Sociologi A. Vill studera till sjukgymnast men tänkte börja med detta.

Grymt ! Jo har haft så jävla mkt negativt som hänt mig senaste 10 åren :/ inte konstigt att man är helt förstörd ,)
Bra att löpa med ! Man bör träna hjärtat med !
Bra träning för psyket med! Inget slår känslan att riktigt pusha sig själv och sedan äntligen nå målet !
Jag har en riktigt usel dag fan /:
Ska köra 9 set mage och lite armhävningar för blodgenomströmning i bröst/axlar/triceps.
Imorgon är det bröst / biceps !

Förstår det, man måste bearbeta vettu! Hjärnan gör det väldigt långsamt av sig självt. Kom ihåg att det alltid blir bättre.

Löpning är bra men inte så jäkla kul :D Kör inte mer än 1-2 gånger/vecka. Men som du säger så jäkla skönt att pressa sig själv, man mår bra efteråt!

Usel dag? What's up dude? Skönt med lite pump, kötta på!

gratefuldead
2012-09-02, 19:53
Fick förresten lov att sätta en liten biceps-pose precis efter joggingpasset då endorfinerna var på topp :D

Sälform!

gratefuldead
2012-09-02, 22:46
Dagens kost:
11:00 - 1 port havregrynsgröt+frysta bär + 20g prottedrink
14:00 - Mixade bär, lite havregryn, 15g protte, stevia + mjölk (ca 450kcal)
17:30 - Proteinpannkakor - lätt 1500 kcal.
23:30 - En fruktkuse med skinka.

Laddar inför bänkpass direkt efter seminariet imorgon!

tearz
2012-09-03, 06:38
Mycket spannmål där ;D
Pannkakor e dödligt gott dock

gratefuldead
2012-09-03, 12:17
Haha oh yeah, fanns inte så mycket annat hemma att äta :D

Räknade ut näringsvärde på pannkakorna jag gjorde igår, åt dock inte upp hela satsen! Kanske 1/3.
Totalt 2388 kcal, 366g protein, 102g fett, 195g kolhydrater.

Har nu precis kommit hem från första seminariet, och det gick skitbra!! Är otroligt stolt över mig själv. Var nervös i förväg och var nära på att strunta i att göra det, men tvingade dit mig. Var nervös i början men jag pratade faktiskt väldigt mycket och det var riktigt trevligt! Fyfan vad stolt jag är över mig själv, var länge sedan sist. Ska iväg och köra bänk snart men blodsockret är dåligt(högt) så lär vänta tills det går ner.

tearz
2012-09-03, 14:16
Haha oh yeah, fanns inte så mycket annat hemma att äta :D

Räknade ut näringsvärde på pannkakorna jag gjorde igår, åt dock inte upp hela satsen! Kanske 1/3.
Totalt 2388 kcal, 366g protein, 102g fett, 195g kolhydrater.

Har nu precis kommit hem från första seminariet, och det gick skitbra!! Är otroligt stolt över mig själv. Var nervös i förväg och var nära på att strunta i att göra det, men tvingade dit mig. Var nervös i början men jag pratade faktiskt väldigt mycket och det var riktigt trevligt! Fyfan vad stolt jag är över mig själv, var länge sedan sist. Ska iväg och köra bänk snart men blodsockret är dåligt(högt) så lär vänta tills det går ner.

Starkt ! Haha rejäl pannkaksladdning :D
hade jag inte tackat nej till :cool:
Lycka till med bänkandet ska själv köra bröst/biceps idag :hbang:
NU KÖR VI !

Jeml
2012-09-03, 14:26
starkt ! Haha rejäl pannkaksladdning :d
hade jag inte tackat nej till :cool:
lycka till med bänkandet ska själv köra bröst/biceps idag :hbang:
nu kör vi !

discow! :d

tearz
2012-09-03, 14:34
discow! :d

haha japps upplägget ser så ut :D
Utförandet är dock långt ifrån disco :D
Lågrepps rpt på bänk/snedbänk sen iofs en discoflyes/cabel för rejäl blodgenomströmning av bröstet :D

Jeml
2012-09-03, 14:43
haha japps upplägget ser så ut :D
Utförandet är dock långt ifrån disco :D
Lågrepps rpt på bänk/snedbänk sen iofs en discoflyes/cabel för rejäl blodgenomströmning av bröstet :D

haha gött:)
varför tkr du ja ligger lågt på protein,? som du skrev i min journal imorse ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

gratefuldead
2012-09-03, 16:18
Starkt ! Haha rejäl pannkaksladdning :D
hade jag inte tackat nej till :cool:
Lycka till med bänkandet ska själv köra bröst/biceps idag :hbang:
NU KÖR VI !

Yeeeeeeeeeah buddy överkropp ftw!

Fick bra tips av en schysst, jävligt stark kille på gymmet idag. Han rekommenderade att jag sänker vikten och höjer 2,5kg för varje vecka. Strikt och med stopp, fokus på bra teknik. Fick mycket bra teknikhjälp och stoppen kändes bra även om det var ovant.

Bänk, stopp
8 set, 3 reps 70kg mycket krut kvar efteråt

Dips
5x5 kv

Pushdowns
2x8

Facepulls
3x8

Som sagt ska höja 2,5kg för varje vecka och se när det tar stopp :) Detta kändes relativt lätt, mycket energi kvar efter bänken.

Tjuckot är du nöjd med volymen nu??? :d

Jeml
2012-09-03, 18:55
Bra pass, hur lång stopp rekommenderade han?? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tjuckot
2012-09-03, 19:15
Har nu precis kommit hem från första seminariet, och det gick skitbra!! Är otroligt stolt över mig själv. Var nervös i förväg och var nära på att strunta i att göra det, men tvingade dit mig. Var nervös i början men jag pratade faktiskt väldigt mycket och det var riktigt trevligt! Fyfan vad stolt jag är över mig själv, var länge sedan sist. Ska iväg och köra bänk snart men blodsockret är dåligt(högt) så lär vänta tills det går ner.

Awesome! Måste vara en förbannat fin känsla! Bra jobbat :)

Yeeeeeeeeeah buddy överkropp ftw!

Fick bra tips av en schysst, jävligt stark kille på gymmet idag. Han rekommenderade att jag sänker vikten och höjer 2,5kg för varje vecka. Strikt och med stopp, fokus på bra teknik. Fick mycket bra teknikhjälp och stoppen kändes bra även om det var ovant.

Bänk, stopp
8 set, 3 reps 70kg mycket krut kvar efteråt

Dips
5x5 kv

Pushdowns
2x8

Facepulls
3x8

Som sagt ska höja 2,5kg för varje vecka och se när det tar stopp :) Detta kändes relativt lätt, mycket energi kvar efter bänken.

Tjuckot är du nöjd med volymen nu??? :d

Haha, ja, nu var det riktigt bra tycker jag!

Jag tycker det är en helt ok metod att öka så, men man får ju tänka lite på repsxset och ingen lidande teknik. Ökar man på med mindre och mindre reps med sämre och sämre teknik blir det ju såklart inget bra =)

gratefuldead
2012-09-03, 21:56
Bra pass, hur lång stopp rekommenderade han?? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Thanks! Ungefär en sekund, ingen större fokus på tiden utan bara att det kändes bra och tekniken var fin.

Awesome! Måste vara en förbannat fin känsla! Bra jobbat :)

Haha, ja, nu var det riktigt bra tycker jag!

Jag tycker det är en helt ok metod att öka så, men man får ju tänka lite på repsxset och ingen lidande teknik. Ökar man på med mindre och mindre reps med sämre och sämre teknik blir det ju såklart inget bra =)

Thanks dude! Ja, verkligen. Oerhört skönt, fick en enorm endorfinkick efteråt.

Jo precis, tekniken kan bli lidande om det blir för tungt. Började nu väldigt lätt, men få se hur det blir om ett par veckor. Tanken är ju att tekniken ska sitta lika fint genom alla set. Men vi får se, tänkte testa det här ett tag i alla fall :) Blir det skit så är det bara att ändra.

Dagens kost:
10:00 - 2 Frökusar med skinka + 20 protte
15:00 - 1 Frökuse med skinka :D
17:00 - 20g protte efter träning.
18:00 - Tortellini + skinka
20:00 - En banan
21:00 - 20g protte.

gratefuldead
2012-09-04, 11:07
Morgonvikt: 85,6kg! -0,8kg på 12 dagar. Jag var dessutom oskiten, hade nog blivit ett par hg mindre då. Men jag är mycket nöjd, ligger på ungefär 0,5kg veckan. Bara 5,6kg kvar tills utvärdering :)

Föreläsning om en timme, blir böjpass efteråt :)

gratefuldead
2012-09-04, 16:55
Benpasset. Vägde 86,0 precis innan passet med träningskläderna på.

Böj
60x3
60x3
80x3
80x3
90x3
90x3
100x3
80x3
80x3
VOLYYYYYYYYYYM! :D

Benpress, djupa med stopp i botten, gick lätt
50x8
100x5
100x5 höja nästa vecka

Vadpress
5x15

Crunches i maskin
5x10-15 reps.

Skönt pass!
Höjer vikterna nästa gång i böjen då detta kändes lite väl lätt, hade mycket energi kvar efter sista settet.

Jeml
2012-09-04, 16:58
snygga bööjz!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

gratefuldead
2012-09-04, 17:23
Thanks buddy! Bättre vikter nästa vecka *flex*

Tjuckot
2012-09-04, 18:44
Jag känner att du tagit åt dig av mitt volymryt :D

gratefuldead
2012-09-04, 20:04
Jag känner att du tagit åt dig av mitt volymryt :D

Ja, sir! Högvolym is the shit :D Försöka hålla lite lägre intensitet dock och spara ett par reps "i tanken", riktigt bra skit.

tearz
2012-09-05, 06:43
Haha så ska det se ut dude:) mycket böj gillar vi !

gratefuldead
2012-09-05, 23:02
Hej bloggen, Johan här.

Good news for people who love bad news.

Dom senaste dagarna har jag mått otroligt dåligt rent psykiskt, värre än vanligt. Verkligen rent utsagt piss. Ångesten har varit på hela tiden och haft ett par panikångestattacker utöver det vanliga.

Den senaste tiden har det varit mycket träning för min del, mycket mer än vanligtvis, 5-7 gånger i veckan av varierande grad. Rent fysiskt känns det ok att träna den mängden, men psyket är kört i botten. Har ingen energi rent psykiskt, kan inte fokusera tankarna och ångesten är förjävlig. Jag tror det är överträning, eller någon typ av överansträngning. Den höga (för mig) mängden träning i kombination med deff, skola och mycket annat runtikring är helt enkelt för mycket för mig. Bland annat har en bekant till mig som jag ser upp till fruktansvärt mycket, en idol för mig, fått beskedet att han kommer att dö.

Jag måste prioritera psyket och hur jag mår, för jag klarar inte av att må piss. Gråten har liksom varit i halsen på mig nu i ett par dagar och det var länge sedan det var så här jobbigt.

What to do?
Skära ned på träning, lägga deffen på is tills vidare... Det känns förjävligt, särskilt när det faktiskt går bra. Att deffa och träna har aldrig känts så här bra i kroppen, men när psyket säger ifrån kan jag inte ignorera det.
Jag har tänkt mig att fortsätta träna med vanlig 3-split, utesluta kondition helt och hållet och försöka ligga på kaloribalans. Har trots allt gått ned ca 13kg så det får jag vara nöjd med. Vägde 85,2kg imorse efter att ha intagit minst 6dl vätska.

Men var inte oroliga, jag kanske mår dåligt men värre saker har jag klarat av. Detta är bara ett litet extra hinder på vägen.

För övrigt uppskattar jag er som läser och skriver här förbaskat mycket. Jag känner mig otroligt motiverad med träning och allt annat och det är mycket tack vare den peppen man får härifrån. Det kommer fortsättas skriva som vanligt med träning och hur det går, men kände att jag fick lov att skriva av mig detta för jag kan inte vara tyst längre med att må dåligt.

tearz
2012-09-06, 06:32
Hej bloggen, Johan här.

Good news for people who love bad news.

Dom senaste dagarna har jag mått otroligt dåligt rent psykiskt, värre än vanligt. Verkligen rent utsagt piss. Ångesten har varit på hela tiden och haft ett par panikångestattacker utöver det vanliga.

Den senaste tiden har det varit mycket träning för min del, mycket mer än vanligtvis, 5-7 gånger i veckan av varierande grad. Rent fysiskt känns det ok att träna den mängden, men psyket är kört i botten. Har ingen energi rent psykiskt, kan inte fokusera tankarna och ångesten är förjävlig. Jag tror det är överträning, eller någon typ av överansträngning. Den höga (för mig) mängden träning i kombination med deff, skola och mycket annat runtikring är helt enkelt för mycket för mig. Bland annat har en bekant till mig som jag ser upp till fruktansvärt mycket, en idol för mig, fått beskedet att han kommer att dö.

Jag måste prioritera psyket och hur jag mår, för jag klarar inte av att må piss. Gråten har liksom varit i halsen på mig nu i ett par dagar och det var länge sedan det var så här jobbigt.

What to do?
Skära ned på träning, lägga deffen på is tills vidare... Det känns förjävligt, särskilt när det faktiskt går bra. Att deffa och träna har aldrig känts så här bra i kroppen, men när psyket säger ifrån kan jag inte ignorera det.
Jag har tänkt mig att fortsätta träna med vanlig 3-split, utesluta kondition helt och hållet och försöka ligga på kaloribalans. Har trots allt gått ned ca 13kg så det får jag vara nöjd med. Vägde 85,2kg imorse efter att ha intagit minst 6dl vätska.

Men var inte oroliga, jag kanske mår dåligt men värre saker har jag klarat av. Detta är bara ett litet extra hinder på vägen.

För övrigt uppskattar jag er som läser och skriver här förbaskat mycket. Jag känner mig otroligt motiverad med träning och allt annat och det är mycket tack vare den peppen man får härifrån. Det kommer fortsättas skriva som vanligt med träning och hur det går, men kände att jag fick lov att skriva av mig detta för jag kan inte vara tyst längre med att må dåligt.


Vet exakt vad du menar och hur du känner.
Sitter ju i exakt samma båt.
Jag tror inte du ska skära ned på träningen alls faktiskt!
Tror du behöver en kanal att leda dina tankar emot istället för massa negativt !
Jag tycker du bör se över din kost samt se till att du får i dig tillräckligt men samtidigt lagomt för en långsam nedgång i vikt där du kanske tom kan öka styrkan över en längre period!
Kör hårt Buddy !
Ps. Det är nu agnarna sållas från vetet :)

Tjuckot
2012-09-06, 07:35
Här tror jag att det är väldigt viktigt att du lyssnar på dig själv. Det är lätt för andra så som mig själv att ge dig råd utifrån våra erfarenheter men utan större insikt i ditt liv. Det låter som du känner att du gått ut för hårt och blivit mentalt samt fysiskt sliten i samband med en tuff prövning i och med din väns sjukdomsbesked. Därmed känner du att det bästa för dig är att slappna av lite med hård träning och lågt kcal-intag eftersom det är för slitsamt för kropp och knopp. Det tycker jag låter väldigt klokt. Speciellt eftersom du inte stänger av helt utan kommer fortsätta träna eftersom, som jag förstår det, du mår bra av det i lagom dos. F.ö är ju en 3-split väl beprövat och något man absolut kan växa på!

Du har ju genomfört en stor bragd i.o.m en kraftig viktnedgång! Sug åt dig av det och känn dig stolt, sådant brukar hjälpa när det är mörker omkring.

Det viktigaste just nu är DU! Ta vara på dig själv på det sätt du känner är bäst för dig, men stäng inte ute råd och hjälp.. ensam är inte stark! Värdera och analysera situationen, testa en 3-split som din plan var.. känns det lagom? Skulle du må bättre av att promenera lite? Osv..

Jag blir imponerad av den kraft och klarhet du skriver inlägget med. Du har insett din situation, analyserat den, tänkt på tidigare erfarenheter och säger "detta kan jag fan klara!". Det tror jag på, kolo tror också på dig, det är jag helt övertygad om!

F.ö sjukt tungt besked med din vän, jag förstår att det smärtar. Ta vara på er tid tillsammans och de minnena ni har!

gratefuldead
2012-09-06, 19:56
Vet exakt vad du menar och hur du känner.
Sitter ju i exakt samma båt.
Jag tror inte du ska skära ned på träningen alls faktiskt!
Tror du behöver en kanal att leda dina tankar emot istället för massa negativt !
Jag tycker du bör se över din kost samt se till att du får i dig tillräckligt men samtidigt lagomt för en långsam nedgång i vikt där du kanske tom kan öka styrkan över en längre period!
Kör hårt Buddy !
Ps. Det är nu agnarna sållas från vetet :)

Det känns som att det har blivit så mycket värre så jag väljer att skära ned på träningen och ligger på kaloribalans tills vidare. Känns som jag måste börja i den änden, känns det bättre senare kan jag höja träningsfrekvensen.

:)
Här tror jag att det är väldigt viktigt att du lyssnar på dig själv. Det är lätt för andra så som mig själv att ge dig råd utifrån våra erfarenheter men utan större insikt i ditt liv. Det låter som du känner att du gått ut för hårt och blivit mentalt samt fysiskt sliten i samband med en tuff prövning i och med din väns sjukdomsbesked. Därmed känner du att det bästa för dig är att slappna av lite med hård träning och lågt kcal-intag eftersom det är för slitsamt för kropp och knopp. Det tycker jag låter väldigt klokt. Speciellt eftersom du inte stänger av helt utan kommer fortsätta träna eftersom, som jag förstår det, du mår bra av det i lagom dos. F.ö är ju en 3-split väl beprövat och något man absolut kan växa på!

Du har ju genomfört en stor bragd i.o.m en kraftig viktnedgång! Sug åt dig av det och känn dig stolt, sådant brukar hjälpa när det är mörker omkring.

Det viktigaste just nu är DU! Ta vara på dig själv på det sätt du känner är bäst för dig, men stäng inte ute råd och hjälp.. ensam är inte stark! Värdera och analysera situationen, testa en 3-split som din plan var.. känns det lagom? Skulle du må bättre av att promenera lite? Osv..

Jag blir imponerad av den kraft och klarhet du skriver inlägget med. Du har insett din situation, analyserat den, tänkt på tidigare erfarenheter och säger "detta kan jag fan klara!". Det tror jag på, kolo tror också på dig, det är jag helt övertygad om!

F.ö sjukt tungt besked med din vän, jag förstår att det smärtar. Ta vara på er tid tillsammans och de minnena ni har!

Du är alltid så bra på att peppa Tjuckot, det gillar jag :)

Men det känns som att det helt enkelt blivit för mycket. Bara att gå på högskolan är en enorm prövning för mig rent psykiskt, det skapar enorm stress. Det, samtidigt som deff, mängder av träning och nu min bekant som kommer att avlida. Det är förjävligt och jag känner mig nedtyngd.

Har dom senaste dagarna också haft enormt "tryck" över bröstet, känns som det kramas åt ibland, är riktigt obehagligt även om det inte är nåt farligt. Aptiten är också dålig men har fått i mig ca 3000 kcal idag. Är liksom inte ett dugg sugen på mat men får tvinga i mig skiten.

Det kommer att bli bra till slut, men ibland måste man ta det lite lugnare för att inte falla tillbaks igen.

Känner mig helt slut just nu i både kropp och mentalt, ska försöka sova snart om jag kan.

gratefuldead
2012-09-06, 19:57
Blev ett lättare rygg och bicepspass idag. Alla övningar strikt med fokus på kontakt långt ifrån fail.

Latsdrag
3x10

Hantelcurl
3x10

Sittande rodd
3x10

Konc. curl
2x8

Latsdrag
2x15

Hammercurl
15kg 20 reps pump!

Var lätta vikter men passet kändes rätt skapligt efteråt ändå. Nu vilohelg och mängder med mat, mycket skönt. Blir 3-split nästa vecka.

Tjuckot
2012-09-07, 10:29
Du är alltid så bra på att peppa Tjuckot, det gillar jag :)

Men det känns som att det helt enkelt blivit för mycket. Bara att gå på högskolan är en enorm prövning för mig rent psykiskt, det skapar enorm stress. Det, samtidigt som deff, mängder av träning och nu min bekant som kommer att avlida. Det är förjävligt och jag känner mig nedtyngd.

Har dom senaste dagarna också haft enormt "tryck" över bröstet, känns som det kramas åt ibland, är riktigt obehagligt även om det inte är nåt farligt. Aptiten är också dålig men har fått i mig ca 3000 kcal idag. Är liksom inte ett dugg sugen på mat men får tvinga i mig skiten.

Det kommer att bli bra till slut, men ibland måste man ta det lite lugnare för att inte falla tillbaks igen.

Känner mig helt slut just nu i både kropp och mentalt, ska försöka sova snart om jag kan.

Tack :) Man får en del av tankesättet iom man jobbar med att hjälpa folk till livstilsförändringar.. :)

Det låter klokt att du tar ett steg tillbaka och inte kör dig själv in i väggen. Låter som mycket på en gång, även för den bäste!

3000 kcal är ändå ganska bra gjort fan..! Det kan du vara nöjd med utan problem ;)

Precis, det kommer bli bra! Du har en del att ta dig genom nu, kämpa på med det. Tänk långsiktigt, eller ja.. det verkar du redan göra! :)

Kolo is with you!

gratefuldead
2012-09-07, 22:25
Tack :) Man får en del av tankesättet iom man jobbar med att hjälpa folk till livstilsförändringar..

Det låter klokt att du tar ett steg tillbaka och inte kör dig själv in i väggen. Låter som mycket på en gång, även för den bäste!

3000 kcal är ändå ganska bra gjort fan..! Det kan du vara nöjd med utan problem ;)

Precis, det kommer bli bra! Du har en del att ta dig genom nu, kämpa på med det. Tänk långsiktigt, eller ja.. det verkar du redan göra! :)

Kolo is with you!

Vad jobbar du med. Mentalvårdare, plit? Nej då, skoja bara.

Känns dumt att ta ut sig i onödan, har varit totalt slut i både psyket och i kroppen denna vecka, men idag har det känts lite bättre.

Igår blev det bland annat 1300 kcal från BK :D Lätt att få upp kcal-nivån då, hehe.

Blir som sagt vila från träning hela helgen. Imorgon ska jag dock ut och dricka några bärts, var länge sedan sist. Ska försöka hålla det på en bra nivå.

:)

Tjuckot
2012-09-08, 08:44
Vad jobbar du med. Mentalvårdare, plit? Nej då, skoja bara.

Känns dumt att ta ut sig i onödan, har varit totalt slut i både psyket och i kroppen denna vecka, men idag har det känts lite bättre.

Igår blev det bland annat 1300 kcal från BK :D Lätt att få upp kcal-nivån då, hehe.

Blir som sagt vila från träning hela helgen. Imorgon ska jag dock ut och dricka några bärts, var länge sedan sist. Ska försöka hålla det på en bra nivå.

:)

Tar det i pm :)

Skönt det känns bättre :) Haha, fy fan.. jag skulle aldrig palla. Ifs tycker jag det är ganska äckligt :p

Är det klokt att dricka ifall du inte mår helt bra? Brukar kunna leda till dåliga saker..

gratefuldead
2012-09-10, 18:10
Har lagt ned deffen och ligger på ungefär kaloribalans just nu. Räknar inte, men på ett ungefär.

Bänkpress med stopp
8 set, 3 reps 72,5kg

Pushdowns
3x10

Facepulls
3x12

Sittande hantelpress
15x5
20x5
22,5x4

Långt ifrån fail på alltihop. Vi får se hur det blir nästa vecka, kör nog inte lågreps då.

gratefuldead
2012-09-12, 16:58
Ben idag. Lätt alltihop, en bra bit från fail.

Böj
80x5
80x5
90x3
100x2

Hacksquat
3x5

Lårcurl
2x10

Vadpress
3x15

Crunches i maskin
4x8

Kroppsvikten låg på 86,0kg på gymmet, så har inte gått upp sådär jättemycket. Ligger på ungefär 2500-3000 kcal/dag nu.

Tjuckot
2012-09-13, 20:56
Stabilt att böja lätt på dom vikterna kan jag tycka!

gratefuldead
2012-09-14, 15:11
Stabilt att böja lätt på dom vikterna kan jag tycka!

Tack. Vikterna ska bli bättre dock! :)

Rygg och biccar idag.

Marklyft
80x3
100x3
120x3
130x1
140x1
ja jag suger på mark :)

Hantelrodd
30x5
40x5
47,5x5

Latsdrag
3x5

Hantelcurl
2x8

Stångcurl (lätt)
2x8

Militärpress :D
40x5
50x5

Helt okej pass!

gratefuldead
2012-09-17, 19:43
Bröst, triceps axlar idag.

Vaknade och hade sjukt ont i vänster axel i vissa lägen. Vetefan varför, måste sovit på något konstigt sätt och klämt någonting i axeln.

Bänkpress med stopp
75x3 gjorde för ont för att fortsätta, hade inge kraft typ i vänster axel.

Sned Hantelpress
20x5
25x5
30x2 inge kraft i vänster axel, sket i det.

Bröstpress i kabel
5x12

Hantelext. bakom huvudet
2x8

Liggande tricepsext. med EZ-stång
25x6
35x6
37,5x6 lätt! höjer nästa gång

Hantelsväng åt sidan
2x8

Bröstpress i maskin
50x5
70x5

Helt okej pass trots att jag hade ont i axeln. Som sagt helt kraftlös i vissa lägen, lika bra att skippa bänken. Inga dips blev det heller, synd nog.

Tjuckot
2012-09-17, 20:16
Låter som någon nerv i kläm, jao. Går nog över snart :) Bra att kriga på ändå :)

gratefuldead
2012-09-17, 20:34
Hope so :) Man kände ju att man ville gå hem när det inte gick att köra bänk :D Men lika bra att köra på ändå.

gratefuldead
2012-09-19, 18:55
Ben och mage idag. Hade satt i mig en rejäl hemgjord hamburgare innan passet vilket jag snart insåg inte var någon särskilt bra idé.

Knäböj
70x3
70x3
80x3
90x3
90x3 höll på att spy här.

Hacksquat
2x5

Lårcurl
3x8

Benspark
4x8
1x12

Crunches i maskin
3x8

Vadpress
5x15

Helt okej, men var inte särskilt kul att vara spyfärdig genom passet.

tearz
2012-09-19, 19:04
Ha ha :))) har som tumregel att aldrig inta fast föda närmare än 3h innan.
Vanligtvis lunch 12 och träna runt 17:30

Tjuckot
2012-09-19, 21:31
Så det krävs att du ska vara spyfärdig för att jag ska klå dig på böjen? Jahaja, det känns ju bra.. *slap* ;)

gratefuldead
2012-09-19, 22:05
Ha ha :))) har som tumregel att aldrig inta fast föda närmare än 3h innan.
Vanligtvis lunch 12 och träna runt 17:30

Haha, ja egentligen brukar jag alltid vänta ett par timmar. Hade fastat i kanske 4h innan och var så jävla hungrig så fick lov att slänga i mig något innan passet :D

Så det krävs att du ska vara spyfärdig för att jag ska klå dig på böjen? Jahaja, det känns ju bra.. *slap* ;)

Hahaha. Egentligen var det här den enda gången jag inte körde hockeyböjar. Ville bara rättfärdiga den låga vikten med spyfärdighet *drool*

nyvaken
2012-09-19, 23:29
Hmm, jag var också helt kräkfärdig efter lite böjande, igen. Ville bara gå hem på direkten. Kanske får sluta kasta mig hem, käka nåt o ta en shake o sen iväg till gymmet.
Tack för påminnelsen och nein, inte kommer jag quitta på bra länge. Flyttar dock i november över hela sverige så då går väl programmet helt åt skogen...

Oljeblixten
2012-09-20, 11:20
Du kör bra ser jag, keep it up! :cool:

gratefuldead
2012-09-21, 14:31
Hmm, jag var också helt kräkfärdig efter lite böjande, igen. Ville bara gå hem på direkten. Kanske får sluta kasta mig hem, käka nåt o ta en shake o sen iväg till gymmet.
Tack för påminnelsen och nein, inte kommer jag quitta på bra länge. Flyttar dock i november över hela sverige så då går väl programmet helt åt skogen...

Förjäkla segt att vara illamående. Det krävs lite planering för träningspass, du verkar ju veta vad som är orsaken i alla fall!

Bra att du håller igång. Segt med träningen när det är flytt men det är ju svårt att råda över. Du får köra i den mån du kan helt enkelt :)

Du kör bra ser jag, keep it up! :cool:

Thanks sir! :)

Blev rygg och biceps idag. Kändes riktigt bra, styrkan och motivationen var kanonbra.

Chins
3,3 (kv)

Hantelrodd
40x5
47,5x5
55x5 Greppet sviktade en del men gick bra med ryggstyrkan

Pullups
3 :d

Latsdrag
2x10

Stångcurl med EZ-stång
35x6
40x6
45x6 PB! Lätt dock, knappt nå sving alls. Kör på 50 nästa pass. Har inte kört denna övning på år och dar, kul att ha ökat.

Sittande rodd
2x10

Hammercurls
15x6
20x6
20x6

Facepulls
2x10

Bra pass!
Imorgon kör jag lite lätta böj på gymmet ifall lusten faller på :D

gratefuldead
2012-09-22, 15:01
Regn och rusk, mycket trist dag. Livades upp genom ett besök på gymmet. Blev ett litet bonuspass för ben.

Böj
70x6
80x6
90x3
100x1
105x1
110x1 lätt!

Crunches
2x20

Crunches i maskin
3x8

Vadpress
6x15

Underarmscurl
3x15

Dips
2x5 :D

Gått upp något kilo i vikt sedan deffen, märks på energinivån och vikterna.

tearz
2012-09-22, 15:30
fina böjar :)
Having a really bad day bro.
u know how its like :/ huaaaa

gratefuldead
2012-09-22, 15:45
fina böjar :)
Having a really bad day bro.
u know how its like :/ huaaaa

I feel you... Det suger. Men kom ihåg att det vänder alltid! Viktigt att tillåta sig att må dåligt ibland, acceptera saker och försöka låta det vara.. För det vänder snart i alla fall.

Take care!

Tjuckot
2012-09-23, 08:45
Grymma böj och stångcurls!!

Har den minskade träningsfrekvensen och skippandet av dieten påverkat hur du mår?

gratefuldead
2012-09-23, 19:30
Grymma böj och stångcurls!!

Har den minskade träningsfrekvensen och skippandet av dieten påverkat hur du mår?
Tack :)

Ja absolut, mår betydligt bättre! På alla sätt och vis, mindre ångest vilket verkligen var önskat.

Har lite högre ångestnivå idag dock, var ute och drack lite öl med några vänner och bakfyllan är alltid förjävlig, även om bakfyllan inte är särskilt stor så påverkas min ångest enormt. Känns lite dumt att dricka såhär i efterhand, men det var riktigt, riktigt trevligt faktiskt.

gratefuldead
2012-09-23, 20:02
Drog ut och sprang efter jag skrev förra inlägget. Var ute 17 minuter och kände mig knappt andfådd efteråt fastän bra tempo. Riktigt skön känsla. Rent objektivt ingen gigantisk prestation men riktigt bra för mig personligen.

Oljeblixten
2012-09-23, 20:59
Drog ut och sprang efter jag skrev förra inlägget. Var ute 17 minuter och kände mig knappt andfådd efteråt fastän bra tempo. Riktigt skön känsla. Rent objektivt ingen gigantisk prestation men riktigt bra för mig personligen.

Det är en skön känsla när man river av ett konditionspass och känner sig fräsch efteråt! Keep it up bro! :cool:

gratefuldead
2012-09-24, 13:26
Det är en skön känsla när man river av ett konditionspass och känner sig fräsch efteråt! Keep it up bro! :cool:

Oh yes sir! Jävligt skönt. Ska nog försöka lägga in 1-2 pass kondition i veckan, minst. Mår så otroligt mycket bättre i både psyket och kropp av det.

Bröst, triceps och lite axlar idag. Kände mig modig i bänken och ville testa köra lite tungt, lite för tungt blev det.

Bänkpress
70x6
80x3
90x1
100x1
110x0 För tungt :D
Stopp: 70x3 70x3 70x3

Dips
2x5

Liggande tricepsext. med rak stång
30x6
35x6
40x3

Hantelpress
4x12 lätta, grym pump

Stående tricepsext. med kabel
2x10

Hantelsväng
3x12

Helt okej pass, kul att testa på tyngre vikter i bänken. 100 kändes förvånansvärt lätt faktiskt, har nog ökat lite. 110 var för tungt men satsar på att ta det till jul :) Ska hädanefter köra "lättare" bänk med stopp, 3 reps och många set.

tearz
2012-09-24, 14:09
I feel you... Det suger. Men kom ihåg att det vänder alltid! Viktigt att tillåta sig att må dåligt ibland, acceptera saker och försöka låta det vara.. För det vänder snart i alla fall.

Take care!

TAck buddy ! :D

Oljeblixten
2012-09-24, 14:22
Oh yes sir! Jävligt skönt. Ska nog försöka lägga in 1-2 pass kondition i veckan, minst. Mår så otroligt mycket bättre i både psyket och kropp av det.

Bröst, triceps och lite axlar idag. Kände mig modig i bänken och ville testa köra lite tungt, lite för tungt blev det.

Bänkpress
70x6
80x3
90x1
100x1
110x0 För tungt :D
Stopp: 70x3 70x3 70x3

Dips
2x5

Liggande tricepsext. med rak stång
30x6
35x6
40x3

Hantelpress
4x12 lätta, grym pump

Stående tricepsext. med kabel
2x10

Hantelsväng
3x12

Helt okej pass, kul att testa på tyngre vikter i bänken. 100 kändes förvånansvärt lätt faktiskt, har nog ökat lite. 110 var för tungt men satsar på att ta det till jul :) Ska hädanefter köra "lättare" bänk med stopp, 3 reps och många set.

Vi lyfter samma i bänkpress ungefär, race till 120? xd

gratefuldead
2012-09-24, 15:23
Vi lyfter samma i bänkpress ungefär, race till 120? xd

Haha sure :) Kommer dock att börja deffa senast 1 januari, så få se om man hinner tills dess.

gratefuldead
2012-09-24, 15:28
Vi lyfter samma i bänkpress ungefär, race till 120? xd

Kommer du köra något särskilt schema eller taktik förresten? *popcorn*

Oljeblixten
2012-09-24, 20:48
Kommer du köra något särskilt schema eller taktik förresten? *popcorn*

Jag kör min egna metod, jobba sig upp till maxlyftsvikter med 5or sen 3or och sedan ner igen och reppa på kanske 80-90% av max. :)

Kanske blir för tungt men det märks ju. :)

gratefuldead
2012-09-24, 21:48
Jag kör min egna metod, jobba sig upp till maxlyftsvikter med 5or sen 3or och sedan ner igen och reppa på kanske 80-90% av max. :)

Kanske blir för tungt men det märks ju. :)

Hehe låter bra det :) Kan ju funka strålande! Men man får nog se upp för fail, det sliter så jäkla mycket.

Har du tänkt öka nåt i kroppsvikt? Själv tänkte jag gå upp max 3kg till nyår innan deff.

Oljeblixten
2012-09-24, 22:10
Hehe låter bra det :) Kan ju funka strålande! Men man får nog se upp för fail, det sliter så jäkla mycket.

Har du tänkt öka nåt i kroppsvikt? Själv tänkte jag gå upp max 3kg till nyår innan deff.

Jag försöker bara äta så jag är mätt och få i mig hyfsat med protein, är redan för fet för att aktivt bulka! :d Blir lite nattmackor och sådant, ska väl börja deffa efter jul/nyår någon gång tror jag.

gratefuldead
2012-09-24, 22:14
Jag försöker bara äta så jag är mätt och få i mig hyfsat med protein, är redan för fet för att aktivt bulka! :d Blir lite nattmackor och sådant, ska väl börja deffa efter jul/nyår någon gång tror jag.

Äh för fan jag är fetare än dig! :D

Oljeblixten
2012-09-24, 22:20
Äh för fan jag är fetare än dig! :D

Du anar inte hur mycket jag jobbar med vinklar när jag tar mina bilder. :cool:

gratefuldead
2012-09-25, 14:44
Morgonvikten imorse var 86,5kg oskiten. Har alltså gått upp ungefär 1kg nästan 3 veckor sedan jag lade deffen på is. Känns ganska lugnt faktiskt. Kan tänka mig att gå upp till 90kg till nyår innan jag deffar igen.

frallanskea
2012-09-25, 23:56
Härligt du kör på! :) Hur djupa böj gör du?..
Har nyligen börjat köra gym, vet du vilka orr & stüffe är i falun ? Hårfrisörssalong :) känner dom säger det..

Aja! Kör på hårt!

Grunty
2012-09-26, 00:54
Lill-Johan.

gratefuldead
2012-09-26, 13:57
Härligt du kör på! :) Hur djupa böj gör du?..
Har nyligen börjat köra gym, vet du vilka orr & stüffe är i falun ? Hårfrisörssalong :) känner dom säger det..

Aja! Kör på hårt!

Ja träna måste man, annars dör man :)

Ingen aning vilka det är faktiskt.

Lättare set kör jag så djupt jag kan, ibland med stopp i botten. Kommer inte ända ned till backen men djupt blir det i alla fall. Som minst kör jag SL, alltså höft under knähöjd.

Ska iväg och köra ett böjpass strax!

gratefuldead
2012-09-26, 15:54
Kändes gött idag. Riktigt bra. En annan snubbe på gymmet kommenterade mina böjar och tyckte djupet var riktigt fint. Kul att höra :)

Böj
70x6
80x3
95x6
100x6
110x1

Benpress
100x5
140x5

Lårcurl
3x8

Crunches
3x20

Vadpress
5x15

Sittande hantelpress med ryggstöd. Lite för skojs skull. Känna på vikterna
15x12
20x1
25x1

Bra och skönt pass. Börjar hända lite med vikterna i böjen nu.

NNIF
2012-09-26, 18:19
Så när flyttar du till Uppsala då?

gratefuldead
2012-09-26, 19:27
Vårterminen! Eller ja, typ januari.

gratefuldead
2012-09-27, 13:14
Blev ett litet bonus-bänkpass idag :)

Bänkpress
70x5
80x10 reps-pb! Höll på att svimma sista repsen.

Smalbänk. Oerhört ovan i den här övningen, i stort sett aldrig kört den.
70x5
75x5
70x5

Enhands pushdowns
4x10

Hantelsväng åt sidan
4x12

Lätt frenchpress med stopp
2x10

Blev en hel del stretchning också. Riktigt skönt att sätta 10an på 80 i bänken, har gått och tänkt på det i ett par dagar nu :D

Tjuckot
2012-09-27, 19:08
Du köttar på bra! Tycker du har riktigt bra styrka! Något att satsa mot, hehe.

gratefuldead
2012-09-27, 19:32
Tackar. Jag tycker själv jag är otroligt klen :D Är inte så otroligt mycket starkare än när jag gick i gymnasiet för 3-4 år sedan faktiskt. Men skitsamma, förutsättningarna var betydligt annorlunda då.

Satsar på att klara 115kg i bänkpress till jul. Har nog 110 ganska snart så 115 känns inte så långt borta. 130kg i böjen ska också upp.

Tjuckot
2012-09-27, 20:39
Tackar. Jag tycker själv jag är otroligt klen :D Är inte så otroligt mycket starkare än när jag gick i gymnasiet för 3-4 år sedan faktiskt. Men skitsamma, förutsättningarna var betydligt annorlunda då.

Satsar på att klara 115kg i bänkpress till jul. Har nog 110 ganska snart så 115 känns inte så långt borta. 130kg i böjen ska också upp.

Hehe, allt är relativt :D Man kan alltid bli bättre såklart..! Jag tycker det ser bra ut iaf :)

Jag pallar inte med viktmål. Funkar verkligen inte för mig :P Tur vi är olika :)

gratefuldead
2012-09-27, 21:47
Tack, det känns kul att höra :) Det är väl ett stort problem bland många tränande, trots att man ökat sina prestationer med hundratals procent känner man sig fortfarande lika klen.

Jag förstår, är sjukt olika det där. Viktmål är nästan det enda som fungerar för mig, känns otroligt skönt när man klarat det. Jag ser ändå ingen skillnad i spegeln, även om jag blivit större :D

gratefuldead
2012-09-28, 18:10
Blev ett relativt kort rygg o bicepspass idag, hade bara 40 minuter på mig. Gick grymt ändå.
Vägde 86,7kg på gymmet. Trodde det skulle vara mer. Hade satt i mig en påse gott och blandat någon timme innan

Chins
5,5,4 pb på nuvarande KV!

Hantelrodd
35x5
42,5x5
55x5
60x3 PB!

Ez-curls
35x6
45x6
50x4 PB Blev lite sving på sista, hade kunnat svinga ett par till men känns bara fel.

Sittande rodd i maskin
3x6 tungt

Hammercurls
15x6
15x6 här var jag slut i greppet!

Skönt pass med massa PBs. Trodde jag skulle gått upp mer i vikt men icke, och det är väl skönt att slippa lägga på sig allt för mycket späck och ändå öka.

zeusden1
2012-09-28, 22:56
Stabila pass! Stark i bänkpressen alltså! Själv ligger man och harvar runt 65kg-75kg i bänkpress... Håller på att tjocka på mig lite så det blir mer och mer hoppas jag :)

Vad är det du ska göra i Uppsala? Plugga eller jobba? Vilket som kommer du definitivt inte ångra dig! Härlig stad, härliga människor och snygga brudar. Vad mer behövs?

gratefuldead
2012-09-28, 23:29
Hehe, tack! Tror dock inte jag skulle klara 10 reps på 80 i flera set. Ja fan ökar man i kroppsvikt brukar vikterna flyga upp, enda som funkar för mig. Ska eventuellt gå upp till 90kg till jul innan deff. Är ju fet :D

Ska börja plugga har jag tänkt. Ska försöka komma in på sjukgymnast, dietist eller kostvetarlinjen. Får väl se hur det blir, får gå någon kurs om det inte går för sig.

Du verkar trivas som fisken, kul att höra! :) Gillar Uppsala riktigt mycket annars, har varit där en del då bland annat min bästa vän bor där. Jävligt mycket snygga brudar, helt sjukt. Det gillas! :D

G_lund
2012-09-30, 17:12
Jag borde göra ett besök i Uppsala alltså? :D

gratefuldead
2012-09-30, 18:12
Jag borde göra ett besök i Uppsala alltså? :D

Ja för fan, gärna i vår! :naughty:

zeusden1
2012-09-30, 19:22
Uppsala is the shiet.

gratefuldead
2012-10-01, 17:41
Ett litet bröst, axel och tricepspass idag. Vägde 86,3kg. Har ju fan gått ned något hekto! Meningen är ju att jag ska gå UPP. Men styrkan har ändå ökat så då är det väl skitsamma :)

Kv på gymmet med kläder på var 87,0kg.

Bänkpress, höll mig från fail, ingen passare heller.
80x3
90x3
80x3
85x3

Sned hantelpress
20x6
25x6
30x2 ?! jag är så jävla dålig på hantelpress, balansen är fruktansvärt dålig.

Dips
kv x5
+5kg x5
+10kg x5
+15kg x4 PB!

Pushdowns
2x6 fullmag

Liggande tricepsext. med EZ
35x6
40x5½ Failade sista, är nog pb :D

Hantelsväng åt sidan
4x8

Riktigt skönt pass faktiskt. Sparade lite på krutet i bänken så jag kunde sätta PB i några andra övningar istället :) Kanske blir ett bänkpass på torsdag också, vi får se.

Grunty
2012-10-01, 17:57
Ett litet bröst, axel och tricepspass idag. Vägde 86,3kg. Har ju fan gått ned något hekto! Meningen är ju att jag ska gå UPP. Men styrkan har ändå ökat så då är det väl skitsamma :)

Kv på gymmet med kläder på var 87,0kg.

Bänkpress, höll mig från fail, ingen passare heller.
80x3
90x3
80x3
85x3

Sned hantelpress
20x6
25x6
30x2 ?! jag är så jävla dålig på hantelpress, balansen är fruktansvärt dålig.

Dips
kv x5
+5kg x5
+10kg x5
+15kg x4 PB!

Pushdowns
2x6 fullmag

Liggande tricepsext. med EZ
35x6
40x5½ Failade sista, är nog pb :D

Hantelsväng åt sidan
4x8

Riktigt skönt pass faktiskt. Sparade lite på krutet i bänken så jag kunde sätta PB i några andra övningar istället :) Kanske blir ett bänkpass på torsdag också, vi får se.
Bra dips, är det incline hantelpress du har svårt för? Jag tycker att det är mkt lättare eftersom att jag kan se formen via speglar på gymmet.

gratefuldead
2012-10-01, 18:01
Bra dips, är det incline hantelpress du har svårt för? Jag tycker att det är mkt lättare eftersom att jag kan se formen via speglar på gymmet.

Tack.

Ja, har knappt kört vanlig plan hantelpress så vet inte hur jag är där. Vetefan men är helt instabil, tror jag skiter i den i fortsättningen.

gratefuldead
2012-10-02, 12:44
Ben och mage idag. Kände mig smått slö och vikterna kändes tunga idag. Ingen bra dag för 1or i böj :D Men gick väl helt okej ändå, nästa pass blir nog bättre.

Knäböj
70x6
90x3
110x1
120x1
125x1 dock för dåligt djup så räknar ej som pb.
100x1

Frontböj, typ första gången. Testade lite teknik
50x5
70x5
50x5
skön övning, ska nog köra denna mer. Dock lite svårt med balansen för stången.

Benspark
3x10

Lårcurl
3x8

Crunches i maskin
3x8

Crunches
20

Sidebends
3x12

Vadpress
4x15

Helt okej pass ändå, även om böjen kändes tung idag. Redan på låga vikter kändes det.

G_lund
2012-10-02, 12:57
Cyklar du nått eller? =)

gratefuldead
2012-10-02, 13:22
Nja blir inte mycket, var ett tag sedan. Vädret suger och jag fick ont i knäna senaste gångerna jag körde. Då vid längre rundor typ 1h+. Måste byta hjullager bak och lite såna grejer så det blir att satsa på nästa säsong. Hur går det själv? :)

gratefuldead
2012-10-02, 13:23
Borde egentligen ta bort fixed gear från trådtiteln :D
Men det underlättade enormt vid deff. Man förbrukar rejäla mängder energi vid längre turer.

mycketbrännvin
2012-10-02, 13:26
Ser bra ut:)Vad har du för långsiktiga mål, bygga muskler? Jag har själv diabetes och vet att det är rätt jävligt ibland, särskilt under bulk att försöka bygga muskler och hålla blodsockret bra. Lönar sig nog att inte äta sig råfet under bulken. hur har träningen påverkat blodsockret? Kommer följa med denna journal:)

gratefuldead
2012-10-02, 17:58
Ser bra ut:)Vad har du för långsiktiga mål, bygga muskler? Jag har själv diabetes och vet att det är rätt jävligt ibland, särskilt under bulk att försöka bygga muskler och hålla blodsockret bra. Lönar sig nog att inte äta sig råfet under bulken. hur har träningen påverkat blodsockret? Kommer följa med denna journal:)

Tack! Kul att du hittat hit :)

Har som mål att bli så stark som möjligt, och självklart bygga muskler. Ska försöka gå upp till 90kg till jul (ca 3,5kg) om möjligt.

Ja det är faktiskt riktigt jävligt ibland, diabetes är inte särskilt kul men man har ju inget val. Grisbulkar man är det helt omöjligt att hålla blodsockret bra, gjorde det förra året och det gick riktigt dåligt, vägde som mest 97kg förra året och formen var riktigt dålig.

Träningen gör under för mitt blodsocker, märks direkt om jag får förhinder och har ofrivillig vilovecka. Blodsockret blir mycket svårare att hantera. Med träning ökar man insulinkänsligheten och det märks, verkligen! Jag tycker att som diabetiker ska träning ses som en naturlig del av ens liv, det underlättar så otroligt mycket.

Just nu försöker jag i stort sett bara äta "nyttig" mat, blir en pizza/hamburgare någon gång då och då, men rutiner och bra mat är viktigt.

Hur funkar det för dig med diabetes och träning?

mycketbrännvin
2012-10-02, 18:11
Okej:) Jag har gjort en grisbulk och kolesterolvärdena och fettvärden var riktigt dåliga men gick sedan när massor och de blev bra. Jag är nu påväg upp mot 90kg eller så mycket hälsan tillåter. Jag skulle inte säga att byggning är det hälsosammaste valet av sport om man har diabetes och man valt att satsa på att bygga muskler men det går. Långsam bulk är nog det bästa eler kanske kortare bulkperioder och sedan deff

gratefuldead
2012-10-02, 19:14
Okej:) Jag har gjort en grisbulk och kolesterolvärdena och fettvärden var riktigt dåliga men gick sedan när massor och de blev bra. Jag är nu påväg upp mot 90kg eller så mycket hälsan tillåter. Jag skulle inte säga att byggning är det hälsosammaste valet av sport om man har diabetes och man valt att satsa på att bygga muskler men det går. Långsam bulk är nog det bästa eler kanske kortare bulkperioder och sedan deff

Jobbigt, men det är tur att värderna inte är kvar när man går ned igen. Men du har rätt det är nog inte det hälsosammaste att bulka rejält och sedan deffa. Kaloribalans borde vara bäst, särskilt för oss diabetiker. Men och andra sidan vafan, det finns värre grejer man kan göra.

gratefuldead
2012-10-02, 20:42
Middag nr 2 idag.

1dl havregryn (fiber)
1dl vetemjöl
4dl mjölk
3 ägg.

Hade också lite socker på. Perfekt för en diabetiker! :D
Landade på mellan 2600-3000 kcal idag, ungefär.

gratefuldead
2012-10-04, 13:00
Lättare bänk/triceps/axlar idag.

FU-bänk
50x10
60x10
70x10
70x8 hade ingen passare och var själv på gymmet så fegade ur här.

Frenchpress
3x8

Pushdowns
3x10

Hantelsväng åt sidan
3x12

Crunches
2x20

Helt okej.

gratefuldead
2012-10-05, 13:16
Ont i ryggen sedan knäböjen i tisdags så fick lov att ta det lite lugnt med ryggträningen. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=190189

Chins
5,5

Pullups
5

EZ-curl
35x5
45x5
50x5 +1 rep sen förra

Konc. curl
1x6
2x8

Latsdrag
2x10

Sittande rodd
4x10

Låga vikter idag på det mesta. Hoppas ryggen blir bättre.

tearz
2012-10-05, 14:50
Tycker du ska släppa bänken helt en period och köra Hantelpress/incline hantelpress bara för bröstet.
Perfekta övningar att finna weak points,komma djupare samt att det blir mer utmanande då andra muskler kopplas in då det innebär ett visst balans moment för att hålla sig stabil.

gratefuldead
2012-10-05, 19:00
Tycker du ska släppa bänken helt en period och köra Hantelpress/incline hantelpress bara för bröstet.
Perfekta övningar att finna weak points,komma djupare samt att det blir mer utmanande då andra muskler kopplas in då det innebär ett visst balans moment för att hålla sig stabil.

Borde ju egentligen göra det. Är skitdålig på hantelpress, troligtvis för att jag är så jäkla ostabil? Armarna skakar rejält och det känns skräpdåligt rent utsagt. Synd bara att det är så roligt med bänkpress :D Men ska fundera på det

xcv
2012-10-05, 19:04
Borde ju egentligen göra det. Är skitdålig på hantelpress, troligtvis för att jag är så jäkla ostabil? Armarna skakar rejält och det känns skräpdåligt rent utsagt. Synd bara att det är så roligt med bänkpress :D Men ska fundera på det

Tekniken kommer krypandes ganska snabbt tror jag när du redan har styrka :) Upplever det alltid jävligt vingligt/svårt när jag går från bänk -> hantelpress efter en lång period med bara bänk (eller tvärtom)

Tjuckot
2012-10-06, 07:43
Det blir ju väldigt olika i rörelsemönster samt hur man får arbeta med stabilisering när man jämför hantelpress/bänkpress.. iaf för mig. Kör båda övningarna? En klassiker är väl bänkpress följt av lutande hantelpress.

Illa med ryggont, vet hur det är, hoppas det går över snart..! Jag har också något i ryggen nu, men jag biter ihop för stunden. Är så van, brukar gå över, hehe.

tearz
2012-10-06, 09:01
Bänkpress är en kass övning för att bygga pecs :/
Perioder där jag kommer fokusera endast på ren "byggarträning" så kommer bänkpressen hamna på is ;)
Hantelpressar/flyes/maskinpressar ,)

Tjuckot
2012-10-06, 09:07
Bänkpress är en kass övning för att bygga pecs :/


Subjektiv åsikt. Men visst, alla har rätt till sin åsikt :)

tearz
2012-10-06, 09:24
Subjektiv åsikt. Men visst, alla har rätt till sin åsikt :)

Nej det har dom inte.
Krävs stake för att ha åsikter.
I got tonz of ballz och skarpa åsikter ,)
Jo visst Bänkpress är en kass övning för mig.
Bra för styrka och axel/bröst/triceps parti men specifikt för bygga pecs skulle jag föredra andra övningar

gratefuldead
2012-10-06, 17:27
Tekniken kommer krypandes ganska snabbt tror jag när du redan har styrka :) Upplever det alltid jävligt vingligt/svårt när jag går från bänk -> hantelpress efter en lång period med bara bänk (eller tvärtom)

Jo jag misstänker det. Funderar på att gå över en liten stund till hantelpressarna.

Det blir ju väldigt olika i rörelsemönster samt hur man får arbeta med stabilisering när man jämför hantelpress/bänkpress.. iaf för mig. Kör båda övningarna? En klassiker är väl bänkpress följt av lutande hantelpress.

Illa med ryggont, vet hur det är, hoppas det går över snart..! Jag har också något i ryggen nu, men jag biter ihop för stunden. Är så van, brukar gå över, hehe.

Problemet är bara det att jag i stort sett alltid blir helt slutkörd i brösten efter bänkpress, knappt någon styrka kvar. Brukar försöka köra ett par set lutande hantelpress efter men blir så jäkla klen så det knappt är något roligt :d

Ryggont är förjäkla trist! Kan ha ont ibland i korsryggen men det här sitter högre upp, kanske är någon sträckning eller liknande. Känns bättre när jag rör på mig än om jag suttit still ett längre tag.
Haha, det är väl inget bra att vänja sig vid ryggont?! :D

gratefuldead
2012-10-06, 17:28
Bänkpress är en kass övning för att bygga pecs :/
Perioder där jag kommer fokusera endast på ren "byggarträning" så kommer bänkpressen hamna på is ;)
Hantelpressar/flyes/maskinpressar ,)

Ja det beror ju mycket på utförande. SL-bänk är väl kanske ingen höjdare för bröstvolym :d

Tycker bänkpress är jävligt roligt dock så känns trist att sluta med det :D

Nästa bröstpass (måndag) blir det nog hantelpress istället för bänk.

Tjuckot
2012-10-06, 17:40
Nej det har dom inte.
Krävs stake för att ha åsikter.
I got tonz of ballz och skarpa åsikter ,)
Jo visst Bänkpress är en kass övning för mig.
Bra för styrka och axel/bröst/triceps parti men specifikt för bygga pecs skulle jag föredra andra övningar

Inte på teh internetz! ;)

Jojo, men det är ju ingen universal sanning som gäller för alla :) Jag har svårt att välja ut en av dom faktiskt. För egen del.