handdator

Visa fullständig version : Huvudvärk - Why me?


Micke1990
2012-03-03, 20:28
Hej!


Jag har fått fnatt. Nu ända sedan jag har börjat köpa kosttillskott har jag fått huvudvärk på gymmet. Jag kom nyligen hem efter att ha kört lite rygg & biceps och under det korta passet mådde jag väldigt dåligt. Jag körde på 2 skopor Xtend i typ 300-400 ml vatten 15 minuter innan. Kan detta ha gjort något? För jag kan fan inte hålla på och gymma om detta ska fortsätta. Jag blev otroligt trött, hängig och det såg ut som att jag hade sprungit 1000000 mil, då jag var så otroligt andfådd.

Hjälp...? :-(

312
2012-03-03, 20:58
Sluta med kosttillskottet då?!

Hur tror du folk gjorde förr i tiden? Åt mat.

F.ö. så kan du prova att ta Xtend efter istället, aminosyror är tydligen onödiga innan passet, har jag för mig.

Sheogorath
2012-03-03, 21:00
Hej!


Jag har fått fnatt. Nu ända sedan jag har börjat köpa kosttillskott har jag fått huvudvärk på gymmet. Jag kom nyligen hem efter att ha kört lite rygg & biceps och under det korta passet mådde jag väldigt dåligt. Jag körde på 2 skopor Xtend i typ 300-400 ml vatten 15 minuter innan. Kan detta ha gjort något? För jag kan fan inte hålla på och gymma om detta ska fortsätta. Jag blev otroligt trött, hängig och det såg ut som att jag hade sprungit 1000000 mil, då jag var så otroligt andfådd.

Hjälp...? :-(

Det är väl inte otänkbart eftersom BCAA konkurrerar med transportprotein för tryptofan och bla bla bla men har du verkligen utvärderat ordentligt? Är du säker på att det är ditt Xtend som gör att du får huvudvärk eller hände det en gång?

Silencer
2012-03-03, 21:19
xtend är väl bara bcaa och beta alanin? svårt att tro att det ger huvudvärk.

Sheogorath
2012-03-03, 21:22
xtend är väl bara bcaa och beta alanin? svårt att tro att det ger huvudvärk.

Jag med, men konstigare saker har hänt under solen. Jag får skapligt ofta feber på kvällen efter att ha kört raka mark. Den du! :D

Silencer
2012-03-03, 21:33
Jag med, men konstigare saker har hänt under solen. Jag får skapligt ofta feber på kvällen efter att ha kört raka mark. Den du! :D

Ser en framtida långkörartråd formas. :D

TREX
2012-03-03, 21:36
Blev feberöm och fick överkänslig hud på ryggen efter senaste axelpasset Sheogorath, *bidrar till långkörartråden*

mazzej
2012-03-04, 12:13
Det är sukralosen du är känslig för. Är samma för mig. Ta någon annan produkt som är sötad med nått annat. Jag får värsta migränen av sukralos men inte aspartam. Sjukt skumt. Berättade de för en läkare men han kolla bara konstigt på mig :P

Micke1990
2012-03-04, 15:14
Bortsett från Xtend har jag också nyligen börjat med kreatin. Den 27:e Februari 2012 har jag antecknat. Jag gick och läste i en artikel om bieffekterna av kreatin och där stod någonting om huvudvärd men också "nassal passages" (näshålorna) kunde bli inflammerade. Och ja, jag har faktiskt lite svårt för att andas med näsan av någon anledning. Det kommer lite då och då.

Sjukt jobbigt. Och ja, jag har druckit ganska lite vatten faktiskt.

Vad säger ni? Teorier?

dizzle
2012-03-04, 16:19
Bortsett från Xtend har jag också nyligen börjat med kreatin. Den 27:e Februari 2012 har jag antecknat. Jag gick och läste i en artikel om bieffekterna av kreatin och där stod någonting om huvudvärd men också "nassal passages" (näshålorna) kunde bli inflammerade. Och ja, jag har faktiskt lite svårt för att andas med näsan av någon anledning. Det kommer lite då och då.

Sjukt jobbigt. Och ja, jag har druckit ganska lite vatten faktiskt.

Vad säger ni? Teorier?

Hypokondri:)

Kischen
2012-03-04, 16:43
xtend är väl bara bcaa och beta alanin? svårt att tro att det ger huvudvärk.

Bcaa, citruline malat, glutamin och nån vitamin vad jag minns.