handdator

Visa fullständig version : Svårt att gå ner mer


Falkken
2012-03-03, 17:04
Tjennar helt ny på forumet så Bare with me;)
I alla fall så bestämde mig för drygt 4 månader sedan att jag ville få en snyggare kropp så började träna och läsa mycket på internet och så vidare och gick ner från 83 kg till 73 som jag ligger på just nu men har väldigt svårt att komma under den här siffran, äter ganska bra mat och jag får säga det själv, en måltid brukar se ut ungefär 40% Kött och då är det fisk, kyckling, kalkon eller filé av något slag och 30% grönt, samt 30% kolhydrater som är för det mesta fullkorns ris eller potatis (Brukar inte äta mycket annat) och har ganska små portioner så jag äter kanske 3 såna här tallrikar om dagen + nån macka under dagen också.
Tränar också 4-5 dagar på gymmet.
nått som jag haft svårt att sluta med är dock smågodis som det blir en påse på lördagar*drool* men annars är det inte mycket mer onyttigt jag får i mig tror jag, nån kaka här och där typ max 1 gång i veckan,
Har funderat på om jag ska försöka köra ännu hårdare på gymmet eller längre, nu är jag en normal dag ca 50 min på gymmet give or take.
Eller är det de är godiset som sätter stop för det nu?
I alla fall har jag också funderat på att börja med kreatin monohydrat kanske kan hjälpa mig att få bort det sista fettet som jag vill ha bort så jag kan få fram mina abs :D

Jaja hoppas nån kanske kan komma med lite tips på att få bort det sista fettet eller kanske det är att fortsätta på samma sätt?
Ursäktar för stavfel som det antagligen kommer vara några *gah!*

Slänger med en bild på hur det ser ut och hur det varit också
http://www.ladda-upp.com/bilder/64934/so-far
http://www.ladda-upp.com/bilder/64934/so-far

buten
2012-03-03, 17:14
Skippa mackorna under dagen :)

LuThe
2012-03-03, 21:22
Efter en period av samma upplägg når man alltid en platå upplever jag.. Där man stannar liksom. Då gäller det att ändra något.

Höj träningmängden (kardio) eller sänk kcal-intaget. Eller kanske gör båda?

SannaK
2012-03-03, 21:31
Efter en period av samma upplägg når man alltid en platå upplever jag.. Där man stannar liksom. Då gäller det att ändra något.

Höj träningmängden (kardio) eller sänk kcal-intaget. Eller kanske gör båda?

så även om man hela tiden justerar sitt kcal intag efter vikt så kan man ÄNDÅ nå en platå?
eller är det om man håller en jämna kcal underskott, tex 2000 för en man, alt. 1500 för en kvinna?

Nisseg
2012-03-03, 23:02
så även om man hela tiden justerar sitt kcal intag efter vikt så kan man ÄNDÅ nå en platå?
eller är det om man håller en jämna kcal underskott, tex 2000 för en man, alt. 1500 för en kvinna?

Då har man ju inte samma upplägg, som han sa, eller hur?

Kristoffno
2012-03-04, 11:50
Kroppen vänjer sig till träningen. Du måste variera den och ett enkelt sätt förutom det är att lägg till andra träningsaktiviteter.
Lägg gärna till morgonpromenader innan frukost en timme i snabb hastighet samt testa gärna CLA som jag tycker funkar finfint och finns i alla kosttilsskott och hälsobutiker.
Lycka till

vicarious
2012-03-04, 11:53
Kroppen vänjer sig till träningen. Du måste variera den och ett enkelt sätt förutom det är att lägg till andra träningsaktiviteter.


Hur menar du nu? En promenad eller aktivitet förbrukar inte mindre energi bara för att man gör den för hundraelfte gången istället för andra gången. Precis som att en muskel inte tränas mindre eller sämre bara för att man utför samma övning för hundraelfte gången istället för andra gången.

Att hålla på och variera bara för variationens skull känns meningslöst. Variation förnöjer, men argumentet att "kroppen vänjer sig" är väl aningen förlegat.

WHITEFOLKS
2012-03-04, 12:03
Hur menar du nu? En promenad eller aktivitet förbrukar inte mindre energi bara för att man gör den för hundraelfte gången istället för andra gången. Precis som att en muskel inte tränas mindre eller sämre bara för att man utför samma övning för hundraelfte gången istället för andra gången.

Att hålla på och variera bara för variationens skull känns meningslöst. Variation förnöjer, men argumentet att "kroppen vänjer sig" är väl aningen förlegat.

Med bättre teknik förbrukar man nog iofs mindre energi på samma "hastighet" men jag tror inte det är det han pratar om.

Kristoffno
2012-03-04, 12:06
Hur menar du nu? En promenad eller aktivitet förbrukar inte mindre energi bara för att man gör den för hundraelfte gången istället för andra gången. Precis som att en muskel inte tränas mindre eller sämre bara för att man utför samma övning för hundraelfte gången istället för andra gången.

Att hålla på och variera bara för variationens skull känns meningslöst. Variation förnöjer, men argumentet att "kroppen vänjer sig" är väl aningen förlegat.

Musklerna kanske inte förbrukar mer energi under övningen det vet jag inte men enligt alla källor jag läst är det bra att byta övningar efter 6-8veckor då det stimulerar nevsystemet och därmed ökar nivån energi kroppen behöver för att bygga om musklerna. "kroppen vänjer sig" menar jag at musklerna vänjer sig.
Jag är långt ifrån expert men jag har märkt av att det är så det fungerar för mig och gör går ner ca 10 kg varje vår efter en bulk utan träning varje höst. :)

Snabb källa på detta iaf: http://www.exrx.net/WeightTraining/ChangeWtEx.html

Falkken
2012-03-04, 20:09
Tack för tipsen ska testa lite och se hur det fungerar! :)